Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Lykke til med rotfyllinga!!

Kanskje gjorde treninga på ellipsemaskinen at det ble frigitt noen endorfiner som hjelper på smertene i dag..? Lov å håpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og la meg foreslå trøstespisingsmat etter rotfylling og elipsetrening:

Fløyelsgrøt med smør, sukker og kanel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstått! Kjære vene, dette var da mye enklere enn forventet. Bittelitt ubehagelig i noen sekunder på slutten, ellers helt smertefritt. Ikke var det så ekkelt heller. Var litt stressa da jeg kom, men etterhvert lå jeg bare og slappet helt av. Siden jeg hadde to nervekanaler i stedet for én som er vanlig, så kunne hun ikke gjøre seg helt ferdig i dag. Hun har fjernet nervene og alt det der, så det verste er over - i overimorgen skal jeg tilbake for å få fyllingen. Også må jeg få en krone der ganske snart. Ordner seg! :)

Nå kjennes det ut som om det klør litt i tannrota. Irriterende - jeg kan jo ikke klø tilbake! :lol:

Så nå sitter jeg på lesesalen. Har kjøpt Skyr og risengrynsgrøt til lunsj, må bare vente til bedøvelsen har gitt seg litt mer. Tror fortsatt ikke det er en god idé å spise sin egen leppe.

Men hun tannlegen altså - hun er så søt og snill og flink! Også fikk jeg en pupp i panna hele tiden :overrasket: Hadde jeg vært 14 år og gutt, så hadde det egentlig vært ganske kult :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og la meg foreslå trøstespisingsmat etter rotfylling og elipsetrening:

Fløyelsgrøt med smør, sukker og kanel! :)

Takk for tips! Det ble en litt kjedelig Fjordland-grøt nå, som jeg måtte spise med omhu fordi bedøvelsen ikke har gått ut.

Fløyelsgrøt har jeg ikke spist på flere år tror jeg, det er jo egentlig ganske godt. Men det får bli i morgen, jeg spiste havregrøt til frokost og risengrynsgrøt nå. Tre grøtmåltider om dagen fungerer sikkert fint om man er en baby, men nå er grensa mi nådd, merker jeg :ler: Trøstespising i kveld: øl og anime. Because I'm worth it. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyelsgrøt? :klø: Har jeg aldri hørt om.

Du fortjener så absolutt øl og anime synes jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten som en tjukk, hvit saus ;)

Hmpf, jeg tror tannlegen tok ut mer enn bare nerverm jeg tror hun klarte å lirke seg opp i hjernen min go stjele konsentrasjonen også Får ikke gjort noe i dag, jeg. Noe som egentlig er litt krise siden jeg bare har 4 ordentlige arbeidsdager denne uka. Hrrrrmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyelsegrøt kalles også smørgrøt. Kanskje du kjenner det som smørgrøt, Belle?

Du er tøff som rotfyller, pingpingtingting. Jeg vet ikke helt hvordan det er, siden jeg aldri har borret eller noe, men det høres fælt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørgrøt :sikle: Det er det lenge siden jeg har spist!! Men regner med det er en kaloribombe siden det består av smør, melk og mel og i tillegg sukker på :fnise: Men en dag skal jeg jammen meg lage det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av deg Ping så har jeg bestilt meg time hos tannlegen i dag :ler:

Har et hull som gjør sabla vondt, håååper for pengboka sin del at jeg ikke må rotfylle. Har gjort det en gang før, men da var det gratis siden tannlegen la en mildt sagt elendig fylling tidligere som hadde blitt ødelagt. Rotfylling er ok, men prisen er jo horribel.

Og så må jeg ha en biteskinne, når jeg våkner om morran er jeg helt øøm i kjeven og tinningene og alt :fnise: Biter mens jeg sover.

Og så har jeg en liten plan om å bleke tennene, hvis det blir noen penger til overs. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått tannlegetime! Håper ikke du får vondt av den puppen (med andre ord at det ikke er silikon).

Og så morsomt at du har spist grøt! Men fløyelsgrøt er nå engang best, kan bare konkurrere med rømmegrøt. Nammmm.

Vet du - jeg tror kanskje jeg må starte dagbok her jeg også, jeg syns jeg kupper din hele tiden. Men nå har jeg altså fått intervju på Borg! Skummellllt.... Jeg håper jeg får den jobben i miljøverndepartementet så jeg slipper å ta stilling til om jeg vil flytte fra alt her for å kanskje finne drømmejobben. (Ja, altså - jeg skal på intervju der på torsdag rett før foredraget. Grøss.)

Men bare én ting jeg vil ha sagt: Når man skal rotfylle, er det OK med store bokstaver å "bare" ha fire arbeidsdager i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyelsegrøt kalles også smørgrøt. Kanskje du kjenner det som smørgrøt, Belle?

Du er tøff som rotfyller, pingpingtingting. Jeg vet ikke helt hvordan det er, siden jeg aldri har borret eller noe, men det høres fælt ut.

Tøff du liksom, det er tøffere å la være! ;) Personlig så synes jeg ikke borring er så ekkelt, egentlig. Det er ihvertfall ikke vondt, man får jo bedøvelse. Også dirrer det litt i tanna når de borrer. Det verste med å gå til tannelegen er egentlig at jeg blir så himla sår i kjeven av å gape så mye! :rolleyes:

*misunnelig på de med sterke tenner*

Smørgrøt :sikle: Det er det lenge siden jeg har spist!! Men regner med det er en kaloribombe siden det består av smør, melk og mel og i tillegg sukker på :fnise: Men en dag skal jeg jammen meg lage det :jepp:

Det er veldig godt, men ikke akkurat hverdagsmat, nei! :fnise:

Inspirert av deg Ping så har jeg bestilt meg time hos tannlegen i dag :ler:

Har et hull som gjør sabla vondt, håååper for pengboka sin del at jeg ikke må rotfylle. Har gjort det en gang før, men da var det gratis siden tannlegen la en mildt sagt elendig fylling tidligere som hadde blitt ødelagt. Rotfylling er ok, men prisen er jo horribel.

Og så må jeg ha en biteskinne, når jeg våkner om morran er jeg helt øøm i kjeven og tinningene og alt :fnise: Biter mens jeg sover.

Og så har jeg en liten plan om å bleke tennene, hvis det blir noen penger til overs. :lur:

Haha, får jeg alle til å bestille tannlegetime eller? Og jeg vet jammen ikke om det er en god eller dårlig ting :ler:

Det skal jo myyye til før man rotfyller da, så det går sikkert bra. Hvis ikke, så har mange tannleger nedbetalingsopplegg, noen også på mindre summer. Vurderte å be om det nå, men siden jeg faktisk har nok penger nå, så droppet jeg det. Utrolig at det ikke skal være en egenandel på den tannlegen, altså :riste:

Skummelt med dårlige fyllinger da! Det kan vel skje alle at de begår feil, men det var kanskje ikke bare en ærlig bommert fra tannlegen sin side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått tannlegetime! Håper ikke du får vondt av den puppen (med andre ord at det ikke er silikon).

Og så morsomt at du har spist grøt! Men fløyelsgrøt er nå engang best, kan bare konkurrere med rømmegrøt. Nammmm.

Vet du - jeg tror kanskje jeg må starte dagbok her jeg også, jeg syns jeg kupper din hele tiden. Men nå har jeg altså fått intervju på Borg! Skummellllt.... Jeg håper jeg får den jobben i miljøverndepartementet så jeg slipper å ta stilling til om jeg vil flytte fra alt her for å kanskje finne drømmejobben. (Ja, altså - jeg skal på intervju der på torsdag rett før foredraget. Grøss.)

Men bare én ting jeg vil ha sagt: Når man skal rotfylle, er det OK med store bokstaver å "bare" ha fire arbeidsdager i en uke.

Haha, det var vel andre gangen i dag du skriver et innlegg samtidig som meg? :ler:

Jeg synes det er hyggelig å få dagboka kuppa, jeg da... :sjenert:

Så spennende med intervju(er)! Men jeg liker ikke helt tanken på at du skal flytte fra Oslo, altså. Selv om det hadde vært kult å besøke deg der oppe. Hmm. Jeg rekker forresten ikke foredraget ditt likevel, fordi det er akkurat da jeg må tilbake til tannlegen for å få fyllinga. *sur*

Men det var allerede bare fire arbeidsdager i denne uka, siden jeg får besøk tidlig på fredag! Nærmer seg innlevering til veileder, og jeg burde ha fått gjort litt mer. Menmen - det får gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jo myyye til før man rotfyller da, så det går sikkert bra. Hvis ikke, så har mange tannleger nedbetalingsopplegg, noen også på mindre summer. Vurderte å be om det nå, men siden jeg faktisk har nok penger nå, så droppet jeg det. Utrolig at det ikke skal være en egenandel på den tannlegen, altså :riste:

Skummelt med dårlige fyllinger da! Det kan vel skje alle at de begår feil, men det var kanskje ikke bare en ærlig bommert fra tannlegen sin side?

Jeg trodde også at det skulle mye til før man måtte rotfylle, derfor ble jeg så overrasket da det skjedde. Det var en ganske svær fylling, som jeg plutselig merket at var helt løs. Fikk hastetime (rett før vi skulle reise på ferie, turte ikke å reise med fyllinga hengende) og da sa dama at tja, den fyllinga hadde sikkert vært løs helt siden den ble lagd. Var noen mnd siden.. Jeg hadde aldri merket noe vondt eller ekkelt, men det hadde visst skjedd ting inni der så måtte rotfylle hele greia.

Tror ikke hun tannlegen er helt stabil, jeg kommer aldri til å gå til henne der igjen. Hun fant nemlig ut at bedøvelse, neida det trenger vi ikke når vi skal rotfylle. Det var 2. gang jeg var der med rotfyllinga, og hun hadde IKKE klart å fjerne alle nervene. Mildt sagt :kjefte:

Fikk en annen tannlege der til å gjøre ferdig jobben, fordi hun dama ble dritsur da jeg sa ifra at det var skikkelig vondt, hun bare slang en masse ting på den "smekken" (haha) og sa "du er ferdig" og så gikk hun. Der lå jeg da, med smekke og utstyr og alskens greier på meg. Og dritvondt i tanna :(

Flaks at jeg ikke har tannlegeskrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at det skulle mye til før man måtte rotfylle, derfor ble jeg så overrasket da det skjedde. Det var en ganske svær fylling, som jeg plutselig merket at var helt løs. Fikk hastetime (rett før vi skulle reise på ferie, turte ikke å reise med fyllinga hengende) og da sa dama at tja, den fyllinga hadde sikkert vært løs helt siden den ble lagd. Var noen mnd siden.. Jeg hadde aldri merket noe vondt eller ekkelt, men det hadde visst skjedd ting inni der så måtte rotfylle hele greia.

....oi! Jge har også hatt fyllinger som har vært løse lenge uten at jeg har merket det. Rart, men skulle liksom tro at man merket noe sånt. Men løs fra begynnelsen av, da? Ærlig talt.

Tror ikke hun tannlegen er helt stabil, jeg kommer aldri til å gå til henne der igjen. Hun fant nemlig ut at bedøvelse, neida det trenger vi ikke når vi skal rotfylle. Det var 2. gang jeg var der med rotfyllinga, og hun hadde IKKE klart å fjerne alle nervene. Mildt sagt :kjefte:

ROTFYLLING UTEN BEDØVELSE?! Er du spenna gæærn, det går ikke an! Jeg har tatt et par vanlige, veldig grunne fyllinger uten bedøvelse, ikke pokkern om jeg ville tatt rotfylling uten? Og unnskyld - skal ikke tannlegen liksom høre på pasientene og være en omsorgsperson? Og gjøre jobben sin?

Fikk en annen tannlege der til å gjøre ferdig jobben, fordi hun dama ble dritsur da jeg sa ifra at det var skikkelig vondt, hun bare slang en masse ting på den "smekken" (haha) og sa "du er ferdig" og så gikk hun. Der lå jeg da, med smekke og utstyr og alskens greier på meg. Og dritvondt i tanna :(

:hakeslepp:

Jeg lurer litt på hvordan sånne folk blir tannleger, jeg. Kan ikke være det menneskelige aspektet ihvertfall, kanskje de bare er ute etter statusen og penger? fy f***.

Stakker Gabyen :klemmer:

Jeg fikk jo sånn gummiduk-dings rundt tanna i dag, med sånn ramme rundt som gikk nesten opp til nesa. Håper hun tar den på på torsdag også, for da skal jeg snike meg til å ta et bilde med mobilen for å se hvor smexeh jeg egentlig ser ut! :fnise:

Flaks at jeg ikke har tannlegeskrekk!

Flaks du ikke har fått tannlegeskrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ROTFYLLING UTEN BEDØVELSE?! Er du spenna gæærn, det går ikke an! Jeg har tatt et par vanlige, veldig grunne fyllinger uten bedøvelse, ikke pokkern om jeg ville tatt rotfylling uten? Og unnskyld - skal ikke tannlegen liksom høre på pasientene og være en omsorgsperson? Og gjøre jobben sin?

:hakeslepp:

Jeg lurer litt på hvordan sånne folk blir tannleger, jeg. Kan ikke være det menneskelige aspektet ihvertfall, kanskje de bare er ute etter statusen og penger? fy f***.

Stakker Gabyen :klemmer:

Jeg fikk jo sånn gummiduk-dings rundt tanna i dag, med sånn ramme rundt som gikk nesten opp til nesa. Håper hun tar den på på torsdag også, for da skal jeg snike meg til å ta et bilde med mobilen for å se hvor smexeh jeg egentlig ser ut! :fnise:

Flaks du ikke har fått tannlegeskrekk!

Nei, jeg kan trygt skrive under på at DET GÅR IKKE AN!!!!!! Mest intense smerten jeg noen gang har kjent, med mulig unntak av kneskål befinnende på yttersiden av kneet. Den dama der vet ikke hva omsorg er, frekk som faen og ble sur for at jeg fikk vondt.

Haha, sånn gummidukdings er litt gøy da :fnise: Jeg MÅ få se det bildet!! :hoho:

Han som gjorde ferdig rotfyllinga mi er en artig kar, da han var ferdig spurte han om han ikke kunne få lov til å trekke ei av visdomstennene mine, siden jeg allerede var bedøvd og alt. Jeg bare eeeeh nei?? Det har jeg ikke råd til sa jeg. Ååå pliiiis det er jo fredag, sa han entusiastisk :ler:

Så fikk jeg halv pris og han fikk trekke tanna og satt der med et stort glis og viftet med den. TGI Friday har visst en litt annen betydning for tannleger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan trygt skrive under på at DET GÅR IKKE AN!!!!!! Mest intense smerten jeg noen gang har kjent, med mulig unntak av kneskål befinnende på yttersiden av kneet. Den dama der vet ikke hva omsorg er, frekk som faen og ble sur for at jeg fikk vondt.

Haha, sånn gummidukdings er litt gøy da :fnise: Jeg MÅ få se det bildet!! :hoho:

Han som gjorde ferdig rotfyllinga mi er en artig kar, da han var ferdig spurte han om han ikke kunne få lov til å trekke ei av visdomstennene mine, siden jeg allerede var bedøvd og alt. Jeg bare eeeeh nei?? Det har jeg ikke råd til sa jeg. Ååå pliiiis det er jo fredag, sa han entusiastisk :ler:

Så fikk jeg halv pris og han fikk trekke tanna og satt der med et stort glis og viftet med den. TGI Friday har visst en litt annen betydning for tannleger :ler:

:hoho::skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg får premie når jeg har vært hos tannlegen neste gang? :engel:

Jeg synes du burde få det ihvertfall! :Nikke:

:hoho: Jeg ler meg ihjel!

OK, skal prøve å ta bilde av Pingting med telt i trynet. :lur:

:hoho::skratte: :skratte:

Kunne ikke sagt det bedre selv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google fløyelsgrøt/smørgrøt for å se bilde, og nei. En sånn en har jeg aldri sett. :klø: Det nærmeste må være enten rømmegrøt eller semulegrynsgrøt. Men det så veldig godt ut da! :jepp:

Gratulerer med vel overstått tannlegetime. Jeg antar du nynnet på Dental Care av Owl City for å komme deg gjennom? :fnise: Det har jeg nemlig planer om når jeg skal til tannlegen. En gang i fremtiden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...