Gjest lucy d-.-b Skrevet 22. februar 2010 #321 Del Skrevet 22. februar 2010 Tips hvis du blir sliten: legg deg ned på gulvet, ha beina på en puff eller liknende slik at knærne er i 90 grader. Putt en stor skål med godis på magen og etter hvert godiset i magen. Og se på OL. Works like a charm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 22. februar 2010 #322 Del Skrevet 22. februar 2010 Tips hvis du blir sliten: legg deg ned på gulvet, ha beina på en puff eller liknende slik at knærne er i 90 grader. Putt en stor skål med godis på magen og etter hvert godiset i magen. Og se på OL. Works like a charm! Åhhh - det fikk jeg lyst til iallefall!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #323 Del Skrevet 22. februar 2010 Takk Yoga! Tips hvis du blir sliten: legg deg ned på gulvet, ha beina på en puff eller liknende slik at knærne er i 90 grader. Putt en stor skål med godis på magen og etter hvert godiset i magen. Og se på OL. Works like a charm! Ooh det var fristende! Om bare jeg ikke hadde godteriforbud Men det med å ligge på gulvet med bena på en puff skal jeg absolutt prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 22. februar 2010 #324 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Ende et tips; hvis ryggen blir veldig vond så kan det hjelpe å ligge på siden med en pute mellom knærne. Det var ihvertfall en god stilling for meg når ryggen rev som verst. Endret 22. februar 2010 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 23. februar 2010 #325 Del Skrevet 23. februar 2010 Tips hvis du blir sliten: legg deg ned på gulvet, ha beina på en puff eller liknende slik at knærne er i 90 grader. Putt en stor skål med godis på magen og etter hvert godiset i magen. Og se på OL. Works like a charm! DET var dagens tips Hehehehehehhehehe..... SKulle nesten ønske det var en kommando og at det var slik man ble sunn og frisk;) Søren og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #326 Del Skrevet 23. februar 2010 Ooh jeg er så glad jeg har alle dere til å tipse og motivere I går hadde jeg en skikkelig dårlig kveld, med veldig lite motivasjon til fortsatt trening og godt kosthold. Jeg har holdt på nå i snart et halvt år, og har enda ikke gått ned en eneste kg (vet jeg ikke burde tenke for mye på vekt, men det er litt vanskelig å riste av seg). Jeg har jo absolutt fått muskler, men jeg kan jo ikke ha bygget muskler så kjapt at jeg har tatt av så altfor mange kg fett heller. Jeg ser ikke forskjell lenger heller, (ikke når jeg er i dårlig humør hvertfall) for det er fortsatt såpass mye igjen jeg vil få vekk. Jeg ser jo overalt hvordan folk går ned mange kg på få uker, og første jeg fikk høre når jeg møtte en venninne tidligere var " Hei! Jeg har gått ned 5kg!" og det svir jo litt når jeg er såpass tung som jeg er (73kg) og enda ikke går ned. Men det må vel nevnes at hun er en del større enn meg, selv etter at hun gikk ned. Men jeg har heller ikke fått noen kommentarer, bare av foreldre og B.. Wow rambling Vi regna litt på det i går, og hvis jeg beholder muskelmassen min og klarer å gå ned til 20% fett så kan jeg komme ned på rett under 69kg. Men da må jeg ikke legge på meg mere muskler, bare miste fett. Så det ser jeg ikke på som veldig sannsynlig, jeg må nok heller bare infinne meg med at jeg aldri kommer under 70kg. Men ja, jeg føler det ikke sånn lenger nå.. Passa på og sjekke ut magen min i speilet i morges før jeg spiste noe, det hjelper jo litt... Nå skal jeg ned til byen og handle litt, så blir det husvask! Ha en god dag alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. februar 2010 #327 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvis du bare innfinner deg med at du ikke kommer under 70 kg så vil du ikke gå ned. Vil du virkelig ned i vekt så klarer du det, uten å miste nevneverdig muskelmasse, da gjelder det bare å fortsette å trene styrke og legge inn mer kondisjon. Det er ikke sånn at du må velge mellom å beholde muskelmasse og gå ned i vekt. Se på hva du spiser, hva slags kondisjonstrening du trener og hvor ofte/lenge. Husk at for å få skikkelig effekt av kondisjonstreninga bør du holde på mer enn 30 min sammenhengende, du bør også la kondisjonstrening utgjøre mer av treningstida di enn styrketrening. Det er jo heller ikke sånn at du legger på deg enormt mange kg muskler i løpet av et år, det skal en del til, så jeg synes ikke du skal avvise det hele med at du kommer ikke under 70 kg hvis du faktisk har et ønske om å komme under. Da ville jeg heller gjort et ærlig forsøk på å nå målet, men det krever dedikasjon og det krever at du ofrer litt, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg har selv gått ned 10 kg, og det krevde både blod, svette, tårer og at jeg ofret mye god mat og godteri, men jeg klarte det selv om jeg da jeg startet og flere ganger underveis ikke trodde jeg kom til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. februar 2010 #328 Del Skrevet 23. februar 2010 Enig med Enigma. Du kommer til å klare å gå ned! Hvis du med opplegget du kjører ikke får fremgang er det nok lurt å endre rutinene litt. Det finnes jo også endel programmer man kan følge, RYP har jo blant annet et program for fettforbrenning med ernæringsråd.. Kanskje det kan være motiverende å følge et fast program? Tror det er lagt opp i 8 uker. Http://www.tn.no/ryp Det som er sikkert er at hvis du ikke får de resultatene du ønsker nå så må det nok noen endringer til Jeg tror du klarer å nå målene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #329 Del Skrevet 23. februar 2010 Takk begge.. Jeg har lurt litt på det med program og lest gjennom RYP, men for å få personlige råd så må jeg vel betale, og da må jeg vente til høsten. For nå ligger jeg på rett under 1600kcal om dagen, trener 5-8t i uka hvor 2-3t av det er kardio, og jeg blir bare utålmodig fordi ting tar tid. Jeg gikk jo fra altfor lite mat, og ingen trening til det jeg gjør nå, og jeg bruker så mye tid og krefter (og blod og tårer og svette) og penger på sunn mat etc etc. Men det går jo framover, jeg har jo gått ned en buksestørrelse, og forhåpentligvis har jeg gått ned i fettprosent når jeg tar en ny test om to måneder. Det jeg mente med at jeg kanskje ikke kommer under 70kg er mest det at jeg trenger ikke kommer under, så lenge jeg ser ut sånn ca. som jeg vil. Og når B (og meg selv på gode dager) ser god forskjell på at det fettet jeg vil ha vekk blir sakte borte, så burde jeg jo ikke klage, for det går jo fremover! Jeg gleder meg til det blir bart, så jeg kan ut og jogge om morgenen igjen, det kommer til å hjelpe på litt.. Merker også at jeg vil så gjerne se bra ut når vi skal møtes neste uke, dere er alle så fit og slanke, så for meg så er det litt pressure. Så når jeg kombinerer det med en uke treningsfri, så blir det litt kræsj i hodet mitt :gjeiper: Dere får unnskylde klagingen,vanligvis er jeg veldig fornøyd med trening og fremgang, men plutselig i går kveld så gikk det litt skeis. Bedre humør idag, og nå skal jeg farge håret og kanskje prøve klær som var for små i fjor sommer, og se forandringene litt bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. februar 2010 #330 Del Skrevet 23. februar 2010 Fra bildene jeg har sett av deg ser du da brukbart fit ut selv, og husk at de fleste av oss har litt komplekser også. Så det tror jeg ikke du skal ta så inmari tungt. Gleder meg veldig til å hilse på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 23. februar 2010 #331 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Bra du føler deg bedre i dag da Vi har alle noen sånne dager hvor vi føler vi ikke får nok igjen av all jobbingen. Men jeg tror både du og jeg er et sted hvor det tar tid å gå ned. Jeg sliter nemlig også litt. Jeg merker at de ukene jeg går ned noe må jeg være ganske så streng med kostholdet. Ellers tenker jeg litt: du trener ikke for mye da??... Kanskje du, istedet for å kutte en hel uke, går ned til 3-4 ganger i uka i noen få uker. Dersom du er overtrent er det veldig sannsynlig at du vil se lite resultater. Men jeg kjenner deg jo ikke, så det må du jo finne ut av selv. Ha en fin dag iallfall Endret 23. februar 2010 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. februar 2010 #332 Del Skrevet 23. februar 2010 Hehe, vi har alle sammen slitt med vekt, tanker og vanskelige ting, så du skal ikke føle at dette er feil sted å ytre din frustrasjon. Jeg brukte kg til å gå ned 4-5 kg for 2 år siden, her inne finner man mange likesinnede som kan motivere deg mot å nå målet. Da jeg gikk ned i vekt var kardio og spesielt spinning alltid første prioritet, så supplerte jeg med styrke 2-3 ganger i uka i forbindelse med kardioen. Lå i et moderat underskudd. Mistet nok litt muskelmasse, men målet var jo å gå ned i vekt, så det gjorde meg ikke så mye der og da Det er morsomt å bygge musklene på igjen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 23. februar 2010 #333 Del Skrevet 23. februar 2010 Husk at dette er din dagbok Shamim, og litt av vitsen er vel at du skal kunne ha litt utblåsninger også? Ingen her synes at man klager av den grunn. Iblant blir man skikkelig frustrert, og da er det utrolig godt å komme inn hit og klage litt, for så å få litt oppmuntrende ord av gode treningsvenninner! Som de andre sier, vi har alle våre komplekser, og for de fleste av oss har det tatt flere år med dedikert trening for å komme dit vi er i dag. Ang. ren vektnedgang så mener jeg at det enkleste er å justere daglig kcal-inntak. Ofte kan det være enklere å kutte 500 kcal per dag, enn å trene slik at man forbrenner samme mengde. Jeg gikk på diett i fjor og gikk ned noen kg, også tok jeg opp styrketreningen etterpå. På en slik (hard) diett hadde jeg ikke sjanse å opprettholde styrketrening, for det hadde jeg rett og slett ikke energi til. Man kan såklart klare en kombinasjon, men da tar det naturligvis lenger tid. Gleder meg til å treffe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #334 Del Skrevet 23. februar 2010 Takk for alle fine ord og smarte råd! Gleder meg masse til å møte dere også! Jeg kan bøye meg igjen uten å føle meg som en gammel dame! Litt stølhet igjen, men det er helt greit, det går over. Utrolig glad for at det har gått over så kjapt, og at jeg hadde rett i at det ikke var noen langvarig skade. I morgen blir det mere vasking, rydding og matlaging, før stormiddag på kvelden Vi burde få kommet oss på senteret to ganger denne uka for å ikke miste "tren 2 ganger i uka i 8 uker" greia, for vi blir ferdig neste uke! Men det blir ikke før til helga tenker jeg. Det blir nok i mestefall jogging, for jeg sa jo tross alt at jeg skulle ta litt fri fra løftingen! Få et stempel for å komme på senteret og "gå tur" på mølla? Nå ser jeg på wipeout (som jeg merker jeg har lyst til å prøve meg på, selvom det aldri kunne gått pga. skulder som har litt lett for å dette ut av ledd ), og snart skal jeg lage middag, ha en god kveld alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #335 Del Skrevet 23. februar 2010 Forresten, en litt morsom ting for meg; alle bh'ene mine har blitt for store rundt, men passe/litt små i cup størrelse! Så jeg burde egentlig gå ned fra 75C til 70D, morro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 24. februar 2010 #336 Del Skrevet 24. februar 2010 Forresten, en litt morsom ting for meg; alle bh'ene mine har blitt for store rundt, men passe/litt små i cup størrelse! Så jeg burde egentlig gå ned fra 75C til 70D, morro Er det ikke herlig når man opplever sånt`? Dog er det kjedlig å kjøpe nytt, men på en annen måte så gjør det heller ingenting når grunnen er nettopp at du har blitt mer fit You go girl!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 24. februar 2010 #337 Del Skrevet 24. februar 2010 Forresten, en litt morsom ting for meg; alle bh'ene mine har blitt for store rundt, men passe/litt små i cup størrelse! Så jeg burde egentlig gå ned fra 75C til 70D, morro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nefer Skrevet 24. februar 2010 #338 Del Skrevet 24. februar 2010 Forresten, en litt morsom ting for meg; alle bh'ene mine har blitt for store rundt, men passe/litt små i cup størrelse! Så jeg burde egentlig gå ned fra 75C til 70D, morro Så utrolig moro når klærne krymper! Kjøpe nytt er moro når man kan velge en mindre størrelse. Godt at det bare var omkrtsen du hadde gått ned på Tydelig at du gjør fremgang! Godt jobbet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #339 Del Skrevet 24. februar 2010 Takk! Morro! Og ja jeg er veldig glad for at det bare er omkretsen som har gått ned, for jeg har vært redd for å miste puppene mine.. Jeg målte også midjen idag, sist jeg målte var jeg vel 71-72, nå er jeg 68 Kan jo ikke garantere at det er på samme sted, men det smaleste er jo ikke det vanskeligste å måle :gjeiper: Rundt hoftene/rumpa har jeg mista hvertfall 2-3 cm, men det er det jo litt vanskeligere, samme med muffin-top området. Nå har jeg jo ikke målt på lenge (offesielt) siden jeg aldri fant noen forskjell med målebåndet, så dette var morro! Nå; havregrøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. februar 2010 #340 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg er 75 i midjen. Jeg tror at du tror du er større enn du er Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg