Gjest Skrevet 20. juni 2010 #841 Del Skrevet 20. juni 2010 Gratulerer med dagen på etterskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #842 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Tusen takk Purple! Daa blir det alternativ trening i sommer! Så da er det bare å lage et program som ikke blir kjedelig.. Vi skal lage litt improviserte vekter for kneböy og mark, men ikke noe eksakt eller veldig tungt.. Blir vel noe ett-bens kneböy og slikt Så hvis noen har noen övelser vi burde ha med, som kan gjöres med kroppsvekt/opp til 20kg hantlers, speak up please! Endret 20. juni 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 20. juni 2010 #843 Del Skrevet 20. juni 2010 Ett-beins knebøy er killer!!! Her er noen forslag: dips fra stol/benk e.l. armhevingar treklatring planken knebøy med partner på ryggen spensthopp- ein jævel knebøy med hendene opp i været, kan ha vekter i dei trappeløp var det eg kom på no. Skal posta fleire hvis eg finn. Sjøl skal eg og ha "sommarprogram" med armhevingar, planken, ein slags variant av knebøy (trur ettbeins) og utfall. Slit mest med å finna noe for øvre del av ryggen, har du noen tips der? (chins går nok ikkje enno... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 21. juni 2010 #844 Del Skrevet 21. juni 2010 Heisann! Mange forslag, her kommer 2: - push up med armene på hantler, når du kommer opp med strake albuer løfter du opp den ene hantelen, deretter den andre (biceps plus øvre rygg hovedsaklig) - igjen starter du i push up stilling, med hantlene er vendt den andre veien, slik at de kan rulle fremover. Armene strake. God øvelse for skulderstabilitet + kjernemuskulaturen. Men være sikker på at skuldrene dine er klare, for det er en tung øvelse med lang vektarm! (det kommer kanskje an på hvordan hantlene er også, noen kan bli vanskelig å rulle) Er begge øvelsene kjent for deg? Ha en fin uke Shamin! Jeg kommer gjerne med flere forslag til øvelser hvis du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #845 Del Skrevet 21. juni 2010 Tusen takk for tips! Klatring og dips tørr jeg desverre ikke pga. skulderen min, men mye av det andre skal jeg prøve ut! Tok en impro økt i dag etter første dag på jobb, allerede sliten etter å ha ryddet og vasket en dam full av mose hele dagen.. Aktiviteter 1) Vekttrening Varighet: Totalt løftet: 846.0 kg YTWL 0.0kg x 20.0 0.0kg x 20.0 Knebøy 0.0kg x 20.0 0.0kg x 20.0 0.0kg x 20.0 Armhevinger 0.0kg x 20.0 0.0kg x 20.0 Omvendt roing med samlede hender 0.0kg x 6.0 0.0kg x 6.0 0.0kg x 9.0 Sidehev (To armer om gangen) 7.5kg x 8.0 4.0kg x 12.0 Bicepscurl stående 7.5kg x 10.0 10.0kg x 8.0 Utfall 8.0kg x 20.0 8.0kg x 20.0 Alt ble tatt etter hverandre, med knebøy i alle pauser, så 20-20-20 er bare ca. tall, varierte mye med fart og hold og slikt. Også et par enkelte ett-bens knebøy, men de ble aldri heelt riktige Jeg har en tendens til å komme meg rooolig ned, og så tippe over Gående utfall, omvendt roing hengende i en tømmerstokk.. Ellers mye prøving av hantlers, hvordan bygge riktig tyngde etc. Vi må nok ha en bedre plan på hvem skal bruke hvilken tynge når, for ellers blir det mye venting på noen som "bygger" hantlers. Prøve igjen på onsdag! I går brukte vi 2t på å rydde skog der mamma skal bygge hus, jeg tok med pulsklokka for moro skyld og den viste 600kcals på to timer, er jo litt mer enn normalt hvertfall! Moro å kutte masse småtrær med kjempesaks (nærmeste jeg kom!) I morgen blir det forsinket bursdagsfeiring etter jobb, kakeeee Ellers funket det veldig bra med 18t faste i dag! Var småskeptisk pga. fysisk arbeid og opp tidlig, men merket ikke til noen negative virkninger av det En glad-nyhet, vi har fått leilighet på Island! Perfekt; 2 soverom (1 soverom, 1 treningsrom!), katter velkomne, under 1km fra skole, mye lavere leie enn vi hadde ventet, lyst og fint og alt bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. juni 2010 #846 Del Skrevet 22. juni 2010 Grattis med leilighet! Og med treningsrom da - det blir bra :gjeiper: Livet smiler til deg nå Hørtes ut som en artig økt du hadde - fin variasjon fra det du gjorde før!? Omvendt roing hengende i tømmerstokk hørtes gøy ut. Klarer ikke helt å se for meg den øvelsen men. Ha en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #847 Del Skrevet 22. juni 2010 Takk Twinkle! Ja, og i dag fikk jeg beskjed om at jeg har kommet inn på skole fra høsten Så da er alt i orden! Jeg er støl fra den roinga, og all feiing/graving osv på jobb Ingen trening i dag, bare jobb og så bursdagsfeiring med kaker og kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. juni 2010 #848 Del Skrevet 23. juni 2010 Her er det jo reine halleluja-stemninga. Unner deg all medgangen Shamim, og MISunner deg treningsrom!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #849 Del Skrevet 23. juni 2010 Kan jeg få et trenings-halleluja?! Økt etter jobb i dag; pushups, twinkle pushups, omvendt roing, bicepscurls, tricepgreier, knebøy, ettbens knebøy m. støtte, gående ufall m. hantlers, planken, sidehev, hopping og dansing og trappeløping og annen moro Er lenge siden jeg har vært så sliten fysisk som jeg er nå! Er vant til at hodet går først, og jeg blir trøtt/sliten i hodet, men nå er jeg skikkelig skikkelig sliten i kroppen på vei hjem fra jobb. Derfor blir treningene litt kortere enn vanlig, og jeg klarer litt mindre enn vanlig, men det går bra Er jo litt trening på jobb også, med kanteklipper, graving og løfting. I morgen regner jeg med at det blir intervaller! Maten går greit nok, ikke mye usunt men kanskje litt lite mat. Hvis noen har noe sunt og næringsrikt med masse kcal så må dere bare si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 23. juni 2010 #850 Del Skrevet 23. juni 2010 Makrell i tomat rett fra boksen! Blir ikkje sunnare og bedre enn det spør du meg. Kaloritett som bare det. Høres ut som om du har fått ein heilt annan kvardag med masse fysisk arbeid så at du er sliten er bare naturlig. Håper du får ein fin trimsommar likavel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 24. juni 2010 #851 Del Skrevet 24. juni 2010 "twinkle push ups" *liker* Avocado og nøtter er noe jeg ofte prøver å legge til for å få i meg ekstra kalorier, men det vet du kanskje allerede. Ellers kan du passe på å tilsette olivenolje når du lager mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 24. juni 2010 #852 Del Skrevet 24. juni 2010 Hallo igjen Shamin! Nå som jeg trener mer og ser viktigheten av å få i meg nok kalorier har jeg tenkt at jeg i en liten periode burde prøve å logge det jeg spiser. Hvilken side er det du bruker igjen? Jeg er på jakt etter en bra side på engelsk. Det finnes jo så mye "der ute"... Også kjekt med en side som bruker metriske verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #853 Del Skrevet 24. juni 2010 Takk begge! Jeg må huske den avocadoen altså, syns jeg sier det hele tiden og så klarer jeg aldri å spise en.. Bare kjøper inn og så blir den dårlig. Nøtter og olivenolje bruker jeg også Makrell i tomat er jeg så kresen på Men det er kanskje verdt et forsøk til! Hm, jeg bruker ikke en engelsk side men, Twinkle! Jeg bruker enten den "typiske" vektklubben.no (gratis da, gidder ikke betale..) eller mylog.no sin. Liker best vektklubben, den har mye fine "porsjoner" og slikt, så jeg ikke trenger å vite nøyaktig gram på ting. Man må bare overse det med ja-mat og nei-mat, og det at du ikke skal over 1600kcal om dagen :gjeiper: Nå er det snart helg! Skal bli deilig med litt fri, merker at kroppen ikke er vant til dette. Tar meg fri i dag, selv om planen var intervaller. De får jeg heller gjøre på lørdag Så i dag skal det spises og slappes av og soves! Så jeg er klar for en dag til på jobb og trening i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #854 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) En uke jobb unnagjort, og ett stykk random alternativ trening unnagjort! Sliten (som vanlig :gjeiper: ) og begynner å merke tendenser til betennelse eller noe i underarmen/hånda på høyrearmen, pga. mye griping. Visste jo at jeg har svake hender, men trodde ikke jeg kom til å merke det slik. Derfor en annerledes trening i dag, masse filming og tulling, ikke så mye trening :gjeiper: Vi gjorde jo minst ett sett av alt, men det ble jo ikke like lenge eller effektivt som vanlig. Men det går bra! Film og annen oppdatering jobbes med nå, så blir det blogginnlegg i kveld I morgen skal det løpes intervall! God helg alle! Endret 25. juni 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #855 Del Skrevet 25. juni 2010 Der var filmen ute! Jeg syns jeg ser så stor ut på film, men jeg later som og håper at det er mest innbilning.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 25. juni 2010 #856 Del Skrevet 25. juni 2010 Det ser veldig idyllisk ut der dere bor nå. Og nei, du ser ikke stor ut. God helg, Shamim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #857 Del Skrevet 25. juni 2010 Tusen takk for det yoga! Det er til salgs, så du må bare si ifra om du har lyst til å flytte langt opp på fjellet.. I lige måde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 25. juni 2010 #858 Del Skrevet 25. juni 2010 Nja, njo skeptisk.. Er nok mer ei byjente, jeg, men skulle gjerne hatt et sånt sted å feriere på- som en slags luksushytte; da snakker vi! Gratulerer med studieplass, btw. Studielivet er herlig. Kunne godt tenkt meg å være i en evig studenttilværelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #859 Del Skrevet 25. juni 2010 Hihi, det blir en fin luksushytte isåfall Stort hus, låve, ridebane, vedskjul, gjestehus/brakke, masse skog og et lager/stabbur.. Haha reklame når ingen vet hvor det er/hvem som selger funker bra Takk! Jeg er så glad for deeet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. juni 2010 #860 Del Skrevet 25. juni 2010 Stor??? nehei! Filmen er litt dradd i noen bilder bare. Ser veldig bra ut, vi har og trent sånne cat lifts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg