Gå til innhold

Hvor mye er du sammen med katten din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han henger rundt meg store deler av tida :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så heldig å være matmor til en herlig hokatt. Hun går ikke ut nå når det er snø og tilbringer dagene på varmekablene på badet. Det er morsomt, for hun blir helt statisk i pelsen av det, hehe.

Hun er hjemme alene på dagtig, men er alikevel ikke så selskapssyk på ettermiddagen. Ofte blir det for mye for henne så hun går i kjelleren å legger seg. Så jeg tror absolutt katter klarer å si ifra om hvor mye selskap de trenger. Noen dager står hun og hyler på meg, henter mus for å leke og ligger seg på fanget mitt, mens andre dager gidder hun ikke engang komme ut av badet (evt kjelleren) for å si hei.

Før hadde jeg to katter, og det var samme systemet da. Bare da lekte ikke kattene med meg, men med hverandre. Men merker ikke at hu jeg har nå er mer selskapssyk pga den andre døde.

Gjest Gjest_Allie_*
Skrevet

Takk for mange svar:) Nå er det tydelig at han kjeder seg. Han mjauer veldig mye. Jeg leker med han flere ganger hver dag, men så fort jeg må gjøre noe annet kjeder han seg igjen. Han får gå ut så mye han vil når vi er hjemme. Men er vel kanskje bare sånn nå om vinteren..

• 4 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Katten min er en ORDENTLIG utekatt, om jeg kan si det slik. Har familie som er hyperallergiske mot katt, og kan derfor ikke ha hu inne.

Har et lite katterom i garasjen til pus, hvor hun får mat, vann og varme.

Vi bor landlig til med tjern og bekk redd vet hus, så vann har vi aldri mangel på. Det er også MASSE mus osv. her, så hver eneste natt rundt midnatt kommer det en mjauende katt utenfor vinduet mitt. Hun skal vise byttet hun har felt, og få litt skryt. :o)

Hun er også utrolig kjælen, nesten på grensen til unormalt mye(!!). Kan ligge ved din side i TIMER bare for å kløs ved ører og mage. (Ligger ute og soler meg osv med hun). Hun er også VELDIG sosial, noe jeg også er, hehe! Skal jeg rope på hun mjauer jeg, og hun mjauer tilbake. Hun mjauer også (såklart) når hun søker etter meg. Når hun ligger ved min side kan vi også finne på å bare ligge der og mjaue til hverandre mens jeg koser med hun. Høres tåpelig ut, ja!, men fy så koselig og rart! :-)

Dette gjelder da også om vinteren; hun er ute året rundt. På vinteren holder hun seg som regel inne i rommet sitt, der har hun jo alt hun trenger. Dersom hun kjeder seg hopper hun opp på verandaen og klorer på døren og mjauer. Tar på meg klær og leker en times tid med hun ute. = Fornøyd katt.

Da jeg først fikk pus, hadde jeg dårlig samvittighet ovenfor livet jeg nå skulle gi hun. Et uteliv.. Men jeg sammenlikner oppførselen og helsen med venninners katter som får lov til å være inne til all tid, og ser ikke store forskjellen. Min katt ser til og med lykkeligere ut enn faktisk de fleste. Og hun kjeder seg nesten aldri til tross for at hun ikke kan være inne hos og med oss når hun vil.

Så jeg TVILER på at katten din kjeder seg. Den velger det i såffal selv :o)

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Han kommer inn om kveldene og sover og koser noen timer , før han flyr på skogen igjen. Altså et par timer om dagen. Og katten trives :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...