Gjest Gudinna Skrevet 14. juni 2010 #121 Del Skrevet 14. juni 2010 Oi, det er over en mnd siden jeg har skrivd her! Det lover ikke bra... :D Jeg har ikke vært spesielt flink den siste måneden, det må jeg bare innrømme. Men jeg har i det miste holdt vekten stabil, siden jeg har trent litt Begynte ikke ordentlig igjen før på lørdag, da kjøpte jeg meg en bok hvor jeg skriver ned alt jeg trener og spiser hver dag, og regner ut hvor mange kalorier jeg har gått i minus den dagen. Kjenner det er veldig motiverende å være nøye med spisinga når jeg vet jeg må skrive det ned! Nå er det jo under en mnd til jeg reiser til syden, så nå skal jeg kjøre på for fullt den siste tiden før jeg drar! Også skal jeg fortsette med det når jeg har kommet hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
store blå Skrevet 14. juni 2010 #122 Del Skrevet 14. juni 2010 Så utrolig flink du er!!! Jeg er kjempeimponert. Stå på! Dette skal jeg følge med på. Forslag til aktiviteter som er suuperartig og som gir bra kropp (jeg hater nemlig treningsstudio): Klatring, downhill sykling og ski. Stå på, du er kjempemotiverende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 15. juni 2010 #123 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg blir like glad hver gang jeg er til inspirasjon for andre! Tusen takk for varme ord Store blå! (Kult nick btw, før hadde jeg en undurlat som het lille blå ) Jeg leste det første innlegget jeg skreiv her istad. Og jeg så faktisk at jeg har nådd målet mitt. Jeg har gått ned 10 kg nå, siden Januar! Det betyr at jeg har gått ned 0,5 i uka, eller regner jeg helt feil nÅ? ) At jeg har nådd det første store målet mitt har jeg faktisk ikke tenkt på før nå! :D Hurra hurra! Neste mål er 10 kg til før jul ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeiii Skrevet 15. juni 2010 #124 Del Skrevet 15. juni 2010 Så hyggelig kommentar catwar, koselig å høre at jeg også kan være med å inspirere andre. Dietten jeg går på nå er slik: -Til hvert måltid skal du spise 100-120 gram proteiner, en posjon karboydrater, feks 35 gram ris eller et stort eple. (helst karbohydrater i form av frukt), og 10 gram sunt fett (nøtter, olje, 1/3 avokado feks) Spiser du fet fisk o.l skal du ikke tilsette fett. -tenk deg at det er en skala fra 1 til 10 hvor 1 er mett og 10 er kjempesulten. Du skal spise når du er på 7. Alltid spis når du er sulten, aldri når du ikke er det. - Du skal ikke spise brød og pasta eller andre ting med hvete. Trenger du tips til oppskrifter er det bare å si fra! Du kan jo lage ganske mye godt ut av dette Hei Gudinna! Først å fremst, gratulerer så mye! 15kg! :o Så utrolig kjekt å høre! Skulle selv gått ned ett par kg, men sliter så sykt med alt dette protein og karbohydrat greiene, forstår ikke noen ting.. Har et par spørsmål som jeg håper du kan ta deg litt tid til å svare, da hadde jeg blitt superduper glad:D - Hvordan vet du hvor mye proteiner/karbohydrater det er i ett måltid? Hvilke typer kjøtt spiser du? - Hva drikker du til daglig? Jeg HATER vann (ja jeg vet, det høres umulig ut..) - Hva spiser du vanligvis om dagen? Siden du ikke spiser brød eller noe. Jeg har dårlig fantasi og ender derfor alltid opp med den samme gamle brødskjeva når jeg er sulten. Og aner heller ikke hva som er sunt... Hvis du har lyst å dele noen av oppskriftene med deg, så er det sikkert mangen som er interessert *hinthint* ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 15. juni 2010 #125 Del Skrevet 15. juni 2010 Selvfølgelig kan jeg hjelpe deg, bare å spørre i vei det! Proteiner er mat fra havet (fisk, reker), og kjøtt generelt. Men det er også masse proteiner i egg, skyr, cottage cheese og mager kesam. Så jeg bare veier feks en kyllingfilet som skal være ca 100 gram. Men for å være ærlig er jeg ikke så nøye. Spiser du proteiner fra kjøtt skal det være ca på størrelse med en tunfiskboks. Karbohydrater er jo frukt og grønnsaker, men også ris, poteter, pasta og brød (og annen med hvetemel) Jeg har nesten kutta ut brød, spiser som regel ikke mer enn et par knekkebrød om dagen. Husk at grønnsaker kan du spise ubegrensa av omtrent, det er nesten ikke kalorier i det (med unntak av erter, mais og gulrot). Men når det gjelder frukta så veier jeg det ikke lenger, jeg spiser feks bare et stort eple eller to små. Så kort sagt: skal du spise 150 gram karbohydrater spiser du ett eple som veier 150 gram. Til vanlig drikker jeg som regel bare vann ja. Men jeg er veldig glad i vann da :D Har du prøvd å tatt noe sitron/lime oppi, kanskje du liker det bedre da? Jeg drikker også kaffe og te uten sukker. Jeg kan godt drikke andre ting også, men ikke som tørstedrikk! Da drikker jeg det som et måltid. Altså feks en YT restitusjonsdrikk etter trening, eller en smoothie. Jeg drikker sukkerfri brus av og til :-) Her kommer noen tips til måtlider du kan spise: - Salat med egg, skinke eller reker -Fruktbiter med vaniljekesam og mandler - Kjøtt/fisk med salat inntil, frukt til dessert -Skyr, med nøtter og en frukt - Cottage cheese med nøtter og frukt -Protein-pannekake med friske bær -eggerøre, omelett med salat - 2 hardkokte egg (på 2 magre knekkebrød av og til), og en frukt Men jeg følger den ikke slavisk altså. Jeg unner meg ting i helgene jeg også Håper du fikk svar på noe du lurer på, hvis ikke er det bare å spørre og grave mer. :D Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 15. juni 2010 #126 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) . Endret 15. juni 2010 av Gudinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. juni 2010 #127 Del Skrevet 15. juni 2010 Gratulerer med nådd mål!!! 15 kilo er jo helt strålende!!! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 15. juni 2010 #128 Del Skrevet 15. juni 2010 Tusen takk Neferet! :D Ja det er en utrolig god følelse å ha nådd målet sitt! Man blir jo bare enda mer motivert til å fortsette! I dag har jeg vært veldig flink! Jeg gikk først en times tur, deretter trente jeg styrke, så sykla jeg til butikken etterpå for å handle masse sunn mat! (35 minutter) Det er jo bare deilig å være ute når det er fint vær Så lagde jeg grønnsakssuppe til middag, og jeg fikk til og med kjæresten min til å spise det. Suppe er jo ikke mat vet dere Haha, mannfolk asså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 17. juni 2010 #129 Del Skrevet 17. juni 2010 Ah, for noen herlige dager det er nå!! I går spilte jeg beachvolleyball i 2 timer! Og i dag klipte jeg gresset hos bestemora mi Stoooor hage, så det tar nesten en time.. Så det var jo trening og en god gjerning på en gang, det liker vi! Det er deilig å kunne variere treninga litt! Snart kan jeg vel svømme litt ute også, håper jeg! Men i dag spiste jeg tre brødskiver, og det er første gang på tre uker! Kan ikke si nei når bestemor dekker på og steller i stand.. Middag ble salat med egg og skinke. Kjempegodt! Nå skal jeg slappa av resten av kvelden, med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 18. juni 2010 #130 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg må bare komme med et lite tips! Jeg skrev tidligere at jeg har kjøpt en bok, og det anbefaler jeg til alle dere andre som også skal ned i vekt! Det er kanskje det lureste jeg har gjort på lenge :D På slutten av dagen regner jeg ut hvor mange kalorier jeg har gått i minus ut i fra det jeg forbrenner ift hva jeg har spist. Feks: 1700 kcal (som jeg uansett forbrenner daglig, uten trening) + 300 kcal (feks sykling) - 1300 kcal i matinntak. Dette regne stykket gjør at jeg har gått 700 kcal i minus den dagen På denne måten har jeg en super oversikt! Det sies at 7000 kcal i minus erlik en kg fett, så dette er en god måte å passe på at en går i minus på kaloriene hver dag... Som jo er nøkkelen til vekttap, uansett hvordan noen snur og vender på det Å ha denne boka er virkelig motiverende! Og effektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 23. juni 2010 #131 Del Skrevet 23. juni 2010 De siste dagene har jeg vært veldig flink til å trene og spise sunt, men jeg merker at jeg nok har spist altfor lite. Denne uka har jeg vært veldig svimmel og slapp. Jeg ser i kostholdsboken min at jeg kun har spist mellom 1000 og 1200 kcal! Og jeg pleier å ligge på mellom 1300-1600. I dag er det st.hans aften, og vi er bedt på grillings hos noen venner. Det skal bli kjempekoselig :D Og jeg skal faktisk spise og kose meg i kveld, uten å tenke på vekta. Det er så lenge siden jeg har "skeia" ut nå at jeg skal faktisk unne meg det i kveld. Jeg kjenner kroppen min trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 23. juni 2010 #132 Del Skrevet 23. juni 2010 Kos deg masse på grilling!! Det er lov å kose seg innimellom også, hvis du bare har spist mellom 1000-1200 kcal i det siste har du jo litt buffer også!! Nyt og grillmat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 2. juli 2010 #133 Del Skrevet 2. juli 2010 Selv om det er litt stille i dagboka mi om dagen betyr ikke det at jeg ikke trener altså! :D Det går veldig bra og i dag veide jeg meg og veide 76 kg! HURRAAA :D Nå er det bare en uke til jeg drar til syden!!! I går kjøpte jeg meg to bikinier og det er første gang jeg faktisk har vært litt fornøyd med meg selv i bikini. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 13. juli 2010 #134 Del Skrevet 13. juli 2010 Åh, så kjekt å lese at det går ann! Jeg er dødsimponert altså :D Tenk å være fornøyd i bikini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
store blå Skrevet 13. juli 2010 #135 Del Skrevet 13. juli 2010 Wohooo. Stå på. Og kos deg masse på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 19. august 2010 #136 Del Skrevet 19. august 2010 Hei alle sammen! Jeg lever altså! Jeg har bare ikke skrivd her på en stund fordi det har skjedd litt av hvert i det siste. Etter nesten 5 år valgte jeg å gå fra kjæresten min. Jeg har stresset med flytting, jobbing og alt annet og man kan vel trygt si at ikke trening og sunn mat har vært på toppen av prioriteringslista den siste tida... Men nå har ting roet seg, jeg sitter med laptopen på fanget i min egen leilighet og koser meg, lykkeligere en noen gang! :D Vekta står fortsatt på 76 kg heldigvis (Eller 76,3 for å være nøyaktig). Det betyr at jeg har 7 kg igjen på slankeprosjektet mitt Jeg er nå i gang igjen med slankingen, og målet er fortsatt å gå ned de siste kiloene før året er omme.. Det betyr at jeg må gå ned minimun en halv kilo i uka for å få det til. Kan jeg klare det tro??? For å få det til har jeg som mål å trene styrke minst 2 ganger i uka, og trene kardio mest mulig utover det. Jeg må gå nesten en time hver dag (tar en halvtime å gå til skolen, jeg har ikke bil) så det blir mye gratis trim fremover I tillegg har jeg mange venninner å trene og gå turer med. Jeg har dyrere husleie og hele stipendet går til det og andre faste regninger, så jeg må jobbe ganske mye for å klare meg dette året. Men treninga skal likevel prioriteres! Så i morgen skal jeg trene etter forelesning med ei venninne, samt gå frem og tilbake til skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 20. august 2010 #137 Del Skrevet 20. august 2010 I dag fikk jeg en fin treningsøkt, selv om jeg merker på formen at den har blitt noe dårligere siden jeg ikke har trent ordentlig på en stund. Klarer ikke å jogge like fort og lenge og klarer ikke løfte like tungt. Nedtur!! Men det skal virkelig forandres på nå!! Jeg gikk frem og tilbake til skolen (1 time tilsammen) og deretter en halvtime gå/lett jogging på tredemølla etterfulgt av masse styrke! *stolt* Så nå skal jeg slappe av resten av kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå