Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Gjest *Twinklestar*

:Gjesp: God morgen!

Da var vikingklærne på, mobilen godt gjemt og kaffen kokt. Værmeldinga ser dyster ut, æsj. Ikke gøy å leke viking når det regner, det tar seg liksom ikke ut å gå med regntøy da.

Håper alle får en fin dag! :hallo:

håper du får en fin dag du også! :nigo: åsså satser vi på at været holder seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det ble en fugtig, men hyggelig fornøyelse i går. Regnet nesten hele tiden, og du verden så gjørmete kjolen min var til slutt. Men det var morsomt! Flere busslaster med turister som var og snuste på oss, og vi ble filmet av pakistansk TV, av alle ting! :ler:

I dag har vi ikke tenkt oss ut eller noen ting, bare være hjemme og kose oss. Nå skal jeg prøve å dra liket ut av senga, også skal jeg lage Full English Breakfast til oss. Også har vi en enorm mengde reker i fryseren, nybakt loff og en flaske hvitvin som blir middag. Og pai til dessert (ferdigkjøpt, late meg). I morgen bærer det i felt, så er glad jeg får sett J masse i dag :)

Ha en fin 17. mai alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin 17.mai!

Her er det også jobb, men det er bare koselig på sånne dager :)

God tur i felten da!! Håper du finner noe spennende :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huhu. Stresser med pakking. Har sånn på følelsen av at jeg glemmer noe. Men jeg har jo det viktigste... varmt arbeidstøy, sengetøy og håndklær, ladere og USB-kabel, andre klær, toalettsaker, p-plaster... argh, hater sånn glemme-ting-følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trøtt som en raggsokk, men fikk da skrapt sammen en bento til i morgen. Karborama og ikke veldig sunn, men det får vægå siden det er første dagen i jobb. Men i morgen er det skjerpings!

bento18T.jpg?t=1274133272

Loggar av nå og skal antaglig ikke innom KG i morgen tidlig. Og jeg vet fortsatt ikke om det er internett der jeg skal bo i Sandefjord, så i verste fall er jeg ikke innom her igjen før fredag i neste uke! :haar: Ha en fin uke alle sammen! Eller en fin morgendag! Elelr en fin natt! :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nett i leiligheten! :nigo: det ble faktisk ordnet i dag, puh.

Hadde ikke akkurat verdens tyngste arbeidsdag i dag. Møtte opp på museet kl 08, skrev under kontrakt og småpratet litt med de andre som også skulle begynne i dag. Så ble det masse trøbbel med å hente ut leiebilen, utleieselskapet hadde klart å miste bestillingen :rolleyes: Så dro vi på Univern for å kjøpe arbeidstøy, også kjørte vi mot Sandefjord. Etter litt klabb og babb med feilkjøringer og rot kom vi da endelig frem til slutt - 10 minutter før 2-pausa. Etter pausa oppdaterte feltleder oss om hva som skjer, også rakk jeg å jobbe i ca 30 minutter før vi var ferdige for dagen. Nå nyter jeg en velfortjent øl :fnise:

Har fått et fint sted å bo ihvertfall! Hyggelige folk, fin leilighet (noe sparsomt møblert - rommet mitt er et skap i ett hjørne og en seng i et annet). To bad på 4 pers, OK kjøkken, stor kabelTV-pakke og altså internett. Langt til sentrum, men det er nok ikke mer enn 15 min å gå til nærmeste matbutikk ihvertfall.

Og selvfølgelig ser det ut til å bli endel usunne fellesmiddager, men det har jeg bestemt meg for å gi f i. For det første spiser jeg übersunn frokost og lunsj, for det andre er ikke middagene SÅ usunne og jeg kan jo velge selv hvor mye jeg vil spise av hva, for det tredje tror jeg at jeg tåler det når jeg faktisk er fysisk aktiv hele dagen. Også er det sommer. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg i felt, snuppa! Fint at leiligheten er bra & at du har internett. Fine saker!

Jeg har også vært i felt i dag, og ble pent solbrent over nese & kinnbein. Men jeg har mestret nivelleringsutstyret samt satt opp en statisk GPS-måler - begge deler er veldig sommerjobbrelevant. Jeej! Og 17.mai-frokosten var veldig vellykket!

Når er du i Oslo igjen? Og når tar vi et par øl sammen? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i felt, snuppa! Fint at leiligheten er bra & at du har internett. Fine saker!

Jeg har også vært i felt i dag, og ble pent solbrent over nese & kinnbein. Men jeg har mestret nivelleringsutstyret samt satt opp en statisk GPS-måler - begge deler er veldig sommerjobbrelevant. Jeej! Og 17.mai-frokosten var veldig vellykket!

Når er du i Oslo igjen? Og når tar vi et par øl sammen? :goodbye:

Oi, din solbrente flinkis! Trives du i jobben? :)

Jeg er i Oslo igjen neste helg (19./30. mai), og kommer nok til å reise inn til Oslo så godt som hver helg etter det. Øl: helst etter første lønning, if you catch my drift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - det er jo ikke noe farlig å spise karbohydrater når man er i felt - tvert i mot må man jo det! Bare husk å gi bøttene et par ekstra biceps-curls når du går mot slenge-haugen. :)

Kos deg! Vi skal visst få bra feltvær denne uka her sørøstpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mekka bento til i morgen. Første felt-bento, jeeeej.

bento19T.jpg?t=1274206020

Det jeg kom på nå er jo at maten ikke helt stemmer overens med pausene. Vi har korte pauser kl 10 og 14, og lunsjpause kl 12. Pleier å være ganske sulten kl 10 og til lunsj - ikke så sulten til 14-pausa, men det er greit å spise da siden det fort blir en stund til middag. Tror jeg sniker med meg en banan også.

Det blir en tøff sommer. Delvis usunne middager er én ting, men det i fjor var det alltid en masse kake og sjokolade som lå rundt i brakka vår. Sånt KAN jeg ikke spise hver dag, hverken for helsa eller tennenes skyld. Hyggelig med en liten kakebit av og til, men hver dag er bare ikke på tale. *leter etter viljestyrke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - det er jo ikke noe farlig å spise karbohydrater når man er i felt - tvert i mot må man jo det! Bare husk å gi bøttene et par ekstra biceps-curls når du går mot slenge-haugen. :)

Kos deg! Vi skal visst få bra feltvær denne uka her sørøstpå.

Nei, det er nok ingen krise! Også er det tross alt totalen som teller. Haha, jada, de bøttene skal få kjørt seg! (bortsett fra at der vi holder på nå skal graves ned igjen ganske så snart, så vi trenger ikke bære vekk jorda. Jeg får prøve å løfte litt ekstra på noe annet i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

:dåne: ååå jeg blir så sjesken når jeg ser de bentoene dine! :strix:

savner så veldig å ha ett sunnere kosthold, men kan ikke akkuratt be mamma om å handle mat til meg. og mat til resten av familien heller :nei:

må nok bare vente til jeg bor for meg selv igjen ja :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut altså! Men... Du snakker om regntøy og arbeidsklær og sånt. I mitt hode så skal jo vaskeekte arkeologer være ikledd khakifarget tøy fra topp til tå, gjerne med stramt belte i livet. Og hatten er selvfølgelig obligatorisk.

For det er vel sånn dere ser ut, ja?? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...