Gå til innhold

Litt flinkere

Pingting

Anbefalte innlegg

Takk! :)

Har ikke sovet all verden i natt, men du verden så deilig det var å være på lesesalen litt over 9 og allerede ha trent, dusja og spist frokost!

Dessuten trengs det - seminar med etterfølgende pilsing i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra treningshyppighet! Bare pass på ta en hviledag nå - du må restituere når du trener såpass ofte. Egentlig bør du trene styrke dagen før du har hviledag, så de to siste dagene bør ideelt sett stå i omvendt rekkefølge. Styrketrening (som du blir støl av, vel å merke) river over muskelfibriller, og reparasjonen av disse blir veldig forsinket dersom du trener på musklene. Jeg går ut fra at særlig beina får kjørt seg på ellipsen.

Dersom du ønsker å trene to dager på rad, kan du gjøre styrke for overkropp dag 1 og ut sette styrken på beina til dag 2, etter ellipseøkten. De armtakene på ellipsen er mer tyngende for lungene enn armene, tror jeg, så der er det neppe noe problem. :)

Skal du på arkeopils etterpå? Har tenkt meg dit en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha to hviledager i helga!

Og - ideelt sett - vil jeg trene styrke mandag, onsdag og fredag. Da går det jo opp. Men det aner meg at det ikke vil bli gjennomført hver uke ;) Takk for tips ihvertfall, skal definitivt ha det i bakhodet!

Synes ikke de armtakene på ellipsen tar noe særlig i i det hele tatt, jeg. Og hvis jeg prøver å bruke armene mer så ramler jeg helt ut av rytmen, også er det vanskelig å gå. *kløne*

...du sitter vel forresten fortsatt på puben du vel. Heldiggrisen :)

Jeg har hatt en fiiiin kveld, og er nå småbrisen og fornøyd og sitter på sofaen mens jeg hører på at J og leieboeren ta oppvasken. Hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:klemmer:

:hallo::klem:

-------

Fin, FIN lørdag! Sitter fortsatt i senga, men har vært våken en stund. Lest tegneserier og nå fant jeg PCen mens J ligger ved siden av meg og hører på podcast. Han har ny telefon, så jeg ser ikke så mye til ham for tiden, han bare trykker på knapper og ser enten glad eller forvirra ut. Nerden min :rødme:

Tenkte å stå opp ganske snart, og lage grove frokostlapper til frokost. Veldig gode de altså :)

Håper alle superjentene har en superlørdag!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke en superlørdag... satt fortsatt på puben da du påpekte det, ja, og endel timer etter dét og! Neste gang skal jeg kjøpe noen colaer til meg selv også. I bunn og grunn fortjener jeg å ha det kjipt i dag, da husker jeg kanskje på å begrense meg bittelitt neste gang (kanskje...). Det stoffet er i alle fall ikke bra for kroppen, det er helt sikkert!

Men nå skal jeg snart ta meg en styrketrening til dagens hittil sjette alias-episode. Eller var det syvende...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening i bakfylla!? Tineline, jeg vet godt at du er langt fra normal, men at du er rablende gal var nytt for meg :fnise:

*slenger over en cola*

----

Rolig og fin lørdag her i gården! Frokostlappene ble knallgode, og vi ble sittende å høre på en podcast en stund. Jeg har vasket litt av kjøkkenet, og J mekker bokhyller. Nå har jeg :kaffekopp: og vurderer å hente meg en bitteliten bit :sjokolade: mens jeg surfer rundt på måfå. Kos!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hende jeg tok meg litt vann over hodet - men det blir en svært lett økt. Må ha skuldrene og ryggen i form til feltsesongen, så det blir vel noen enkle kjerneøvelser og litt skuldergreier. Alt kan gjøres i den relax-posituren jeg snakket om tidligere (eller i og med at jeg kanskje kommer til å gjøre 4 ulike øvelser at jeg klarer å holde meg oppreist i de fem minuttene....

Jeg fatter det ikke, men med alderen kommer bakfylla tydeligvis! Jeg er helt ute av stand til å gjøre noe som helst. Blærk.

Edit: ...og der kom svimmelhetsanfallet som gjør meg bundet til sofaen helt fram til jeg skal på ost og vin (minus vin ja) i kveld. :)

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar tineline! Man blir mer bakfull med alderen, ja. Dessverre!

Jeg skal bake muffins, hente sushi og være sosial. (Men jeg er i elendig form, var på legevakten på torsdag, og legen&ø/n/h-akutten i går, ugh). Er på 3. antibiotikakuren til nå, men blir forhåpentligvis frisk igjen nå. Har til og med fått sykemelding, for jeg er så utslitt av hele merakkelset dette har vært.

Fin lørdag, Ping? Hvis du vil kan du komme til meg i kveld, vi er noen som skal se film, drikke litt øl og chille. Og kanskje spille scrabble eller tp eller noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hende jeg tok meg litt vann over hodet - men det blir en svært lett økt. Må ha skuldrene og ryggen i form til feltsesongen, så det blir vel noen enkle kjerneøvelser og litt skuldergreier. Alt kan gjøres i den relax-posituren jeg snakket om tidligere (eller i og med at jeg kanskje kommer til å gjøre 4 ulike øvelser at jeg klarer å holde meg oppreist i de fem minuttene....

Jeg fatter det ikke, men med alderen kommer bakfylla tydeligvis! Jeg er helt ute av stand til å gjøre noe som helst. Blærk.

Edit: ...og der kom svimmelhetsanfallet som gjør meg bundet til sofaen helt fram til jeg skal på ost og vin (minus vin ja) i kveld. :)

Det der med bakfylla med alderen har jeg konstantert også :dry: Nå får jeg jo fyllenerver så fort som bare det (våkner ofte med et HERREGUD! Hva skrev jeg egentlig på KG i natt? :ler:).

Ta det pent da! Fornuftig å varme opp til feltsesongen dog, er ikke uten grunn jeg er litt inbitt på å gjennomføre dette her.

Stakkar tineline! Man blir mer bakfull med alderen, ja. Dessverre!

Jeg skal bake muffins, hente sushi og være sosial. (Men jeg er i elendig form, var på legevakten på torsdag, og legen&ø/n/h-akutten i går, ugh). Er på 3. antibiotikakuren til nå, men blir forhåpentligvis frisk igjen nå. Har til og med fått sykemelding, for jeg er så utslitt av hele merakkelset dette har vært.

Fin lørdag, Ping? Hvis du vil kan du komme til meg i kveld, vi er noen som skal se film, drikke litt øl og chille. Og kanskje spille scrabble eller tp eller noe! :)

Muffins OG sushi på samme dag!? Genialt.

Enda en antibiotikakur ja, så festlig da. Fortsatt vondt eller?

Kosekveld hørtes veldig fint ut, men vi skal kanskje ut å feire en bursdag i kveld. Og om ikke det blir så er det fordi J ikke er helt i form, så da blir nok jeg hjemme og. Men hva med en annen helg!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og banner og sverger over forbanna teknologi som ikke samarbeider. Noen som har vært borti Sony Vegas her?

*sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagsklem tilbake! :klemmer:

Jeg har en superdag! Laget veldig god middag og har nettopp sett en rimelig heftig episode av Dexter. Planen videre: total avslapning, kanskje plage J helt til han lager en G&T til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i dag var OM NOM NOM!

Omelettruller med røkt laks

(nok til hovedrett til 2 eller forret til flere)

3 egg

1/2 dl melk eller fløte (jeg brukte litt Cottage Cheese, det var godt)

Salt og pepper

Bland sammen og stek tynne omeletter. Jeg fikk 3 omeletter ut av denne blandingen, vi har 19 cm panne og de ble egentlig litt for tynne.

La omelettene avkjøles. Smør med Philadelphia, legg på røkt laks (jeg brukte 200 g i dag) og strø med hakket rødløk og ruccola. Rull sammen og del i to.

Serveres med salat og brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :sol: (nå er det faktisk noe som minner om snøvær i Oslo, men det velger jeg å overse og setter inn en sol i dagboka mi)

Jeg har stått opp og tatt en lang dusj, spist frokost og plaget J til han stod opp (:fnise:). Nå sitter jeg med kaffe og KG og har det generelt sett bra :) I dag skal vi først på hanami-dagen på Kulturhistorisk museum. Hanami er egentlig feiring av blomstring av kirsebærtrærne, men i Oslo har de gjort det om til en japansk familiedag med diverse kulturelle innslag. Burde bli morsomt. Tror det skal være oppvisning av kendo der også, det hadde vært fint for det er nemlig noe jeg vurderer å begynne med. :)

Så skal vi på middag til svigers, og det tror jeg blir enda bedre! Egentlig skulle broren til J vært der med full familie (kone + nesten 3 år gammel datter + 6 mnd gamle tvillinger), men der har datteren blitt syk, så de måtte avlyse. Men hyggelig med bare svigers og!

Håper dere får en supersøndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har en tipp-topp søndag av ypperste klasse foran deg! :jepp: Her står skolearbeid (og selvfølgelig kg og kaffe) på programmet første del av dagen, men etterhvert skal vi ut en tur i sola, som for første gang på evigheter viser seg her i byen! :sol:

Kos deg med alt som skjer :jepp: Håper japandagen lever opp til forventningene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en tipp-topp søndag av ypperste klasse foran deg! :jepp: Her står skolearbeid (og selvfølgelig kg og kaffe) på programmet første del av dagen, men etterhvert skal vi ut en tur i sola, som for første gang på evigheter viser seg her i byen! :sol:

Kos deg med alt som skjer :jepp: Håper japandagen lever opp til forventningene! :)

Flinka! Ikke slit deg helt ut, nå :nei::fnise:

Det deiligste i dag skal egentlig bli å komme seg ut av huset! Satt alt for mye hjemme i går, så skal bli godt å komme seg ut i verden. For ikke å snakke om svigermors mat! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida mamma! :fnise: Føler for første gang på lenge at jeg har litt overskudd i dag. Tror jeg har klart å komme i gang med en oppgave som har stressa meg litt (veldig) i det siste, så forhåpentligvis er jeg over den verste kneika, heldigvis! :jepp:

Gleder meg til påskeferie, da står svigermors mat på menyen for min del også! :spise: Før trodde jeg nesten de bare spiste helstekt indrefilet og denslags i den familien, for når vi er på middag der står det alltid noe fancy på menyen..

Herregud som jeg skravler om meg selv i boka di idag! :ler: Skal tusle stille ut herfra nå.. :sjenert:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ne-hei, det er bare koselig for tenk! :ler:

Er så koselig med svigerser (ihvertfall de som er koselige, skjønner etterhvert at det ikke er alle som er det...). Synd det ikke blir noe småbarn i dag da, er så søte de små tvillingene atte. Hun store og. *hoppende eggstokker*

Får håpe du får gjort massssse i dag da! Er så deilig når man kommer over kneika med sånne stresseoppgaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...