Gjest Coolaid Skrevet 31. august 2003 #1 Skrevet 31. august 2003 Hvorfor ønsker dere menn i barnehagen? Jeg blir betraktet som relativt ettertraktet arbeidskraft, har alltid blitt innkalt til intervju, og hatt lett for å få meg jobb. Foreldre og ansatte har i de barnehagene jeg jobbet i, gitt uttrykk for at det er veldig positivt for ungene og miljøet at jeg har jobbet der. Så jeg har lyst å vite om dere er positive til menn i barnehagen og ikke minst hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 jeg synes det er meget positivt med menn i barnehagen som mine barn går i. De tilbyr andre aktiviteter, er gjerne litt mer lekne og ikke så rigide på reglene. Kanskje skaper de mer selvstendige barn? For meg er det viktig at det er både menn og damer i barnehagen, og aller helst flere enn en mann. Som ansatt i barnehage setter jeg stor pris på mine mannlige kolleger. Jeg synes de tilfører veldig mye positivt for barn og voksne, både faglig og sosialt . Da jeg søkte jobb så jeg dessverre at hvis det sto mellom meg og en mann var det aldri jeg som fikk jobben. Ofte ble de tillagt gode egenskaper kun pga kjønnet. I tillegg ble disse fritatt fra mange av de daglige rutinene og satt til andre "morsommere" oppgaver, eller rett og slett nærmest brukt som vaktmester. Jeg har sett kvinnelige ansatte som virker som de blir forbigått av nyutdannede mannlige... Anonymkode: 9832b...7fc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 http://www.nrk.no/nyheter/1.12349519 http://barnehage.no/nyheter/2015/12/etterforsker-mulige-overgrep-i-barnehage/ http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Innrommet-overgrep_-fikk-jobb-i-barnehage-1920916.html http://www.osloby.no/nyheter/Barnehageansatt-siktet-for-overgrep-6542153.html http://www.nordlys.no/nyheter/barnehageansatt-far-ett-ars-strafferabatt-etter-overgrep-mot-barn/s/1-79-7048598 Anonymkode: 4b2fd...714 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.nrk.no/nyheter/1.12349519 http://barnehage.no/nyheter/2015/12/etterforsker-mulige-overgrep-i-barnehage/ http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Innrommet-overgrep_-fikk-jobb-i-barnehage-1920916.html http://www.osloby.no/nyheter/Barnehageansatt-siktet-for-overgrep-6542153.html http://www.nordlys.no/nyheter/barnehageansatt-far-ett-ars-strafferabatt-etter-overgrep-mot-barn/s/1-79-7048598 Anonymkode: 4b2fd...714 Og eller har du det bra? Anonymkode: 6e8e7...f0d 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg synes det er meget positivt med menn i barnehagen som mine barn går i. De tilbyr andre aktiviteter, er gjerne litt mer lekne og ikke så rigide på reglene. Kanskje skaper de mer selvstendige barn? For meg er det viktig at det er både menn og damer i barnehagen, og aller helst flere enn en mann. Som ansatt i barnehage setter jeg stor pris på mine mannlige kolleger. Jeg synes de tilfører veldig mye positivt for barn og voksne, både faglig og sosialt . Da jeg søkte jobb så jeg dessverre at hvis det sto mellom meg og en mann var det aldri jeg som fikk jobben. Ofte ble de tillagt gode egenskaper kun pga kjønnet. I tillegg ble disse fritatt fra mange av de daglige rutinene og satt til andre "morsommere" oppgaver, eller rett og slett nærmest brukt som vaktmester. Jeg har sett kvinnelige ansatte som virker som de blir forbigått av nyutdannede mannlige... Anonymkode: 9832b...7fc Jeg trodde dere damer var så glad i kvotering? Anonymkode: 6e8e7...f0d 3
ViljaH Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Det er flere menn i vår barnehage, og det er positivt. De er gjerne mer fysiske med barna, sparker fotball og herjer. Det kan bli vel mye østrogen for smågutter og også tøffe småjenter hvis alle ansatte er middelaldrende kvinner. Jeg tror nok menn er mer etterspurt og foretrekkes i ansettelser hvis ellers like kvalifikasjoner. De har prøvd å få tak i menn i lang tid i vår bhg, men som de sier, de må jo være kompetente, holder ikke å bare være mann. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 Det er positivt med mannlige ansatte i barnehagen fordi de vet hvordan de får en halvsliten mor til å føle seg litt mer attraktiv 😉 Anonymkode: 7ac50...81b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Den 31. august 2003 at 22.36, Coolaid skrev: Hvorfor ønsker dere menn i barnehagen? Jeg blir betraktet som relativt ettertraktet arbeidskraft, har alltid blitt innkalt til intervju, og hatt lett for å få meg jobb. Foreldre og ansatte har i de barnehagene jeg jobbet i, gitt uttrykk for at det er veldig positivt for ungene og miljøet at jeg har jobbet der. Så jeg har lyst å vite om dere er positive til menn i barnehagen og ikke minst hvorfor. Ønsker å svare relativt ærlig på ditt innlegg. Jeg tror det er bra med mannlige ansatte i barnehagene fordi en kvinnedominert arbeidsplass sjeldent er attraktiv. Samtidig vil jeg være ærlig nok til å si at jeg "mistenker" enhver mannlig ansatt i barnehagen våre barn er i - for å være pedofile. Anonymkode: 87b98...265 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Tråden er fra 2003. Anonymkode: 052bf...36e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Stoler rett og slett ikke på menn i barnehager. Sorry, men konsekvensene kan bli fatale. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Barnehagesaken-i-Tromso---Det-som-har-skjedd-er-alle-foreldres-verste-mareritt-8231627.html Det er ikke første gang, og garantert ikke siste. Anonymkode: fa123...1a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stoler rett og slett ikke på menn i barnehager. Sorry, men konsekvensene kan bli fatale. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Barnehagesaken-i-Tromso---Det-som-har-skjedd-er-alle-foreldres-verste-mareritt-8231627.html Det er ikke første gang, og garantert ikke siste. Anonymkode: fa123...1a7 Et raskt googlesøk og jeg kunne finne flere titalls saker med menn som utfører overgrep i bhg. Hvorfor er det slik mon tro? Anonymkode: 4b2fd...714
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Et raskt googlesøk og jeg kunne finne flere titalls saker med menn som utfører overgrep i bhg. Hvorfor er det slik mon tro? Anonymkode: 4b2fd...714 Det sier seg jo selv. En barnehage er jo et eldorado for slike pedofile svin. Der har de tilgang til barn, og utnytter sin posisjon. Derfor er det jo åpenbart at pedofile menn søker seg til barnehager. Anonymkode: fa123...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg jo selv. En barnehage er jo et eldorado for slike pedofile svin. Der har de tilgang til barn, og utnytter sin posisjon. Derfor er det jo åpenbart at pedofile menn søker seg til barnehager. Anonymkode: fa123...1a7 eller blir pedofile mens de jobber der... Anonymkode: 4b2fd...714
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 Hvis kvalifikasjonene er like, ville jeg som barnehageleder valgt mannen. Fordi jeg syns det er viktig med menn i barnehagen. Men, jeg ser også den andre siden, dvs. når den svakeste kandidaten velges pga. kjønnet. Jeg jobber på en annen kvinnedominert arbeidsplass, og vi vil selvsagt ha menn hit. Men det er tydelig andre kvalifikasjoner blant de mennene som er blitt ansatt, siden alle vet at den lille gruppen menn er de som fungerer dårligst både faglig og sosialt hos oss. Og da ville jeg heller hatt noen flere velfungerende kvinnelige kollegaer. Men ellers ønsker jeg absolutt flere menn i barnehagen til barna mine. Anonymkode: e3384...f34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det sier seg jo selv. En barnehage er jo et eldorado for slike pedofile svin. Der har de tilgang til barn, og utnytter sin posisjon. Derfor er det jo åpenbart at pedofile menn søker seg til barnehager. Anonymkode: fa123...1a7 Derfor er det åpenbart pedofile søker seg til barnehager, også pedofile kvinner. Seksuelle overgrep mot barn blir utført av mennesker av begge kjønn, og der overgrep begått av kvinner blir underrapportert og bagatellisert, skjer det motsatte med menn. Hilsen kvinne som har sett seg lei på at omsorgsfulle menn automatisk blir sett på som overgripere. Anonymkode: 60cc4...c82 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Hvis det bare er damer mellom 40 og 60 år så blir det et veldig spesielt miljø i en barnehage, og du kan kalle dem pedagigiske ledere så mye du vil, men de er og blir barnehageTANTER, man må ha menn i div aldere og litt yngre jenter inn for å lage litt liv og røre i en barnehage. Ellers blir det bare lesestund med mamma mø hele tiden, stillestund på puterommet, dans til stemningsfull musikk og kunst og håndtverk. Anonymkode: bd34c...ed4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det åpenbart pedofile søker seg til barnehager, også pedofile kvinner. Seksuelle overgrep mot barn blir utført av mennesker av begge kjønn, og der overgrep begått av kvinner blir underrapportert og bagatellisert, skjer det motsatte med menn. Hilsen kvinne som har sett seg lei på at omsorgsfulle menn automatisk blir sett på som overgripere. Anonymkode: 60cc4...c82 Enig med denne. Kvinner som har slike tanker om menn i barnehager synes jeg er meget ekle mennesker med meget stygge tanker! Anonymkode: 90951...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med denne. Kvinner som har slike tanker om menn i barnehager synes jeg er meget ekle mennesker med meget stygge tanker! Anonymkode: 90951...e3e Nå virker jeg som en kverulant, men jeg må kommentere dette også. Mennesker som har slike tanker om menn i barnehager har meget stygge tanker! Jeg er som sagt lei av mistenkeliggjøringen av menn i omsorgsyrker, men jeg er også lei av myten om at det stort sett er kvinner som står for denne mistenkeliggjøringen. Jeg kjenner flere menn som ikke lenger orker jobbe i barnehage på grunn av den konstante mistenkeliggjøringen fra andre menn, og da stort sett fedre. Disse mannfolka klarer ikke forstå at noen med deres kjønn liker å være rundt andres barn, og aller minst jobbe med barn. Deres begrunnelse er at yrket har lav status, er dårlig betalt, og den eneste grunnen til at menn vil ta en slik jobb, er på grunn av tilgangen til "frynsegoder". Stygge tanker! Anonymkode: 60cc4...c82 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 Det kan vel være all verdens mørketall på hvor mange kvinnelige barnehage-tanter som begår vold eller overgrep mot barn. Men dette blir liksom ikke rettet noe søkelys mot... Anonymkode: 79aa6...915 1
-Missi- Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har jobbet en del i barnehage og møtt mange flotte menn som jobber der, de er omsorgsfulle og lekne, og har slik jeg ser det mange gode verdier. Driver og utdanner meg som barnehagelærer og er mange flotte menn i klassen. Er veldig bra med litt menn i en barnehage, viktige med gode rollemodeller for barna, de trenger å se den omsorgsfulle "myke" mannen på samme linje som kvinnene. Er ikke alle barn som har en god rollemodell i sin egen far og for dem er dette ekstra viktig. Når det gjelder arbeidsmiljø, er min erfaring at med litt menn blir det mindre drama. For mye kvinner på ett sted blir for mye drama. På den annen side godtar f.eks eldre kvinner mye mer "late" menn på arbeid og måter å oppføre seg på som overhodet ikke ville blitt godkjent om dette var en kvinne. Likestillingen er faktisk ikke helt der den bør være på det området enda. Ja til mere menn i barnehagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå