Gå til innhold

Bil og komfort


Pjukset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilken bil i småbil-klasse og kompakt-klasse mener du har den beste setekomforten?

Golf eller Audi A3 med sportsseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uten å ha prøvd Volvo C30 vil jeg anta den stiller veldig sterkt. A-klasse går for å være bra blant de virkelig små, men selv likte jeg ikke å sitte så høyt. Vurder også Citroën C2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uten å ha prøvd Volvo C30 vil jeg anta den stiller veldig sterkt. A-klasse går for å være bra blant de virkelig små, men selv likte jeg ikke å sitte så høyt. Vurder også Citroën C2.

Første generasjon A-klasse hadde grusomme seter. Når man skulle justere sittehøyde var det bare seteputen som kunne flyttes, ryggen sto fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. gen A-klasse var forferdelig på alle måter, ville ikke vurdert den. Andre generasjon er visst blitt mye bedre. B-klasse er også veldig bra, om den er liten nok. Utrolig stille og "stor" for å være så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen erfaring med Peugoeut 207 eller 308?

Ikke engang vurder fransk møkk.

Bmw 1/3serie og VAG generelt har gode seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang vurder fransk møkk.

Bmw 1/3serie og VAG generelt har gode seter.

Jeg har hatt fransk og tysk. Fransk aldri noe tull med, tysk kronisk på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fransk og tysk. Fransk aldri noe tull med, tysk kronisk på verksted.

Da har du mest sannsynlig vært heldig. Svært mange feilstatistikker viser at Peugeot har store problemer. Har sett mange eksempler på statistikker der de 10 dårligste merkene består av Peugeot, Alfa Romeo og en og annen dårlig tysker.

Skal man ha biler som aldri slår feil må man til Japan, det er bare sånn det er. Likevel er det sånn at de fleste nye biler har så få feil, at man faktisk skal være veldig uheldig for å få en skikkelig "mandagsbil"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du mest sannsynlig vært heldig. Svært mange feilstatistikker viser at Peugeot har store problemer. Har sett mange eksempler på statistikker der de 10 dårligste merkene består av Peugeot, Alfa Romeo og en og annen dårlig tysker.

Skal man ha biler som aldri slår feil må man til Japan, det er bare sånn det er. Likevel er det sånn at de fleste nye biler har så få feil, at man faktisk skal være veldig uheldig for å få en skikkelig "mandagsbil"...

Ingen jeg kjenner som har Peugeot av nyere dato har vært annet enn fornøyd. Japan slår feil de også, kanskje ikke så ofte, men det skjer. Bil er vel dårlig investering uansett, og man har ingen garantier uansett hvilket merke man velger.

Jeg har fått anbefalt bmw1 og syns selv at bmw har god komfort, men jeg syns bilen ser ..fæl ut :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 1 er vel kanskje den småbilen som skiller seg mest ut med bakhjulstrekk. Dette er faktisk ganske vesentlig. Bakhjulstrekte biler er utrolig mye mer behagelige å kjøre da man slipper all den "jagingen" i rattet, for å ikke snakke om at forhjulstrekkere i stor grad styrer seg selv når man akselererer hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 1 er vel kanskje den småbilen som skiller seg mest ut med bakhjulstrekk. Dette er faktisk ganske vesentlig. Bakhjulstrekte biler er utrolig mye mer behagelige å kjøre da man slipper all den "jagingen" i rattet, for å ikke snakke om at forhjulstrekkere i stor grad styrer seg selv når man akselererer hardt...

Det kan godt tenkes, men jeg syns likevel BMW 1 er utrolig stygg å se på :)

Hva med Qashqai? Litt større enn hva jeg hadde sett for meg, men dette er vel en stødig bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke noe pen å se på nei, helt enig. Det at den ikke har baksete som er mulig å bruke gjør det ikke noe særlig bedre.

Mitt førstevalg i denne klassen er nok Mercedes B. Et annet alternativ er jo selvsagt Focus, men denne blir mye større igjen, men koster nok ikke særlig mye mer enn B, om ikke mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen erfaring med Peugoeut 207 eller 308?

Vi var utrolig foroyd med vaar 207! Solgte kun fordi vi maatte ha plass til flere barn :)

Har hatt tre peugeoter og aldri hatt trobbel med noen av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var utrolig foroyd med vaar 207! Solgte kun fordi vi maatte ha plass til flere barn :)

Har hatt tre peugeoter og aldri hatt trobbel med noen av de!

Hvordan syns du setekomforten i 207 var? Jeg syns setene var altfor harde i 307.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt førstevalg i denne klassen er nok Mercedes B.

Altfor høyt co2-utslipp. Dette er en av grunnene til at jeg også heller litt på Peugeot. Sånn sett har jeg A3 i bakhodet, men da blir det en helt annen prisklasse. Jeg tror rett og slett jeg må ut og prøvekjøre :)

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er Co2-utslippet et problem på grunn av avgifter, eller din egen samvittighet?

Citroën er ikke noe dumt valg heller. Komfortable biler med overraskende lite feil, til tross for at det er fransk. Fiat må vel også nevnes når man snakker småbil. Grande Punto er utrolig pen...

http://www.drive.ru/images/lib/articles/ad...nal/171067.jpeg

Img-tags fjernet i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Co2-utslippet et problem på grunn av avgifter, eller din egen samvittighet?

Citroën er ikke noe dumt valg heller. Komfortable biler med overraskende lite feil, til tross for at det er fransk. Fiat må vel også nevnes når man snakker småbil. Grande Punto er utrolig pen...

http://www.drive.ru/images/lib/articles/ad...nal/171067.jpeg

Det er mest pga egen samvittighet. Jeg gnåler om miljø i alle mulige settinger, så det er for dumt hvis jeg skal kjøpe en bil som er "værsting".

Grande Punto'en var absolutt pen på utsiden, men jeg ble ikke tent av innsiden. Skal jeg først kjøpe en nyere bil vil jeg bli tent av begge deler :gjeiper:

Pris på forsikring vil jo også ha mye å si, slik jeg har forstått det vil f.kes en A3 være dyr å forsikre.

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Volvo V50 eller C30 da? V50 DRIVe går vel på ca 0,4 om jeg ikke husker helt feil og har et CO2-utslipp på rundt 110...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Volvo V50 eller C30 da? V50 DRIVe går vel på ca 0,4 om jeg ikke husker helt feil og har et CO2-utslipp på rundt 110...

V50 utgår, skal ikke ha stasjonsvogn. Har lukta litt på C30, men er usikker på om jeg syns den er fin eller ikke.

Skal ikke være greit :)

Jeg skal prøvekjøre 207/308 snart, samt A3, og se hva som føles best. Kanskje ingen av disse føles bra i det hele tatt, og letingen fortsetter. Skulle ønske golfen fikk et mer spennende ytre!

Det kommer test på nye Auris neste mnd, det er også et alternativ. Denne skulle visst ikke ha plastikk-følelsen Toyota'er har, så hvis dette er tilfelle kan det godt være at det blir en Auris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...