Gå til innhold

Menn i barnehagen


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker å svare relativt ærlig på ditt innlegg.

Jeg tror det er bra med mannlige ansatte i barnehagene fordi en kvinnedominert arbeidsplass sjeldent er attraktiv.

Samtidig vil jeg være ærlig nok til å si at jeg "mistenker" enhver mannlig ansatt i barnehagen våre barn er i - for å være pedofile.

 

 

Anonymkode: 87b98...265

Takk for at du er oppriktig ærlig og tør å vise din ubegrunnede mistanke. 

Det kan jo være andre grunner til at menn velger å jobbe i barnehage enn at de er pedofile.... det kommer kanskje som et sjokk men hva med de som faktisk liker å jobbe med barn ? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førskolelærer, og har jobbet med barn i en mannsalder nå. I så og si alle barnehagene jeg har jobbet de siste 15 årene, har jeg hatt mannlige kolleger, og jeg har utelukkende positive ting å si om å ha menn i barnehagen. Ja, takk til mange flere! Menn har en annen måte å omgås barn på enn oss kvinner, og de gjør andre ting sammen med barna enn vi kvinner gjør. Det er positivt for arbeidsmiljøet å ha både menn og kvinner der, da kun kvinner kan utgjøre litt av en hønsegård i sammen ;) Og menn er gode, mannlige rollemodeller for barna, noe svært mange trenger av ulike årsaker. 

Dere som umiddelbart tenker pedofili når det er snakk om menn i barnehager - skjerp dere kraftig! Det er virkelig fordomsfullt og fullstendig paranoid å mistenke en hver mann for å være pedofil. Mistenker dere mannen deres også? Hva med bestefedrene, onkler, mannlige venner av familien? Alle er under mistanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn i barnehage er gull!! De er dyktige pedagoger, lekekompiser og både gutter og jenter har godt av mannlig personell som drar i gang lek, er gode forbilder og som balanserer ut kvinnediminansen innenfor førskolelærer-segmentet. Ikke så mye dill-dall, mere rett på sak og og ungen min har elsket de. 

Er storfornøyd med alle mannlige ansatte vi har fått gleden av å bli kjent med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra med menn også i barnehagene. Vi har flere menn i vår barnehage og det gir barna en naturlig balanse :) Kjempepositivt!

Anonymkode: 5235a...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med denne. Kvinner som har slike tanker om menn i barnehager synes jeg er meget ekle mennesker med meget stygge tanker! 

Anonymkode: 90951...e3e

Ikke stygge men realistiske.

Anonymkode: 87b98...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mythic skrev:

Jeg er førskolelærer, og har jobbet med barn i en mannsalder nå. I så og si alle barnehagene jeg har jobbet de siste 15 årene, har jeg hatt mannlige kolleger, og jeg har utelukkende positive ting å si om å ha menn i barnehagen. Ja, takk til mange flere! Menn har en annen måte å omgås barn på enn oss kvinner, og de gjør andre ting sammen med barna enn vi kvinner gjør. Det er positivt for arbeidsmiljøet å ha både menn og kvinner der, da kun kvinner kan utgjøre litt av en hønsegård i sammen ;) Og menn er gode, mannlige rollemodeller for barna, noe svært mange trenger av ulike årsaker. 

Dere som umiddelbart tenker pedofili når det er snakk om menn i barnehager - skjerp dere kraftig! Det er virkelig fordomsfullt og fullstendig paranoid å mistenke en hver mann for å være pedofil. Mistenker dere mannen deres også? Hva med bestefedrene, onkler, mannlige venner av familien? Alle er under mistanke?

Ja - alle menn er under mistanke.

Menn fornekter seg aldri.

Anonymkode: 87b98...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter stor pris på de mennene som jobber i min sønns barnehage. Da blir det litt mer liv og røre. :) Menn leker og kommuniserer med barna på en annen måte enn kvinnene, og barn har godt av å få vært med forskjellige personligheter. Og nå er det nå slik at jeg er en alenemamma som ikke har planer om å rote meg inn i et nytt forhold med det første, og da er det greit at sønnen min får truffet mannlige rollemodeller på daglig basis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke stygge men realistiske.

Anonymkode: 87b98...265

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja - alle menn er under mistanke.

Menn fornekter seg aldri.

Anonymkode: 87b98...265

Jeg regner med at du vil provosere, for jeg kan ikke forstå at noen kan tenke slik.  Men hvis du er seriøs, hvordan ville du likt å bli mistenkeliggjort, og holdt til ansvar for noe enkeltindivider av ditt kjønn gjorde?
Du ville ment det var helt greit? 

Det har vært vist at noen kvinner begår seksuelle overgrep mot barn.
Du er en kvinne.
Ergo er du en overgriper inntil det motsatte er bevist.

Noen kvinner utøver vold mot sin mann og sine barn.
Du er en kvinne.
Ergo utøver du vold mot din mann og dine barn.

Dette er Erasmus Montanus-logikk.

(En sten kan ikke fly.  Mor Lille kan heller ikke fly. Ergo er Mor Lille en sten)

Du ville virkelig ment at det var greit å bli sett på som en mulig overgriper og voldsutøver fordi du er kvinne, ikke fordi du har gjort noe som tilsier at du kan være en overgriper eller voldsutøver?

Nei? Så hvorfor er det greit at du ser på menn på denne måten?

 

Anonymkode: 60cc4...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har (heldigvis) hatt våre barn i en barnehage der de har jobbet godt med å få inn flinke ansatte, og hatt fokus på at begge kjønn skal være representert.

Min opplevelse av menn som jobber i barnehage, og som velger dette som yrke i flere år (ikke bare er innom som assistenter i en kort periode) er fantastiske ressurser for barna.

Jeg har veldig tillit til disse, og det er mange av mennene i barnehagen jeg heller hadde valgt å overlevere barna mine til, enn noen av kvinnene de har måttet forholde seg til.

Det er noen fantastiske kvinnelige ansatte der også, altså! De er like bra som mannfolka! Men det er ikke like stor andel av fantastiske kvinner som det er av fantastiske menn. Antagelig fordi terskelen for å jobbe i barnehage er lavere for kvinner. Det er ikke nødvendigvis ett bevisst valg, men mer en enkel løsning for å få seg jobb.

(Samt at noen kvinner har merkelige agendaer... De vil "predikere" ett eller annet for barna... F.eks. masse opplæring i samisk kultur i en barnehage der det er 10 nasjoner representert i avdelingen, men ingen av barna har samiske aner.)

Mer jevn fordeling av kvinner og menn i barnehagen er bra! Bra for arbeidsmiljøet, bra for likestillingen, og bra for barna!

Anonymkode: 4d749...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31. august 2003 at 22.36, Coolaid skrev:

Hvorfor ønsker dere menn i barnehagen? Jeg blir betraktet som relativt ettertraktet arbeidskraft, har alltid blitt innkalt til intervju, og hatt lett for å få meg jobb. Foreldre og ansatte har i de barnehagene jeg jobbet i, gitt uttrykk for at det er veldig positivt for ungene og miljøet at jeg har jobbet der. Så jeg har lyst å vite om dere er positive til menn i barnehagen og ikke minst hvorfor.

I utgangspunktet er jeg positiv til menn i barnehage, for å videreformidle likestilling og gi barna gode rollemodeller. Dessverre har jeg opplevd at det er akseptert at det foregår en tradisjonell arbeidsfordeling der kvinnene må gjøre mer renhold og rydding, bleieskift og holde orden på  påkledning mens mennene leker og tuller med barna. Jeg tror menn generelt tåler større belastning av støy og uro rundt seg, og det kommer godt med i barnehagen. På grunn av at menn er i mindretall er menn mer ettertraktet, men dyktighet er viktigere enn kjønn.

Anonymkode: 367b8...f85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. desember 2015 at 16.53, Coolaid skrev:

Takk for at du er oppriktig ærlig og tør å vise din ubegrunnede mistanke. 

Det kan jo være andre grunner til at menn velger å jobbe i barnehage enn at de er pedofile.... det kommer kanskje som et sjokk men hva med de som faktisk liker å jobbe med barn ? :sjokk:

Beklager, men menn er ikke helt gode - ofte:

 

http://www.tv2.no/a/7661678

Anonymkode: 87b98...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trist lesing om damer som mener menn genrellt  er overgripere . Det er syke tanker på de av dere damer som mener dette. Det et faktisk slik at damer bruker dette mot fedre for å hindre samvær med egne barn. 

Det er flott menn jobber I slike yrker. At der er små gutter som ikke opplever en farsfigur som gjør gutteting med de ikke bra for utviklingen av menn. Når det er bare damer I en liten gutts liv lærer han å sitte  og tisse i overført betydning. De blir jentegutter som aldri har slått inn en spiker eller skåret seg på spikke-kniven. Det blir som et vilt dyr I fangenskap-overført.  Hele personen endres fra slik den ville blitt  med en mann I livet. Det skjer en mutasjon og rasen endres. Dette overføres til neste mann og rasen menn blir dame- menn ovs.videre  I neste generasjon om det ikke  endres.  Heldigvis brytes denne  kjeden mange ganger slik at der kommer en manne-mann I livet til  den tråden som var  på tur til å bli  dame -menn.

Jeg har skrevet dette litt overført for og forklare prinsippet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Coolaid skrev:

Totalt usaklig innlegg fra deg. Hva har det med menn i barnehagen å gjøre ? 

Ikke glem at kvinner også er overgripere.

Hvorfor viser du til en oppgave? Du fårlinke til en ordentlig sak der en kvinne ene og alene er tiltalt for pedofili, før du blir tatt på alvor. Man ser i media i dag at kvinner kan være involvert i pedosaker men da oftes på tvang fra mannen.

Anonymkode: ff5fa...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er positivt fordi barna har godt av litt større mangfold enn bare damer. Det kan være en fordel spesielt i forhold til at menn og kvinner kan ha forskjellig måte å tilnærme seg læring og problemløsning. 

Når det er sakt så skal det ikke gå på bekostning av dyktige ansatte som er prioritet nr 1! Jeg vet at noen barnehager nærmest har kvotert inn menn, og det blir helt feil! Beste mann (eller kvinne) burde få jobben uavhengig av kjønn. 

 

Anonymkode: 6be05...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet er jeg positiv til menn i barnehage, for å videreformidle likestilling og gi barna gode rollemodeller. Dessverre har jeg opplevd at det er akseptert at det foregår en tradisjonell arbeidsfordeling der kvinnene må gjøre mer renhold og rydding, bleieskift og holde orden på  påkledning mens mennene leker og tuller med barna. Jeg tror menn generelt tåler større belastning av støy og uro rundt seg, og det kommer godt med i barnehagen. På grunn av at menn er i mindretall er menn mer ettertraktet, men dyktighet er viktigere enn kjønn.

Anonymkode: 367b8...f85

Helt enig! Dette er min oppfatning også!

Anonymkode: 6be05...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Peter007 skrev:

Mye trist lesing om damer som mener menn genrellt  er overgripere . Det er syke tanker på de av dere damer som mener dette. Det et faktisk slik at damer bruker dette mot fedre for å hindre samvær med egne barn. 

Det er flott menn jobber I slike yrker. At der er små gutter som ikke opplever en farsfigur som gjør gutteting med de ikke bra for utviklingen av menn. Når det er bare damer I en liten gutts liv lærer han å sitte  og tisse i overført betydning. De blir jentegutter som aldri har slått inn en spiker eller skåret seg på spikke-kniven. Det blir som et vilt dyr I fangenskap-overført.  Hele personen endres fra slik den ville blitt  med en mann I livet. Det skjer en mutasjon og rasen endres. Dette overføres til neste mann og rasen menn blir dame- menn ovs.videre  I neste generasjon om det ikke  endres.  Heldigvis brytes denne  kjeden mange ganger slik at der kommer en manne-mann I livet til  den tråden som var  på tur til å bli  dame -menn.

Jeg har skrevet dette litt overført for og forklare prinsippet. 

 

Slik dagens norske menn ser ut så lærer dessverre ikke barna å slå i en spiker av de heller...

Anonymkode: 87b98...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor viser du til en oppgave? Du fårlinke til en ordentlig sak der en kvinne ene og alene er tiltalt for pedofili, før du blir tatt på alvor. Man ser i media i dag at kvinner kan være involvert i pedosaker men da oftes på tvang fra mannen.

Anonymkode: ff5fa...142

Kanskje fordi du trenger å lære noe ? Ja, det er derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
Den 31.8.2003 at 22.36, Coolaid skrev:

Hvorfor ønsker dere menn i barnehagen? Jeg blir betraktet som relativt ettertraktet arbeidskraft, har alltid blitt innkalt til intervju, og hatt lett for å få meg jobb. Foreldre og ansatte har i de barnehagene jeg jobbet i, gitt uttrykk for at det er veldig positivt for ungene og miljøet at jeg har jobbet der. Så jeg har lyst å vite om dere er positive til menn i barnehagen og ikke minst hvorfor.

Helt ærlig, så ønsker jeg flinke ansatte i barnehagen, og da spiller ikke kjønn noen rolle. Jeg har rivd meg i håret av menn og kvinner, samtidig som jeg har roset både menn og kvinner. Flinkeste vi har hatt er nok en 20 år gammel mann, men han hadde en tilnærming som var helt fantastisk til barna. Nesten så fikk lyst til og ta han med hjem - og det hadde jeg jo ikke tenkt om kvinner siden jeg ikke er lesbisk.  😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...