Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Hei Shamim!

Oppdatert meg litt på din blogg nå og jammen skjer det ting her! Flink du er:) Hjemmetreningsstudio hvordan gikk det? Har dere fått satt i gang? Du er sp heldig som har med deg sambo på treningen, drivkraft å være to! :=)

Ellers må jeg si at det står stor respekt av å løpe 10 km! Det er jammen bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Matvraket! Så koslig at du har oppdatert deg! :)

Hjemmestudio blir ikke før vi flytter til Island i August, og kommer ann på hvor stor leilighet vi får oss :) Men vi håper, for boligmarkedet er veldig rart på Island nå. Prisene på 2-3-soveroms leiligheter har sunket veldig, mens prisene på 1-soveroms leilighetene har stått stille/gått opp. Så nå koster de like mye :gjeiper: Det hjelper absolutt med støtte fra B! Det er alltid jeg som må dra oss igang (untatt en sjelden gang jeg har sagt "Jeg vil egentlig ikke på trening idag, så ikke klag og bare dra ned så jeg må bli med" :gjeiper: ) men bare det å ha noen å prate med, noen som kan spotte og slikt er kjempefint.. :)

Sovet skikkelig dårlig i natt, problemer med magen og sånne koslige ting.. Men det er bedre nå, og jeg tror det kommer av at jeg har drukket litt lite vann og litt for mye kaffe/te, pluss løpt og svettet mye.

Og så fikk jeg en telefon fra pappa, og nå går alt i rute til Qatar, så da blir det tur om under en uke :nigo:

Senere idag skal vi/jeg ut og løpe, blir en "kort" tur idag, på 5,5 km tenker jeg.

Ha en god dag alle! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt misunnelig på den Qatar turen din... Håper asken holder seg borte så dere får dratt!

Så kjekt at de større leilighetene har blitt billigere :) Lønner seg vel å skynde seg å finne en leilighet før det endrer seg igjen da.

Ha en fin liten joggetur (5,5km er ikke lite for min del...). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Twinkle! Den var fin! :)

Aktiviteter

1) Jogging

Varighet: 36 min

Distanse: 5500.00 Meter

Merker det litt i beina med all løpinga i bakker, så jeg kommer til å se det ann om jeg skal jogge i morgen også. Kroppen trenger mere hvile enn det hodet mitt tror :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledag idag pga. beina, så da blir det bare husarbeid og avslapping. :) Jogging igjen i morgen, og styrke på lørdag eller søndag. Har brukt litt tid på å lage lister i excel (liste-geek :nigo: ), en for tider på joggeturene mine, og en for økning i 12RM i benk, mark, frontbøy og knebøy. Jeg liker å se fremgang på "papiret" :trene:

Ha en god dag alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lister er kjekt.. iallfall med fremgang!! Bra du unner deg gode hviledager innimellom. Synes mange er så "flinke" og trener hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det to hviledager i uka! :) Jeg pleier å gå turer de dagene, men siden jeg merker det i anklene pga. alle bakkene så har jeg droppet det denne uka..

Ellers sliter vi litt med økonomien, som vanlig :sukk: Skal jo til Qatar, hvor pappa betaler transport og mesteparten av maten, men vi er helt blakke.. Strømregningen var på 6000kr, 2000kr mer enn vi hadde regnet med, så etter å ha tatt alle sparepenger (de jeg sparte til pulsklokke med) og alle sparepengene fra den islandske kontoen (som skulle gå til depositum neste høst) så har vi igjen nesten 2000kr for måneden.. Så kommer 840 til sats, 500 til kattemat, littegrann til mat til oss, 140kr til transport til flyplass, 200kr transport fra flyplass, og så har vi "resten" til Qatar.. Jeg er tom for sminke, har ingen sommersko, ingen solbriller og ingen bikini som passer, og skulle gjerne handlet litt på taxfree og i Qatar, men vi har jo ingen penger :sur: I tillegg skulle vi jo gjerne ha opplevd litt når vi er der, ørkensafari, vannsport og litt sånt, men det også er jo vanskelig uten penger. Nå får vi jo penger til B's konto midt i ferien, så vi kan ta sjansen og bruke litt av de, og håpe resten holder ut måneden, noe det ikke har gjort de siste månedene. Dere får beklage sutre- og ikke-trenings-relatert innlegg, jeg er bare lei :murvegg:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 25 min

Totalt løftet: 9250.5 kg

YTWL

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

Frontbøy

35.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

35.0kg x 12.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Benkpress

20.0kg x 12.0

40.0kg x 10.0

37.5kg x 12.0

37.5kg x 11.0

Markløft

50.0kg x 12.0

50.0kg x 12.0

50.0kg x 12.0

Roing sittende m/smalt grep

40.0kg x 12.0

40.0kg x 12.0

37.5kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0 (S)

6.0kg x 12.0 (S)

5.0kg x 12.0 (S)

Triceps nedpress

20.0kg x 12.0 (S)

15.0kg x 12.0 (S)

15.0kg x 12.0 (S)

Mage maskin

20.0kg x 20.0

25.0kg x 12.0

Mage maskin rotasjon

35.0kg x 15.0

35.0kg x 15.0

Rotator cuff

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

Tja. Sulten fra vi starta, og merka det godt i benken spesielt, kjipt å bare klare 10 reps med 40, for så å måtte gå ned på vektene >< Men men. Neste gang kanskje :) Ellers gikk resten greit, skikkelig gåen i arma på slutten, spesielt med det supersettet!

Nå lengter jeg etter biff og chips.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

1) Jogging

Varighet: 15 min

Distanse: 3100.00 Meter

Planen var å jogge 5km, men B klaga veldig ( :fnise: ) og etter 100m merka jeg det i leggene ved hvert støt, så jeg fant ut at det var best og ikke løpe langt i dag.. Vi kutta ned ruta til 3km, og jeg var overasska når vi vel hjemme så at det bare hadde tatt 15 min. Jeg hadde mye å gå på, og stoppet ofte pga. B. Endelig ser vi forskjell på kondisjonen hos meg og han, jeg har løpt litt hele vinteren, han har sittet helt stille, og han har fortsatt alltid kunnet holde følge med meg, men ikke nå lenger! :lol:

Kjedelig med beina, men da får de heller hvile litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

1) Gåing

Varighet: 57 min

Distanse: 7200.00 Meter

Kjempefin gåtur i kveldssola! Masse bakker og veldig fin utsikt på toppen :) Merker jeg kan gå veldig fort og uanstrengt nå i forhold til i høst, denne turen hadde jeg et gjennomsnitt på nesten 7,5km/t, og så fort kan jeg ikke gå inne på tredemølle :lol:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6554.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Knebøy

45.0kg x 12.0

45.0kg x 12.0

45.0kg x 12.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Benkpress

20.0kg x 15.0

40.0kg x 12.0

40.0kg x 12.0

40.0kg x 11.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep

38.0kg x 12.0

43.0kg x 12.0

Utfall

20.0kg x 12.0 (S) på hvert bein

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 12.0 (S)

6.0kg x 12.0 (S)

6.0kg x 12.0 (S)

Triceps nedpress

20.0kg x 12.0

17.5kg x 12.0

15.0kg x 12.0

Rotator cuff

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

0.0kg x 12.0

Deilig økt! Ser hva sult gjør med styrken hvertfall, sist var jeg sulten og klarte 40kg x 10, nå gikk det mye bedre! Fikk skikkelig kontakt på knebøyen også, lenge siden jeg har hatt så skjelve-bein-armer-rumpe :fnise: Gruer meg litt til å skulle farge håret etterpå, tungt å ha armene så høyt oppe.. :gjeiper:

B sin forrige benkemaks var på 72,5kg for to-tre måneder siden, idag tok han 70kg x 12 :lol:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sterk du er!! Ser med beundring på tallene dine...

Og hva er egentlig disco-move, nå ble jeg nysgjerrig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh takk! :sjenert: Koslig å høre!

Disco-move er mitt navn på en øvelse Icere tipset om. Man holder en 10kg's vektskive over hodet med begge hender, og roterer den rundt hodet slik at man aktiverer skuldrene. Tja, ikke veldig god forklaring.. :gjeiper: Ellers har Icere en video av når hun gjør den i bloggen sin, om du har fått link av henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser man til Oslo, for å reise videre til Qatar i morgen tidlig :nigo: Jeg kommer nok til å oppdatere her innimellom, siden vi har masse tid til overs og gratis internett over hele hotellet :gjeiper:

Ha en fin uke alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...