Cygnus Skrevet 11. april 2010 #1441 Del Skrevet 11. april 2010 Åå, de er så søte i den alderen! Jeg har en niese på 2,5, hun sier så mye rart! 'Lelp' = hjelp :rødme: *raslerasle i stokkene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. april 2010 #1442 Del Skrevet 11. april 2010 Hihi, klart du kan være med! Men da må du like whisky, da. Belle får ikke være med. Jeg vil ikke være med. Så det så. Neida. Men gleder meg til å se bilder av sushi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 11. april 2010 #1443 Del Skrevet 11. april 2010 Håper sushien ble vellykket! Gleder meg til å se bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. april 2010 #1444 Del Skrevet 11. april 2010 Bah, dumme eggstokkene. Og dumme sambo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. april 2010 Forfatter #1445 Del Skrevet 11. april 2010 *hnghfmmmpf* ...mett! De ble definitivt en vellykket sushimiddag! Vil alget nigiri med laks og tunfisk, maki med laks, tunfisk, reker (vanlige norske) og gunkan maki med agurk og rogn. Dekorerte med gomashio (ristede sesamfrø og salt), vanlige sesamfrø og rogn. Har tatt 144 bilder, jeg... Bøir nok litt 'shopping først, men når det er gjort skal jeg legge dem ut! Lelp Det var jo utrolig søtt, da. Hun vi så i dag pekte veldig ivrig på en plastfigur av en liggende ku, og mente bestemt at "den lugel på eggene". Kua altså. Nevnte jeg at hun er datteren til en biolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. april 2010 #1446 Del Skrevet 12. april 2010 *sukk* Eggstokkrasling. :rødme: for en vellykket sushimiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. april 2010 #1447 Del Skrevet 12. april 2010 (Det hjalp at du var voksen og fornuftig, for nå har jeg bestilt tannleggetime) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1448 Del Skrevet 12. april 2010 *sukk* Eggstokkrasling. :rødme: for en vellykket sushimiddag! Det hjalp ikke på raslinga å se J sitte og dille med de ungene heller. *sukk* Nei, nå. Først utdannelse. Så jobbe litt. Så småkrapyler. Nemlig. (Det hjalp at du var voksen og fornuftig, for nå har jeg bestilt tannleggetime) Næh, så FLINK du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1449 Del Skrevet 12. april 2010 Bah, dumme eggstokkene. Og dumme sambo. De skjerper seg nok, begge to (øh, alle tre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 12. april 2010 #1450 Del Skrevet 12. april 2010 Hehehe, hos oss er det T som rasler i (de imaginære) eggstokkene sine. Jeg har typ sekund-rasling en gang i blant. Jeg er ferdig med årets første avsluttende eksamen! 12 sider om digitale terrengmodeller og alt man kan gjøre med dem - skulle ikke tro det går an. Nå er det sol, jeg er dausulten og i kveld blir det løping. Kaffe en av dagene? Har INGEN undervisning de neste ukene fremover, så jeg kan når som helst! (Unntatt i arbeidstiden min, da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 12. april 2010 #1451 Del Skrevet 12. april 2010 Innom og sier før jeg skal ut av døren igjen! Busy, busy beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 12. april 2010 #1452 Del Skrevet 12. april 2010 Nam, nam ser godt ut med sushi! Hvordan klarer du å ta bilder uten å få med skygger? Hver gang jeg prøver å ta bilde av noe med feks helt hvit bakgrunn så ødelegger skyggene alt :/ Nå skal det jo sies at jeg har tålmodighet som en treåring på speed, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 12. april 2010 #1453 Del Skrevet 12. april 2010 Blitz er fy-fy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1454 Del Skrevet 12. april 2010 Hehehe, hos oss er det T som rasler i (de imaginære) eggstokkene sine. Jeg har typ sekund-rasling en gang i blant. Jeg er ferdig med årets første avsluttende eksamen! 12 sider om digitale terrengmodeller og alt man kan gjøre med dem - skulle ikke tro det går an. Nå er det sol, jeg er dausulten og i kveld blir det løping. Kaffe en av dagene? Har INGEN undervisning de neste ukene fremover, så jeg kan når som helst! (Unntatt i arbeidstiden min, da.) Grattis! Men du har vel litt igjen, tenker jeg Gjerne kaffe (eller helst lunsj!) en dag, men det må bli torsdag. I morgen er det tannlegen kl 11:15, tror ikke jeg er i form til en masse sosialisering etter rotfylling altså. Og på fredag får jeg besøk. Gah, hvor blir det av alle arbeidsdagene!?! Innom og sier før jeg skal ut av døren igjen! Busy, busy beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...... Hei travel-bien! Hyggelig med en hei, da! Nam, nam ser godt ut med sushi! Hvordan klarer du å ta bilder uten å få med skygger? Hver gang jeg prøver å ta bilde av noe med feks helt hvit bakgrunn så ødelegger skyggene alt :/ Nå skal det jo sies at jeg har tålmodighet som en treåring på speed, men likevel... Hm, det er da skygge på bildene mine? :klø: (de bildene jeg linket til i sushi-innlegget var ikek mine, altså) Det er noen triks man kan bruke får å få mindre skygge, men jeg får sjeldent til å gjøre disse hjemme på grunn av lite utstyr og få steder jeg kan ta bildene. Litt innlysende kanskje, men skygger skyldes lys. Hvis du kan bruke flere lyskilder, er mye løst. Det hjelper også å flytte det du skal fotografere langt vekk fra bakgrunnen, men det hjelper bare hvis du fotograferer horisontalt. Eventuelt kan du bruke blitz som holdes høyt over det du tar bilde av, men det fungerer bare på større ting som mennesker () hvor du ikke får med det gjenstanden ligger på. Små ting på et bord hvor du tar bilde av bordflaten er generelt sett vanskelige. Men da kan man prøve å leke litt med skyggen i stedet, og gjøre det til en del av bildet. Det var det jeg gjorde her for eksempel: Kanskje ikke dte mest spennende eksempelet, men det var det jeg fant frem til akkurat nå Generelt er det ofte også sånn at jo lengre unna lyset er, jo mykere blir skyggen. Også har man photoshop og slikt. Og det er sikkert mange andre triks man kan gjøre som jeg ikke vet om. Blitz er fy-fy!! Stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpeboble Skrevet 12. april 2010 #1455 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Takker og bukker for leksjon foto! Jeg får skylde på lite fotoutstyr Mitt hobbyprosjekt skulle være å ta bilde av noen kule, små, fargerike leketekopper oppå hverandre. Jeg fant frem macroobjektivet, blitzen og notatene fra et fotokurs jeg var på en gang. Meeen.....Jeg ga opp etter 10-15 min prøving...*0 tålmodighet* Jeg prøvde å ta en leselampe fra den ene siden og ekstern blitz oppå kameraet, men det ble ikke særlig bra det heller. Skal prøve å trekke objektet langt ut fra bakgrunnen neste gang og droppe blitzen helt. Øvelse gjør mester! Jeg synes du får til så mange bra matbilder! Du er jo helt proff, du *ser og forsøker å lære* Endret 12. april 2010 av Såpeboble Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1456 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg synes du får til så mange bra matbilder! Du er jo helt proff, du *ser og forsøker å lære* Husk at det du ikke ser er alle bildene som blir helt elendige, alle forsøkene som går rett til helv*** og all Photoshoppinga som må til på mange av dem Men det er sant altså - de blir ikke akkurat til av seg selv, de bildene. Og jeg har enda masse teknisk igjen å lære, så jeg tar sikkert noen kjempeomveier på enkelte ting. Men jeg koser meg med å stadig lære nye ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1457 Del Skrevet 12. april 2010 Har trent! Det ble NULL trening i påska, og har vært lite etter påske og på grunn av vondt i kneet. Nå har jeg derimot vært smertefri i flere dager, så i kveld tok jeg en halvtimes økt på ellipsen og litt styrke etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. april 2010 #1458 Del Skrevet 13. april 2010 Flinkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1459 Del Skrevet 13. april 2010 ...og 60 min på ellipsen i dag! Trengs, jeg skal straks avgårde for å rotfylle - avhengig av hvor fælt det blir så kan jeg ha behov for å trøstespise i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. april 2010 #1460 Del Skrevet 13. april 2010 Lykke til med rotfylling! Det trenger ikke blir så veldig ille det altså - jeg har rotfylt en gang og snille tannlegen min bedøvde og fikset og var sabla tålmodig med meg, så etterhvert gikk det på ren rutine å møte opp og ta dagens økt (det tok tre-fire oppmøter å bli helt ferdig). Dette går så bra så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå