Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #41 Skrevet 17. januar 2010 Du har helt rett. Nå var det vel ikke deg jeg stilte spørsmålet til, men jeg begynner å ane at du ikke er fullt så sympatisk som du forsøker å fremstille deg selv her på forumet.
Gjest Oluf Skrevet 17. januar 2010 #42 Skrevet 17. januar 2010 Klassisk debatt som angår moral og hvor grensene går, tror de fleste velger å ikke annmelde sitt eget barn i en slik sak på grunn av at utfallet vil trolig være fryktelig. Barnet blir ikke bare risikere straff men også å være skyldig dop-langere. Å true sitt eget barn med å annmelde dersom ikke skiten blir levert tilbake er et annet spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #43 Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde tatt det fra ungen og solgt det selv. Tjener jo jaggu en liten formue på det. jeg hadde tatt stoffet og solgt ungen!
Monica1968 Skrevet 18. januar 2010 #44 Skrevet 18. januar 2010 Selvfølgelig så kan man jo håpe på at man får narkohaien dømt og buret inne for resten av livet, men sannsynligheten for at dette skjer er liten. Som du selv påpeker, er det illusorisk-man kan ikke dømmes til lengre fengselsstraff enn 21 år her i landet(ja, det finnes et unntak, men det går jeg ikke inn på her), og med "god oppførsel" slipper de 1/3 av straffen. I "beste" fall får du altså narkohaien innesperret i 14 år. Ikke at det har så stor betydning, altså, for kompisene hans vil likevel stå klare til å gjøre de verst tenkelige ting mot 15-åringen.
Gjest negasjon Skrevet 18. januar 2010 #45 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ville kjøpt meg en pistol og fisket ut hvor stoffet kom fra. Hadde skutt før jeg hadde fått svar, og ringt til politiet etterpå. Dvs etter at jeg hadde latt guttungen få husarrest, og etter at jeg hadde sniffet i meg noe. Jeg hadde ikke visst hva jeg skulle gjøre. Pratet med han, og bedt han levere dopet tilbake, og blitt med han og sagt at dette må det bli en slutt på.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #46 Skrevet 18. januar 2010 Det blir litt på siden av tråden, men kort sagt fordi jeg ikke ser noe galt i det. Jeg mener at voksne mennesker selv bør få velge hva de vil ruse seg på, så lenge de tar ansvar for seg selv, og ikke plager andre. Du mener vel ikke for alvor at det er greit å ruse seg?! At det er GREIT å bruke ulovlige stoff?? Her jobber vi politikerene på spreng for å fjerne dette problemet (ja, noe jeg veit vi aldri kommer til å klare).. Er da ikke særlig rart når enkelete går ut og sier at det er greit å ruse seg!?
miss_universum Skrevet 18. januar 2010 #47 Skrevet 18. januar 2010 Jeg tror at hvis man finner en pose med 2.5kg kokain på rommet til ungen, så er både du og ungen ute å kjøre uansett hva man velger.. Det å helle det ut å glemme saken må jo være det verste valget spør du meg, da risikerer du livet til både ungen og kanskje andre familiemedlemmer/bekjente. Ingen narkohaier vil kunne glemme en sånn gjeld uansett hvor langt du flytter, og vil de ha fatt i deg, så finner de deg. Anmelder du ungen (kommer jo selvfølgelig an på hvor gammel h*n er), blir det nok lang fengselsstraff og en litt ødelagt familie.. Pluss at hvis h*n blir tvunget til å oppgi navnet på den som evnt. eier narkotikaen blir han for evig stemplet som tyster, og er igjen i fare.. En loose-loose-situation.. Og selv om h*n sitter i fengsel i lang tid så vil nok fremdeles eieren av denne narkotikaen få dekket tapet sitt, og da kommer de nok til nærmeste familie og krever de..
Monica1968 Skrevet 19. januar 2010 #48 Skrevet 19. januar 2010 Du mener vel ikke for alvor at det er greit å ruse seg?! At det er GREIT å bruke ulovlige stoff?? Her jobber vi politikerene på spreng for å fjerne dette problemet (ja, noe jeg veit vi aldri kommer til å klare).. Er da ikke særlig rart når enkelete går ut og sier at det er greit å ruse seg!? Spørsmålet var ikke til meg, men jeg vil gjerne svare likevel. Først er det verdt å påpeke at det er forskjell på stoff og stoff, for å si det helt banalt. Man har opiater og hasj, som gjerne kan legaliseres for min del. Bruk av disse stoffene gir stort sett ikke andre konsekvenser enn at man blir hektet(opiater), eller litt dummere(hasj). Årsaken til at heroinister ser slitne ut, er livsstilen, ikke stoffet. Disse stoffene er det bare et problem med, nemlig at de er ulovelige, og for min del kunne de gjerne legaliseres. Så har vi stoffer som ødelegger hjernen, følelselivet og kroppen som helhet, slikt som amfetamin, kokain og LSD. De bør absolutt IKKE legaliseres.
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 19. januar 2010 #49 Skrevet 19. januar 2010 Du hadde altså levert tilbake stoffet til de kriminelle?! Det var virkelig et fint signal å sende barnet sitt. Og når barnet er myndig, da er det altså ett fett for deg. Alternativet er å selge det for så å gi pengene for det. Han skylder sannsynligvis MYE penger for dette (som nevnt over), og den gjelden blir ikke strøket selv om man har et møte med kontaktlæreren. Iom at det er så mye, så må han ha en viss tillit i miljøet, noe som betyr at han er nok mere involvert enn du tror. Vrien situasjon, men med tanke på hans fremtid, ville jeg forsøkt å løse situasjoen(legge den bak seg) uten innblanding av myndighetene. Det gavner ingen å få dette inn i offentlige arkiver, rulleblad etc. Det viktige nå, er jo å åpne andre muligheter og karrierer.. Fryktelig vanskelig situasjon.
Gjest IknoW Skrevet 22. januar 2010 #50 Skrevet 22. januar 2010 Man sier da fra til politiet! Dette er jo snakk om alvorlig lovbrudd. Og politiet vil i slike tilfeller ordnet beskyttelse for poden og familien. Tydelig at flere ikke vet nok om slikt. Og nei, jeg gidder ikke gå videre inn på det. Hva ville du gjort da? Brukt det opp selv kanskje? VÅKN OPP!!! Du vet jo helt klart IKKE litt hva du snakker om.. Ordner beskyttelse for fam? Ja, mulig det, men d er ikke så lett.. Vi snaker her om mennesker som ikke bryr seg en døyt om poden og familien hans. Dette er ikke jo ikke som i barnehagen vet du.. At man sladrer, og noen må i skammekroken.. Nei det beste her er vel å lev dritten tilbake, og ta med poden på ei øy i havgapet laaangt i nord. Og der kan han i grunn være til han skjønner!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå