Pingting Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1481 Del Skrevet 14. april 2010 Haha! Nei, det gjorde jeg faktisk ikke - men jeg skal huske det i morgen. Sen start på dagen i dag, men jeg har ihvertfall sovet nok. Nå sitter jeg på lesesalen, men vil aller helst bare ut i det fine været. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 14. april 2010 #1482 Del Skrevet 14. april 2010 Konnichiwa! Nå har jeg fått Katakana-boka mi og JAP-ENG/ENG/JAP ordbok er på vei Lurer på om jeg skal gå igjennom alle hiragaene først..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1483 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg vil nok anbefale å bli ferdig med hiragana før du begynner på katakana ja, ellers går det sikkert lett i surr. Hvor langt har du kommet på Pimsleur-kursene forresten? Jeg er på Lesson 26, og der er det faktisk litt nyttige ting. ----- Ellers: mail fra Amazon, matboksene er på vei i posten! Tar sikkert evigheter i tollen, jeg vil ha nåååå! Og snille-J sa at jeg kan få boksen (vi betalte med hans kort, men skulle egentlig betale for hver vår) siden jeg laget kart til foredraget hans. :rødme: Matboks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 14. april 2010 #1484 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg vil nok anbefale å bli ferdig med hiragana før du begynner på katakana ja, ellers går det sikkert lett i surr. Hvor langt har du kommet på Pimsleur-kursene forresten? Jeg er på Lesson 26, og der er det faktisk litt nyttige ting. ----- Ellers: mail fra Amazon, matboksene er på vei i posten! Tar sikkert evigheter i tollen, jeg vil ha nåååå! Og snille-J sa at jeg kan få boksen (vi betalte med hans kort, men skulle egentlig betale for hver vår) siden jeg laget kart til foredraget hans. :rødme: Matboks! Hehe!! Nei, jeg er ferdig med Hiragana, men jeg skal repetere litt før jeg kaster meg i gang med Katakana. Jeg har ikke kommet lenger enn til 7 på Pimsleur....Syns det er litt kjedelig, egentlig. Lange pauser....Han mannen er jo helt merkelig og utydelig.....Gjentagelsene av ordene går jo også baklengs, noe som er veldig lite hjelpsomt, syns jeg... Grattis med bentobokser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 14. april 2010 #1485 Del Skrevet 14. april 2010 Grattis med bento! Jeg halvsover på jobb i øyeblikket. Fikk reparert kjøkkenvasken i dag (etter to uker..!), har lest to små artikler og så har jeg gjort bittelitt husarbeid. Første sløvedagen min på jeg vet ikke hvor lenge. Deilig! Gjett hvem som hadde gjesteliste på Metallica i går da? Og ikke leste eposten sin før i sånn 11-tiden i gårkveld og dermed så ble det ingen konsert på oss? Joda, T. Argh! Vi håper vi får dem i dag i stedet for, men det er ikke akkurat garantert. Buuu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1486 Del Skrevet 14. april 2010 Hehe!! Nei, jeg er ferdig med Hiragana, men jeg skal repetere litt før jeg kaster meg i gang med Katakana. Jeg har ikke kommet lenger enn til 7 på Pimsleur....Syns det er litt kjedelig, egentlig. Lange pauser....Han mannen er jo helt merkelig og utydelig.....Gjentagelsene av ordene går jo også baklengs, noe som er veldig lite hjelpsomt, syns jeg... Grattis med bentobokser!!! Ja, men du planlegger jo også å studere japansk på ånkli', så det er kanskje ikke så rart det blir litt kjedelig for deg. Men... lange pauser? :klø: Grattis med bento! Jeg halvsover på jobb i øyeblikket. Fikk reparert kjøkkenvasken i dag (etter to uker..!), har lest to små artikler og så har jeg gjort bittelitt husarbeid. Første sløvedagen min på jeg vet ikke hvor lenge. Deilig! Gjett hvem som hadde gjesteliste på Metallica i går da? Og ikke leste eposten sin før i sånn 11-tiden i gårkveld og dermed så ble det ingen konsert på oss? Joda, T. Argh! Vi håper vi får dem i dag i stedet for, men det er ikke akkurat garantert. Buuu! Det gåkke an! Håper det ordnet seg i dag, da. Kan ikke ha noe av noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1487 Del Skrevet 14. april 2010 Laget en egen tråd om dette, men jeg kan jo spørre noen av dere her inne og: *klippe* *lime* Styrketreningen min har stort sett bestått av enkle øvelser med eller uten strikk, og jeg har ca 8 øvelser jeg har gjort hver gang. Jeg har riktignok byttet ut eller variert noen av dem, men det går på samme muskelgrupper. Det jeg merker nå er at det begynner å bli møkka kjedelig å gjøre det samme tre ganger i uka, pluss at det hadde vært fint å hive inn litt flere ulike øvelser. Spørsmålet da er om det kan være en god idé å fortsette å trene styrke tre ganger i uka, men å trene tre forskjellige områder hver gang? F.eks. armer og skuldre på mandag, rygg og mage på onsdag og bak og bein på fredag. Eller blir det for sjeldent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1488 Del Skrevet 14. april 2010 Trent 30 min ellipse og bittelitt styrke! Nå *kremt* tester jeg øl som restitusjonsdrikk... Sammen med en ny episode av Bleach. Som har begynt på den originale historien igjen. *gleder seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 14. april 2010 #1489 Del Skrevet 14. april 2010 Kom hjem fra konsert nå - vi fikk gratisbilletter fra noen vi kjenner som plutselig havnet på VIP-området. Men, det var skuff. Jeg er ikke blodfan av Metallica, men vi satt rett ovenfor lydmannen, så lyden var jo selvsagt superdårlig. Så dårlig at det ikke gikk an å høre hvilken sang det var før midt i/slutten, faktisk. Er skuffet, men sånn skjer jo av og til. Godt det var gratis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 14. april 2010 #1490 Del Skrevet 14. april 2010 Lydmannen sitter jo der det er best lyd? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 15. april 2010 #1491 Del Skrevet 15. april 2010 NEIIIII NÅ MISTA JEG FØKKINGS INNLEGGET. det handlet selvsagt om trening, og når jeg nå skal på både jobbintervju OG holde foredrag og må gå om tre kvarter, får du få det en annen dag. Nøkkelord: - ja, du kan dele opp - husk restitusjon! Uten restitusjon gir faktisk treningen ingen effekt - Skal styrke ha egentlig virkning hjelper det ikke med lette dille-øvelser, du må finne noen som tar slik at du blir helt utslitt på siste repetisjon (optimalt). Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 15. april 2010 #1492 Del Skrevet 15. april 2010 Lydmannen sitter jo der det er best lyd? :klø: Nei Altså, vi satt på motsatt side av lydmannen, på andre siden av hallen. Ergo der det er dårligst lyd - ved siden av lydmannen/rett foran lydmannen er det best lyd. Det var helt forferdelig, vrengete, grøtete musikk. Grøss! Men sceneshowet & lyset var veldig, veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1493 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Kom hjem fra konsert nå - vi fikk gratisbilletter fra noen vi kjenner som plutselig havnet på VIP-området. Men, det var skuff. Jeg er ikke blodfan av Metallica, men vi satt rett ovenfor lydmannen, så lyden var jo selvsagt superdårlig. Så dårlig at det ikke gikk an å høre hvilken sang det var før midt i/slutten, faktisk. Er skuffet, men sånn skjer jo av og til. Godt det var gratis... Æsj, så surt! Fortsatt misunnelig, da. NEIIIII NÅ MISTA JEG FØKKINGS INNLEGGET. det handlet selvsagt om trening, og når jeg nå skal på både jobbintervju OG holde foredrag og må gå om tre kvarter, får du få det en annen dag. Nøkkelord: - ja, du kan dele opp - husk restitusjon! Uten restitusjon gir faktisk treningen ingen effekt - Skal styrke ha egentlig virkning hjelper det ikke med lette dille-øvelser, du må finne noen som tar slik at du blir helt utslitt på siste repetisjon (optimalt). Ha en fin dag! Åh, så irriterende! Takk for kort svar ihvertfall - OK, bra, da gjør jeg det - husker restitusjon! Det var egentlig en av grunnene til at jeg har lyst til å dele opp også, da blir det lettere å planlegge slik at jeg får lagt inn litt restitusjon. - vet! Så langt holder det med strikken, med litt kreativitet får jeg nok motstand til at jeg bare såvidt orker 15 reps (eller 10 til og med, for noen øvelser). Når jeg flytter inn hos J kan jeg knabbe hantlerne hans, hæ hæ! Og eventuelt kjøpe en tyngre strikk, av dte jeg har lest virker det som om en kombinasjon av hantlers og strikk er mest effektive, siden de fungerer noe ulikt for ulike øvelser. Lykke til på foredrag! Endret 15. april 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 15. april 2010 #1494 Del Skrevet 15. april 2010 Unnskyld at jeg banna i dagboka di... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1495 Del Skrevet 15. april 2010 Ja, tenke seg å banne i min dagbok da, liksom. Jeg banner jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1496 Del Skrevet 15. april 2010 Kopierer like gjerne inn Facebook-statusen min her, jeg: Tannlegebesøk 3 av 5 overstått. Rotfylling ferdig (jeg fikk ta mobilbilde av røngtenbildet på skjermen, hihi), krone igjen. Og etter det er det ikke en krone igjen. Høhø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 15. april 2010 #1497 Del Skrevet 15. april 2010 Høhøhøøøø fooor et ordspill! *bøyer seg i det tørre støvet :gjeiper: * Godt å høre at det nærmer seg slutten på tannlegebesøkene iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 15. april 2010 #1498 Del Skrevet 15. april 2010 Ja, men du planlegger jo også å studere japansk på ånkli', så det er kanskje ikke så rart det blir litt kjedelig for deg. Men... lange pauser? :klø: Jepp....skal skjerpe meg........Ikke kjeft på meg, da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1499 Del Skrevet 15. april 2010 *bøyer seg i det tørre støvet :gjeiper: * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 15. april 2010 #1500 Del Skrevet 15. april 2010 Nei Altså, vi satt på motsatt side av lydmannen, på andre siden av hallen. Ergo der det er dårligst lyd - ved siden av lydmannen/rett foran lydmannen er det best lyd. Det var helt forferdelig, vrengete, grøtete musikk. Grøss! Men sceneshowet & lyset var veldig, veldig bra! Åja, dere satt på motsatt side Ja da blir det vel litt kjipern med lyden kan jeg tenke meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå