Michelin Skrevet 23. januar 2010 #21 Del Skrevet 23. januar 2010 De har tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #22 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg er redd for at trådstarter kommer til å dø av hjerteinfarkt og unødig stress innen h*n fyller 25, om h*n skal fortsette å tviholde på den innstillingen. Men det er kanskje ikke noe stort tap for alle oss andre. Respekt og toleranse for andre er kanskje ikke din fremste egenskap, TS? (Jeg er 40 og sjekker kassalappen hver gang. Kjipt å betale feil hvis butikkpersonalet slår inn feil eller dobbeltregistrerer en vare feks. Noen er ikke helt ukritiske til hva de betaler. Men så er jeg heller ikke ufin med ansatte om det oppstår en feil, og jeg sier ifra både når jeg får igjen for mye og for lite.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 24. januar 2010 #23 Del Skrevet 24. januar 2010 Her spørs det mest på hvilken butikk man handler på om det er slike som somler, eine matbutikken er meir populær blant eldre (folk i alle aldere faktisk) enn de andre. Og det er ikkje bare eldre folk som somler. De i kassa somler oftere enn de eldre personene eg ser.. De som skal pakke ned varene sine somler oftere, og da er det faktisk folk i 30-40-50 åra f.eks. De som finner ut at "å nei, eg glemte ein ting så det må eg gå å hente mens eg står i kassa og er klar til å betale/den må eg gå å hente mens eg lar vogna mi holde plassen i køen for meg". Sistnevnte er vel meir egoistiske enn somlete.. Alt i alt, det er sjeldent eg ser gamle folk som somler i køen eller holder på slik som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. januar 2010 #24 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg er redd for at trådstarter kommer til å dø av hjerteinfarkt og unødig stress innen h*n fyller 25, om h*n skal fortsette å tviholde på den innstillingen. Men det er kanskje ikke noe stort tap for alle oss andre. Respekt og toleranse for andre er kanskje ikke din fremste egenskap, TS? (Jeg er 40 og sjekker kassalappen hver gang. Kjipt å betale feil hvis butikkpersonalet slår inn feil eller dobbeltregistrerer en vare feks. Noen er ikke helt ukritiske til hva de betaler. Men så er jeg heller ikke ufin med ansatte om det oppstår en feil, og jeg sier ifra både når jeg får igjen for mye og for lite.) Jeg døde faktisk ikke før jeg ble 25. Jeg er snart 40, og lever i beste velgående. Og hjerte og blodtrykk var det ingenting i veien med sist jeg sjekket. (Med et mulig unntak når jeg venter på eldre i butikken.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2010 #25 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg døde faktisk ikke før jeg ble 25. Jeg er snart 40, og lever i beste velgående. Og hjerte og blodtrykk var det ingenting i veien med sist jeg sjekket. (Med et mulig unntak når jeg venter på eldre i butikken.) Eldre og gammel er svært relative begreper. Har du tenkt på at for eksempel en 14-åring ville synes du var gammel når du nærmer deg 40? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 24. januar 2010 #26 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg bor i en blokkeby med svært mange pensjonister, og jeg opplever sjelden eller aldri somling i kassene. Er mer irritert på de som skal stå ved siden av kassa og pakke inn varene sine, slik at ingen andre kommer forbi eller får plass til sine egne varer på båndet. (Gå bakerst!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 24. januar 2010 #27 Del Skrevet 24. januar 2010 Eldre og gammel er svært relative begreper. Har du tenkt på at for eksempel en 14-åring ville synes du var gammel når du nærmer deg 40? Selvsagt har jeg tenkt på det. Men en 14 åring er også "voksen/gammel" sett med en 3 årings øyne. Likeledes vil en 105 åring bli sett på som gammel av en 80 åring. Tenker man slik, er det klart at definisjonen "gammel", blir et relativt begrep. Men de fleste vil vel likevel være enige om at virkelige "eldre" mennesker er de som har rundet 70-80 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trajan Skrevet 24. januar 2010 #28 Del Skrevet 24. januar 2010 De sommler ikke de er bare ikke raskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kassadama Skrevet 24. januar 2010 #29 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg sitter en del i kassen, og jeg må bare si..HERREGUD så rett dere har, alle sammen:P Mange av de eldre er trege, irriterende, helt fjern etc, men samtidig er det de eldre som er de mest hyggelige kundene. De minst hyggelige er ungdommen. Når det er sagt så er det jo ofte de rare og irriterende tingene jeg husker best. F.eks de eldre som snegler seg bort til kassa og spør hvor inngangen er (ja det har skjedd flere ganger, trenger ikke være sherlock for å se hvor den er). Eller kommer rett utenfra og inn til kassa og spør om jeg ikke kan hente den og den varen fordi de selv bruker så lang tid/ikke vet hvor den er(...). Eller de som stiller seg midt mellom to kasser med rullator, handlevogn og jeg vet ikke hva - for å nilese kvitteringen, for å deretter påstå at de ikke fikk tilbake nok penger. Og de som kommer til kassa for å spørre om vi ikke har igjen mer av en vare (gjerne salgsvare), noe jeg ikke aner siden jeg har sitti i kassa de siste tre timene. Vi har som regel folk på gulvet, men dem er det tydeligvis ingen som ser. Ååh, alle kundene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2010 #30 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) For meg som er singel og ikke storhandler, ville det vært fint om "min" dagligvarebutikk kunne åpne en hurtigkasse, det vil si for kunder som har max 10 varer, på ekstra travle dager. Det kunne både yngre og eldre ha nytte av, for da slapp man å stå i kø mellom familiemennesker som har handlevognen fylt opp til taket nesten og bruker uhorvelig lang tid. Endret 25. januar 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 24. januar 2010 #31 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg sitter en del i kassen, og jeg må bare si..HERREGUD så rett dere har, alle sammen:P Mange av de eldre er trege, irriterende, helt fjern etc, men samtidig er det de eldre som er de mest hyggelige kundene. De minst hyggelige er ungdommen. Når det er sagt så er det jo ofte de rare og irriterende tingene jeg husker best. F.eks de eldre som snegler seg bort til kassa og spør hvor inngangen er (ja det har skjedd flere ganger, trenger ikke være sherlock for å se hvor den er). Eller kommer rett utenfra og inn til kassa og spør om jeg ikke kan hente den og den varen fordi de selv bruker så lang tid/ikke vet hvor den er(...). Eller de som stiller seg midt mellom to kasser med rullator, handlevogn og jeg vet ikke hva - for å nilese kvitteringen, for å deretter påstå at de ikke fikk tilbake nok penger. Og de som kommer til kassa for å spørre om vi ikke har igjen mer av en vare (gjerne salgsvare), noe jeg ikke aner siden jeg har sitti i kassa de siste tre timene. Vi har som regel folk på gulvet, men dem er det tydeligvis ingen som ser. Ååh, alle kundene Ja da er jo ideen med Johnny i kasse 3 helt blink jo....(ref. s.1 i tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 25. januar 2010 #32 Del Skrevet 25. januar 2010 Vanligvis vokter jeg meg vel for å stille meg i en kassakø hvis jeg ser at det er eldre foran meg i køen. Men noen ganger kan man ikke unngå det. Av erfaring vet jeg at eldre bruker lang tid når de skal betale, derfor tar jeg heller en ekstra runde i butikken til gamlingene har gått. Det jeg har lagt merke til, er at de konsekvent somler med alt. De må på død og liv dobbeltsjekke kvitteringen og samtlige varer, selv om de vet at det står andre kunder og venter. Og om noe er uklart på kvitteringen eller en av varene, setter de selvsagt igang en langvarig diskusjon om dette med kassadamen. I tillegg bruker de halve dagen på å rote etter småmynter i pungen sin. Jeg er klar over at mange eldre sliter med dårlig syn eller giktiske fingre og slike ting, slik at det blir litt vanskelig å skille mellom myntene i lommeboken. Men alle eldre har ikke dårlig syn eller helse, og likevel somler de noe inni granskauen alle sammen! Så lenge de er noenlunde oppegående mennesker, kan man vel forvente at de tar litt hensyn til andre, selv om de er eldre? Jeg blir både svett og frustert av stå lenge i kø. Lurer egentlig hva dette er for et fenomen. Hvorfor somler nesten alle eldre i butikken? Jeg synes ikke at de somler. Det virker tvert imot som at de fleste vet at de bruker "lang" tid, og derfor prøver å forte seg. At de sjekker kvitteringen etc. er vel rett og slett av gammel vane. Jeg har aldri irritert meg over sånt, og kommer heller aldri til å gjøre det. Synes eldre mennesker er søte, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #33 Del Skrevet 25. januar 2010 De eldre somler med vilje for å plage dere småtasser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gamlemor_* Skrevet 26. januar 2010 #34 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg sjekker kassalappen selv, og har problemer med å få ut mynten fra lommenboka pga. giktiske fingre.. og jeg er bare 45. Det virker som om de eldre handler når jeg er på jobb for det er ikke mange av dem i butikken når jeg kommer dit etter jobben for å handle. Ser de eldre kun hvis jeg har en dag fri og tar meg en tur på butikken på formiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå