Gå til innhold

Danse med andre jenter

Gjest Ikke innlogget

Anbefalte innlegg

merkelig hvordan eiergreiene og gutten bestemmer og får lov til alt kommer opp i hver eneste tråd....

Så klart kan hun reagere. Hvis typen ikke gidder å spandere en dans på dama si men gjør det på fremmende er det bare utrolig barnslig av han spør du meg.

Man er ikke eiersyk bare forde man mener visse ting ikke er ok. Man skal ikke bare være en nikkedukke i ett forhold

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinne 40+
Jeg er temmelig sikker på at du og dine med-kvinner da ville stemplet fyren som en psykopatisk, sjalu, manipulerende tulling du snarest burde komme deg vekk fra. Når kvinner etablerer slike (for meg) urimelige regler skal det bortforklares med usikkerhet.....

Sorry - du er urimelig og det er selvsagt at han kan danse med andre jenter om han har lyst til det.

Jeg må bare kommentere denne påstanden...

Mannen min liker ikke at jeg danser med andre menn, det har han aldri likt, og de få gangene jeg har gjort det, har han blitt skikkelig lei seg. For ham, er dans intimt.

Han er da ikke en usikker, psykopatisk, manipulerende tulling for dét...

Du mener altså at hans "regel" er urimelig (eller er det urimelig bare når det er kvinner som har den regelen?), men jeg synes ikke det.

Jeg respekterer at han mener dans er intimt, jeg har valgt å leve med det, og danser ikke med andre.

Han kan godt danse med andre for min del, i alle fall så lenge det ikke er "intimdans/klinedans", men han ønsker ikke å være så intim (som han mener dans er) med andre, derfor lar han det være.

Jeg derimot, liker ikke at han går hånd-i-hånd med andre kvinner... der går grensen for meg, det er en intim handling for min del, og leier ikke andre enn ham.

Det er ikke like intimt for ham, men han respekterer at jeg mener det, og leier ikke andre kvinner.

Det har ingenting med usikkerhet, psykopatisk oppførsel, eller manipulering å gjøre, men at vi har ulikt syn på hva som er intimt og ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Jeg har ingenting imot at kjæresten min danser med andre jenter når han er på byen uten meg. Så lenge det ikke er veldig dirty og sexy, på en måte. Hadde ikke syntes det var greit med klåing av noe slag, eller å ta altfor mye på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en selvfølge at begge kan danse med andre, hvis de ønsker det - forutsatt at det ikke er uanstendig på noe vis. Vanlig dansing må være helt greit. Også om man av ulike årsaker er ute / på fest alene.

Men til TS: Jeg hadde nok også syntes at det var litt rart, dersom det stemmer at han ikke vil danse med deg, bare med andre. DET høres rart ut! Og da hadde jeg nok forlangt en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt veldig grinete om samboeren min danset med noen andre, siden jeg VET at han kan å danse (og pleide å danse mye da han var yngre), men nekter å danse med meg.

Selv synes jeg det er "ekkelt" og altfor intimt å danse med andre enn kjæresten / evt veldig gode venninner - ingen andre enn kjæresten av hannkjønn takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min må mer enn gjerne danse med andre menn, for da slipper jeg å danse :)

Du høres ut som min mann. :fnise:

Om det er greit å danse med andre kommer veldig an på hvor nær dans og hvilke tanker/følelser dere har rundt det. Og det er tydelig at dere ikke har snakket om hvor grensene går, og at det er der problemet ligger. Jeg ville aldri synes det var et problem om min mann danset med andre, så lengde det ikke krysser visse seksuelle grenser. Men vi har ikke noe problem med å ligge i armkrok/ha noen i armkroken heller, så lenge det er folk vi kjenner begge to. Og det er nok av de som ville reagert om kjæresten deres gjorde noe slikt. Skal jeg komme med en tipping så tror jeg at kjæresten din ikke har tenkt så mye over at han ikke danser med deg, rett og slett fordi han har så mye annet han heller vil gjøre med deg at dansing blir litt unødvendig. Vet han forresten at du skulle ønske dere danset mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest/TS
Du spurte vel om råd fra med-kvinner så jeg blir vel neppe populær nå. Uansett - du er, som mange andre med-kvinner, usikker. Usikkerhet medfører gjerne eiertrang. Den kombinasjonen er mildt sagt ugrei dersom du ønsker å få til et noenlunde ok forhold. Hadde du akseptert at kjæresten din dikterte deg i samme sak, nemlig innførte danseforbud med andre menn for din del? Jeg er temmelig sikker på at du og dine med-kvinner da ville stemplet fyren som en psykopatisk, sjalu, manipulerende tulling du snarest burde komme deg vekk fra. Når kvinner etablerer slike (for meg) urimelige regler skal det bortforklares med usikkerhet.....

Sorry - du er urimelig og det er selvsagt at han kan danse med andre jenter om han har lyst til det.

Neida, hvis typen hadde sagt han ikke likte at jeg danset med andre menn hadde det vært helt ålreit. Jeg har null behov eller interesse for å danse med andre menn. Hvis jeg er ute på byen danser jeg med venninner, jeg velger meg ikke ut en mann å danse med.... Hvis en kompis i vennegjengen skulle slutte seg til dansen er ikke det det samme som at jeg danser med en mann.

Takk for innspill folkens, det er godt å høre at det ikke bare er jeg som ikke liker det.

Ja, jeg er usikker, jeg er bare et menneske. Kjæresten min er usikker av og til han også, vi er ikke perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 44
Er det greit for dere at kjæresten danser med andre jenter når han er ute på byen, og du ikke er med?

Jeg og kjærsten er i avstandsforhold nå, og han er veldig mye ute på byen, og jeg kan ikke si jeg liker å høre at han er ute å danser med andre jenter osv. Prøvde å ta det opp med ham, men han tok det ikke seriøst i det hele tatt, han trodde jeg bare tulla. Er jeg bare urimelig og sjalu og kjip altså? Jeg får all slags fæle bilder i hodet når jeg ser for meg typen min danse med andre jenter. Han er kjempesnill fyr og så tror ikke han gjør noe drøyt, men allikevel. Er så vanskelig å vite når vi ses så sjelden...

Jeg både danser og prater med andre jenter når kona ikke er med på byen. Regner med at hun gjør det samme.

Dog vet jeg akkurat når grensen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest danseløvinnen
Jeg både danser og prater med andre jenter når kona ikke er med på byen. Regner med at hun gjør det samme.

Dog vet jeg akkurat når grensen går.

Noen har litt vanskelig for å forstå at man kun er ute etter å danse og ikke ute etter å krype til køys med noen, alt handler ikke om sex - selv om det er morsomt også.

Jeg fikk huden full av en jente på et utested en gang, det var et sted med variabel alderspredning. Jeg hadde danset med noen yngre menn, de var veldig gode til å danse og verken de eller jeg og venninnene mine var ute etter noe mer. Guttene takket oss for en hyggelig kveld da vi gikk, og vi takket dem, mer var det ikke, og vi hadde jo danset med noen på vår alder også, og noen eldre. Men denne jenta passet meg opp da jeg var på toalettet og ga meg huden inn og sa at jeg måtte bare ikke tro at jeg gamle røya hadde sjans på de gutta altså.

Jeg måtte bare le og forklarte henne helt alvorlig at det kanskje kommer en dag da hun vil innse at noen ganger handler det om ha lyst til å danse, og ikke om ha lyst på danseren, at når to av forskjellige kjønn danser sammen så trenger det ikke bety sex. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel
Noen har litt vanskelig for å forstå at man kun er ute etter å danse og ikke ute etter å krype til køys med noen, alt handler ikke om sex - selv om det er morsomt også.

Jeg fikk huden full av en jente på et utested en gang, det var et sted med variabel alderspredning. Jeg hadde danset med noen yngre menn, de var veldig gode til å danse og verken de eller jeg og venninnene mine var ute etter noe mer. Guttene takket oss for en hyggelig kveld da vi gikk, og vi takket dem, mer var det ikke, og vi hadde jo danset med noen på vår alder også, og noen eldre. Men denne jenta passet meg opp da jeg var på toalettet og ga meg huden inn og sa at jeg måtte bare ikke tro at jeg gamle røya hadde sjans på de gutta altså.

Jeg måtte bare le og forklarte henne helt alvorlig at det kanskje kommer en dag da hun vil innse at noen ganger handler det om ha lyst til å danse, og ikke om ha lyst på danseren, at når to av forskjellige kjønn danser sammen så trenger det ikke bety sex. :)

Det trenger ikke bety sex nei. Men altså, det er jo på en måte litt "skjekke opp" dama ting. For å si det slikt så har jeg aldri møtt en mann som vil danse, og BARE vil danse. De har som regel en baktanke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke bety sex nei. Men altså, det er jo på en måte litt "skjekke opp" dama ting. For å si det slikt så har jeg aldri møtt en mann som vil danse, og BARE vil danse. De har som regel en baktanke.

Det er mulig jeg er unormal, men heldigvis har jeg da danset utallige danser med menn som bare ville danse! ;) Kanskje ting forandrer seg etterhvert som vil blir eldre?

Men nå er jo jeg så gammel (76-modell) at jeg til og med danser swing og gammeldans, da...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola
Neida - du er ikke unormal. Og ja - det kan hende det har noe med alder, trygghet m.m å gjøre (jeg er enda eldre enn deg....) men det kan også hende at det faktisk finnes mennesker som rett og slett bare elsker å danse. Mannen min er rågod til å danse - har danset konkurranse en gang i tiden - og det er alltid populært blandt andre kvinner å danse med ham - både når jeg er tilstede og når jeg ikke er med. Har ikke engang tenkt tanken på at dette skulle handle om så mye annet enn dans og moro i utgangspunktet. Dessuten er nok "klinedansing" ganske kjedelig for ham :fnise:

Han danser med meg også... :)

Nemlig!

Da er vel Havbris på min alder og med alder øker fornuften, rausheten og EQ. Det er håp jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dansing er det snakk om da? Er han på mer "voksne" steder hvor det danses eks swing, eller er det mer dansing i rølpefylla på et discogulv? Ofte innebefatter iallefall sistnevnte mye intimdans og ofte også tafsing og klåing, og jeg synes IKKE det er greit at kjæresten elger seg innpå andre jenter i slik dans. Jeg selv har heller ingen interesse av slik dans med andre menn når jeg er i et forhold.

Jeg er veldig glad i å danse, og danser gjerne med venninner når jeg er ute på disco, men jeg føler rett og slett ubehag om fremmede gutter tar tak meg og gnikker seg inntil meg når jeg har en type som sitter hjemme, synes det er respektløst ovenfor både typen og forholdet og jeg vet at typen min føler det samme.

... dans med stil stiller seg selvfølgelig annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du spurte vel om råd fra med-kvinner så jeg blir vel neppe populær nå. Uansett - du er, som mange andre med-kvinner, usikker. Usikkerhet medfører gjerne eiertrang. Den kombinasjonen er mildt sagt ugrei dersom du ønsker å få til et noenlunde ok forhold. Hadde du akseptert at kjæresten din dikterte deg i samme sak, nemlig innførte danseforbud med andre menn for din del? Jeg er temmelig sikker på at du og dine med-kvinner da ville stemplet fyren som en psykopatisk, sjalu, manipulerende tulling du snarest burde komme deg vekk fra. Når kvinner etablerer slike (for meg) urimelige regler skal det bortforklares med usikkerhet.....

Nei, akkurat på det området hadde det vært helt greit. Vi har ulike grenser for hva som er greit i et parforhold, og i et parforhold må man også ta hensyn til den andre parten. Det betyr ikke at man "mister seg selv", men man kan fint la være å intimdanse med andre jenter om ikke kjæresten liker det.

Jeg synes det kommer an på dansen for min del. Er det intimdansing synes jeg det er ugreit.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dansing er det snakk om da? Er han på mer "voksne" steder hvor det danses eks swing, eller er det mer dansing i rølpefylla på et discogulv? Ofte innebefatter iallefall sistnevnte mye intimdans og ofte også tafsing og klåing, og jeg synes IKKE det er greit at kjæresten elger seg innpå andre jenter i slik dans. Jeg selv har heller ingen interesse av slik dans med andre menn når jeg er i et forhold.

Jeg er veldig glad i å danse, og danser gjerne med venninner når jeg er ute på disco, men jeg føler rett og slett ubehag om fremmede gutter tar tak meg og gnikker seg inntil meg når jeg har en type som sitter hjemme, synes det er respektløst ovenfor både typen og forholdet og jeg vet at typen min føler det samme.

... dans med stil stiller seg selvfølgelig annerledes!

Ja hva skal jeg svare - ikke lett når graden av seksuelle innslag i dansen skal knyttes til visse typer dans. Han danser hvis det er mulig å danse og det kan være på det du kaller "voksne" steder og det kan være på discotek. Det kan være discodans og det kan være swing og det kan være "fridans". Det spiller ingen rolle for meg om han danser det ene eller andre stedet - eller hva slags dans for den slags skyld. Jeg har såpass respekt for ham at jeg ikke kunne drømme om å problematisere dette. Poenget er at jeg har ingen grunn til å legge annet i dans med andre damer enn det det er - morsom kroppsutfoldelse til musikk. Det er synd at dans skal kobles til alt mulig annet enn selve det å nyte dansen.

Jeg er trygg på ham og jeg er trygg på meg selv. Og det kan godt hende dette har med alder å gjøre.

Og - selv dans med "stil" kan absolutt ha seksuelle overtoner - argentinsk tango er vel noe av den mest sensuelle dansen jeg kan tenke meg. Men det er så avgort ikke mye "klåing" og "tafsing" i denne dansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner må gjerne danse en "forførerisk" dans, så lenge det er en dans med "stil" da mener jeg dans med fastsatte trinn... Om det så er sexy tango eller flamenco.. Sexy blikk er null problem, kroppsbeherskelse er tingen! Det er GØY å danse når man kan danse, men nå er det jo slik at man sjeldent finner noen som virkelig kan danse, så de fleste som danser ender jo opp i en eller annen dirty tafse-dans isteden, haha!

Det jeg hadde reagert på er den type dans som foregår på mørke dansegulv der man ofte med svært seksuelle bevegelser jukker og tafser seg innpå sitt bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner må gjerne danse en "forførerisk" dans, så lenge det er en dans med "stil" da mener jeg dans med fastsatte trinn... Om det så er sexy tango eller flamenco.. Sexy blikk er null problem, kroppsbeherskelse er tingen!

Litt off topic dette :) - men argentisnk tango har ingenting med fastsatte trinn å gjøre - det er en sensuell dans der mye kan improviseres og dansen kan kun bli sensuell når hun har tillit til ham og omvendt - og hvis hun kan la seg lede i dansen.

Mulig en avsporing fra meg men jeg har sett fantastiske argentinsk tango bli danset på en måte som virkelig kan tenne... :) Hadde jeg vært sjalu - og utrygg på mannen min, hadde nok denne type dans med en annen kvinne vært en større trussel enn tafsedans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...