Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*

*appifany*

Anbefalte innlegg

Så bra Piffy! Det er lenge!

Vi har vært sammen i snart 12 ;)

Det er kjempebra :hjerte:

Nå er det siste innlegg før ferien ! Kos dere masse all i hopa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

• 2 uker senere...

Har koset oss masse!!

Har skrivet referat og :jepp:

Men det er på pc'n, så legger det over en gang i neste uke. Skal videre på ferie og der er det ikke Internett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 (3 aug)
Vi starter dagen kl 4.49 og taxien kommer for å hente oss kvart over fem.
Vi lander trygt i Oslo og må vente der i fem timer før vi kan fly videre. Etter å ha shoppet krem, både til kropp og ansikt, ansiktsrens, ei flaske hvitvin o.a
så powernapper jeg på en benk der vi sitter å slapper av og spiser litt.
Vi lander i København, og det er litt venting på bagasjen og litt knoting med leiebil, men så er vi på vei! (litt knoting med GPS og, men det er lov ;) )
Vel fremme på hotellet er det ikke parkering, enda jeg dobbeltsjekket dette før vi booket hotellet. Det viste seg at det var fullt, men vi fant en plass hvor det var billig å stå ikke så langt unna!
På hotellet spurte resepsjonisten om vi ville oppgradere hotellrommet for 158kr ekstra pr natt, og jeg tenke OK. Vi har utsikt over hele elva og det er så koselig! :hjerte:
Etter litt kos på rommet :fnise: så tok vi turen ut i byen og endte opp på tivoliet. Vi tok de ca 5 kule karusellene som var og spiste litt, før vi koste oss med en is i varmen, mens mørket senket seg.
Etterpå trasket vi ltt rundt, var innom 7/11 og kjøpte noe vann før vi endte opp på hotellet halv elleve. Vi er utslitt! Det er ikke nok med 3-4 timers søvn på to døgn ;) Så nå skal vi sove litt og stikke å hente bilen før parkeringen går ut kl 10 i morgen! :)
København er en herlig, pulserende varm by ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 2 (4 aug)
Først på dagen dro vi til Fisketorvet som er et stort kjøpesenter, der spiste vi frokost/lunsj og shoppet litt før vi dro inntil Strøget. Der fant jeg meg faktisk de fineste skoene på Bianco. Brune ankelstøvletter, ergo høst sko :) Så kjøpte vi ei gulrotkake Lagkagehuset(elns), og dro til onkel og tante som bor ca 40-50 min kjøring unna København.
Der grillet vi good mat og drakk en god del hvitvin. Vi satt ute hele kvelden til kl tolv-ett, avbrutt av en times nydelig gåtur med hunden hvor vi så litt av området og naturen rundt der tante og onkel bor. Det er jo år og dag siden sist jeg var på besøk, men jeg kjente meg litt igjen :)
Etter mye kos så overnattet vi i bobilen! Deilig med egen plass å bo ;)
Det var en skikkelig koselig dag! <3
Kjenner nå at jeg saaaavner ferien :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 (5 aug)
Etter vi kjørte fra onkel og tante så var vi var i byen hele dagen. Vi startet med å gå fra hotellet etter vi hadde dusjet litt og slikt, og gikk til nyhavn og videre bort over til noe som heter Kastellet. Det var en nydelig tur og det var skikkelig varmt. Turen var vel bort i mot en mil én vei.
Så gikk vi litt tilbake og ende opp i nyhavn igjen, og der bestemte vi at vi skulle ta en båttur. Den varte i en times tid og jeg ble så trøtt at jeg sovnet av. Det var nemlig veeeeldig varmt og behagelig ;)
Våknet når vi tøffet forbi havfruen. Oppskrytt, haha! LOL. Sovnet av igjen, og våknet når vi var tilbake igjen *fnise*
Når vi var tilbake i havnen igjen så gikk vi opp og tilbake til Strøget igjen og shoppet litt :) Og etterpå stakk vi på en gresk plass som het Samos å spiste. Jeg tok mixed grill og mr. Piff buffeten. Det var kun helt ok, men billig da :)
Etter dette så var vi så sliten at vi gikk tilbake til hotellet og ble der resten av kvelden. Har nok gått ca 2-3mil tilsammen idag!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4(6 aug)
I dag har vi og brukt til litt shopping. Jeg måtte ha t-skjorter og mr. Piff måtte ha shorts. Jeg fant, oppfinnsomt nok, ting på Vero Moda og New Yorker. :klaske: En god del billige t-skjorter og en skinnskjørt som var driiitkult!
Ellers har vi gått og gått i dag og, men ikke like langt som i går. Så vi fant ut at vi skulle teste slike fisker som nibler på beina.
Jeg har gjort dette før så jeg vet hvor deilig det er, men mr. Piff har ikke gjort dette tidligere. Vi betalte for 20 min, men han duden glemte seg av og det gjorde vi og, så vi fikk sitte i over 30 min, hihi! Det var superdigg og føttene som ny!
Vi trasket da lykkelig tilbake til hotellet og slappet litt av og fikset oss før vi dro å spiste på Yans Restaurant.
Det var nydelig mat der, dog noe sterkt! Men det gjorde ikke noe! :hjerte: :hjerte: Kan anbefales på det sterkeste, no pun intended ;)
Vi gikk til hotellet og slappet deretter av med the A team på TV 3+. Haha, ganske sliten! Igjen!
Vi går alltid mye når vi er på ferie.. Det er så koselig!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres herlig ut Piffy! :) jeg tok også en spasertur i København i fjor.skikkelig runde fra Tivoli til Kastellet, til Havfruen, nyhavn og tilbake. Det er så fint i Køben :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere dager på lur på PC'n ;) fra ferien i Danmark altså ;)

:sukk: Jeg er litt bitt av instagrambasillen :redd:

:ler:

Goooood helg :hjerte:

Er forresten tungt å begynne å stå opp tidlig nå etter ferien :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...