Gå til innhold

Noen folk bare gjør meg SÅÅÅ irritert, asså....!

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Gjest Fropessor Snurre

Irritasjonsmomenter:

*Folk som (når jeg skal ut fra en butikk eller et annet sted eller skal ut av en buss/trikk/t-bane) nesten dytter meg inn igjen fordi de skal inn først.

*Når jeg går på et fortau og det kommer fire stykker i bredden (enten skoleungdommer eller mødre med barnevogner) og disse går på som de eier hele fortauet. Har lært meg til å stoppe slik at jeg står rett opp og ned. Da de vike litt unna.

*Folk som stopper opp midt i veien for å gjøre ett eller annet.

*Folk som avbryter konstant.

*Folk som bare prater om hva de har gjort, hva de skal gjøre, om familien, om seg selv blablabla.

*Småunger som, enten på buss/fly/andre steder, skriker slik at du tror det er 50 stk...og så er det bare to. Og hvor er mødrene?

*Bilkjørere som ligger klint oppi baken på bilen din og gjerne tuter litt selv om man ligger 10 km over fartsgrensen. Foretar kanskje en hasardiøs forbikjøring og legger seg så foran deg i 10 km under fartsgrensen. Hva er poenget liksom?

*Folk som tror at de er bedre enn alle andre, og gjerne liker å si det til alle.

*Folk som snakker for høyt.

*Klengete butikkansatte.

*Folk som skriver slik som de prater, med masse "tilleggsord" og skirveleif.

Etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Folk som lagre spiselyder. Altså raping, smatting etc. Det er det ekleste jeg vet!

* Folk som stopper opp og sperrer veien for andre uten en spesiell grunn.

* folk som kjører limt oppi baken på bilen uten å foreta en forbikjøring på motorveien.

* små barn som skriker uten at foreldrene foretar seg noe for å hindre det.

* kunder som avbryter meg når jeg er opptatt med en annen kunde.

* mennesker går inn på bussen før de som skal av har fått gått av slik at det blir kaos (og trangt).

Det er de verste irriteringsfaktorene jeg kan komme på nå hvertfall. Klarer bare ikke å la være å irritere meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Unnskyld, skal omformulere meg.

Handler ikke bare om å omformulere. Du burde sette deg inn i hva ADHD er før du slenger ut ting! For slike folk er værre enn ADHD folk. Dere "normale" burde kunne klare å la være med slike utbrudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det andre mennesker gjør som irriterer deg innmari fælt mye?

Selv takler jeg stress kjempegodt, men føler at jeg blir helt vrengt innvendig av å omgås mennesker som over hodet ikke takler en stresset situasjon, og derved oppfører seg svært ufint og lite behersket.

Ordet er fritt!

- Mennesker som skal være veldig frigjorte (det vil si snakke om sexlivet sitt og andre intime detaljer jeg strengt tatt ikke har behov for å høre noe om)

- Mennesker som konsekvent er negative, og som mister troen med en gang det oppstår noe som kan ligne på utfordringer

- Mennesker som er falske, uærlige og går rundt grøten for å unngpå problemer

- Mennesker som skryter av seg og sitt hele tiden

- Mennesker som føler seg mye bedre enn alle andre, og strengt tatt ikke har noen grunn til å være det.

- Mennesker som er dypt usikre, og som på død og liv må la usikkerheten gå utover andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over voksne folk som ikke kan tygge normalt, om det er mat eller tyggegummi.

I min "verden" er det normal folkeskikk å ikke slafse, slurpe, tygge med munnen åpen og blåse bobler!

Det er utrolig ekkelt, irriterende og fææælt å høre på!

Irriterer meg og over folk som MÅ tromme med fingrene, klikke med penner eller slå i bordet med fotene! Slår de i bordet med forskjellig vil bordet og vibrere/ikke stå i ro, og det er utrolig irriterende å skrive på det da! I tillegg er det forferdelig distraherende å måtte høre på,og jeg har ikke sjans til å høre på det som ellers blir sagt i rommet!

Irriterer meg og en del i trafikken, spesielt de få gangene jeg er i byen å kjører. Kan godt sitte å brumme, banne å virke skikkelig rasende, men jeg lar det ALDRI gå utover min kjøring, men for all del..Ingen er perfekte og verken jeg eller andre vil klare å kjøre gjennom livet uten å gjøre en feil! Men å legge seg bak meg, med langlysene på og presse seg i ræva og SKAL forbi, helst igår.. Eller de som aldri tør å kjøre uti rundkjøringa før det er så og si folketomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke bare om å omformulere. Du burde sette deg inn i hva ADHD er før du slenger ut ting! For slike folk er værre enn ADHD folk. Dere "normale" burde kunne klare å la være med slike utbrudd!

Haha, ro deg ned da :ler:

Personen jeg siktet til i innlegget mitt HAR faktisk ADHD. Det er jo ikke sykdommen jeg irriterer meg over, men det at personen forstyrrer noe så inni hampen når man f.eks. prøver å følge med på en forelesning.

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker som ikke vil ta av seg de rosa solbrillene. For å se verden for hva den i hvirkeligheten er

Endret av Trajan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grundig over eldre damer og, i en mindre grad, menn, som sniker i køene i butikken støtt og stadig. Jeg snakker 60 - 70 pluss. Jeg har opplevd det såpass mange ganger nå, at det ikke lenger er enkelttilfeller. Og jeg snakker ikke om noen som bare skal kjøpe et brød, eller en liter melk, men folk med fulle handlevogner, som sniker seg forbi meg som skal betale for en pakke tobakk og en liten middag :P

Flere enn meg som har opplevd at de gjør sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg stopper dem. Og rett og sletter dytter dem bak meg

Jøss - jeg tør ikke gjøre sånt :P redd for å høre ting som "ungdommen nå til dags." Eller at de sier: "Men vi har opplevd krigen..." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater folk som sniker og later som ingenting!

Dette gjør kjæresten min også..

Jeg står i kø på Cubus. Fordi jeg ikke står limt intil damen foran meg.kommer det ei med en foss av varer og prøver diskre å presse seg foran meg!

Når damen foran er ferdig må jeg ta ett skritt tilbake for å slippe hun forbi, og da går denne frekke idiot-kjerringa å slenger alt hun har på bordet!

Jeg snur meg til kjæresten å himler med øynene,men lar det gå.

DET gjorde ikke han....kjæresten min roper så alla kan høre det:

" HEY!!! UNNSKYLD?!!" tror du sniker litt her!!"

Hahaha hun så forskrekket på oss å sa unnskyld. Latet som hun var tooootalt uskyldig..

Guuud dette er så irriterende! Står man i kø får man vente på sin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - jeg tør ikke gjøre sånt :P redd for å høre ting som "ungdommen nå til dags." Eller at de sier: "Men vi har opplevd krigen..." :P

Jeg bryr meg lite om de sier ungdommen nå til dags. Og om de sier de har opplevd krigen. Da sier jeg bare at jeg har vært i Afganistan så jeg har også opplved krig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan komme på akkurat nå er at jeg irriterer meg over at det finnes så mange mennesker som irriterer seg over at folk er folk er folk. Bortkasta tid folkens.

Whooops, I did it again. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg lite om de sier ungdommen nå til dags. Og om de sier de har opplevd krigen. Da sier jeg bare at jeg har vært i Afganistan så jeg har også opplved krig

Haha! Det teller ikke, vet du, for det er ikke Norge som er okkupert :P (Det var ikke så alvorlig ment det jeg sa, altså :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-gamle folk i butikk

-gamle folk på kjøpesentre MED handlevogn

-fulle folk

-butikker som selger alkohol til berusete personer

-kø

-folk som skal ha alle varene opp på fanget på bussen,så en blir skvist flat

-folk som sniker seg i køen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg sjelden -og om jeg gjør det så velger jeg nok å overse min egen irritasjon om jeg ikke kan gjøre noe med saken.

Og jeg tror på at både dårlig og godt humør sprer seg like mye. Jeg har mer enn en gang stått ovenfor sinte, irriterte folk og bare smilt og sagt at "beklager at jeg ikke hisser meg opp like mye som deg, men jeg gidder bare ikke å la meg irritere over bagateller" Merkelig nok så snur det svaret gjerne på humøret til motparten også!

Rart det der, for jeg krangler veldig sjelden også -men mitt største forsvar når jeg havner i diskusjoner jeg ikke gidder å hisse meg opp i er å bruke frasen "nei du, akkurat dette vet jeg ikke noe om/har jeg ikke kunnskap om, så da kan jeg heller ikke diskutere". Bruker den kun mot folk som ikke kjenner meg så godt da, og når det er viktige problemer man bør hisse seg opp/bli irritert over så er jeg gjerne på toppen av fjellet.

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Haha, ro deg ned da :ler:

Personen jeg siktet til i innlegget mitt HAR faktisk ADHD. Det er jo ikke sykdommen jeg irriterer meg over, men det at personen forstyrrer noe så inni hampen når man f.eks. prøver å følge med på en forelesning.

Så mennesker med ADHD skal ikke få lov å ta en utdanning på lik linje med "normale" personer? Jeg synes du kanskje burde trene deg til å overse slik oppførsel. Det kan være lurt uansett hva slags jobb du skal ha senere i livet.

Jeg angriper deg ikke, men vil prøve å forklare deg hvordan det er å ha ADHD i hverdagen. Når man er på feks forelesninger, så kjenner man det "bobler over" innvendig på en måte. For å ikke bryte ut med det en tenker på, så blir man rastløs. Jeg jobber daglig med impulskontroll. Og det tipper jeg flere med ADHD også gjør. Det er ikke morro når man vet at andre blir irritert over oppførselen. For mange så sliter det på selvfølelsen. Heldigvis så har jeg lært å gi blaffen i hva andre mener og synes om meg.

Er du sikker på at du ikke har noen feil som andre irriterer seg over?

Selv irriterer jeg meg over folk som ikke tar hensyn i trafikken. Spesielt de som ikke vil ta hensyn til tyngre kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trekker du litt vel mange konklusjoner ut fra innleggene mine. JEG irriterer meg over folk som forstyrrer, JEG syns de burde trene seg til å slutte med det.

Haha :ler:

Jeg irriterer meg over deg også :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trekker du litt vel mange konklusjoner ut fra innleggene mine. JEG irriterer meg over folk som forstyrrer, JEG syns de burde trene seg til å slutte med det.

Haha :ler:

Jeg irriterer meg over deg også :lur:

Vel, i ditt første innlegg så sa du jo: "Jeg irriterer meg grenseløst over voksne mennesker med ustoppelig ADHD, som sitter og trommer, sparker, banker og peiver med alt de har av armer og bein og det som måtte ligge foran dem. De roper også gjerne ut forslag i hytt og pine uten å vente på tur, og er til generell pest og plage for oss som må være i samme rom som dem." Så jeg synes ikke jeg trekker mange konklusjoner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i ditt første innlegg så sa du jo: "Jeg irriterer meg grenseløst over voksne mennesker med ustoppelig ADHD, som sitter og trommer, sparker, banker og peiver med alt de har av armer og bein og det som måtte ligge foran dem. De roper også gjerne ut forslag i hytt og pine uten å vente på tur, og er til generell pest og plage for oss som må være i samme rom som dem." Så jeg synes ikke jeg trekker mange konklusjoner....

Så vidt jeg kunne skjønne av innlegge hennes var ikke problemet at de hadde adhd men at de: sitter og trommer, sparker, banker og peiver med alt de har av armer og bein og det som måtte ligge foran dem. De roper også gjerne ut forslag i hytt og pine uten å vente på tur, og er til generell pest og plage for oss som må være i samme rom som dem

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...