Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Må dessverre skuffe deg - failure bør du nå på ti rep, ellers bør du bytte øvelse eller legge på mer vekt. Har du prøvd å brette strikken slik at du kan kjøre med dobbel strikk? For visse øvelser kan dét være en idé.

Det kan være greit å ikke kutte ut all kosen i innspurten, forresten!

Aha! Jammen da skal jeg justere meg etter det. Vet ikke om det går på alle øvelsene, men for mange burde det gå fint. Har allerede blitt veldig kreativ på å brette/snurre strikken rundt beina og diverse annet rart. Blir det trøbbel, kan jeg jo ta de øvelsene hos J, med hantlerne hans. Har prøvd meg på å ymte frempå om han aaaldri bruker dem, så de gjør jo like mye nytte for seg hjemme hos meg. Men neida :dry:

Aldri i verden om jeg kutter ut all kosen! Forskjell på å kutte ned og ut. Får da søren meg være måte på!

Hva skjedde med den pulsklokka, forresten? Den hadde jeg helt glemt!

Men kom igjen da - du har vært veggis mens du bodde i UK. Finnes det noe engelsk or for råkost? Grated vegetables høres liksom så... døllt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dumt at ikke bentoboksen er helt tett, da! De er jo ganske dyre i tillegg... :/ Jaja. De er skikkelig kule iallefall! :)

Prøvde å få spørre sambo ang "råkost", men han kom ikke på noe bedre enn det du sa han heller... Jeg tror rett og slett de mangler ord på

sånt- det er vel for sunt for dem. Tipper de har minst to ord for frityrstekte gulrøtter eller noe sånt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frityrstekte gulrøtter! :hoho:

De lever ihvertfall ikke på helsekost der borte, det er sikkert. Eller: jeg tror nok det begynner å bli bedre.

Joa, men det med at den ikke er helt tett visste jeg fra før av - jeg ble behørig advart av Tineline! Dumt, men ikke håpløst. Er jo med lokk til to av de boksene, og er ikke det nok går det jo faktisk an å bruke plastfolie (selv om jeg bruker så lite som mulig av det, sånn av miljøhensyn).

Apropos: morgendagens bento ble middagsrester fra i dag.

Bento2.jpg?t=1271967584

Nærbilde:

bento2closeupsmall.jpg?t=1271967297

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at de har et ord for noe så sunt! Raw food hender det jo de snakker om. Ellers kaller de det vel fresh veg? Hvis du først skal bruke hantler, kan du like gjerne prøve noen andre øvelser - er stor forskjell på å dra og løfte, og det er ikke bestandig like bra for kroppen. Dessuten liker kroppen variasjon. Pulsklokka ligger her, den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler sterkt på at de har et ord for noe så sunt!

Ja, det var det jeg kom frem til og :fnise:

Det med variasjon har du lært meg allerede! :) Har tenkt å sette opp en oversikt over øvelser jeg kan bytte ut med andre øvelser, og når. Ellers blir det bare rot, og jeg kommer ikke til å huske noen ting.

Har ombestemt meg ang. kaloritelling, det var kjedeligere å fylle inn skjema enn jeg husket :dry: Men jeg kan jo skrive opp alt jeg spiser, det burde gjøre samme nytten, på mange færre minutter. Og plutselig er det sent, så nå rekker jeg ikke trene i dag. dobbel-:dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

Ingen trening i dag, jeg prioriterte faktisk søvn. Gjett hvorfor? Joda: russen. :dry:

Men det går greit. Er jo fredag! :sol: :sol: :sol:

Har nettopp inntatt frokost, og er på vei til å pakke meg ut og dra på lesesalen. Også skal jeg (som vanlig) til J i kveld. Jeeeee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder :) Enig med deg i at kaloritelling er kjedelig. Da jeg startet med PT fikk jeg i oppgave å skrive ned alt jeg spiste i en uke. Det hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

ja, jeg tror jeg går for det istedet. Noe av det som frista med telling er jo at jeg egentlig digger å fylle ut skjemaer og slikt (Jadda jadda, jeg er sær. Vet.). Men nå var det ikke noe gøy. Så da gidder jeg ikke.

Englandsgjesten min var forøvrig fryktelig slem. Hun fikk ikke plass til alt i bagasjen sin, så hun la igjen 3/4 sjokoladeplate (den Freia-saken med yoghurt og bringebær) og en halv pakke lefsesnack. Satt bare og stirra på dem i går og lurte på hva jeg skulle gjøre med dem, hehe. (så jeg endte opp med å spise en lefsebit siden jeg spiste veeeldig fornuftig i hele går, nemlig. Da er det lov.)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungh, hjernen min har visst tatt helg allerede... Hallo hjernen, det kan du bare ikke. Jeg skal levere inn til veileder på mandag.

.......hvordan havnet jeg på KG igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har treningsbag med på Blindern. Jeg skal trene i ettermiddag. Sånn styrketrening. Som jeg ikke har gjort siden en evighet siden. :forvirret: I kveld blir det nattoget til Stavanger for å se E i Jungelboken 2099 - har fått knallkritikker, så jeg gleder meg masse!

T og jeg tenker å drikke cava på toget sånn at vi får sove, hihi! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg har funnet den perfekte bursdagsgaven til J! :hoppe:

Kurs om øl og mat på Ølakademiet

Perfekt!

Han kan jo ikke gå alene, så dette blir en presang for meg og :happy: Har egentlig bare råd til kurs (590,-) og ikke 3-retters middag i tillegg (465,-), MEN jeg har tenkt å foreslå at han kan kjøpe det til meg til min bursdag, som er i juni. Tror ikke vi rekker å dra på kurs før jeg reiser på feltarbeid i mai uansett. Hvis han vil det, kan vi jo kjøpe billett til hverandre. *liker bedre å bruke penger på opplevelser enn ting* Dessuten har vi dagen vår på mandag, så da kan det være litt i den anledning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo helt glemt å skrive om sushi-mekke-kvelden vår for noen uker siden! Vel, var nettpp ferdig med å plukke på bildene, så hadde ikke vært noen vits i før nå uansett ;) Litt for mange av bildene som ikke ble noe bra, men litt har jeg da å vise frem (av varierende kvalitet)!

Vi startet pent med noen tunfiskmakier. Helt enkelt med avocado og tunfisk inni, og norien (sjøgress"papiret") ytterst. Og litt ørretrogn på toppen.

Her er en ensom liten maki i romantisk setting med levende lys:

makiincandlelight.jpg?t=1272060528

Så prøvde vi en rull til med risen ytterst istedet. Det var ikke så vanskelig som forventet, bortsett fra at det ble litt kløneri siden vi la plastfolie nederst (ellers ville risen satt fast i rullematta).

Her er et bittelite bilde jeg ikke gadd å resize:

makimaking.jpg?t=1272060364

Synes makien er litt vanskelig å få til, altså. Blir fort litt lite fyll for at jeg skal være sikker på å få rulla dem helt sammen. Også er det vanskelig å stappe og rulle samtidig, og å rulle hardt nok. Så det blir mye ris og lite fyll, slik:

tunamaki3.jpg?t=1272061185

Så prøvde jeg meg på noe nytt, gunkan maki! Da tar man en risball og former den til en oval, og setter et lag med nori rundt som er ganske mye høyere. Inni kan man fylle med masse rart, jeg prøvde med agurk og rogn. Ideen om rogn i to farger sjal jeg fra en nettside.

gunkanmaki2.jpg?t=1272060797

Den orange er ørretrogn, den grønne er lodderogn med wasabi og desverre alt for mye fargestoff. Synes den er for intenst grønn, hadde vært finere med en mer naturlig farge slik jeg har sett den med andre steder.

Gunkan maki er umulig å spise når man lager den for stor, forresten. Men veldig morsomt å se på at folk prøver :happy:

Så stod noen nigirier for tur. Vi laget med laks og tunfisk, og strødde på enten vanslige sesamfrø eller gomashio.

Slik ble det:

Sushi_0187.jpg?t=1272061088

Og slik i romantisk setting:

nigiricandlelight.jpg?t=1272061125

Siden jeg har kuttet ut scampi prøvde vi å lage maki med vanlige norske reker. De smaker ikke like mye, men det var godt :) De makirullene smørte jeg inn med lodderogn, det ble stilig:

shrimpmaki.jpg?t=1272061369

Også ert arty-farty bilde. Som jeg ikke er helt fornøyd med, uten at jeg helt vet hvorfor.

Sushwithchopsticks.jpg?t=1272061386

Sånn! Hvis moderatorene her noen gang roter seg innom dagboka mi kommer de til å klikke i vinkel når de ser hvor mye jeg bruker img-tagen, det er jo egentlig ikke lov :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Var oppe 9:30 i dag, det er tidlig på en lørdag til meg å være. Kjempedeilig! Tok en lang dusj, og nå lager jeg grove bananlapper til frokost. J er fortsatt i drømmeland. Egentlig er det fint å pusle rundt sånn for seg selv på morgenkvisten :)

Det er bondens marked i Oslo i dag, lurer på om jeg skal ta turen senere. Har egentlig råd til å kjøpe noe, men det er morsomt å se. Også har de smaksprøver! :ler:

Men først: kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det var her da? :huh: *oppmerksomhetssyk*

Uansett: fin dag. Etter frokost dro vi til Bondens marked. MYE folk på majorstua i dag, de hadde jos tengt av hele Bokstadgata for å gjøre den bilfri, også var det masse salgsboder over alt. Jeg blir litt stressa av sånne ekstreme folkemengder, altså. Men det gikk bra. Jobbet oss gjennom smaksprøvene, fra honningkake til ost til geitost til spekemat til pølse. Bra det er lørdag, sier nå jeg! :ler:

Nå tilbake. J skal på jubileumsfest i kveld, og jeg skal kose meg hjemme alene (hvis ikke leieboeren hans er hjemme og da, men han sitter jo for det meste på rommet sitt uansett).

Har kommet frem til at jeg liker tanken på å ha litt strengere regler på maten i ukedagene, også er det lov med noen utskeielser på lørdag. Middagen i dag blir likevel ikke så ille altså, jeg kjøpte grilla kyllinglår, også fant jeg sommerkål! :rødme: Den må selvfølgelig få selskap av en klatt med smør. Også kjøpte jeg sopp. Også dropper jeg ris eller pasta eller noe slikt, fordi jeg kjøpte en pose potetgull, og da blir det litt mer fornuftig til sammen. :ler:

Håper dere har en fin lørdag, superjentene. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strenge regler i ukene og lov med litt utskeielser i helgene høres ut som en bra plan :tommel:

Håper du koser deg alene hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg og håper du har en finfin kveld! Nå har jeg lest korrektur på masteroppgaven (ett år for seint, haha) før jeg skal laste den opp til forlaget. Kan du tro det - jeg har foreløpig identifiset SEKSTEN kilder som manglet i litteraturlista mi... :snurt:

Det bildet hadde kanskje litt kalde fargetoner...? Og litt mye pinner, om du forstår. Jeg ville prøvd med litt nærmere pinnene (lenger ned til venstre i forhold til sushien).

Nå må jeg dessverre gå og spise T-bone av Norsk Rødt Fe, som feiret 75 års-dag i går. Til denne herrligheten har M laget kremet spinat med parmesan, glasert sjalottløk og mandelpotetpuré, som skal danderes med en herlig rødvinssaus. NAM og HADET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...