Gå til innhold

Gudinnas slankeprosjekt! ;)

Gjest Gudinna

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna

Hei og velkommen til min lille slanke-dagbok!

Jeg er ei jente på 21 år og har nå tenkt å bli kvitt de hersens kiloene en gang for alle. Jeg er rett og slett lei av å være feit! Jeg veier i dag 88 kg og er 1,67 cm høy. Planen min er å gå ned minimun 10 kg før sommeren, helst mer. Planen er å gå ned 15-20 kg før året er omme, så tror jeg nok jeg vil være fornøyd!

Jeg begynte på en sunnere livsstil i går. Jeg har fått en skreddersydd "diett" av min (tidligere) personlig trener som jeg gikk på før jul i fjor. Da gikk jeg på den i 4 uker og gikk ned 6 kg, så den vet jeg er kjempe effektiv! Håper bare den er like effektiv denne gangen, og det tror jeg. Den består av masse god mat: både brødskiver, frukt, grønnsaker, kylling, laks, yoghurt og salat er det jeg kan spise. Det er faktisk 7 måltider om dagen, som høres mye ut men det er jo veldig bra for forbrenninga. Måltidene er små og magre. Jeg sulter heldigvis ikke på denne dietten og det er viktig for meg siden jeg trenger energi i hjernen min til studering. ;) Jeg kommer til å gå så lenge jeg orker på denne dietten, men jeg har satt mål som minimum 5 uker og jeg skal aller helst gå på den frem til siste eksamensdag. Men det får jeg se litt an. Om noen er interessert i å vite hvordan denne dietten er kan jeg selvfølgelig legge den ut her!

Denne dietten ligger på mellom 1300-1600 kcal per dag. Jeg liker nemlig ikke disse "super-diettene" man bare legger på seg av etterpå. Når jeg begynte på denne dietten sist veide jeg 94 og gikk ned til 88 og har ikke gått opp noe etterpå selv om jeg har spise usunn og mye mer mat. Så dette er mer en livsstil-endring enn en diett etter min mening. Liker egentlig ikke ordet diett, det høres så fælt ut og denne er overhodet ikke fæl!

Trening skal jeg også få til, uten at jeg har planlagt så mye når og hvordan, men det blir nok før eller etter forelesning. Treningssenteret jeg går på ligger nemlig rett ved skolen. Og jeg skal trene ihvertfall 2-3 ganger i uka! Både styrke, utholdenhet og kondisjon. Jeg vil jo også komme i bedre form og få en sterk og stram kropp. Ikke minst trenger jeg mer energi! Jeg er så slapp og daff om dagene.

Oppdaterer her så ofte jeg føler for det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gudinna

Det går enda kjempebra med dietten ;) I dag spiste jeg to grove brødskiver med roastbeef + en pære til frokost. Får jeg lyst på noe mellom måltidene tar jeg meg en kopp kaffe, te eller vann (med isbiter.) Eller tyggis! Det hjelper mye. Merkelig nok forsvinner søtsuget utrolig fort, jeg har ikke hatt spesielt lyst på godteri noe jeg ALLTID pleier å ha. Hurra! :jepp:

Jeg har også kjøpt meg en egen badevekt! Vet ikke hvor ofte jeg burde veie meg, kanskje en gang i uka? Skal begynne å trene mer styrke fremover (har ikke gjort det siden før jul) så regner med jeg kommer gå opp litt pga økt muskelmasse etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med dagbok, Gudinna! (fint navn :)

høres ut som en god deal med masse sunn mat spredd utover dagen.. det handler om å stabilisere blodsukkeret! Ikke la det svinge slik at du plutselig bare MÅÅÅ ha noe søtt. hehe.

Hva skal du trene for noe?

Masse lykke til på veien! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

åah så koselig med hilsen :jepp:

Jeg skal trene vekselsvis på tredemølle, spinning-sykkel og step-maskin, og noen gåturer ute i frisk luft. I tillegg til styrke, selvfølgelig. Har fått et treningsprogram av treneren min, som bare varer i ca en halvtime per økt! Litt kjedelig blir det jo i lengden da, men jeg har fått meg et par venninner som jeg pleier å trene sammen med, pluss at jeg har masse god musikk og lydbøker på mp3-spilleren min så det skal nok gå bra ;)

Bruker rett og slett det som finnes på treningssenteret, der har de også badebasseng som jeg sikkert kommer til å bruke noen ganger! :D Det er så deilig at det er rett ved skolen, da kan jeg jo ta meg en svømmetur på mårran, det er jo en kjempe deilig start på dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra trening!!! :) Varmet opp i 5 minutter på stepmaskin, trente styrke og gikk 25 minutter på tredemølla etterpå hvor jeg vekselsvis jogget, løp og gikk. Møtte tilfeldigvis ei jente fra jobben som nettopp har begynt der, så vi trente litt sammen. Det var veldig gøy, fikk skravla litt mens vi trena ;) Vi utveksla telefon nummer og kommer sikkert til å trene mer sammen fremover også, håper jeg. Så nå har jeg tre venninner jeg kan trene med på senteret! Hurra!! :jepp:

Kjente at formen var dårlig da.. Har ikke trent ordentlig siden før juleferien. Både styrka og kondisen var merkbart dårlige enn før. Huff.. Men det skal komme seg raskt nå!

Nå skal jeg ta meg et langt bad, før jeg koker te og leser litt pensum. Heldigvis bare en skjønnlitterær bok, så det er ikke noe stress ;)

Neste trening blir onsdag. Skal gå tur med ei venninne på formiddagen og trene på senteret med ei anna venninne i 6 tiden. Driver å presser det inn mellom forelesningene, veldig kjekt igrunn. Sparer masse tid + at det er godt å bruke kroppen litt istedet for hue når jeg har såpass lange dager på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Okei, så jeg er altså av den typen at jeg ikke liker å legge ut til alle mine nære og kjære om mitt slankeprosjekt. Det er kun kjæresten min og et par venninner som vet om det. Jeg orker rett og slett ikke mas og kommentarer på kroppen min, hvordan det går og om blablabla rundt det.(sånn var det nemlig sist, når jeg fortalte det til alle) Men i dag kommer svigers på besøk hit. Både mamman, stefaren og søstra til kjæresten min kommer og da skal vi lage middag til dem. Det er jo selvfølgelig koselig, men jeg ble litt stressa også for jeg går jo på diett (selv om jeg fortsatt hater det ordet). Og siden jeg ikke vil si at jeg ikke kan spise sammen med de fordi jeg har en egen matplan. Men så fikk vi en brillijant ide! Vi lager kylling, pasta og pastasaus til middag! Det er nemlig det som står at jeg skal ha til middag i dag, så jeg spiser sammen med de uten at jeg trenger å legge ut om ting jeg ikke vil snakke om. Ja ok, jeg lar selvfølgelig være å ta pastasaus da, jeg bare "liker det ikke så godt" hvis noen spør :fnise:

Høres nok litt barnslig ut, men det er sånn jeg vil ha det nå. Det er jo ikke det at jeg aldri kan avvike litt fra dietten, men så tidlig i fasen har jeg ikke lyst å gjøre det. Så da ordna det seg ihvertfall for denne gang ;)

Gleder meg til å trene i mårra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gudinna

Så kjæresten min kom hjem fra butikken istad. Han hadde handla LITT for mye etter min mening. 3 saus-poser til 5 personer? (minus meg som ikke skal ha saus) og kake og masse kjeks. Og 3 halvannen liter brus. I tillegg kjøpte han en hel haug med pasta, selv om vi har masse i skapet fra før! Altså.. Det er ikke snilt gjort!!!!!!! Pluss at jeg syns ikke man trenger å spise sånt i uka uansett hvordan man ser ut. Hvorfor kan man ikke bare servere sunn snacks til kaffen, til nød litt mørk sjokolade. (LITT!) Skal man spise sånn hver gang man har/er på besøk blir det fort ganske mye. Nå tenker jeg ikke bare på figuren, men helse generelt. Familien hans er ikke spesielt sunne akkurat, de spiser SINNSYKT mye feit mat, fløtesauser og myye smør i alt. Stygt å si, men jeg blir nesten litt irritert på dem. De tror liksom det er driiiitsunt å spise fiskegrateng en gang i halvåret.

Jeg kommer fra en ganske sunn familie, ihvertfall på mamma-siden. Ho tenkte mer at maten skulle være sunn, enn god (selv om den alltid var veldig god da). Det var først når jeg flytta for meg selv jeg gikk opp i vekt. Jeg flytta når jeg akkuratt hadde fylt 16, og gikk opp 15 kg første året! Det er sykt. Tenkte overhodet ikke på sunnhet da, mammas leksjoner var langt vekk fra minnet.

Nå er han litt søt da, driver å dekker på og ordner og styrer her. Det er ikke akkuratt kongen som kommer på besøk, men han syns nok det er litt stas siden de sjeldent kommer.

Jeg skal ihvertfall holde meg unna kakene i kveld... Heldigvis er jeg ikke spesielt kakemoms, jeg er mer glad i smågodt og potetgull ;) Dessuten er vann med isbiter faktisk ganske godt!

Endret av Gudinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag gikk jeg tur på en og en halv time og trente deretter styrke og jogget litt på trenings senteret. Jeg er så førnøyd med meg selv! hehe

Av en eller annen grunn har jeg ikke hatt matlyst i dag. Det er ikke helt bra, siden jeg skal spise ganske ofte. Har ikke laget middag enda, spiste yoghurt og litt grønnsaker istedet. Kjæresten min er hjemme i 8-tiden så hvis jeg er sulten da blir det kanskje middag sammen med han..

Nå skal jeg se ferdig slankekrigen og deretter lese litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Til sommeren skal jeg til SYDEN! Har planlagt det lenge, men nå er det bestemt. Huff, man burde vel egentlig glede seg til sånt, men jeg har jo super-angst for å gå i bikini. Nå må jeg VIRKELIG trene hardt for å gå ned før sommeren. Jeg tenkte å få meg et nytt treningsprogram slik at jeg har sjans til å bli stram før sommeren. Jeg orker ikke gå å føle meg helt jæveli i bikini der asså. :( Vi er en hel gjen som drar, og flere av jentene har supermodell-kropper omtrent. Man skal jo glede seg til å dra til syden, men det klarer jeg ikke nå. Jeg må bare jobbe hardt hardt hardt så kanskje jeg kan gå i bikini og føle meg fin!!! Må vel klare å gå ned 15 kg før juli? og bli mye strammere i kroppen da?? Lurer liksom på om jeg kommer til å klare det. Må nok ta meg en prat med treneren min, høre hva han har å si. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Jeg tenkte å være flink å stå opp VELDIG tidlig i mårra, selv om jeg har fri. Med veldig tidlig mener jeg mellom 7 og 8 en gang. Jeg må fikse noen ærender på morgenen og TRENE! (Så kan jeg slappe av med god samvittighet etterpå) Med slappe av mener jeg jobbe med bechelor-oppgava :P HUFF!! Helgen som kommer blir lesehelg,jeg har myyye å ta igjen. Men nå har jeg skrivd her at jeg skal trene i mårra tidlig så nå tør jeg ikke annet. hehe ;)Tar en jogge/gå-tur ute i frisk luft siden treningsenteret åpner seint i mårra.

Dagen i dag har gått bra mat-messig men jeg har ikke trent. Det var ikke meningen heller, jeg har ikke som mål å trene hver dag. 2-3 dager i uker må jeg klare og noen gåturer. Prøver å dra med meg typen men det er visst ikke lett. Men jeg SKAL få han med i løpet av helgen!

Det blir ikke lett å unngå godteri i helgene altså.. Vi pleier jo å kose oss med god mat og godteri både lørdag og søndag. Hva skal vi gjøre nå lissom? :P Film uten godteri er bare ikke det samme! Dessuten prata vi om å dra å se den Avatar-filmen. Hallo, kino UTEN GODTERI? Åssen i h******* skal jeg klare det? Sitte å drikke vann og knaske gulrøtter under filmen? Må bare si til meg selv at det er verdt det. Fokusere på målet. Trur jeg må legge frem bikinien og mine "skinny-jeans"(hva er det på norsk??) for å holde på motivasjonen ;) Og kanskje noen babes på kjøleskapet. Da blir nok typen fornøyd også :ler:

Endret av Gudinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag sto jeg opp klokka 8 og gikk ut for å trene! Tok på meg pulsklokka også, har ikke brukt den på evigheter. Først måka jeg litt foran innkjørselen vår, brøytebilen hadde jo lagt fra seg DEN haugen med snø. Takk skarru ha lissom!! Det tok ca. 5 minutter, så begynte jeg å gå oppover den bratte bakken ovenfor oss. Den er veldig bratt, så jeg blir kjempesliten av å gå. Jeg gikk først i 5 minutter, jogga 1 minutt, gikk 5 og jogga 1, før jeg gikk ned bakken igjen. Når jeg var hjemme hadde jeg brukt ca 30 minutter. En fin start på dagen :)

Jeg har en sånn DVD som har stått i hylla mi i et år nå. Den heter "flat mage - sterk rygg" Den tenkte jeg å prøve i løpet av helga, for den ville kjæresten min også bli med på ;)Gidder ikke stå der aleine i stua å se ut som en dust asså :P

Så til nå har jeg trent 3 dager hittil denne uka! Mandag, onsdag og fredag. Det syns jeg er veldig bra syns jeg! ;D

Nå skal jeg dusje, lage meg en koppe kaffe og frokost og sette meg ned med bachelor-oppgava mi. Den er sikkert ikke så fæl, bare jeg kommer i gang. Har riktignok skrivd innledningskapittel allerede men det er jo bare blablabla..

Nå lurer jeg på hvor lenge jeg skal vente med å veie meg.. Til onsdagen igjen har jeg jo holdt på i to uker, men det er kanskje bedre å vente en måned? Hvis jeg klarer det da...

Så skal jeg spise kyllingfilet i kveld, marinert i barbeque-saus. NAM!

Endret av Gudinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hei Gudinna :)

Du har en fin start! Håper du klarer å holde fokuset oppe og fortsette :) I morgen skal jeg komme tilbake i boka di og lese om dvd treningen!

Og du, det med godteri på kino er virkelig bare en vanesak, eller uvane... Ta med deg en flaske vann og jeg tror det kommer til å gå helt fint! Hva med evt. noen nøtter og rosiner? selvfølgelig ikke i store porsjoner, men det er iallfall bedre enn sjokolade og godteri!

Popcorn er forresten ikke så ille som potetgull! :popcorn:

Ha en fortsatt fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk for hilsen Twinklestar! :)Så hyggelig, skal fortelle om dvd-treningen i mårra! (nå kan jeg ihvertfall ikke la være å prøve den!) Bra motivasjons-faktor å melde seg in her asså;)

Jeg føler meg ganske motivert nå, spørsmålet er bare om det jeg gjør er NOK til å nå de målene jeg ønsker! Er ingen ekspert, men det skal jo i teorien funke siden jeg forbrenner mer enn jeg spiser. Men jeg vil prøve å holde meg på 1 1/2 til 1 kg i uka, så det er det som spørs nå da ;)

Ja, nøtter og rosiner er jo kjempegodt!:) Og heldigvis er jeg ikke sånn super avhengig av brus. Det er kanskje det letteste å la være for meg. Men frem til sommeren skal jeg prøve å holde meg helt unna godteri, for jeg vil ikke dra det her ut lenger enn jeg må :) Har aldri gått mer enn 2 måneder uten godteri før, så det blir nok vanskelig. Men alt ligger i hjernen, jeg må bare fokusere på målet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes iallfall det hjelper når jeg vet noen er innom og leser :kghjerte:

Jeg synes 1 1/2kg høres mye ut per uke! Jeg er redd du vil bli skuffa. Antagelig er et mål på 0,5kg i uka et bedre mål... Så kan det heller være en bonus de ukene du går ned mer.

Lykke til uansett :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Mente selvfølgelig 0,5 til 1 kg per uke, skreiv feil:P Blir litt ivrig når noen skriver her :fnise:

Skal absolutt ikke gå ned MER enn en kg i uka, det er maks ;) Er veldig fornøyd med o,5 i uken altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Når jeg sto opp i dag (klokka 12 vel å merke:P) gikk vi oppover den bratte bakken igjen. Han blei SUR fordi jeg ikke jogga, men HALLO!! Så blei jeg sur å! Han syns det er SÅ kjedelig å gå lissom.. Jeg er jo driiiitsliten når jeg er på toppen av den bakken der når jeg går så tror ikke jeg skal prøve med på å jogge hele den. Holdt med et par minutter i går ;) Er ikke alltid like lett når en er i mye bedre form enn en annen. Bah! Men men, etterhvert blir det vel bedre og da er det lettere for oss å trene sammen :) Det suger å være den i forholdet som er i dårlig form. Har ikke prøvd den dvd`en enda, tar det i kveld istedet. (regner jeg med:P)

Spiste to brødskiver med hamburgerrygg + et eple til frokost.

Syns det er kjedelig at jeg ikke kan dra så mye ut i helgene lenger. Har ihvertfall aldri fått lest så mye pensum som i den siste tida :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, Gudinna! :vinke:

Det er morsomt å lese boken din, du skriver så levende :) Så bra at du har noen å trene sammen med, selv om jeg kjenner meg igjen i å føle meg underlegen den jeg trener sammen med! Jeg har flere venninner som er i kjempeform, og som løper 30 min på tredemølla (mens jeg går så fort jeg kan på min...) Men forhåpentligvis kommer vi snart i bedre form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk for hyggelig hilsen, squill!:) Ja, det er ikke noe gøy å være såpass mye dårligere enn de man trener med. En ting er jo når man er på tredemølla, da kan må jo trene i forskjellig tempo og likevel gå vedsiden av hverandre. Men ute i naturen er det visst lurt å holde seg sammen med noen på nivå med en selv :P

Det blir nok fort bedre ja, heldigvis ;) Misunner så de som bare kan løpe og løpe uten å bli slitne omtrent. Der skal vi også være en dag, SNART ;)

Twinklestar, det ble ikke noe DVD-trening i går heller. Jeg skammer meg! hehe, jeg får faktisk dårlig samvittighet siden du skulle følge med ;) Men det er jo egentlig litt bra. Lover ihvertfall å gjøre det innen veldig kort tid, altså! hehe.. Så hang in there! :fnise: Jeg er virkelig ikke vant til å trene i min egen stue. Føler veldig rart.. Men jeg tror jeg må ønske meg en sånn step-maskin til bursdagen min (i Juni) Tenk så deilig å slippe å dra ut av huset for å trene! Siden jeg har en del fridag i uka, så er det veldig deilig å slippe å dra ut noen ganger. Så kan jeg bare se på TV mens jeg trener! ;)

I mårra er det trening igjen! Begynner på skolen klokka 12, så tenkte å være ferdig før det. Skal få snakka med treneren om nytt treningsprogram i mårra.. Blir spennende å høre hva han tenker om mine planer om å gå ned såpass mye før sommeren.

Forresten, jeg har en sykt morsom og FLAU historie om meg og han treneren. Gleder meg så til å fortelle den at jeg ler her jeg sitter å skriver :fnise: Men den forteller jeg litt senere, for nå MÅ jeg se på en episode av frustrerte fruer. (følger meg på sesong 6, som går i USA nå)

snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Hei alle sammen! :goodbye:

I dag var jeg å snakka med treneren min. (Han er forresten FOR kjekk, jeg dør) Og NÅ skal jeg fortelle den sykt flaue historien med han. Aller første gangen jeg var der (8 mnd elns) var jeg og venninna mi der sammen. Så skulle han vise oss PLANKEN: Han sto over oss og ropte "lenger ned med rumpa, blabla" og det er jo en supertung øvelse for en utrent jente, så jeg strevde så mye at jeg slapp DEN prompen!!! Og han sto rett bak meg. Er det mulig liksom? HAHAHA XD Alltid like flaut å snakke med han etter det.. Eller se han for den saks skyld. Men jeg l meg jo ihjel når det skjedde, og jeg tror han merka det for han lo litt han også. HUFF altså.. :fnise:

Jo altså, jeg var å snakket med han i dag og han lagde et sykt opplegg til meg mens jeg var på tredemølla (i 45 minutter) Det var altså 9 treningsøkter i uka!!! Noen ganger 2 økter per dag. Heldigvis er de korte så jeg kan trekke de sammen til få og lengre økter istedet. Han sa det var helt OK. Han garanterte ihvertfall at jeg kom til å bli slank og mye strammere innen jeg skal til syden ;) og det er BRA! Programmet var såpass variert og bra at det skal gå fint. Også var de lagt opp sånn at jeg kan trene mye av det hjemme. Mye av styrketreninga krevde ikke vekter osv, bare egen kroppsvekt. Han var også veldig nøye på det med alkohol. Han sa jeg måtte si fra hvis jeg skulle drikke en helg, for da måtte han sette opp betraktelig mye mer trening uka før! Samme hvis jeg hadde planer om å spise sjokolade. hallo, hvem planlegger sånt egentlig? Men OK, jeg har ikke tenkt å spise sjokolade og jeg har ikke tenkt å drikke alkohol. På en god stund ihvertfall.

Har egentlig hatt en forferdelig dag i dag, men det går bedre nå. Litt pms og litt sånn. :( Ikke noe moro. Har heldigvis fri i mårra, så nå skal jeg kose meg litt foran TV før jeg tar meg et varmt og godt bad. Skal likevel prøve å stå opp tidlig i morgen, jeg har et lass med skolearbeid foran meg. Jeg er egentlig verdens største b-menneske, men noen ganger er det utrolig deilig å stå opp tidlig og drikke kaffe mens jeg gjør noe fornuftig. Føler meg bare så UTROLIG flink da! ;)

Onsdags morgen har jeg bestemt meg for å veie meg, da har jeg nemlig vært flink i 2 uker. Håper det har blitt noen resultater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...