Jannu Skrevet 25. august 2011 #81 Del Skrevet 25. august 2011 Gammel trå, men temaet er likevel brennhett. Hvis barnet ditt blir plaget av en bestemt person, som er slem og mobber og bare ødelegger. Hvorfor skal man da be denne personen i bursdag? Er det viktigere å være politisk korrekt en å sørge for at barnet ditt får en hyggelig feiring uten mobbing og tull? Nå er det jo ikke små barn det var snakk om her, men 12 åringer. En 12 åring burde skjønne konsekvensene av å oppføre seg slik. Samme hvor dyptliggende grunnen til mobbingen og slemmheten er, så er det vanskelig synes SÅ synd på at man inkluderer vedkommende i en festlighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #82 Del Skrevet 25. august 2011 Be alle og skaff frem en tønne med tjære og en sekk med fjær som ts kan dyppes i. Hva er så farlig med å passe på at det ikke blir bråk og mobbing blant barna? Om par, tre år risikerer ts at halvparten drikker seg fulle og en av jentene blir voldtatt hvis hun ikke er tilstede siden hun ikke som hun sier gidder å ha oppsyn med store barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #83 Del Skrevet 25. august 2011 Gammel trå, men temaet er likevel brennhett. Hvis barnet ditt blir plaget av en bestemt person, som er slem og mobber og bare ødelegger. Hvorfor skal man da be denne personen i bursdag? Er det viktigere å være politisk korrekt en å sørge for at barnet ditt får en hyggelig feiring uten mobbing og tull? Nå er det jo ikke små barn det var snakk om her, men 12 åringer. En 12 åring burde skjønne konsekvensene av å oppføre seg slik. Samme hvor dyptliggende grunnen til mobbingen og slemmheten er, så er det vanskelig synes SÅ synd på at man inkluderer vedkommende i en festlighet. Ekskluderer mener du vel? Jeg forstår hva du mener, men hvorfor be alle de andre bare ikke en? Ingen er bestevenninner med åtte jenter i klassen. Da er de voksne delaktig i mobbing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #84 Del Skrevet 25. august 2011 Ser at det er mange tolvåringer på kvinneguiden. Kanskje det gjenspeiler trådene siden det snart ikke er voksne damer her i flertall mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ;) Skrevet 25. august 2011 #85 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg finner både åpningsinnlegg og oppfølgende innlegg hårreisende. Det er på grensen til skummelt å se en slik mentalitet utøvd av en godt voksen kvinne. Der du, som den voksne parten velger å nærmest demonisere et barn som opplagt har problemer som er langt større enn det noen av oss kan gjøre rede for. Et barn som tydeligvis trenger HJELP framfor å bli satt på sidelinjen og kritisert for sin oppførsel. Og da spesielt av en voksen kvinne som deg. Som framfor alt burde se sammenheng i oppførselen til denne jenta, og hjelpe henne, i stedet for å kaste deg med 12 åringenes mobbesirkel. Jeg finner det direkte frastøtende at et voksent menneske overhode tillater seg å bruke argumenter som i realiteten tilhører mentalt tilbakestående mennesker eller barn, som din datter. Der du ved flere anledninger beskriver at det er hennes skyld at hun har valgt å fremheve seg selv negativt i klassemiljøet når du ikke har den fjerneste anelse om hva som foregår bak husets fire vegger. Barn kan være ekstremt utspekulerte, noe du som mor burde være bra klar over. Er det en ting jeg setter enormt pris på, så er det at mine foreldre aldri tok det som god fisk at jeg var den uskyldige parten når kranglet oppstod mellom jentene i klassen, men heller valgte å se an situasjonen fra begge sider før avgjørelser ble foretatt. Jeg har opplevd mødre som deg tidligere, og mønsteret er og blir det samme; de er ekstremt trangsynte og evner kun å se seg selv og sine egne barn. De virker mindre opplyste, og ser kun den letteste løsningen, som i de aller fleste tilfeller, også er feil løsning. Jeg blir fysisk uvel av å se hvordan du rotter deg sammen med datteren din og hennes klassekamerater. Du fremstår både kynisk og umoden. Nå synes jeg det er på tide at du som voksen og mor, tar deg sammen og avleverer en innbydelse til denne jenta også. Se på det som en ny start, der du gir henne en sjanse til å vise det beste i seg. Går det galt, så vet du at barnet har underliggende problemer som hindrer henne i veldig mye. Men da har du i hvertfall ikke gitt henne opp, slik foreldrene trolig har gjort altfor lenge. Skjerpings. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #86 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg er helt enig med TS. Dersom noen hadde plaget mine barn på den måten, hadde de aldri fått vise seg i nærheten av mitt hus.. og hva dere måtte mene om det, interesserer meg ikke i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lena Skrevet 28. oktober 2011 #87 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ville gjort det samme. Man vil jo selvfølgelig gjøre det beste for barnet sitt.. Også kan jenta som var ekkel mot din datter, lære av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lena Skrevet 28. oktober 2011 #88 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes dere overdriver. Hvorfor skulle noen ville be folk som har mobbet dem før på bursdagen sin? Jeg synes det er det rette valget å ikke be henne. Min datter ble ertet og plagd før av en gutt. Jeg tror jeg skrev i boka hennes minst 5 ganger om at dette skjedde. Han fikk jo beskjed om å ikke gjøre det fra læreren, men det hjalp ikke. Noen ganger begynte hun å gråte fordi han snakket stygt om henne, og slo henne og sparket. Han var populær. Tror dere hun hadde lyst til å be han på sin bursdag? NEI... Selvfølgelig ikke! Hun ville at han skulle få en lærepenge. Alle i klassen ble invitert, men ikke han. Jeg synes det var helt okei, for en unge skal ikke måttes tvinges til å be en hun over hode ikke liker. Etter det sluttet han å erte. Jeg tror han skjønte det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest charlyrode.blogg Skrevet 5. november 2011 #89 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg har bursdag i januar, men prøver å planlegge bursdagen min alt nå, så det er klart. Jeg blir 14 år og skal be både gutter og jenter. Åssen bursdag hadde vært kult i min alder? Jeg har en liten leilighet og det blir kjedelig å sitte der og kjede oss. Så jeg tenkte å leie et lokale eller noe. Har dere noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 12. åringen selv Skrevet 1. januar 2012 #90 Del Skrevet 1. januar 2012 Grunnen til at den ene jenta er utelatt, er at hun har oppført seg dårlig mot min datter fra første dag, ødelagt tidligere bursdager og utelatt å invitere min datter i sin bursdag. De er rett og slett så forskjellige at de ikke har noe sammen å gjøre. Siden dette er siste gangen vi skal feire bursdag med så mange, vil jeg ikke at det skal bli ødelagt av en person, noe jeg vet kommer til å skje hvis denne jenta blir invitert. Lærerne på skolen er også informert om forholdet disse imellom, og sørger for at de aldri er på samme gruppe osv. når det deles opp. Både vi og lærerene har i flere år prøvd å ordne opp, men nå har vi vel resignert alle sammen. Men det var egentlig ikke det som var spørsmålet, da. Det var hva man bør gjøre i en bursdag, og hvilke regler som gjelder ang. utdeling av innbydelser. Utrolig bra! Jeg er 12 år selv, og det er en jeg ikke vil be i det hele tatt. Hun er utaknemmelig, og har vært det i tidligere bursdager også. Smart å utelukke henne. I år valgte jeg å feire bursdagen min med kun mine nermeste venner. Det kom 7 eller 8 stykker. Temaet for bursdagen var "godteri, kreativitet og moro". Håndlagde invitasjoner gikk godt med. Jeg (med litt hjelp fra mamma selfølgelig) malte på lampelys med glassmaling, sånn at lyset i rommet fikk fargeskjær av lilla, blått, gult, og oransje. Utrolig moro, og selfølgelig, det går jo bra med vanlig lys noen steder også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 12. åringen selv Skrevet 1. januar 2012 #91 Del Skrevet 1. januar 2012 Utrolig bra! Jeg er 12 år selv, og det er en jeg ikke vil be i det hele tatt. Hun er utaknemmelig, og har vært det i tidligere bursdager også. Smart å utelukke henne. I år valgte jeg å feire bursdagen min med kun mine nermeste venner. Det kom 7 eller 8 stykker. Temaet for bursdagen var "godteri, kreativitet og moro". Håndlagde invitasjoner gikk godt med. Jeg (med litt hjelp fra mamma selfølgelig) malte på lampelys med glassmaling, sånn at lyset i rommet fikk fargeskjær av lilla, blått, gult, og oransje. Utrolig moro, og selfølgelig, det går jo bra med vanlig lys noen steder også. Også legger jeg til litt: Ta gjerne discofest, eller 80-70-60-tallsfest. 90-tallet er gjerne populært med peace-tegn osv. Hadde selv for 2 år siden, og det var stooor suksess! Barn i vår alder liker gjerne at foreldrene tar noen skritt tilbake, og holder litt tilbake, og ikke er der hele tiden. Jeg vil ønske lykke til igjen, og hvis du ikke får nok bra svar, så er det bare å søke litt på google, og se på nettsamfunn o.l mvh Haldis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CelineZ Skrevet 1. januar 2012 #92 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg er en av de som mener at TS burde være voksen nok til å heve seg over å straffe jenta. Det er fint at TS har stilt opp, men jeg synes det er merkverdig at et voksent menneske synes det er OK å utestenge en jente. Ok, så har hun gjort livet kjipt for datteren din - men du vet jo selv grunnen til det. Har du tenkt på hvilke signaler du sender ut? Om datteren din absolutt skal invitere mange, bør hun iallfall utelukke 3-4 jenter og 3-4 gutter. Jeg synes det er unødvendig å sette en jente i en så kjip situasjon når du enkelt kan la datteren din ha en fin fest - også uten at det går på bekostning av andre. Synes for øvrig det er merkelig at du sier at det varmet morshjertet ditt at noen valgte å ikke dra i den andre jentas bursdag fordi jenta di ikke ble bedt, og nå tenker du å gjøre det samme selv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #93 Del Skrevet 5. januar 2012 Min datter blir snart 12 år. Hun vil invitere både gutter og jenter, både fra klassen og litt andre. Det blir 18 stykker hvis alle kommer. Men jeg lurer veldig på hva vi skal gjøre,hva som fenger i den alderen. Har tenkt å servere pizza og brus, og lage godterispyd istedenfor kake. Men finnes det noen selskapsleker o.l. som de synes er morsomme i denne alderen? Har tenkt litt på Sing star, men det hadde vært moro å gjøre noe annet, uten PS eller data. Hvordan gjøres det forresten med innbydelser rundt omkring?? Det er en jente og syv gutter i klassen som ikke blir bedt. Regelen er at innbydelser da skal deles ut utenfor skolen siden ikke alle blir bedt. Men jeg synes det er litt tåpelig, de er 11-12 år og må jo lære at livet er ikke alltid rettferdig, alle kan ikke behandles likt. Grunnen til at den ene jenta er utelatt, er at hun har oppført seg dårlig mot min datter fra første dag, ødelagt tidligere bursdager og utelatt å invitere min datter i sin bursdag. De er rett og slett så forskjellige at de ikke har noe sammen å gjøre. Siden dette er siste gangen vi skal feire bursdag med så mange, vil jeg ikke at det skal bli ødelagt av en person, noe jeg vet kommer til å skje hvis denne jenta blir invitert. Lærerne på skolen er også informert om forholdet disse imellom, og sørger for at de aldri er på samme gruppe osv. når det deles opp. Både vi og lærerene har i flere år prøvd å ordne opp, men nå har vi vel resignert alle sammen. Men det var egentlig ikke det som var spørsmålet, da. Det var hva man bør gjøre i en bursdag, og hvilke regler som gjelder ang. utdeling av innbydelser. Unskyld meg, men jeg gjetter at det er din datter som mobber denne jenta! Det er påvist at barn som blir mobbet gjerne utvikler svært negativ adferd. At lærere og skolen setter igang tiltak som beskytter plageren er også en svært vanlig reaksjon. Hvis du vil renvaske din datter og være sikker på at det ikke er din datter som er mobberen bør dere be skolen gjøre en ordentlig undersøkelse om samsplillet mellom elevene. Og det er tydelig hvor hun har det fra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ainna Skrevet 9. januar 2012 #94 Del Skrevet 9. januar 2012 Lurer på hvordan det går med denne 12 åringen? Hvem mobber hvem??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hasitable Skrevet 10. januar 2012 #95 Del Skrevet 10. januar 2012 Jo hvis jeg skulle be alle de andre i klassen i bursdagsselskap så ville jeg ikke utelatt den ene. Selv om vedkommende plaget barnet mitt. Selv om personen plaget barnet ditt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elisabeth Skrevet 8. februar 2012 #96 Del Skrevet 8. februar 2012 Min datter blir snart 12 år. Hun vil invitere både gutter og jenter, både fra klassen og litt andre. Det blir 18 stykker hvis alle kommer. Men jeg lurer veldig på hva vi skal gjøre,hva som fenger i den alderen. Har tenkt å servere pizza og brus, og lage godterispyd istedenfor kake. Men finnes det noen selskapsleker o.l. som de synes er morsomme i denne alderen? Har tenkt litt på Sing star, men det hadde vært moro å gjøre noe annet, uten PS eller data. Hvordan gjøres det forresten med innbydelser rundt omkring?? Det er en jente og syv gutter i klassen som ikke blir bedt. Regelen er at innbydelser da skal deles ut utenfor skolen siden ikke alle blir bedt. Men jeg synes det er litt tåpelig, de er 11-12 år og må jo lære at livet er ikke alltid rettferdig, alle kan ikke behandles likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elisabeth Skrevet 8. februar 2012 #97 Del Skrevet 8. februar 2012 Her er noen ideer for bursdags feiring, enten du fyller 10-12-13-14 år eller mer Forslag hvis dere ikke er så mange: 1. Dere kan dra ut å spise og avslutt med et kinobesøk. 2. Ta med dine venner i svømmehallen, evt spise der også, hvis de har servering. Eller ta med noe godt å spise selv....Evt dra hjem til deg og kose dere med mat/kake osv, før eller etter svømmehallen. 3. Overnattingsbursdag hjemme hos deg, server det du måtte ønske, og lei en spennende film...veldig populært å smør alle inn i ansiktsmaske osv, å plei dere selv litt ekstra denne kvelden. 4. Frukt-bursdag, del all frukten i fine små biter, så kan alle ta det de ønsker å butte på sin grillpinne og kose seg...husk det går MYE frukt (veldig populært) 5. Hvis en har bursdag vår/sommer/høst, med ok temp i lufta...Ta med dine venner på telttur å grille osv osv. 6. Pizza å kakekos, del dere opp i par, å spill fantasi spillet...med miming osv Hvis du har lyst å invitere mange, så gå gjerne 2 stk sammen, da blir det ikke så dyrt...vær kreativ ! Lån et lokale ( kanskje på jobben til foreldrene, skolen el, få en voksen til å være DJ med Spotify... severe pizza, brus, kake å gotteri Ha konkurranser der dere deler opp i lag, f.eks 5 stk på hvert farge lag, f.eks gult, grønt, rødt eller blått lag, som konkurrerer seg imellom. En fra hvert lag starter å springe til forskjellige poster...så fortsetter nr 2...så 3 osv...Det laget som først blir ferdig med alle rundene er kveldens vinner Eks post 1: Spis en mariekjekse og plystre en kjent sang...når en har klart det fortsetter man... Til post 2... Så skal en blåse opp en ballong, med luften i ballongen, ska du blåse ned f.eks 5 pappkopper/plastikkopper, husk du må kanskje blåse opp ballongen din mange ganger, så du får blåst ned alle koppene med ballongen din...Når du har klart dette... Til post 3... Ta hyssing rundt midjen med en hengende blyant bak...blyanten skal treffe ned i en flaske... Når førstemann har kommet rundt, fortsetter neste mann...helt til alle på laget har fullført...det laget som er ferdig først vinner en premie (viktig at alle på laget får premie ) Til slutt... Som dere forstår, det er kun kreativiteten som stopper dere... Håper dere ble litt hjulpen...LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #98 Del Skrevet 8. februar 2012 Her er noen ideer for bursdags feiring, enten du fyller 10-12-13-14 år eller mer Forslag hvis dere ikke er så mange: 1. Dere kan dra ut å spise og avslutt med et kinobesøk. 2. Ta med dine venner i svømmehallen, evt spise der også, hvis de har servering. Eller ta med noe godt å spise selv....Evt dra hjem til deg og kose dere med mat/kake osv, før eller etter svømmehallen. 3. Overnattingsbursdag hjemme hos deg, server det du måtte ønske, og lei en spennende film...veldig populært å smør alle inn i ansiktsmaske osv, å plei dere selv litt ekstra denne kvelden. 4. Frukt-bursdag, del all frukten i fine små biter, så kan alle ta det de ønsker å butte på sin grillpinne og kose seg...husk det går MYE frukt (veldig populært) 5. Hvis en har bursdag vår/sommer/høst, med ok temp i lufta...Ta med dine venner på telttur å grille osv osv. 6. Pizza å kakekos, del dere opp i par, å spill fantasi spillet...med miming osv Hvis du har lyst å invitere mange, så gå gjerne 2 stk sammen, da blir det ikke så dyrt...vær kreativ ! Lån et lokale ( kanskje på jobben til foreldrene, skolen el, få en voksen til å være DJ med Spotify... severe pizza, brus, kake å gotteri Ha konkurranser der dere deler opp i lag, f.eks 5 stk på hvert farge lag, f.eks gult, grønt, rødt eller blått lag, som konkurrerer seg imellom. En fra hvert lag starter å springe til forskjellige poster...så fortsetter nr 2...så 3 osv...Det laget som først blir ferdig med alle rundene er kveldens vinner Eks post 1: Spis en mariekjekse og plystre en kjent sang...når en har klart det fortsetter man... Til post 2... Så skal en blåse opp en ballong, med luften i ballongen, ska du blåse ned f.eks 5 pappkopper/plastikkopper, husk du må kanskje blåse opp ballongen din mange ganger, så du får blåst ned alle koppene med ballongen din...Når du har klart dette... Til post 3... Ta hyssing rundt midjen med en hengende blyant bak...blyanten skal treffe ned i en flaske... Når førstemann har kommet rundt, fortsetter neste mann...helt til alle på laget har fullført...det laget som er ferdig først vinner en premie (viktig at alle på laget får premie ) Til slutt... Som dere forstår, det er kun kreativiteten som stopper dere... Håper dere ble litt hjulpen...LYKKE TIL Skrivefeil much? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guri Skrevet 5. mars 2012 #99 Del Skrevet 5. mars 2012 Hva med å spør en som er i riktig alder? Hadde en voksen aragert min bursdag og hadde bedt en jente (eller gutt for så vidt) som var direkte slem mot meg og mobbet meg hadde jeg rett og slett reist derfra. man skal ikke ha en bursdag for at en person skal ødelegge eller be personer som ikke er venner. det hjelper heller ikke å spørre en som ha "erfaring" fordi h*n har blirr mobbet som barn. Jeg er 13 år. jeg mener, seriøst be ikke noengang uvelkomne gjester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 14 Skrevet 5. mars 2012 #100 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har bursdag i januar, men prøver å planlegge bursdagen min alt nå, så det er klart. Jeg blir 14 år og skal be både gutter og jenter. Åssen bursdag hadde vært kult i min alder? Jeg har en liten leilighet og det blir kjedelig å sitte der og kjede oss. Så jeg tenkte å leie et lokale eller noe. Har dere noen ideer? Det er ikke kjedelig å sitte i sofaen hvis du jager vekk foreldrene dine. blir 14 selv og skal feire bursdagen om få uker. dere kan spise pizza og kake og godteri og gjøre hele greia barnslig med bursdagshatter og ballonger og finne en å kline med etterpå. sound great! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå