Gå til innhold

Gudinnas slankeprosjekt! ;)

Gjest Gudinna

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna

Nå har jeg vært ute å jogga i det fine været :) Gikk egentlig ut i singlet, men fant ut at det fortsatt var LITT for kaldt, så jeg måtte snu og hente en genser... :P Tok litt styrke på styegulvet etterpå, men da blei jeg bare sur og sinna! Haha :D Men over til noe litt morsommere, jeg veide meg i dag og jeg har gått ned!! Seint har det gått den siste tia nå, men det går ihvertfall riktig vei! vekta viste 79,7 og jeg har jo gleda meg i eeeevigheter til å se at vekta er noe med 70 og ikke noe med 80! Så i dag blir en fiiin dag, jeg er GLAAAD :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gudinna

Hei igjen:)

I kveld gikk jeg jammen meg en tur! hehe. Siden jeg ikke har bil måtte jeg gå hjem fra handlesenteret! Haha, det går bra så lenge jeg tenker at det er trim!:P Måtte shoppe litt undertøy og klær i dag, og det var så moro for nå bruker jeg jo mindre størrelser, pluss at jeg føler meg mye finere når jeg prøver klær og ser meg selv i speilet. Prøvde til og med noen bikinier, men drøyer kjøpet til turen nærmer seg litt mer. Må jo finne den perfekte bikini!!

Nå har jeg jo gått på den nye dietten en stund og den er jo bare HERLIG! Jeg spiser god mat, er aldri sulten og har det generelt veldig bra om dagen. Alt går veldig greit, og jeg stresser ikke like mye med å gå ned lenger, for det går uansett den rette veien nå, med riktig kosthold og trening. Vekta går sakte men sikkert nedover, det er bare herlig! Så nemlig et gammelt bilde av meg selv i går (i helfigur) og da så jeg virkelig forskjellen fra da til nå! Jeg var virkelig SVÆR asså! Neste treningsdag blir fredag, både styrke og kondisjon! I mårra skal jeg på jobb og da er jeg i aktivitet hele tiden uansett, pluss at jeg pleier å gå tur med de som bor der.

Ha en fin kveld alle sammen!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag kom jeg meg på treningssenteret klokka halv 8! :lur: Trente styrke pluss 40 minutter gåing/jogging på tredemølla.

Trives bare så utrolig godt på det nye dietten :jepp: Det eneste som er så kjedelig er at det krever en hel mer matlaging.. :nei: Derfor tenkte jeg å gå til anskaffelse av proteinpulver, så slipper jeg alt det styret. :D En annen ting jeg merker er at denne dietten er mye dyrere enn den andre! Så jeg merker at med mitt stramme budsjett må jeg kanskje slutte med den fæle uvanen min som vi ikke snakker om her :filer:

:ler:

Men ellers er alt supert :D Veide 79,2 (nå blei jeg plutselig litt usikker på om det var 79,2 eller 79,5 siden jeg var helt i ørska når jeg veide meg i dag. Men troor det var det første altså;) ) så jeg rykker stadig nedover.. Skal veie meg hver mandag fremover mot sommeren. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

herregud.. de siste dagene har jeg bare vært så sykt umotivert. Det er tusen ting på skolen, jeg har tatt masse vakter på jobb og skal rett fra nattevakt i natt og på skolen i mårra tidlig. Jeg har null energi og ork til å lage mat og null lyst og nesten ikke tid til å trene!!! Har bare trent en gang hittil denne uka og har heller ikke holdt meg 100% til dietten. Urk... :( Jeg må skjerpe meg nå, men jeg vet jammen ikke hvordan jeg skal klare å ta meg sammen! Kom gjerne med tips til ei som trenger det sårt nå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:vinke: Hei Gudinna!

Jeg har nok ikke vært inne hos deg før tror jeg, men kommer løpende til nå... :) Skjønner godt det kommer tunge dager, jeg har prøvd det i praksis mange ganger selv (og er forsåvidt litt der akkurat nå også). Det er dagene der det blir mest stress og tunge tider at det er vanskeligst å holde fokus på det med riktig mat og trening. Det er dessverre også de dagene det er viktigst å holde fast på fokuset i den grad det er mulig. :duskedame: Prøv å ikke gi deg selv mental juling for å glippe en gang i blant. Jeg har prøvd å se det som et tegn på at jeg er menneskelig after all. Det viktigste er å ikke bruke slitsomme perioder med dårlige eller halvgode valg som en unnskyldning for å kaste hele prosjektet over bord... Selv om det ikke kjennes sånn ut nå, så er det forsatt de gode valgene som gjør at du får suksess på lang sikt, og det føles så deilig når du er litt lenger ut på våren/sommeren!

Hvis ikke, så kan du alltids bruke en kommentar ei venninne ga til meg da jeg prøvde å få litt medfølelse og støtte for å kunne spise masse tull og ikke trene: "Hvis du føler deg dårlig nå, så er det som julaften å regne hvis du går opp igjen kiloene du har tatt av"... Ikke så festlig å høre der og da, men jammen er det sant likevel...

Jeg heier på deg!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tuuusen takk Neferet :klemmer: Jammen sant den kommentaren fra venninna di!!! Jeg har heldigvis vært flink sånn at jeg aldri har gått opp noe igjen når jeg har gått ned, men vekta kan bli stående helt stille leeenge fordi jeg ikke klarer å ta meg ordentlig sammen igjen på en lang stund. Jeg er dritstolt av at jeg har gått ned 15 kg rett og slett :jepp: ikke søren om jeg skal stoppe nå som jeg er på så god vei, jeg er jo OVER halvveis til målet mitt!!

Men nå har jeg ringt bestevenninna mi, vi skal møtes nå snart å dra ut å skravle og shoppe litt sammen. Får nok humøret opp igjen da! :jepp:

Jeg har bestemt meg for å si nei til kommende vakter på jobb fremover; har rett og slett ikke energi. Nå skal trening, kosthold og skole være i fokus fremover. Jeg har mer enn nok med det for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk skreve! Aldri vert innom her før, men har sotte å lest å lest no! Klarte ikkje stoppe! Du var veldig til inspirasjon for meg. Holder på med eitt aldri so lite prosjekt eg òg. Eg er 158 og veg 86,så vil ned omtrent samme som deg. Kunne gjerne tenkt meg den kostholdsplanen din? Om du har lyst å sende meg den? :)

Lykke til videre!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tuuusen takk Neferet :klemmer: Jammen sant den kommentaren fra venninna di!!! Jeg har heldigvis vært flink sånn at jeg aldri har gått opp noe igjen når jeg har gått ned, men vekta kan bli stående helt stille leeenge fordi jeg ikke klarer å ta meg ordentlig sammen igjen på en lang stund. Jeg er dritstolt av at jeg har gått ned 15 kg rett og slett :jepp: ikke søren om jeg skal stoppe nå som jeg er på så god vei, jeg er jo OVER halvveis til målet mitt!!

Men nå har jeg ringt bestevenninna mi, vi skal møtes nå snart å dra ut å skravle og shoppe litt sammen. Får nok humøret opp igjen da! :jepp:

Jeg har bestemt meg for å si nei til kommende vakter på jobb fremover; har rett og slett ikke energi. Nå skal trening, kosthold og skole være i fokus fremover. Jeg har mer enn nok med det for å si det sånn.

Høres helt klart ut som at du har funnet igjen kampviljen, det er bra!! :nigo: Sikkert lurt å ikke overlesse seg selv med alt for mye, jeg er ihvertfall av den typen som ikke helst skjønner hvordan de som løper rundt fra de står opp til de legger seg egentlig får det til. Jeg trenger innimellom litt tid til :veslejenta: også!! :ler:

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp nå, hold fokus på målet ditt, du har jo jobbet såå bra hittil. Jeg har troen på deg.

Som de andre sier, må være lov å slappe litt av og til, så lenge det ikke tar helt av.

Av og til når jeg er godtesjuk, og jeg vet det ikke er dagen å spise det, pleier jeg å regne om hvor mange min det blir på tredemølla, da blir det ofte lagt tilbake igjen..

Prøv å vær litt ute, solen hjelper masse på humøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk for gode ord :) <3 Jeg har fått ENDA en ny treningsvenninne nå!!! :jepp: Ei jeg jobber med.. Vi har bestemt oss for å trene noen dager sammen til uka! Vi snakka om det i går, da vi var på jobb sammen. Hurra!!! Og det skal ikke så mye mer til enn det for at motivasjonen min er på topp igjen ;) Elsker å ha treningsavtaler med venninner. For det første kan jeg ikke skulke treninga da og for det andre får jeg masse positiv energi av å være sosial. Og da får jeg jo vært sosial med venninner samtidig som jg er flink å trener og hva er vel bedre enn det i disse eksamenstider? :D

Så hyggelig kommentar catwar, koselig å høre at jeg også kan være med å inspirere andre. Dietten jeg går på nå er slik:

-Til hvert måltid skal du spise 100-120 gram proteiner, en posjon karboydrater, feks 35 gram ris eller et stort eple. (helst karbohydrater i form av frukt), og 10 gram sunt fett (nøtter, olje, 1/3 avokado feks) Spiser du fet fisk o.l skal du ikke tilsette fett.

-tenk deg at det er en skala fra 1 til 10 hvor 1 er mett og 10 er kjempesulten. Du skal spise når du er på 7. Alltid spis når du er sulten, aldri når du ikke er det.

- Du skal ikke spise brød og pasta eller andre ting med hvete.

Trenger du tips til oppskrifter er det bare å si fra! Du kan jo lage ganske mye godt ut av dette :)

Ønsker deg lykke til!

Og Skybert, det er koselig å høre fra deg igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Det er helt merkelig, men etter den lille "down-perioden" jeg har hatt noen få dager nå, er jeg mer motivert enn noen gang! Høres helt rart ut, men nå er motivasjonen tilbake for fullt! :danse: HURRA! Jeg lå å tenkte på den gode følelsen jeg får i kroppen når jeg er sunn og trener, og ikke minst hver gang jeg veier meg og ser at jeg veier litt mindre. Så nå skal jeg virkelig holde meg på denne bølgen og ikke falle av igjen!

Planen min frem mot sommeren er:

- holde meg til dietten 100%, men fortsette å spise et valgfritt måltid en kveld i uka slik jeg alltid har gjort selv om jeg har gått ned;)

- Holde meg unna godteri!

- Bli flinkere med styrketreningen (minimun 2 ganger i uka,slik treneren anbefalte)

- Trene kondisjon/utholdenhet minimun 3 ganger i uka.

Andre ting jeg skal gjøre før sydenturen:

-Kjøpe meg en skikkelig fin bikini eller to, som jeg føler meg bra i.

- Kjøpe meg et par nye BH`er som sitter fint

- Få meg en koffert.

- Kjøpe noen fine kjoler, skjørt og andre fine sommerklær.

- Dra til frisøren, farge ettervekst og få litt lysere farge, og klippe det

- Kjøpe solkrem med HØY faktor

-Ikke sløse med penger mer :fy_fy: Må spare!!

Sånn, da har jeg noen mål frem mot sommeren. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Nå har jeg akkuratt kommet hjem fra en joggetur! Og vet dere hva? Jeg jogga en halvtime i strekk! :danser: DET er lenge siden jeg har klart, og jeg er kjempestolt av meg selv! Trente fredag også, men da gikk jeg bare en halvtime rask gange. Nå har jeg ihvertfall veid litt opp for en slapp uke ellers.. hehe.

I dag er vi bedt på middag hos svigers.. Ho lager alltid så feit mat! Men jeg skal spise en liten posjon bare, men kjempelite saus. For nå vil jeg ikke ødelegge den bra joggeturen :D

Og det beste med at jeg klarte å jogge så lenge, er at kjæresten min ikke trodde jeg kom til å klare det :sinnatagg: Haha! Endelig er jeg i grei nok form til at jeg forhåpentligvis ikke blir en sinke på fjellturene våre. Jeg har jo alltid gått langt bak og pusta og pesa, men nå skal jeg snart få vist han hvor sprek jeg har blitt så! HURRA :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gudinna

En halvtimes tur opp bakken her + noen styrkeøvelser ble dagens trening. Er nettopp ferdig, sjeldent jeg trener så seint på dagen igrunn :) Deilig å kunne trene på stuegulvet hjemme istedet for å dra til treningssenteret hele tiden. Det er så godt nå som motivasjonen er på topp igjen! kveldsmat blir eggerøre og bønner, sammen med min kjære :) Jeg spiser jo ikke brød lenger nesten, men det går bra uten å.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Ble samme trening i dag som på mandag. Siden jeg har skolefri denne uka, blir det bare hjemmetrening ;) Så det blir nok noe av det samme på fredag.

Utrolig kjipt å trene ute i regnvær da... :regn: Men da blir liksom samvittigheten ekstra god også! Også er det ekstra deilig å ta seg en vaaarm dusj etterpå:)

I går var jeg på Gina Tricot og handla meg en kjole til sydenturen, pluss en sommerjakke. Kjolen kjøpte jeg i str. 38 og den passa NESTEN!! :danse: Hehe, så den er målet mitt før sydenturen ;) Har jo ikke brukt str. 38 siden.. ja, det kan jeg ikke huske engang!!! Gina er nok litt store i størrelsen da, men samma det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :-D Ja, det er utrolig motiverende å finne ut at man faktisk kan passe i mindre klær enn tidligere! Stå på videre, du har all grunn til å være stolt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gudinna

Tuuusen takk sitronsaft! Det varmer :klemmer: Ja, det å merke at klærne blir for store er bare supermotiverende! Og en super unnskyldning for å bruke masse penger på nye klær ;) hehe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk for inspirasjonen :idesmil: Nå var jeg inne på KG for å prøve å komme litt i gang (igjen) og jammen er jeg ikke blitt litt motivert av deg :) str. 38 er mitt store mål, så det er skikkelig kjekt å se at det går ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

nei, er det sant Momseguri?? :danser: Nå ble jeg kjempeglad!!! Det er lite som er så motiverende for meg som å høre at jeg kan inspirere andre!

38 er mitt store mål også, så jeg gleder meg til jeg kan bruke den kjolen. Det er liksom bare snakk om noen cm før jeg får igjen glidelåsen bak! ;) Jeg har jo brukt helt opp til str. 44, men alle de klærne er gitt til fretex. Moro :D Lykke til Moseguri! Dette skal vi klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Siden jeg holder på meg bacheloroppgava mi nå, må jeg ta meg en pause. Og da tenkte jeg jeg sku skrive hva jeg har spist/ skal spise i dag! :)

Frokost: 2 ryvita knekkebrød med 2 hardkokte egg (+ LITT kaviar)

Lunsj: En skyr, et eple og 7 mandler

Middag: 100 gram kyllingfilet stekt i olje, salat og litt potetmos.

Kvelsmaten inntar jeg samtidig med farmen og blir eplebiter og blåbær med vaniljekesam + vanlig kesam og litt hakka mandler på toppen.

Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...