Gå til innhold

Gudinnas slankeprosjekt! ;)

Gjest Gudinna

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna

Siden jeg holder på meg bacheloroppgava mi nå, må jeg ta meg en pause. Og da tenkte jeg jeg sku skrive hva jeg har spist/ skal spise i dag! :)

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med 2 hardkokte egg (+ LITT kaviar)

Lunsj: En skyr, et eple og 7 mandler

Middag: 100 gram kyllingfilet stekt i olje, salat og litt potetmos.

Kvelsmaten inntar jeg samtidig med farmen og blir eplebiter og blåbær med vaniljekesam + vanlig kesam og litt hakka mandler på toppen.

Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gudinna

Siden jeg holder på meg bacheloroppgava mi nå, må jeg ta meg en pause. Og da tenkte jeg jeg sku skrive hva jeg har spist/ skal spise i dag! :)

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med 2 hardkokte egg (+ LITT kaviar)

Lunsj: En skyr, et eple og 7 mandler

Middag: 100 gram kyllingfilet stekt i olje, salat og litt potetmos.

Kvelsmaten inntar jeg samtidig med farmen og blir eplebiter og blåbær med vaniljekesam + vanlig kesam og litt hakka mandler på toppen.

Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

OGSÅÅÅ klikka datan og jeg trykte som en maniac på "svar" knappen XD Uten at jeg vet hvordan jeg sletter det. Haha! Fort gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er med kostholdet. Er ikke lett å være så flink når man sitter og skriver bachelor oppg. (=Erfaring). All kred til deg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk søte Skybert :klemmer: Det er koselig å høre!

I dag blir det nok ikke noe trening (tror jeg). Må bare skrive skrive skrive, den ene bachelor-oppgava mi skal leveres i morgen. Så jeg skal bli ferdig i kveld, og helle trene i mårra! :) Da har jeg trent 3 ganger denne uken og det er jo minstekravet mitt ;)

I dag spiste jeg eggerøre til frokost + en banan. Eggerøre med gressløs og rødløk er så godt! Lunsj blir salat, middag blir kyllingfilet og kveldsmaten er jeg ikke helt sikkert på ennå;)

Ting går kjempebra nå, det er en utrolig deilig følelse :D Det er så godt å føle seg sterk psykisk, at man klarer å spise riktig, trene og ser at det funker. Får en sånn god følelse at jeg har kontroll på livet mitt! :jepp: Jeg elsker å være sunn! PMS`en er rett rundt hjørnet nå da, men har ikke merket noe enda (og det pleier jeg ALLTID å gjøre!) Kanskje det sunne livet gjør symptomene mindre? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har store oppgaver på gang, får virkelig tre treninger holde. Synes du er flink jeg, som får trent og tenkt sunn mat selvom du har mye annet å gjøre :sol:

Eggerøre og banan høres godt ut, kanskje jeg skal lage det til frokost imorgen :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gudinna

Tusen takk sitronsaft :klemmer:

I dag skulle jeg liksom lage meg litt sunnere fredagskos. Så jeg kjøpte inn fun light-saft og gelatin og skulle lage gele! Mange plasser på nettet nå ligger det oppskrift på denne, og den inneholder jo bare 15 kalorier per 100 gram. MEN: Nå har den altså stått i kjøleskapet i maaange timer og den har bare såvidt blitt litt tykkere. Og den skulle stivna etter et par timer :tristbla: Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt, jeg fulgte jo oppskriften!!!! Jeg dobla den da riktignok :eeeh: Men trodde ikke det skulle ha noe å si.

NEEEEDTUUUR!!! Spesielt når jeg ikke skjønner hva jeg har gjort galt. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag er jeg såååå glad! :danse: Jeg har nemlig akkuratt jogga det lengste jeg har gjort i hele mitt liv. 40 minutter!!! Det var utrolig moro å klare det :D

Jeg pleier egentlig ikke å trene i helgene, men denne MÅTTE jeg fordi jeg vet det blir mer mat enn vanlig. I går spiste jeg en del pistasjnøtter og en halv mocca-sjokolade. Og det hadde vært greit hvis jeg skulle vært sunn resten av helga, men i dag får vi besøk av noen venner av oss og vi skal lage god middag + dessert. og i mårra er vi bedt på grillmat :redd: Det er vanskeligere med kosthold når det nærmer seg sommer merker jeg, men jeg får bare gjøre mitt beste. Det er liksom lettest i hverdagen, men om sommeren blir det mye planer og festligheter med venner og familie, mye grillmat etc..

Hvordan klarer dere å være sunne gjennom sommeren? Det er jo ikke akkuratt så lett å gå på en diett når man er på ferie, og jeg har MASSE planer i sommer. :sjokkbla: AFF!!!

Må ihvertfall bare være så flink jeg klarer frem mot sydenturen, så får jeg heller fortsette når jeg kommer hjem igjen. Hadde vært deilig å vært "ferdigslanket" før høsten kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Grillmat trenger ikke nødvendigvis være så ille. Bare husk å grille mest mulig rent kjøtt, mariner kyllingfilet selv for eksempel! Og sørg for at det er salat som utgjør det meste av tilbehøret istedenfor potetsalat og loff og andre høykalorigreier...

Gratulerer med lang joggetur, og kos deg i helga! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Takk Neferet :D Det er sant det med grillmaten, men det er FRYKTELIG vanskelig å la vær å forsyne seg av alt når det står der og frister :gjeiper: men det er ikke umulig, jeg skal klare det! Man kan jo egentlig spise hva man vil omtrent, så lenge man begrenser posjonene.. Og det er DER problemet mitt ligger :sukk:

Jeg har vært både flink og uflink i helga. Spiste for mye, men jeg fikk ihvertfall trent i løpet av helga og det er ikke dårlig bare det! ;) Så det ble en kort joggetur i dag også. Har kjøpt inn masse frukt og bær i dag, deilig! Dette skal bli en sunn uke!

Og et lite tips! Om man vil spise is med nesten ingen kalorier, kan man lage is av fun-light saft! Det har jeg gjort nå, og det er kjempegodt :jepp: Og det er jo bare en kcal per dl! Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag har jeg gått en times tur med ei venninne. Vi gikk ikke spesielt fort, hadde så mye å skravle om:P Så jeg tok en halvtimes intervall etterpå! :danse:

I dag har jeg spist:

- 1 skyr, 1 banan, 7 mandler

- 3 pizza stykker (JA JEG VET!!!!!! :frustrert: Men jeg spiste den grandisen med nøkkelhullmerket da, PLUSS at jeg hadde salat vedsiden av :spise: Det er lov da?? ;) Også spiste jeg jo bare 3 stykker da, imotsetning til 4-5 slik jeg pleier. )

- 1 smoothie med bær, frukt og kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag har jeg vært i elendig form! Sov til 12 og hadde hodepine og var kjempeslapp :tristbla: Har ikke orka å lest til eksamen, bare liggi på sofaen og sett på One Tree Hill... :popcorn: Men så tok jeg meg en halvtimes treningsøkt istad og da ble jeg bedre med en gang! Det er rart, men jeg har nesten blitt avhengig av trening for å føle meg bra. Det gjør virkelig underverker for en sliten kropp og dårlig humør! Planen er å trene både i morgen og på fredag også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som kom deg opp og trente selvom du ikke var helt i form. Som man sier, det ligger ofte i hodet. Viljestyrken din er iallefall til å skryte av! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Så deilig å kjenne at kroppen responderer sånn på trening! Jeg var grisesur og slapp på mandag kveld, helt til jeg klarte å sparke meg i gang og gikk/jogget en times tid. Brått veldig mye bedre! :nigo:

Håper du får en bra dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk for hyggelig hilsen Neferet og Sitronsaft! :D Alltid kodelig med litt besøk her :hjerte: Ja, det er virkelig helt UTROLIG hva trening kan gjøre, det er medisin!!! :D Nå veit jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg føler meg slapp og nedfor.

I dag trente jeg sammen med ei kjempehyggelig jente fra jobben, det var såå koselig!! :jepp: Vi trente faktisk i 2 timer, og det kjentes ut som en halvtime! Tida gikk utrolig fort. Sånn er det i hyggelig selskap og når skravla går :) Så nå har jeg ganske god samvittighet. Meg og min kjære vaska hele leiligheten når jeg kom hjem også, og det er jo på en måte trening det å:) Men kjenner jeg er sliten nå, skal bare slappe av resten av kvelden. Kanskje lese på eksamen, men off....... Jeg må forresten legge til at jeg trente MASSE styrke i dag, og som noen av dere kanskje vet så er det noe jeg HATER :eeeh: Kanskje jeg klarer å gjøre det litt oftere nå, siden det var så gøy i dag? Jeg kommer ihvertfall til å bli sykt støl i mårra... :D

Jeg er så fornøyd om dagen, jeg føler ting går så bra! jeg har trent hver dag hittil denne uka, og da skal jeg jammen ta meg en tur i mårra tidlig også! Deilig å ha fri, hadde årets siste forelesning i dag :briller::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Jeg har syndet!!!! Har spist sjokolade i helga :hakeslepp: Og jeg angrer for jeg spise så mye! Huff... Hadde jeg klart å bare spist noen få biter så hadde det vært greit.

Tok en halvtimes joggetur og deretter styrketrening i dag ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Vi er alle menneskelige... :ler: Jeg har hatt full english breakfast i tre dager, så jeg slår deg garantert!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

haha :-D Godt å høre at jeg ikke er aleine :skaal: Trente en og en halv time i dag for å kompensere ;) Jeg må liksom lære meg å skeie ut "med måte" Hadde heldigvis gått ned den uka alikevel, jeg trente jo 5 dager forrige uke, det gjorde susen :)

Til fredagen har meg og kjæresten planlagt fjelltur! Det tar jo 2-3 timer så det blir en skikkelig treningsøkt! Sunnere måte å feie 4-års jubileum på veit ikke jeg ihvertfall;) Koselig er det også. Men da blir det nok en bedre middag på kvelden tenker jeg! Og btw people, i dag hadde jeg eksamen! Og jeg pleier alltid å kjøpe meg noe drittmat og late meg på sofaen som belønning etter eksamen, men i dag dro jeg rett på trening! Snakk om livsstilendring! ;) Hadde jeg aaaaldri gjort før. Haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Høres ut som livsstilen er godt endret spør du meg! Og da er sånne helgeutskeielser innimellom helt ufarlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Æsj jeg har en skikkelig møkkadag!! For det første sov jeg leeenge i dag. Når kjæresten kom hjem fra skolen i 12-tiden lagde han seg pølser. Jeg hadde jo sovi, så jeg hadde ikke spist frokost. Derfor klarte jeg ikke å la vær, jeg spiste mange! Kyllingpølser da riktignok, men likevel. Jeg hadde ikke engang tenkt å trene i dag, men etter mange timer med latskap tok jeg meg 50 minutters intervall ute. Pleier jo bare å løpe rundt 30 min når jeg ikke drar på treningssenteret, men det ble noen straffeminutter i dag:P Kjæresten min er borte i hele kveld, han er på trening også skal han til en kompis å se på fotballkamp. Jeg tenkte å ha en liten spa-kveld og slappe av litt alene i kveld, håper dagen blir litt bedre da. Samvittigheten er ihvertfall mye bedre nå enn før en time siden :klappe: Så skal jeg lage meg et godt og sunt måltid nå snart! Fruktbiter og vaniljekesam med mandler. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...