Gå til innhold

Gudinnas slankeprosjekt! ;)

Gjest Gudinna

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna

Når jeg våkna halv 7 i dag (på en fridag, URK) så jeg ut av vinduet og så at regnet pøsa ned, det var tåkete, grått, vått og trist. Så jeg tenkte først at "Nei i dag gidder jeg faen ikke trene!!!!" Så jeg satt meg ned i sofaen med en kopp kaffe og så på TV og kjente samvittigheten begynte å trenge seg på...:P Jeg trente jo ikke i går og hadde ingen unnskyldning utenom været.. Jeg sto jo opp så tidlig så jeg hadde jo så god tid også! Så jeg tok meg den faste halvtimen opp bakken her og GUD så deilig det var! Selv om regnet pøsa ned lukta det skikkelig godt ute og jeg kjente jeg fikk ekstra god samvittighet for å klare å trene selv om det var stygt vær. Så selv om de turene opp bakken er korte er det bedre enn ingenting og gjør under for samvittigheten!! Så tok jeg meg et deilig bad når jeg kom hjem =)=) Sminka meg, ordna håret og smurte meg inn med selvbruning. Herlig start på dagen!

Jeg tror virkelig jeg skal vente en god stund med å veie meg nå, for jeg orker ikke å bli skuffa hvis jeg ikke har gått ned så mye som jeg håper.. Jeg fortsetter å følge dietten og trene så godt jeg kan så får naturen bare gå sin gang. Jeg kan uansett ikke spise mindre enn jeg gjør nå! Men som sagt har jeg en dag i uka hvor jeg driter i dietten og unner meg en bedre middag (ikke godteri!!) Så i dag trur jeg kjæresten min kjøper lasagne så kan vi kose oss sammen i kveld:) Det er litt stusselig å ikke spise middag sammen i hverdagen mer.. :( Så fredagen er gull verdt! Da har vi det alltid kjempekoselig og koser oss med gullrekka på TV! Haha, vi er som et gammelt ektepar.

I dag begynte jeg forresten på sånn detox kur! Skal hindre opptak av karbohydrater og hindre opptak av fett eller no i tillegg til å rense kroppen. Vet ikke om den funker (det er jo kalorier i den :S ) Men den har stått i skapet så lenge så jeg tenkte det var verdt et forsøk.. :)

Helga nå trur jeg ikke det blir noe trening. Skal på jobb i mårra og da går jeg såpass mye rundt uansett. Jobber på et sted hvor det bor psykisk utviklingshemmende så da blir det både vasking og gåtur som regel :) Kanskje jeg tar den DVD-treninga, men får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du var i dag tidlig. Er nesten synd at man ikke forbrenner mer når det er dårlig vær, for det er utrolig mye mer jobb/irriterende å trene ute i uggent vær.

Er nok ikke alene å føle at fredagen blir litt "gammeldags", pleier å ha det vi også, eller..for å være ærlig, jeg kommer hjem i 19 tiden etter trening, lager middag (litt ekstra kos siden det er helg), ser litt på tv, til jeg sovner som en stien i 21-22 tiden. Typpisk at jeg blir utrolig trøtt på fredager.

Ha en kjempe fin helg (selv om du må jobbe) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Tusen takk Skybert! :D Godt å høre at det ikke bare er oss som er sånn asså!:P hehe.. God helg til deg også!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I have a confession to make... I går da jeg var på jobb lagde jeg hyrdepai til alle beboerene der, og da er det vanlig at personale sitter å spiser med de. Og siden jeg hadde lagd alt så tenkte jeg at jeg fortjente å spise litt også! Så man kan si at jeg har hatt to "spisedager" denne uken, og det er ikke bra.. Skal jo liksom ikke ha mer enn et måltid per uke som viker fra dietten. Men jeg overdrev ikke da, pluss at det var mager kjøttdeig og masse grønnsaker. Men men gjort er gjort og spist er spist. Gidder liksom ikke ha dritdårlig samvittighet for det heller, jeg fråtsa ikke akkuratt.

Men over til noe mer positivt!! I dag rydda jeg nemlig i klesskapet mitt! Og det skal jeg si dere var en gledelig overraskelse :jepp: Jeg kommer nemlig inn i en bukse jeg hadde som ikke har passa siden jeg begynte på videregående! :O Så da ble jeg kjempeglad! Og jeg regner med at det er flere enn meg som kjøper for små klær i håp om at de skal passe en gang? Vel, det har jeg gjort og nå passa ALT!! Wee!! IN YOUR FACE alle de som har sagt at det er dumt å kjøpe for små klær!! Jeg hadde jo helt glemt de klærne, de lå innerst i skapet med merkelappen på. Så nå har jeg jo faktisk et helt nytt klesskap omtrent! :D Måtte faktisk kaste en olebukse som var for stor også, pluss noen andre klær som var for store. GØØY!!

Nå har jeg fått ekstra motivasjon og er klar for en ny uke med sunn mat og trening! :-) Må vel nesten begynne å spare litt penger så jeg kan kjøpe meg nye klær ettersom alt annet blir for smått. Hehe, finnes jo ikke noe bedre unnskyldning enn det for å dra på shopping! ;)

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gudinna :goodbye:

så gøy med klær som "endelig" passer... du hadde ikke vokst fra dem sånn smaksmessig også, dvs likte du dem enda?

Synes det høres ut som det snart er lov å unne seg noe nytt på shopping, jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Hei Aurelia :D Nei de var heldigvis ganske så nøytrale og "tidløse" så det var ikke no problem:) Vanlige bukser, svart tubekjole, olaskjørt, osv. Jeg gleder meg så til å faktisk kunne bruke ALT som ligger i skapet mitt og det kan jeg nå! :jepp: Ja, nå er det bare å spare penger å GO SHOP! hihi :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, ingenting er bedre enn å faktisk kunne bruke de klærne som har vært "dårlig samvittighet" prosjekt lenge. Har en silke bukse som jeg gjerne skulle kommet inn i, den er såå fin.

Ha en fin mandag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Ok, nå trenger jeg litt hjelp her folkens! Jeg har nemlig bare gått ned 4 gram denne uka (veide meg i dag tidlig), så da jeg dro på trening i dag spurte jeg treneren min hva grunnen til det kunne være, siden jeg faktisk trente mer den uka enn jeg pleier. Han mente det var fordi jeg spiste for lite, at jeg burde spise mer enn 1300 kcal per dag. Han mente kroppen tok til seg alt fettet den kunne, og jeg skulle ta med matplanen min og vise den til han så han kunne gjøre noen justeringer.. Hva tenker dere, vil det være lurt å spise mer?? Han er jo utdanna og har masse kunnskap om dette, men jeg var jo sikker på han skulle si at jeg måtte spise mindre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok vist han matplanen din ja, er han som kan mest om det (selv om kommer han med sykt forslag ville jeg blitt skeptisk). Er bedre å høre på han, enn å la være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Sant det Skybert:) Får ta det med å se hva han sier for noe ihvertfall.. :)

Glemte jo helt å skrive om dagens treningsøkt i stad, og det må jeg jo gjøre!! Bytta på å sykle og gå på ellipsemaskin i ca 45 min, og deretter noen styrkeøvelser for armene + planken. Tenkte jeg sku få trent i mårra også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag var en spennende dag ja :D Jeg tok jo med matplanen min ned til treneren i dag og vi satt leeeenge og prata. Han likte ikke så godt den dietten jeg har gått på og mente jeg måtte begynne å spise karbohydrater, fett og proteiner i hvert måltid. Fikk en helt ny diett, som er mye friere enn den jeg har hatt! Og det liker jeg veldig godt, for nå er jeg ganske drittlei den andre. Skulle helst unngå brød og andre hveteprodukter, sampt pasta. Så denne planen virker bedre, men spørsmålet er jo om den er like effektiv som den andre har vært! I denne skal jeg nemlig ikke telle kalorier på samme måte. Det er helt anderledes enn den jeg har hatt, men han mente absolutt at den kom til å virke! Så jeg skal gi det et forsøk, siden kroppen min ikke liker den andre dietten lenger..:P Så frokost i dag ble kyllingsalat og noen nøtter. NAM! :D

Trente 45 minutter på ellipsemaskin og sånn "trappe"maskin i dag og den trappemaskine var skikkelig tung!:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen (og humøret) har sikkert godt av forandringer. Kan tenke meg man blir litt lei å holde seg helt borte fra visse matvarer..

Ps: Prøv å ikke vær alt for utolmodig..Jeg har stor tro på at han gir deg riktig diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gudinna

Hei igjen, glemte helt å skrive her i går jeg:) Jeg har økt mengden karbohydrater et par dager nå, for det sa treneren at jeg skulle. Rett og slett for at kroppen ikke skal bli vant til å få den samme mengden kalorier per dag. Og hva har skjedd? Jo jeg har gått ned 800 gram :O Tror kroppen trengte det her jeg. Så i dag blir den første "vanlige" dagen på den nye dietten. Altså den første dagen hvor jeg ikke skal spise mer karbohydrater enn det står. Men han anbefalte å doble karbohydrat-mengden en gang i uka. Høres ekstremt mye ut men, han virker som en som kan sakene sine. Dessuten er et liv uten brød utrolig godt for kroppen føler jeg! Har bare en skikkelig god følelse i hele meg. Gikk også tur en og en halv time i går! Gikk med venninna mi og da flyr jo tiden. Kjempekoselig, og jeg har sovi kjempegodt i natt!

Nå MÅÅ jeg begynne å trene ordentlig styrke her. Hvordan skal jeg motivere meg til det? Det er jo det kjedeligste i hele verden.

Dessuten har jeg eksamen i mårra. Hjemmeeksamen på 6 timer, så er det påskeferie. Det blir deilig, selv om jeg må jobbe med skolen da også. Urk.. Men siden vi ikke skal på hytta (tror jeg) så blir det kanskje lettere å følge dietten til en viss grad, selv om vi kommer til å bli bedt på middag til svigers noen ganger sikkert. Får bare ta litt mindre mengde enn jeg egentlig har lyst til ;) Også lurer jeg på hva jeg skal gjøre med påskeegget mitt i år!!!? hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på sånne trenere, og er jo enda mer motiverende når det går så greit for deg :)

Er kjempekoselig å gå på tur, spesielt når man kan skravle litt ved siden av. Flink jente!!

Har du hørt med treneren din da?hvilke øvelser som kan passe for deg? han/hun kan vise deg noen styrke øvelser, som gjør det mye enklere for deg?

Skal ikke mye til før du blir hekta altså. Det virker veldig kjedelig, men så fort du kjenner at det svir i musklene, vet du at det fungerer, og vips er du hektet. Etter jeg begynte å trene med PT'n min har jeg mye mer lyst til å trene styrke enn å løpe på tredemølla :)

Du må få lov til å kose deg litt ekstra siden det er påske, men prøv å tren litt ekstra de dagene du vet det kommer til å bli større kal inntak..så kommer dette til å gå kjempefint.

Masse lykke til på eksamen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Takk skal du ha Skybert, bare en time til eksamen nå :D Hehe. Joda jeg har fått treningsopplegg på styrke. Jeg skal skal SKAL begynne på det fra uken av! Jeg har ingen tid å miste nå! Får lese litt i tråden din for å motivere meg. Hehe;) Treneren min sa nemlig at styrketrening egentlig er viktigere enn kardio, pga da vil kroppen forbrenne mer også når man hviler.

Så er vi bedt på hyttetur med svigerforeldrene mine til helgen. Og svigermora mi lager selvfølgelig masse god mat. Jeg får prøve å begrense meg bare, og begynne for fullt fra mandag av!!! Må psyke meg opp i løpet av helga da.. Merker at de 10 neste kg kommer til å bli tyngre enn de 13 jeg jeg gått ned til nå.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Gudinna

Hei igjen alle sammen :goodbye:

Da nærmer det seg slutten på påskeferien og jeg skal ikke lyve å si at jeg har vært superflink for det har jeg ikke! Vi har blitt bedt på middag og filmkvelder, vært ute med venner og spist of kost oss. Jeg har passet på å ikke overdrivi så jeg har ikke gått opp i vekt igjen! Fikk gått turer ihvertfall;) Men selv om jeg har kosa meg og hatt det kjempebra kjenner jeg samvittigheten begynner å komme snikende nå. Har ikke fått gjort mye skolearbeid heller..

Men jeg var på besøk hos pappa her om dagen som jeg ikke har sett på ganske lang tid, og han så med EN gang at jeg hadde blitt tynnere :D Hurra! Det er litt lettere å se for de som ikke ser meg hver dag..

Jeg har en ekstremt hard tid i møte nå, både med tanke på slankingen og skolen. Jeg skal skrive 2 bacheloroppgaver og har 4 store eksamener igjen. HUFF! Så nå må jeg omstille meg fra feriemodus til arbeidsmodus, for nå blir det fullt kjør! Har til og med fått meg noen vakter på jobb, så nå blir det jammen ikke mange kosedager før sommeren. Skal skjerpe meg med styrketreningen fra nå av så kroppen blir stram, begynne ordentlig på dietten jeg har fått og være mest mulig i aktivitet.

Når jeg har en så tøff tid foran meg får jeg bare fokusere på målene. Jeg får finere og sunnere kropp, bedre karakterer og mer penger! ;) Må ikke glemme at jeg gjør dette for min egen del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

I dag har jeg og venninna mi trena i nesten 1 og en halv time på trenigssenteret!! :D Godt å komme i gang igjen. Har egentlig hatt en skikkelig PMS-dag hvor alt har gått galt, og da hjelper det virkelig å trene! Da blir ting bedre med en gang.

I mårra SKAL SKAL SKAL SKAL jeg trene styrke!!!! Nå har jeg skrivd det her, så nå er det ingen vei tilbake! ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skjønner godt at du blir litt små stressa med det programmet, men tenk så godt det føles etterpå?

Du skriver at du har 2 bachelour oppgaver, det vil si at du går på siste året, og ikke ønsker å utsette en av eksamene dine til høsten??

Hvordan gikk det med styrketreningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudinna

Hei Skybert!:) Hmm, jeg skjønte ikke spørsmålet ditt jeg :sjenert: går tredje året på allmennlærerutdanninga og har jo minst ett år igjen :)

Hehe, treninga på fredag gikk faktisk bra den :D Går alltid greit når jeg først kommer i gang. Blei ikke no trening i helga da, så tenkte jeg sku få til en styrkeøkt i mårra å;)

Fikk ihvertfall gått en halvtime i dag, og da jogga jeg 15 minutter i strekk! og det er lenge siden jeg har kunt. *stolt* :jepp: Men i mårra tenkte jeg å trene ute siden det er så deilig vær. Da er det ikke noe problem å komme seg ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...