Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*

*appifany*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dag 5 (7 aug)
I dag stod vi opp ganske så sent, og sjekket ut av hotellet i 11 tiden. Vi dro på det kjøpesenteret ved siden av
oss for å få i oss noe mat.
Det var syykt varmt ute! Vi satt i solen i noen minutter før vi satt oss i bilen og på nytt kjørte til onkel og tante.
Jeg hadde ønsket meg frikadeller hos tante, og hun hadde laget det til meg! Herlige henne! Og hennes hjemmelagede potetsalat, vanlig salat(med myye godt i) og en tomatsalat med tomater plukket fra egen hage ;) Det var utmerket!
Vi satt ute hele kvelden og delte iskald hvitvin til i tolv-ett tiden, da var det på tide å køye.
Jeg kunne merke at jeg var blitt litt brent på venstresiden, men det ordnet seg.
Så etter natt nummer 2 i egen leilighet (bobilen :fnise: ) så var vi klare for Flensburg!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6(8 aug)
Dagen/natten startet med lite søvn. Det regnet så syyykt på taket at verken jeg eller mr. Piff sov noe spesielt den natten.
Vi stod opp til nydelig frokost med ferskt brød, før vi plottet inn Grenz hotell på GPS'n og kjørte.
Enkelte deler av motorveien var 130km/t, og det var virkelig gøy å kunne kjøre så fort uten å gjøre noe gærent! Hihi, og når vi kom over broa, Storebeltsbrua, over til Fyn så holdt jeg omtrent på å kjøre i bilen foran(neida ;)). Men utsikten var så nyyydelig og den broen er skikkelig fin! Jeg har en ting for broer! I tillegg stod det kanskje 10 vindmøller ute i havgapet, og det var rett og slett imponerende!
Jeg kjørte videre til vi kom til Flensburg. Vi hadde ingen stopp, og det tar ca bare 3 timer å kjøre fra der onkel og tante bor, og de bor jo bare 40-50 min unna København. Så det er små avstander i vesle Danmark(og også til Tyskland).
I Flensburg så parkerte vi i byen og vandret gatelangs i 3-4 timer. Vi spiste god pizza på en plass som het Cafeblatt(hvor jeg og klarte å glemme igjen kortet, men det gikk bra vi fant det igjen!), vandret langs elva, så på fuglene, før vi gikk innom et par kjøpesenter. Vi fant ikke noe, så vi satte kursen mot bilen for å se om GPS'n hadde noen forslag. Det hadde den og vi dro til et nytt shoppingsenter som het Citti.
Der var det vel et par butikker og resten var matvarebutikk. Med godis på svære bokser! Enormt! Vi kjøpte litt, og da mener jeg faktisk litt, pluss noe vann og annen drikke. Betalte 15 euro, altså ingenting! Var virkelig billig der.
Så fylte vi Diesel og kjørte til en odde utfor her. Koselig nok, masse seilbåter. Tok et par bilder :P så kjørte vi tilbake til McDonalds og deretter på hotellet for å slappe av. Etter en dusj så var jeg i seng allerede halv ti. Håper på mye søvn i natt og tidlig departure!
Skagen neste! Vi har booket hotell i Ålborg!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet mia! Det var skikkelig koselig! :hjerte: Savner varmen spesielt, for det om det er faktisk ganske så nydelig vær her i dag og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7 (9 aug)
Fra Flensburg kjørte mr. Piff til Skagen. Vi stoppet kun i halv ti tiden for "frokost", ergo ost å skinkebaguett på statoil, før vi kom frem.
Tok kun 4 timer å kjøre fra tyskland/sør i danmark til helt nord i Danmark. Skagen var flott! :jepp:
Nydelige strender, kraftig vind, viltert hav og mye mennesker. Vi trasket langs stranden i laaaang tid, og kom til slutt til odden der ute hvor Kattegat møter Skagerak. Det var skikkelige naturkrefter. Full sol, masse vind og svære bølger og kraftige skyer langt der ute over havet!
Etter å ha beskuet alt det fantastiske, så satte vi kursen mot Ålborg. Det gikk helt fint, hvertfall omtrent før vi skulle ta av til Ålborg.
Det var litt vanskelig for meg å ha kontroll på fire felt, og hvor man skal legge seg når man aldri har vært en plass før, men det er jo bare å følge gps'n og vi kom frem :ler:
Og igjen etter litt knotkjøring, så parkerte jeg å fikk skjekket inn på Cabinn hotell, midt i Ålborg. Og det de gav oss altså det minste hotellrommet jeg noensinne har vært på! Og jeg oppgraderte rommet i tillegg! Hjello! Haha!
Anyways, vi lempet bagasjen på rommet og begynte å traske i byen!
Og vi trakset lenge og langt! Vi gikk over ei bru og langt vekk fra byen til et skogholt hvor det ble holdt konsert! Skogrock? tror jeg det het?
Vi gikk enda litt videre før vi bestemte oss for å faktisk gå tilbake til byen igjen!
Vel fremmet på rommet så var vi der i en liten stund. Vi slappet av og ordnet oss før vi gikk ut på byen og tok et par drinker. Var happy hour så mr. Piff kjøpte noen drinker og fikk to for samme prisen av en. Så dvs. at bl. a for to long island istea og en annen spesial som bare den baren hadde laget, så kom det på 180kr. Latterlig! Og den ene long island ble stående igjen....
Det var i allefall en koselig kveld :hjerte: Og jeg brukte de nye skoene mine og de var litt trang må jeg innrømme.
Well, well! Får bare gå dem ut :lol:
Nå er det natta for vår del da! :*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 8 (10 aug)
I dag var det opp tidlig for å kjøre mot Århus. Vi bestemte oss ganske raskt for å bo litt bedre, og booket de siste tre dagene på Radisson blu. 4000 NOK, men det er så verdt det.
Hotellrommet var stort, kjempefint, rent og lå i 10 etg. Med utsikt over det hele.
Vi var innom der og lempet av bagasjen før vi trasket til byen og fikk oss noe mat på en cafe langs elven.
Ellers kikket vi i butikker og gikk gatelangs før vi dro på hotellet og fant oss en bra plass å spise på nett.
Vi fant en asiatisk plass, H J Menh!?(haha, husker ikke), og maten var upåklagelig. Servicen der i mot var ikke helt på topp, men ok. Ikke slik Yans restaurant i Køben ;)
Etter litt avslapping og dusj, så tok vi turen ut å tok et par drinker på et par barer.
Vi endte opp på en plass som het Fidels og ble ganske tipsy før vi stakk på hotellet i 1- tiden :fnise:
Men det var dødskoselig å vi hadde det så artig :hjerte:
VI blir rett og slett forelsket på nytt igjen på slike turer!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 (11 aug)
Igjen opp ganske tidlig for å kjøre til Djurs Sommerland! Det tok litt i underkant av en time å kjøre dit Været var ikke helt på topp(er jo fremdeles varmt, sant), men det gjorde ikke så masse for da slapp vi unna ca all kø :fnise:
Vi kjøpte oss inn og det kostet ca 500 NOK for begge to. Dette var med alle turer vi måtte orke.
Vi startet med en berg og dalbane og det var fantastisk artig, før vi så fant ut at vi måtte ha litt mat. Det ble en cheeseburger til frokost for min del, hehe, men det gjorde seg da vi etter dette sprang gjennom hele parken for å ta berg og dalbanene. Det var ikke så mange skikkelige store, ca 5 stk, pluss noen gøyale vann berg- og dalbaner og annen vannlek :lol:
Heldigvis ble det enda litt varmere utover dagen slik at vi kunne ta disse vannsakene, ellers hadde det nok blitt kaldt å vandret rundt i parken søkkvåt ;)
Vi satte vel kursen hjemover i tre-fire tiden, og dro på hotellet for å slappe av.
Jeg tok et laaaaaaaaangt, varmt bad og deretter dro vi ut for å spise. Vi viste om en plass, og når vi kom dit var det null service! Kwoloon het plassen. Vi gikk for å finne noe annet, men endte opp der IGJEN, da det ikke var noe annet som hadde åpent på en søndag virket det som.
Vi fikk da bord med en gang, men det gikk leeeenge før noen kom med menyen og etterhvert drikke og etterhvert der igjen; maten.
Men maten jeg bestilte var goood, så jeg klaget ikke så masse som mr. Piff :ler:
Etter vi hadde spist var det så sent og byen var så stille at vi dro tilbake på rommet. Jeg er glad at vi bestemte oss for å bo bra de siste tre dagene! :jepp:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 (12 aug)
I dag, mandag, skulle vi på Friheden og http://www.visitaarhus.dk/denmark/aros-aarhus-kunstmuseum-gdk604079. Det bli ingen av delene da begge hadde stengt.
Friheden er sånn tivolisak "midt i byen", med bl. a en attraksjon hvor man blir sluppet 40 m i fritt fall. Ingenting holder deg fast, og man lander til slutt i et sikkerhetsnett. Mr. Piff hadde så gledet seg til å prøve denne! Dumme park som hadde stengt.
Aros er et kunstmuseum som vi og hadde lyst å besøke, og jeg aner ikke hvorfor de plutselig valgte å stenge på en mandag, men sånn var det.
Bygget hadde en skikkelig kul, svær sirkel oppå bygget som man kunne gå i og hele sirkelen var i farget glass. Dumme kunstplass :(
Så etter litt amputerte planer så stakk vi og shoppet. Fant ikke så masse, men et par gensere og ei bukse på Gina T ble det.
I tillegg så har jeg sett etter joggesko, men INGEN og da mener jeg INGEN sportsbutikker hadde str 36. Og jeg prøvde å finne sko både i Køben, Flensburg, Ålborg og Århus.
Så regnet det, så ble det sol, så pøste det ned, så ble det sol. Ustabilt mao.
Da gikk vi på hotellet og slappet litt av før middag. På veien opp så fant jeg en neglsjappe, så jeg stakk innom å lurte på om han hadde time til meg i dag. Ja, han ;) Og når jeg sa jeg skulle reise i morgen, så sa han at jeg kunne komme sju på kvelden. Så jeg gjorde det.
Han var ikke helt ferdig så jeg stakk en tur på Baresso og leste avisen og drakk en kaffe mocca. :sikle:
Resultatet ble ikke så veldig bra, men men. Jeg skal fikse litt på de selv ;)
Jeg ringte mr. Piff når jeg var ferdig, og vi dro å spiste på en koselig amerikansk plass som het Memphis roadhouse.
Colaen min ble servert i en glasskrukke(ala norgesglass) og vi fikk "ekte" peanøtter mens vi ventet på maten <3
Koselig avslutning på en koselig tur med kjæresten!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette :fnise: skrev jeg når jeg satt på flyplassen i Århus:

"Dag 11(13 aug)
Vi sitter på flyplassen. Vi kom hit kl 10. Flyet går 13.35
Vi er idioter!"
Haha, vi var usikker på når vi skulle kjøre fra byen, så vi stod opp tidlig. Vi spiste frokost langs veien og BAM så var vi faktisk fremme....kl 10... Haha!
Men vi koste oss masse faktisk på flyplassen :nigo: Så tv-serier og leste bok.
Jeg fikk litt sjokk når jeg fant ut at flyet hadde propellmotor OG at det måtte parkere ute på rullebanen "feil vei" grunnet MYE vind og "ustabile forhold" jf. flypersonellet.
Men det gikk jo bra da ;)
I københavn kjøpte vi litt mat og nå i ettertid angrer jeg på at jeg ikke kjøpte et par skjerf som jeg og fant der fra Pieces. Trodde liksom at jeg kunne finne de på hvilken som helst vero moda, men nope...
I Oslo var det litt stress, gr shopping på taxfree (igjen) og bagasjeopplegget til SAS streiket. Vi kom oss akkurat tidsnok på flyet!
Og så var vi vel hjemme.
For en koselig tur! :hjerte:
Jeg kan anbefale Danmark på det sterkeste og å være på roadtrip der krever ikke så mye, er korte avstander mellom alle plassene. Folk er hyggelige og ting er billigere enn i Norge! :fnise:
Endret av *appifany*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en fantastisk ferie!! :strix: De referatene dine er så bra!! :klappe:

Forresten.. fra det ene til det andre.. :lol: Har du prøvd p-stav? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det er omtrent det eneste jeg ikke har testet. Men har hørt at det kan ligne på p-sprøyte, sånn av virkning.

Har du tenkt på dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det ja.. syklusen var helt koko etter Canadaturen.. ikke lett å få tatt pilla til samme tidspunkt hver dag osv pga tidsforskjell osv.. var sprøyta noe bra da? Har hørt om flere som får så uregelmessige blødninger på den.. og har mensen dritlenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet mensen på sprøyta, så det tror jeg varierer fra person til person. Har du vurdert eksempelvis kobber- eller hormonspiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker p-sprøyta nå. Mistet mensen etter 6-7 mnd, fikk mindre blødninger før jeg mistet den helt :danse: Herlig! Men vet ikke hvordan det er når man slutter på den da

For noen fine referater, Piff :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Al!

Jeg, som dere kanskje husker eller vet; liker ikke hormonprevensjon i det hele tatt, så for meg er det kun kobberspiral som funker. Og det har den gjort så lenge nå at det er på tide å ta den ut snart.... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, er kobberspiral uten hormoner? :hoppe: Da vet jeg hva jeg kunne tenke meg å prøve etterhvert. Er ikke helt glad i hormonprevensjon jeg heller. Føler meg så "nummen" av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral? NEVER!! :redd:

Mister man mensen med den også? Merker jeg blir litt lei pilla.. skjer jo at jeg glemmer den for lenge.. særlig når jeg er på ferie eller har senvakt..

Har til tider vært så ille at jeg har krevd kondom i perioder for å være på den sikre siden, og det er litt kjipt.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og i tillegg, sånn som etter Canadaturen, så ble syklusen som sagt så ustabil... Mensen kom for tidlig og jeg hadde sterke smerter som jeg hadde før jeg begynte på pilla.. så.. ja.. trenger råd.. Men spiral høres så sykt vondt ut så det vil jeg ikke ha... :redd:

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt vondt i 2 sek mens gynekologen( merk; ikke fastlegen) satt den inn. Ikke no stress :)

Det beste prevensjonsmidlet jeg har hatt :)

Få mister mens på kobberspiral. Det er med hormonspiral at mensen ofte forsvinner helt, men jeg vil ikke ha hormoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...