Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Takk for det madam_mim :) Noe må jeg jo gjøre før jeg blir paranoid av å være redd for migrene hver dag :lol:

Kaldvannet her er bare bra, bare la det bli skikkelig kaldt først. De fleste hus har jo "ferdig oppvarmet" varmtvann, og det skal ikke drikkes. Er ikke farlig å dusje i det og sånn (selvfølgelig) men man burde visst ikke bruke varmt vann til matlaging og slikt. Ikke lukter det varme vannet spesielt godt heller :gjeiper:

Jeg tar det med ro om dagen, noe som trengs. Er merkelig sliten i hode og kropp, og det passer egentlig greit siden vi hadde tenkt å ta en uke fri før vi begynner på RYP. Vi var ute på landet i går på gården til familien til B og bygde løftestativet vårt :nigo: Det ble så bra! Gleder meg til vektene kommer uti neste uke og foreldrene hans kommer til byen med stativet så vi får satt opp alt :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Phew. Nå har jeg gått snart en uke uten å trene (annet enn gåturer) og det er først i dag at jeg har savnet det, og følt at jeg har energi nok til å gjøre noe. Og selv i dag er det bare såvidt. Regner med at det bare var at jeg var/er sliten med mye å gjøre, og at det går over av seg selv.. :) I morgen får vi hjemmegymmen og forhåpentligvis også vekter. Vi har ikke hørt noe fra de som skal selge oss vektene på en stund, så håper de fortsatt har et godt tilbud til oss. Snart blir det litt små oppdateringsbilder og så start med RYP :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei av å være sliten og ha småvondt i hodet hele tiden :sur: Fra i dag av legger jeg inn ett måltid til, for jeg har på følelsen at det blir for lite mat.. Jeg er lei av å aldri vite hvor mye jeg burde spise for å nå målene mine, jeg står liksom stille uansett hva jeg gjør føler jeg (selv om jeg vet at det ikke er sant, jeg har jo tross alt fått resultater det siste året, ting tar bare veeldig lang tid). :sukk:

Blir litt mye sutring her om dagen, unnskyld :fnise: Forhåpentligvis kommer jeg inn i gode gamle treningsrutiner snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig! :troest:

I mine ører høres det lurt ut å øke matinntaket litt. I perioder hvor jeg får i meg for lite mat blir jeg enormt sliten og energiløs, og jeg vet hvor grusomt slitsomt det er.

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så kjedelig! :troest:

I mine ører høres det lurt ut å øke matinntaket litt. I perioder hvor jeg får i meg for lite mat blir jeg enormt sliten og energiløs, og jeg vet hvor grusomt slitsomt det er.

Takk... Hjelper med litt trøst... :) Satser på at det kommer tilbake etter ei helg med søvn og hvile da...Nettopp startet som NAV praktikant i ei bedrift etter 5 år som student, så morgen-/søvrutinene er vel kanskje ikke helt der og treninga har stort sett blitt utført før fire, mens jeg nå må ta turen etter jobb... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... Hjelper med litt trøst... :) Satser på at det kommer tilbake etter ei helg med søvn og hvile da...Nettopp startet som NAV praktikant i ei bedrift etter 5 år som student, så morgen-/søvrutinene er vel kanskje ikke helt der og treninga har stort sett blitt utført før fire, mens jeg nå må ta turen etter jobb... :sjenert:

Haha...var vel kanskje ikke til meg den... :P jaja...tok den til meg likevel jeg! mwoahaha! Jeg er en trøstestjeler... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere :klem: Jeg regner med at det er spisingen det står på, motivasjonen er her som oftest, bare energien som mangler ;)

Akat, du må gjerne lage deg egen treningsdagbok så kan vi trøste deg der! :trene:

Nå skal jeg på min første islandske statistikk-prøve, eek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...var vel kanskje ikke til meg den... :P jaja...tok den til meg likevel jeg! mwoahaha! Jeg er en trøstestjeler... :ler:

Hehe- så fint at jeg fikk trøstet deg litt óg da. To fluer i en smekk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvur gikkur braur ;)

Meh, vi hadde fått lånt oss bil og skulle endelig hente vektene (som skulle ankomme 22. september), men når vi kom dit så hadde de ikke fått de enda :sur: Så da blir det enda mer venting før vi kan begynne på'n igjen.. De sa at vektene skulle ha kommet, og at de venter de inn tidlig neste uke, så vi får håpe det..

Ellers har jeg endelig fått mer proteinpulver i hus, og ikveld skal vi spise sushi :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

Release Your Potential (litt modifisert).

Uke 1. Dag 1.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 10 min

Totalt løftet: 5430.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

47.5kg x 12.0

47.5kg x 12.0

47.5kg x 12.0

Benkpress

35.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

Smalbenk

25.0kg x 12.0

25.0kg x 12.0

Foroverlent roing

12.0kg x 12.0

12.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

Bicepscurl stående

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Rotator cuff

6.0kg x 15.0

6.0kg x 15.0

Glute Bridge

10.0kg x 12.0

10.0kg x 12.0

+ litt mageøvelser

Deilig å trene igjen! :) Kjedelig at vektene ikke har kommet enda, men vi satser på at de kommer før neste trening. :trene:

Smalbenk er forresten min nye yndlingsøvelse! Har ikke prøvd den før, og jeg har aldri hatt så godt-vondt i triceps :fnise: Er svak der da, men det skal jeg fikse!

Jeg kjøpte Whey Gourmet: Milk chocolate proteinpulver, og det er deilig! Smaker skikkelig godt; sjokolademilkshake m. små sjokoladebiter, om nom nom! :sikle:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prottispulver er farlig godt!

Det eg harno er ikkje noe særlig,men har fått testa litt forskjellig. Så langt har eg kåra MyoProtein til den beste. Nammm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser at du også tester ut RYP! :) Er det første gangen? Blir spennende å følge med! Åh, det proteinpulveret hørtes godt ut!! Til nå har jeg bare testet 'smakløst', men fysj så vondt det er!

Madam_mim: Hvor kjøper du Myo-protein billigst mulig? Ønsker å prøve ut dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sarah! :) Jepp, jeg har startet på tidligere men av forskjellige grunner (stengt treningssenter f.eks) så har jeg aldri fått fullført.. Denne gangen! :trene: Har du vært gjennom programmet før eller skal du prøve det ut nå?

Æsj mitt første proteinpulver var også smakløst, og med en skikkelig kjip ettersmak.. Men jeg spiste/drakk jo opp hele dunken uansett, kan jo ikke sløse med penger :roll:

Jeg har hørt så mye godt om MyoProtein, men aldri kjøpt det selv.. Må jo smakes på en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri prøvd RYP (eller annen styrketrening) før, så er veldig spent! Så gøy at vi er flere da :tommelsmil:

Hehe, enig med det at man ikke kan sløse med penger.. I dag hadde jeg faktisk proteinpulver i havregrøten, og det ble ok!! Så tenker at jeg kjøper et med sjokoladesmak, og bruker det smaksfrie til grøten.. Får i både pose og sekk da :jepp:

På senteret ditt, har de vekter som er 0,25 og 0,5? Jeg skal liksom trene med f.eks 4,5 kg på en øvelse, men de har kun hele tall på vektene (tror jeg da), så da får jeg vel bare ordne litt på programmet mitt. På en av øvelsene skal jeg ha 19,13 kg.. Litt merkelig at de opererer med slike desimaler.

Gleder meg sånn til å bli fit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennnende da! :) Jeg har trent styrke i snart ett år, men bare med hjemmelagede program. Er deilig å ha et sett antall kg som skal løftes syns jeg, lettvint!

Haha jeg prøvde bringebær proteinpulveret mitt i havregrøt en gang, det smakte litt som riskrem med rød saus.. Men bare litt :gjeiper:

De (eller rettere sagt, vi, siden vi skal trene hjemme) har 0,25 og 0,5 skiver ja. Litt verre med hantlers som er på sentre, de er jo vanligvis "ferdiglagde" og i hele kg, våre lager vi selv fra ved å skru av/på vektskiver. Men vi må jo uansett runde opp eller ned fra programmet, siden vi får sånne rare desimaler som du nevner. Det er vel fordi 10RM'ene kan være alt mulig rart og forskjellig på hver øvelse, og at de derfor bruker en satt kalkulator.

Skal bli spennende å se om vi klarer progresjonen i programmet, og følge med siden vi begynner på likt! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket at du har blitt sterkere i løpet av året? Ser i hvertfall at du er sterkere enn meg! På knebøy (i stativ) brukte jeg i dag 20 kg, og bicepscurl 5 kg :P

Så heldig dere er som kan trene hjemme da! Slippe å dra på senteret når det er høststorm ute :)

Har du fått trent i dag? Utfører du intervallene på mølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo absolutt! :) Selv om jeg har hatt mest fremgang helt i starten av året. Gikk på en smell med en skulder ut av ledd i mars, og så har jeg bodd "oppe på fjellet" uten tilgang til frivekter i hele sommer, så det har ikke vært et veldig effektivt år! :) Men jeg har sett forandring både på kroppen og på styrken, så jeg skal ikke klage. Sliter mye med å vite hvor mye jeg skal spise og vet det sinker negangen min, men det har nå blitt litt resultater fordet.

Styrken kommer nok fort skal du se! Bare passe på at teknikken sitter godt først. 6 uker er jo uansett "ingenting", så du kan jo bare justere opp neste runde om du vil ;)

Jeg må inrømme at jeg hopper over intervallene denne gangen.. :fnise: Jeg har løpt så mye i vår/sommer at jeg har blitt utrolig lei, og tenker jeg skal se det ann utover høsten. Det er vind og kjipt vær her om dagen og uten mølle så er det ikke fristende å løpe.

Blir lange avhandlinger her om dagen jo :fnise: Skikkelig støl i dag, trening igjen i morgen! Gleder meg til å bli ferdig med høy-reps helvete :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...