Gå til innhold

Narkodealer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg skal si deg en ting, troyamin. jeg er midt i en slik situasjon nå selv, og det virker ikke som om du har peiling. min bror er i nøyaktig samme situasjon som skissert av TS, og min mor meldte det inn. nå er broren min i konstant fare, og vi får svært lite oppfølging som pårørende! ufattelig ekkelt, og min kjære mor er fryktelig redd på daglig basis..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg skal si deg en ting, troyamin. jeg er midt i en slik situasjon nå selv, og det virker ikke som om du har peiling. min bror er i nøyaktig samme situasjon som skissert av TS, og min mor meldte det inn. nå er broren min i konstant fare, og vi får svært lite oppfølging som pårørende! ufattelig ekkelt, og min kjære mor er fryktelig redd på daglig basis..

Kan jeg spørre deg om hvem gjest du prater til? For er det h*n rett over deg har vi en misforståelse på gang.

Skrevet
Ja vel? Du vet ikke en gang jeg skulle si en gang(faktisk ikke noe stygt)

Men du er nå ikke noe bedre selv som slenger ut "for et tåpelig spørsmål" til en som spør om noe.

Er det en gjest som holder en diskusjon med seg selv, eller...? Og jeg vet nok mer enn du tror.

Så hva ville du gjort om igjen da? Beholdt det? Solgt det? Uansett så er løsningen å si fra til politiet.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Uansett så er løsningen å si fra til politiet.

Isåfall syns jeg du leker med din families helse. Her snakker vi veldig mye penger, gjeld og evn. tysting blir ikke glemt fort i slike miljøer.

Skrevet
Kan jeg spørre deg om hvem gjest du prater til? For er det h*n rett over deg har vi en misforståelse på gang.

Ser at du snakket til en annen. Da vet jeg det. Beklager

Er det en gjest som holder en diskusjon med seg selv, eller...? Og jeg vet nok mer enn du tror.

Så hva ville du gjort om igjen da? Beholdt det? Solgt det? Uansett så er løsningen å si fra til politiet.

1: Jeg har svart to, tre ganger i denne tråden (og diskuter ikke med meg selv). Du sa i ditt første svar "for et tåpelig svar". Det er så idiotisk at jeg har ikke ord og jeg sier i fra. Det er å angripe folk. Hva er poenget?

2: Du laget et innlegg der du spør noe sånt som om det er greit at 15-åringer drikker (var noe lignende). Det spørsmålet er i samme katogori som dette vil jeg si og er minst like "tåpelig" (men jeg synes ikke noen innlegg er det).

Det var det jeg hadde tenkt å si til deg, men tenkte at jeg droppet det. Og nei, innlegget var ikke tåpelig.

3: Jeg har ikke angrepet deg (eller ikke med vilje i hvertfall).

Jeg prøver bare å forsvare meg.

Første gjest i ditt sitat er meg, nummer to er ikke (men trodde han snakket til meg først)

Forresten. Jeg vet selv ikke hva jeg ville gjort i en slik situasjon. Jeg tror jeg hadde gått il politiet, men etter å lest en del svar her så er jeg faktisk ikke sikker. Det er kanskje ikke så lurt, eller? Hadde jeg ikke jeg kommet over dette innlegg og kommet opp i en slik situsjon så hadde jeg kanske gjort noe verldig dumt?

Gjest Gjest_Elle_*
Skrevet
Ser at du snakket til en annen. Da vet jeg det. Beklager

1: Jeg har svart to, tre ganger i denne tråden (og diskuter ikke med meg selv). Du sa i ditt første svar "for et tåpelig svar". Det er så idiotisk at jeg har ikke ord og jeg sier i fra. Det er å angripe folk. Hva er poenget?

2: Du laget et innlegg der du spør noe sånt som om det er greit at 15-åringer drikker (var noe lignende). Det spørsmålet er i samme katogori som dette vil jeg si og er minst like "tåpelig" (men jeg synes ikke noen innlegg er det).

Det var det jeg hadde tenkt å si til deg, men tenkte at jeg droppet det. Og nei, innlegget var ikke tåpelig.

3: Jeg har ikke angrepet deg (eller ikke med vilje i hvertfall).

Jeg prøver bare å forsvare meg.

Første gjest i ditt sitat er meg, nummer to er ikke (men trodde han snakket til meg først)

Forresten. Jeg vet selv ikke hva jeg ville gjort i en slik situasjon. Jeg tror jeg hadde gått il politiet, men etter å lest en del svar her så er jeg faktisk ikke sikker. Det er kanskje ikke så lurt, eller? Hadde jeg ikke jeg kommet over dette innlegg og kommet opp i en slik situsjon så hadde jeg kanske gjort noe verldig dumt?

Jeg tror ikke du skal høre så nøye på hogwash og Glør. De dukker på mystisk vis opp som troll i eske i alle narkodebatter. Narkotika er så positivt, må vite. Man må for all del ikke involvere politiet!...

Den eneste de lurer, er seg selv.

Skrevet
Jeg tror ikke du skal høre så nøye på hogwash og Glør. De dukker på mystisk vis opp som troll i eske i alle narkodebatter. Narkotika er så positivt, må vite. Man må for all del ikke involvere politiet!...

Altså, tror du det er peace of cake for en 15 åring å skylde en eller annen narkobande penger for 2,5 kilo kokain? Hva skal liksom politiet gjøre da? Gi hele familien nye identiteter? Så hele familien skal flytte vekk, bryte med alt og alle, fordi det skal statueres et eksempel?

Hjelpes, håper virkelig ikke dere som mener dette ender med å få barn som velger feil vei her i livet...

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet

Selvfølgelig dukker jeg opp, da det engasjerer meg. Vis gjerne til hvor jeg sier at Kokain f.eks er så positivt. Poenget mitt her er at

det er snakk om store verdier, så enten er sønnen styrtrik, eller så holder han på det for noen.

Grunnen min for ikke å involvere politiet hvis det hadde vært mitt barn hadde ikke hatt noe som helst med om jeg synes narkotika generellt er positivt eller negativt for samfunnet, det hadde rett å slett gått på å beskytte seg selv og sine. Slike verdier blir ikke glemt selv om politiet er involvert. Jeg kunne ikke levd med at sønnen min hadde blitt drept fordi jeg insisterte på å handle irrasjonellt og panisk og ringe politiet.

Dette burde strengt tatt ikke være nødvendig, men tar det med for å slippe enda flere misforståelser. Jeg hadde _ikke_ likt å ha ett barn som hadde solgt noe som helst ulovlig, uansett mengde.

Skrevet

JEg tror strengt tatt ikke å levere tilbake dritten hadde løst noe som helst, man hadde vært i klørne på dem uansett, og hadde antagelig måttet flyttet for å f til et miljøskifte likevel. Da kan man jo likegjerne melde fra til politiet, så kanskje man får gitt litt faenskap tilbake også

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)
Man sier da fra til politiet! Dette er jo snakk om alvorlig lovbrudd. Og politiet vil i slike tilfeller ordnet beskyttelse for poden og familien. Tydelig at flere ikke vet nok om slikt. Og nei, jeg gidder ikke gå videre inn på det.

Hva ville du gjort da? Brukt det opp selv kanskje?

Tydelig at du ikke vet at politibeskyttelse ikke alltid er nok om man skylder en gjeng galninger over en million kroner. Før eller siden så må man tilbake til realiteten, og de folka der husker like godt som elefanter. Og tro meg, de hadde ikke nøyd seg med "kun" å knuse kneskålene på noen som skylder så mye penger.

Jeg veit helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort, men jeg tror jeg hadde kommet meg langt avgårde først dersom jeg hadde bestemt meg for å melde fra til politiet. Og belaget meg på å bli borte en god stund.

Endret av SmallTalk
Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet

Jævlig bra dillemma/spm.

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde konfrontert ungen, det er sikkert og visst.

Skrevet
Tydelig at du ikke vet at politibeskyttelse ikke alltid er nok om man skylder en gjeng galninger over en million kroner. Før eller siden så må man tilbake til realiteten, og de folka der husker like godt som elefanter. Og tro meg, de hadde ikke nøyd seg med "kun" å knuse kneskålene på noen som skylder så mye penger.

Hva vet du om det?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hva vet du om det?

Helt ærlig, fint lite. Men som alle andre steder så er neppe politiet helt vanntett det heller. Og dessuten så er det ikke bare-bare å forsvinne eller å få politibeskyttelse. Man har ikke politibeskyttelse for alltid, og alternativet da blir vel å "forsvinne" fra jordens overflate. Selvfølgelig så kan man jo håpe på at man får narkohaien dømt og buret inne for resten av livet, men sannsynligheten for at dette skjer er liten.

I tillegg så sier det seg selv at en narkohai som forventer å få inn over en million kroner ikke vil ta lett på dette hvis disse pengene skulle forsvinne. Folk med vesentlig lavere narkogjeld får gjennomgå hardt, hva skjer da med de som skylder en million?

Skrevet
Helt ærlig, fint lite. Men som alle andre steder så er neppe politiet helt vanntett det heller. Og dessuten så er det ikke bare-bare å forsvinne eller å få politibeskyttelse. Man har ikke politibeskyttelse for alltid, og alternativet da blir vel å "forsvinne" fra jordens overflate. Selvfølgelig så kan man jo håpe på at man får narkohaien dømt og buret inne for resten av livet, men sannsynligheten for at dette skjer er liten.

I tillegg så sier det seg selv at en narkohai som forventer å få inn over en million kroner ikke vil ta lett på dette hvis disse pengene skulle forsvinne. Folk med vesentlig lavere narkogjeld får gjennomgå hardt, hva skjer da med de som skylder en million?

Det du skriver her, er dine personlige antagelser.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Det du skriver her, er dine personlige antagelser.

Ikke alt. Jeg veit at folk med mindre narkogjeld får gjennomgå hardt dersom denne ikke betales.

Forøvrig, ja. En del er antagelser. Men det var da vitterlig det innlegget jeg svarte på også.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg veit helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort, men jeg tror jeg hadde kommet meg langt avgårde først dersom jeg hadde bestemt meg for å melde fra til politiet. Og belaget meg på å bli borte en god stund.

Pleier du alltid å forfølge andre brukere på en så negativ måte? Har lagt merke til at du har et par stykker du alltid rakker ned på.

Skrevet
Hvordan hadde du reagert om du fant ut at ditt barn solgte narkotika som hasj, heroin, kokain osv?

Og hvordan hadde du reagert om du en dag ryddet rommet til ditt barn og du fant 2,5 KG kokain i en pose?

Hadde du helt det ut og glemt det eller hadde du anmeldt barnet ditt?

Ha-ha, ja sikkert.

:filer:

Skrevet

1. Fått distribuert stoffet.

2. Fått slettet gjelden på stoffet.

3. Fått skikk på ungen.

Skrevet
1. Fått distribuert stoffet.

2. Fått slettet gjelden på stoffet.

3. Fått skikk på ungen.

Du ville fått skikk på din egen unge, men det er ikke så farlig med alle dem du ville distribuert stoff til?

Skrevet
Du ville fått skikk på din egen unge, men det er ikke så farlig med alle dem du ville distribuert stoff til?

Du har helt rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...