Snehvit Skrevet 1. september 2003 #1 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg hadde tenkt å kjøpe Decleors gode fuktighetskrem Hydra Floral fra Strawberrynet, men ble noe forvirret av at den finnes både som Emulsion og Cream. Hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 1. september 2003 #2 Del Skrevet 1. september 2003 En emulsion er en lettere krem. "Emulsion" på engelsk betyr 'en blanding av to...' For å finne ut hva det er en blanding av må du nesten lese innholdsfortegnelsen, men sjansen er stor for at det er vann og en eller annen vegetabilsk olje. Ble du klokere nå? Hva slags type hud har du? AK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 1. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. september 2003 Hva slags type hud har du? Jeg har vel blandingshud, som kan være en anelse fet om sommeren men som blir ganske tørr nå som det går mot kaldere tider. Jeg fant ingen innholdsdeklarasjon på de to kremene, så jeg ser ikke hva som er forskjellen ut fra den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 1. september 2003 #4 Del Skrevet 1. september 2003 Mest sannsynlig trenger du emulsion.... Men - hva slags kremer er det snakk om? Jeg kjenner både Dermalogica og Decleor ganske godt, kanskje jeg kan hjelpe deg... AK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 1. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 1. september 2003 Det er Hydra Floral jeg tenkte på. Har brukt denne kremen tidligere etter anbefaling fra hudpleier, og syntes den var svært god. Den gang var det Hydra Floral Hydrating Comfort Cream på tube jeg brukte, mens Strawberrynet bare selger denne på krukke (50ml). Emulsion-varianten av kremen heter Hydra Floral Hydrating Fresh Emulsion, og selges på 50ml tube hos Strawberrynet. Denne er noe billigere enn kremen, så kan det bety at kvaliteten er dårligere? Eller er det bare krukken som er mer kostbar enn tuben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 1. september 2003 #6 Del Skrevet 1. september 2003 Krukken er nok mer kostbar enn tuben, samt at det kan være fler aktive og eksklusive ingredienser i kremen som gjør den mer kostbar. Har du en sensitiv hud? AK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 1. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 1. september 2003 Har du en sensitiv hud? En anelse kanskje, men ikke i stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 1. september 2003 #8 Del Skrevet 1. september 2003 Bare lurte, da den kremen du nevner er gjerne brukt til en sensitiv hud... Kanskje su kan gå innom en hudpleie salong og få prøver på begge? Da får du jo testet de før du evt. bestiller? AK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 1. september 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 1. september 2003 Kanskje su kan gå innom en hudpleie salong og få prøver på begge? Da får du jo testet de før du evt. bestiller? God idé - det skal jeg sannelig gjøre! Kremen har jeg jo erfaring med at er god, så jeg får teste ut den andre også for å se hvem jeg liker best. Apropos sensitiv hud - kanskje hudpleieren mente at jeg har det selv om jeg ikke har merket noe særlig til det selv? Jeg har aldri reagert på verken hudprodukter eller sminke, men huden min kan kanskje beskrives som litt tander. Den kan f.eks. bli litt rødflammete hvis det er kaldt o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 2. september 2003 #10 Del Skrevet 2. september 2003 Jepp - du er nok inne på noe der...! Lykke til! :D Ann-Karin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2003 #11 Del Skrevet 2. september 2003 Min hudpleier sa at Emulsionen har en lettere konsistens som trekker fortere inn i huden enn kremen, og som ofte brukes om sommeren da en ikke trenger så mye fuktighet som om vinteren. Kremen metter huden mer, og gjør at den ikke tørker ut. Veldig gode kremer begge to, men jeg foretrekker kremen selv. Har akkurat bestillt den fra Strawberry.net selv faktisk, gleder meg til den kommer. Hoppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 2. september 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 2. september 2003 Takk for svaret! Da høres det ut som om jeg nok bør satse på kremen, ettersom huden min blir ganske tørr på vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå