Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Er veldig enig med deg, ville lissom ikke innse det selv når en kamerat av meg slang ut kommentaren :. tror du virkelig ikke at Arnold har bola seg??? Nesten aldri vært så skuffet jeg...Hehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Icere! Jeg vet ikke hvor mange reps av 30 som er bra jeg, så det er litt vanskelig å sammenligne.. Mennene skal jo ta så mange de kan med sin egen kroppsvekt, og jeg tror ikke de skiller mellom jenter og gutter, det er bare maks antall reps.

Ja ikke sant Matvraket! Skuff :sjenert:

Aktiviteter

1) Jogging

Varighet: 53 min

Distanse: 5700.00 Meter

1) Vekttrening

Varighet: 15 min

Totalt løftet: 50.0 kg

Hoftefleksjon

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Situps i skråbenk

5.0kg x 10.0

0.0kg x 20.0

"Ab wheel" i redcord

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Dette skulle jo egentlig bli 4x4 intervaller, men etter de første 30 sec. på 12 km/t så hadde jeg bare lyst til å legge meg ned og sove.. Skikkelig tung i kroppen, støl etter i går og generelt i dårlig form. Kan være fordi jeg har hatt litt problemer med magen siste dagene, føles liksom ikke som om jeg får i meg noe mat, selvom jeg spiser. Jaja. Så da gikk jeg heller lengre enn planlagt.

Litt mageøvelser til slutt, "ab wheel i redcord" er samme bevegelsen som i ab wheel tingen, men med hendene i slyngen.

Så det ble ikke som planlagt, men jeg fikk nå rørt litt på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo på tredemølla "en god stund", så det var veldig bra jobbet. Når du tillegg ikke føler deg helt i toppform, må du jo også høre på kroppen din :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Skybert, det er sant :) Det er kjedelig å gjøre mindre enn planlagt, (spesielt siden det ble et par øl i helga og popcorn på kino i går) men men! I morgen blir det styrke :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri-cravings! :bond:

Jeg sprakk i dag--- i butikken på vei hjem i dag var det noe som ropte fra hyllene.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Snart helg, snart helg! Selv slurper jeg Fanta-saft uten sukker for å unngå dessertcravings etter middag. Funker ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste popcorn på kino i går twinkle, så nå er vi "skuls" :fnise:

Ja snart helg fragment :nigo: Jeg fant ut det jeg også, så her går det i appelsinsaft :lol: Blir vel te snart også, hvis ikke det gir seg :gjeiper:

Wow smiley overdose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 reps på 30 kg er kjempebra! :tommelopp:

Hvor lang tid brukte du på det? Måtte du ha pauser? Og er det tidsbegrensning på konkurransen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pauser er ikke lov så vidt jeg vet. Det er ikke noe tempo eller tidsbegrensning, men stanga må touche brystet på hver rep. De første 15 repsa går fort, og de siste er litt seige, men det tar absolutt ikke lang tid. Du kan jo prøve på søndag så har jeg noen å sammenligne med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pauser er ikke lov så vidt jeg vet. Det er ikke noe tempo eller tidsbegrensning, men stanga må touche brystet på hver rep. De første 15 repsa går fort, og de siste er litt seige, men det tar absolutt ikke lang tid. Du kan jo prøve på søndag så har jeg noen å sammenligne med ;)

:hoho:

Når sikkert ikke 10 engang jeg! Synes høtreps i benken er døden! Men tar selvfølgelig utfordringen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, men det er jo litt morro med forandring også :fnise:

Yess, og så må vi jo filme litt også :nigo::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og, men det er jo litt morro med forandring også :fnise:

Yess, og så må vi jo filme litt også :nigo::lur:

Oh film :hoppe: alltid like gøy å se hvor flink du er!

Stå på sterka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Skybert! Jeg syns det er like flaut å se på hver gang, men litt moro også :fnise:

Ooog så snødde det igjen! :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart trent seriøst i et halvt år! :trene:

Oktober: 20 økter, 17t 10min. Jogging, aerobic, styrketimer i sal.

November: 22 økter, 19t 39min. Jogging, aerobic, styrketimer i sal.

Desember: 25 økter, 20t 5min. Frivekter, løping på mølle.

Januar: 28 økter, 24t 30min. Frivekter, løping på mølle, yoga.

Februar: 26 økter, 23t 3min. Frivekter, løping på mølle, yoga.

Mars:

1. Mars: 45min styrke.

2. Mars: 40 min rask gange.

3. Mars: 1t styrke.

4. Mars: 1t styrke.

6. Mars: 30 min styrke.

8. Mars: 1t styrke.

9. Mars: 40 min rask gange.

10. Mars: 1t styrke.

11. Mars: 53 min rask gange, 15 min mageøvelser.

Tall og oversikter og statistikker, yaay :nigo:

:lol:

På den ene siden så er jeg veldig stolt over at jeg har holdt oppe motivasjonen, og trent såpass mye "så lenge", og på den andre siden så ser jeg at jeg har jo ikke holdt på såå lenge, så jeg burde ikke klage over mangel på resultater når jeg tross alt har oppnådd det jeg først satte som mål (se bra ut i 30" buksa).

Jeg er flink :nigo: (selvskryt, yay!)

Det minner meg på at jeg kanskje burde ha ett nytt mål.. Jeg har jo mange mål innenfor styrke, og det og få fettprosenten ned til rundt 20%. Fettprosenten må jo tas med en haug med salt pga. unøyaktige målinger, så det hadde kanskje vært greit med en annen måte også.

Jeg vil gjerne inn i en UK kjolestørrelse 8, men jeg vet ikke hvor realistisk det er. De jeg har nå som er i størrelse 10 er for store, men jeg tror ikke 8 er helt innenfor rekkevidde enda.

Ellers vil jeg gjerne miste et par cm. til rundt hoftene/muffin top området, kanskje komme meg ned på rundt 100 cm. rundt på det bredeste (der er jeg 104 nå).

Men det er liksom ingen store målsetninger, så jeg må nok tenke litt på det, evt. bare ha styrke-mål, det funker fint det også :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å se på staistikken din. Er jo motiverende i seg selv det! Kanskje jeg burde begynne med en liten oversikt selv også?

Ting tar tid, og forsetter du en stund til skal du nok se resultatene du ønsker (selv om jeg kunne ønske jeg hadde kommet inni en UK størrelse 10 *misunnelig* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det! :) Jeg syns hvertfall det er veldig motiverende og se hvor lenge jeg har trent etc. Jeg glemmer alltid å skrive det opp, men så er jeg innom Annikken sin dagbok og da kommer jeg på det igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

5 min oppvarming på mølle.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 20 min

Totalt løftet: 6953.0 kg

YTWL

3.0kg x 20.0

3.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Benkpress

20.0kg x 10.0

35.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

42.5kg x 8.0

45.0kg x 6.0

45.0kg x 5.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep

53.0kg x 5.0

53.0kg x 3.0

48.0kg x 5.0

48.0kg x 5.0

Chins/kroppsheving overhåndsgrep

53.0kg x 5.0

53.0kg x 3.0

48.0kg x 5.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

40.0kg x 10.0

Skulderpress m/frivekter

12.0kg x 10.0

12.0kg x 10.0

12.0kg x 10.0

Triceps nedpress

20.0kg x 10.0

17.5kg x 10.0

17.5kg x 10.0

15.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Roing sittende m/smalt grep

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

35.0kg x 10.0

Deilig økt! :trene: Merker det godt med hard muskulatur og får skikkelig kontakt, moro!

Fornøyd med skulderpressen og sideheven! Litt pga. vektene i skulderpressen, men mest fordi det begynner å se bra ut :fnise: Ser musklene godt der nå!

Fornøyd med benkpressen også, selvom jeg gav meg kjapt. B lurte på hvorfor jeg ikke tok 8 reps med 45kg for det så så lett ut, men jeg hadde bestemt meg i hodet for 6 så da stopper jeg :gjeiper:

Edit: Og ja roing kommer til slutt fordi den var konstant opptatt fra vi tok chins til vi var ferdige, derfor ble det lave vekter der også. 40kg er litt for mye, mens 35 er for lite, så jeg burde bli flinkere til å finne de kg tingene til å legge på kabelstativet!

Har det veldig gøy med overkropps-treningen om dagen, føler jeg får til såpass at jeg nesten kan kjenne at musklene vokser :fnise:

Ikveld skal vi ha strimlet svin m. hjemmelagde potetskiver og bernaise, kosekveld :sikle:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...