Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Jeg skal også skaffe meg treningsrom når jeg får mann, barn, hus og volvo! Foreløpig mangler jeg bare mann, barn, hus og volvo.

:ler: Herlig kommentar!

Jeg har mann, leilighet og Toyota... men jeg regner med det går ut på det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt en kjempefin dag :nigo: Pappa og søster kommet, så har vi vært på Ikea og fått gave fra pappa, så nå setter vi opp bokhylle og slikt! :biggrin: Har også hatt middag her med min familie og svigers, og hatt det veldig koslig. Ikke noe trening, men får se om det blir styrke i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Superkos med besøk da!! Hadde de med noe godt fra Norge? Savner du noen norske matvarer forresten?

Jeg savner Island.. Håper jeg får dratt dit neste år. Alt for lenge siden sist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke med noe annet enn ting vi hadde måttet legge igjen og tax-free alkohol :fnise: Savner ikke stort enda, annet enn grovt brød i butikken egentlig.. Er jo ikke så mye man ikke kan få tak i her! På europris har de jo grandiosa og smash og andre norske ting om man har lyst på :lol:

Vi får ta en trening sammen her i landet da vet du ;)

Dagen har blitt brukt på å gå rundt i kjøpesentre, og spise sushi til lunsj! :nigo: Jeg fikk også endelig kjøpt meg litt klær, det ble yttervest, bukse, tights til halloween, litt strømpebukser osv. Buksa gikk fint på i W: 29" Så det var moro :) Ellers får jeg nesten ikke på meg noen bukser nå om dagen, for alle er jo skinny-fit, og jeg har ikke legger til sånne ting :gjeiper:

Håper alle har en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel nevne det her også ( :fnise: )

I dag ble det ingen trening, bare masse gåing. Frokost ble bra, vanlig frokost: 2 grove knekkebrød, noen nøtter, skyr og proteinshake. Lunsj ble en kyllingsalat og middag ble en liten pizza og 3 øl utover kvelden :nigo:

I morgen etter frokost blir det siste dag med RYP denne uka :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP. Uke 2. Dag 6.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 20 min

Totalt løftet: 4812.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

60.0kg x 8.0

60.0kg x 8.0

60.0kg x 8.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

Foroverlent roing m. stang

30.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

30.0kg x 8.0

Smalbenk

30.0kg x 8.0

32.5kg x 8.0

Sidehev (To armer om gangen)

7.5kg x 8.0

7.5kg x 8.0

Bicepscurl stående

8.5kg x 8.0

8.5kg x 8.0

Da var uke to ferdig! Alt er fortsatt greit, småtungt på knebøyen i dag men tror det også er en kombinasjon av at det var tidlig på morgenen, jeg var sulten og trente på fastende mage og at jeg er småforkjøla :gjeiper:

Må justere opp smalbenken en del, prøvde med 2,5kg opp men det var ikke nok til at det ble tungt på slutten. Så kjører med lang eksentrisk fase og stopp i bånn inntil videre.

Nå er det frokost, og så er det shopping :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er bra jeg kan inspirere til forskjellige ting; trening og smash-spising :ler: Hatt en fin dag, ble nye sko og litt sminke! Nå skal vi straks ut og spise på thai-restaurant!

Gleder meg litt til å komme tilbake til rutiner nå egentlig, gleder meg til neste uke i RYP :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå sitter jeg og leser resultater og erfaringer fra styrkeløfterstevnet i dag, og jeg klør i fingra etter å løfte mer :ler: Gratulerer til dere alle om noen skulle titte innom forresten, veldig motiverende med all denne tunge løftingen!

Skulle gjerne tatt en økt til i dag! :trene: Det er så utrolig deilig å ha funnet en treningsform som er så lystpreget som dette; det er jo skikkelig tungt når det står på, og tar tid og krefter og prioritering, men jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg ikke har villet på styrketrening det siste året! Det har jeg faktisk ikke tenkt over før, jeg er heldig :nigo:

Dagens lille positive rant :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har litt dårlige dager om dagen ang. resultater, føler meg veldig stor og bred og alt det der. Mye pga. shoppingen.. Men nå er jeg ferdig med det for en stund, så nå kan jeg komme tilbake til å føle meg bra syns jeg :)

Besøket reiser i morgen tidlig, da blir det tilbake til studier og vanlig trening! Jeg skal også begynne prosjektet mitt! Prosjekt "Hvor mange kcal trenger Kónguló om dagen?". Jeg skal da veie meg 2 ganger i uka, f.eks mandag og fredag for å sjekke hva (om noe) skjer. Så skal jeg starte med å spise 2300kcal uke 1, 2400 uke 2 osv. frem til jeg begynner å legge på meg. Usikker på om jeg burde ta to uker pr. "nivå" med kcals, for at ting skal få tid til å fungere, men jeg regner med at når jeg først når nivået hvor jeg legger på meg så skjer det jo noe i løpet av en uke..? Så finner jeg jo ut når jeg legger på meg, og kan da enten legge meg på vedlikehold over vinteren, eller ta minus 300-500 for å gå ned. Får se hva jeg syns når jeg kommer dit. Det kommer nok til å bli noen tunge uker for psyken, men det er for the greater good :fnise: Skal bli godt å vite med sikkerhet hva jeg burde ligge på..

Da blir det jo logisk nok ingen godterier eller slikt de neste par ukene, for å ikke tippe over/under antall kcal. Skal dere være så skal det være.. :)

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har kost deg med besøket ditt. :)

Så spennende, og kanskje litt skummelt, med kcal-prosjekt.

Her er et par innspill om min subjektive mening: Hadde jeg skulle gjort dette forsøket, tror jeg jeg hadde holdt ett kcal-inntak over to uker. Dette fordi det kan være kroppen samler noe vann over en periode på et par døgn, og trenger litt tid for å stabilisere seg på inntaket. Du vil uansett ikke fyke opp i vekt iløpet av de ukene. :)

Jeg hadde også tatt med en snopedag i uken, rett og slett fordi det er noe jeg har til vanlig. Kcal-inntaket vil uansett være gyldig med et grunnlag på et gitt tall, siden en snopedag blir "fast".

Masse lykke til! Blir veldig spennende å høre hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Dette er jo noe helt random jeg har kommet på, og ikke noe jeg har sett noen oppskrift på noe sted, så er godt med litt andre meninger. Enig i de to ukene, hadde ikke tenkt på vann samling! Det med godte-dagen er jeg litt usikker på, for det er såpass sjeldent jeg spiser godteri, og jeg klarer meg egentlig helt fint uten.. Tror jeg skal diskutere det litt med B, og høre om vi ikke bare skal kutte godteri inntil videre, for ingen av oss savner det så fort vi har kommet over første uka eller to :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur og at det er lurt å ta to uker på kvert stadium.

Sjøl har eg gitt opp å tella kalorier- det gjør meg offisielt forrykt!

Mitt innspill er at du konsentrerer deg om å kjenna etter på metthetsfølelse og sånt-kroppen "teller" kalorier heilt automatisk, og vil fortella deg om du får for mye eller for lite. Men noen kroppar "snakker" veldig lavt og uforståelig så eg regner med at det er derfor du vil tella og veia deg ;)

Ja, også har eg god erfaring med å måla med noe meir enn vekt- klær og målebånd f.eks.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kroppen min snakker ikke i det hele tatt etter lang tid på veldig lite mat :roll: Er derfor jeg må spise etter klokka og telle kcal, for jeg har ikke peiling om jeg skal gå etter metthetsfølelse eller sult. Blir aldri sulten, så da blir det veldig lite mat :gjeiper: Jeg har ikkenoe i mot å telle kcal da, er et veldig rutinemenneske egentlig (selv om det tok litt tid å innrømme etter å alltid ha villet være spontan og slikt :fnise: ), så det å ta 5 min om morgenen ved frokost for å logge den planlagte maten den dagen er bare greit! :)

Måleband burde jeg nok også gjøre ja, og notere ned bedre akkuratt hvor jeg måler. Sist gang ble det så unøyaktig, med mange cm opp eller ned hver gang :gjeiper:

Takk! Spennende dette, så det blir nok mye skriving om det her etterhvert! :)

Jeg har lurt litt på å utsette det, siden det kommer til å bli halloween fest midt i prosjektet, men jeg vet jo det at det kommer alltid til å være en dato jeg vil føle meg fin til, så da kommer det aldri til å passe. Hvis jeg passer på så kommer jeg jo uansett ikke til å gå opp mye, så jeg må bare være flink til å ikke dra meg selv ned med tankegang og det at jeg spiser mye mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå også at det skal 7000 kcal for mye til å gå opp 1 kg da, så én enkelt fest utgjør ikke den store forskjellen. 7000 kcal for mye skal det en del til for å klare, i alle fall på én dag. ;) Det er hva/hvordan du spiser til vanlig og over tid som har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, og det var ikke at festen skulle gå utover prosjektet som var bekymringen, heller at prosjektet skulle gå utover festen :gjeiper: At jeg skal føle meg stor og ikke klare å føle meg fin fordi jeg har spist mere mat enn vanlig de siste 3 ukene, og ikke vet om jeg kommer til å gå opp eller ikke.

I dag starter det hvertfall, skal bare la gjestene reise før jeg veier og måler meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, utgangspunk før prosjektet! Alt er sånn ca. slik jeg trodde, jeg vet jo at jeg har smal midje og stor rumpe/hofter :fnise: (og store legger, men det bryr meg ikke stort :lol: )

Kónguló 11.10:

Vekt: 73,6kg

Midje: 69,5

Navel: 77,5

Hofter, bredest: 95,5

Rumpe (bredest): 107,5

Lår: 62,5

Bicep (flex :fnise: ): 33

Bryst (tatt med for moro skyld, kommer nok ikke til å sjekke senere): 95,5

Slik!

Uke 1. Dag 1.

Dagens planlagte mat:

Mål: 2300kcal.

Frokost:

2 Grove knekkebrød m. gulost og agurk.

200g Skyr

1 Proteinshake

1 glass appelsinjuice

3 valnøtter

Tran

Lunsj:

Havregrøt lagd på 40g havregryn, 1dl lettmelk og vann.

1 Eple

1 Proteinshake (etter trening, rundt lunsjtider)

200g Skyr

Mellommåltid:

200g Skyr

2 biter Sushi (leftovers :nigo: )

Middag:

100g karbonadedeig m. tacokrydder

Salat av kinakål, mais, agurk, brokkoli og sopp.

200g poteter bakt i ovn.

Smør til steking av sopp, olje til poteter.

Annet:

2 ts honning til te over dagen.

1dl melk til te over dagen.

Totalt: 2280.

Nære nok syns jeg! Så får jeg heller justere om jeg ikke klarer å spise opp noen av måltidene. Det blir lange lister her om dagen, dere får unnskylde det ;)

Ellers er vi forkjøla begge to, men regner med at det blir trening senere i dag!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...