Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Morgenfuglen (som egentlig er morgenfugl fordi hun sovnet på sofaen klokken 11 i går kveld) titter innom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtnoser! Wow, jeg har sovet lenge i dag! Våknet 11:30 :blink: Ble liggende i senga en stund, nå mekker jeg grove lapper til frokost. Eh, lunsj. Så blir det en liten handletur i byen, og så daffekveld. Håper jeg.

Ellers fikk jeg også noen dårlige nyheter i går, og det er at pappa har mista jobben sin :( Han har bare jobba der deltid (han er førtidspensjonert), men jeg tror han likte den jobben veldig godt. Hva som skjer nå aner jeg ikke, er ikke bare bare å finne en ny jobb når man er over 60 heller. Og foreldrene mine er ikke akkurat flinke til å hjelpe hverandre gjennom tøffe tider heller, så nå har jeg litt klump i magen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtnoser! Wow, jeg har sovet lenge i dag! Våknet 11:30 :blink: Ble liggende i senga en stund, nå mekker jeg grove lapper til frokost. Eh, lunsj. Så blir det en liten handletur i byen, og så daffekveld. Håper jeg.

Ellers fikk jeg også noen dårlige nyheter i går, og det er at pappa har mista jobben sin :( Han har bare jobba der deltid (han er førtidspensjonert), men jeg tror han likte den jobben veldig godt. Hva som skjer nå aner jeg ikke, er ikke bare bare å finne en ny jobb når man er over 60 heller. Og foreldrene mine er ikke akkurat flinke til å hjelpe hverandre gjennom tøffe tider heller, så nå har jeg litt klump i magen... :sukk:

Uff, da!! Så leit å høre om jobben til pappa'n din! :tristbla:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, snille :klemmer:

Jeg tror at det som plager meg mest ikke er at han mistet jobben i seg selv (de har sagt opp nesten alle de ansatte, så det var så og si uunngåelig), men at dette var noe han virkelig likte. Han har stort sett jobbet med det samme hele livet, men mistrivdes veldig på slutten på grunn av hvordan den bransjen har utviklet seg. Da han fikk tilbud om å førtidspensjonere seg så takket han ja, og fant noe helt annet å drive med på deltid. Og jeg tror han trivdes så godt med det! Så det er veldig synd.

I tillegg blir det ikke bedre når jeg vet at de ikke er noe flinke til å dra lasset sammen, at pappa ikke er noe flink til å kommunisere eller å ta ansvar for å finne noe nytt, og at mamma har alt for mye samvittighet og empati og kan finne på å bli helt knekt og ha skyldfølelse på grunn av noe slikt som dette. *lei av dysfunksjonell familie*

Jeg tror i det minste at begge ser frem til å få meg og J på besøk i morgen. Det blir koselig. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Bellen. Får håpe det, ja. jeg har vært på kaffebrenneriet og kjøpt en halvkilo påskekaffe til dem, dte burde hjelpe. Kaffe kurerer som kjent alle kjipe lidelser, inkludert kaffe og arbeidsløshet :nigo:

(nesten)

Hyggelig tur på byen i dag, var først innom Fenaknoken- for en fantastisk butikk! Mamma har helt dilla på ost fra et trøndersk ysteri som bare selges noen få steder i Sør-Norge, så jeg måtte hamstre for henne. Butikken er full av norskprodusert ost, spekemat, saft og siruper, andre kjøttprodukter og alt som er godt. Og med en veldig hyggelig mann som jobbet der som delte ut smaksprøver i alle retninger og pratet hull i hodet på meg. Jeg vil tilbake og bruke alle pengene mine :dåne:

Også satt jeg en times tid på kafé med J. Kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg var på Blindern i dag. Og så kom ikke veilederen min, så det ble ikke jobbing. Wehey..! Og instituttet var helt dødt, det var INGEN der. Og jeg har ikke tilgang til noen av rommene jeg har bruk for, så jeg får ikke jobbet med bacheloroppgaven i påsken. Blæh.

Så utrolig kjipt med jobben til faren din, da. Får bare håpe at de takler det og at det ordner seg på et vis for dem - mødre som er oppofrende og fedre som er i sin egen verden kjenner vel mange godt til. :klemmer: Håper virkelig at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, spiller Scrabble med J. Med liberale regler. Et lite utvalg av kveldens godkjente ord:

bartesint

sædlass

jedi

runketrall

bøgsåpe

hor

hores

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, spiller Scrabble med J. Med liberale regler. Et lite utvalg av kveldens godkjente ord:

bartesint

sædlass

jedi

runketrall

bøgsåpe

hor

hores

:fnise:

:hoho:

" Je tar meg en slik en runktetrall, je ! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Våknet kl 9 i dag ev vekkerklokka og en strålende blid J ved siden av meg. Skummelt, han pleier jo bare lage gryntelyder når den klokka ringer. Blir ikke klok på mannfolket, jeg :fnise:

Nå drar vi straks til Østfold for å besøke opphavet. Regner med det blir hissig Ludospilling og lammestek i dag, i morgen har vi planlagt en aldri så liten harrytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jasså, er du østfolding ? Bilær og båtær som tutær og bærter! :gjeiper:

Kos deg med Ludo, lam og harrytur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Østfolding, men har ikke noen utprega dialekt. Er bare de fillefolka i Fredrikstad, Sarpsborg og de andre tullebyene som har det ;)

Vi har kost oss! Har blitt foret med masse masse mat, og det kommer ikke til å bli bedre på hyttetur med svigers. Ugh, jeg må bruke to timer daglig på ellipsen i neon mnd etter påske :fnise:

Alle fire spilte ludo i går kveld, har glemt hvor morsomt det kan være. Særlig når det er fire hevnlystne personer som spiller :ler: I dag var vi på harryhandel og kom hjem med litt smågodt, kjøttpålegg, bacon, kyllingfilet, zebrakjøtt (!!!), brun kortkornet ris (spent på den), syltetøy, sild, mer sild og ost. Og et nytt skjerf. ;)

Nå er vi tilbake i Oslo. I morgen skal jeg dille litt alene på hybelen min før jeg skal treffe ei venninne og spise sushi. Jepp, igjen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på harrytur i morra, men tviler på at det blir noe sebrakjøtt på meg! :fnise:

Håper du har en fin påske! Litt ekstra treningsinnsats må nok til for noen og enhver.. :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: Zebrakjøtt??? Nei nå gleder jeg med til oppdatering om hvordan det smaker. :fnise:

Det gjør jeg også!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...