AnonymBruker Skrevet 14. januar 2011 #21 Del Skrevet 14. januar 2011 TS her oj gammel tråd siden denne tråden ble skrevet så har jeg opplevd flere ting, og ikke når jeg har vært i sengen eller andre steder hvor jeg slapper /sover for deg over her som lurte på det. Jeg og en venninne opplevde da vi var innom på fest en gang i fjor vår/sommer omkring der. Hun opplever også stadig og se spøkelser, føle ting og er oppvokst med det både hun og søskene hennes. Så da vi begge merket "noe" da vi satt inne i stuen det huset hvor det var fest, og begge snur seg samtidig mot trappen (vi satt et stykke fra hverandre) fordi vi merket noe. Og bare ser på hverandre og bekrefter til hverandre at vi følte et nærvær. Det samme skjedde en gang til i det samme huset med den venninnen min, vi var nok en gang bare innom på fest der og vi merket med en gang vi kom inn døren. Et sterkt nærvær denne gangen og vi kunne plassere han på samme plass (han sto rett bak oss nedenfor den trappen), beskrev han likens i utseende og sinnstilstand. Det var et veldig sterkt nærvær som sjeldent oppleves for min del. Og så gøy at hun sa akkurat det samme da vi pratet om det etterpå, det var veldig interessant! Denne venninnen min opplevde også etter en nær venn av hun døde for noen mnd siden, og få håndmerker på magen som ikke stemte med kjærestens eller hennes håndmerke. Det var så tydelig at man skulle tro hun hadde fått et hardt slag på magen, men selvsagt ville hun våknet om hun ble slått så hardt som det merket vistes. Det var knall rødt og en stor håndflate! hun har pratet med 2 klarsynte som hun kjenner uavhengig av hverandre og de begge mener hun må dra til legen med magen, at det er et tegn på at det er noe med magen. Noe jeg tror på, hun plages mye med vond mage og av og til kvalme men har ikke vært der enda så vidt jeg vet. Hun våknet også med håndmerke på skulderen ikke lenge etter, og samme dag eller neste dag (husker ikke helt) så fikk hun vondt i skulderen og måtte til legen og da hadde hun fått en eller annen betennelse. Og disse håndmerkene kom etter at kompisen hennes døde, etter hun hang opp et bilde av han over sengen sin, så hun tror det kan være han Interessant og lese om andre sine opplevelser her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #22 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva i huleste har dette med natur og vitenskap å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. januar 2011 #23 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva i huleste har dette med natur og vitenskap å gjøre? Det kan vel hende at dette er en del av den menneskelige natur? Det foregår også forskning på sånt og har foregått i århundrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 31. januar 2011 #24 Del Skrevet 31. januar 2011 Det kan vel hende at dette er en del av den menneskelige natur? Det foregår også forskning på sånt og har foregått i århundrer. Forholdsvis svak fremgang i denne forskningen. Forskningsprogrammer som pågår i hundrevis av år, uten resultater, har ofte ikke så mye for seg. Som astrologi, homeopati og kiropraktikk. I sin tid gode ideer, men uten reell substans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 13. februar 2011 #25 Del Skrevet 13. februar 2011 Forholdsvis svak fremgang i denne forskningen. Forskningsprogrammer som pågår i hundrevis av år, uten resultater, har ofte ikke så mye for seg. Som astrologi, homeopati og kiropraktikk. I sin tid gode ideer, men uten reell substans. De mener de har resultater, og de publiserer også, men henvises vel gjerne til å publisere i "egne" medier, fordi de ofte forkastes av redaktører ellers uten at disse engang gidder å bla igjennom for å se hva det gjelder. De er som deg, og kaller alt woo. Derfor går det tregt. Ikke får de millioner til forskningen sin heller, de må finne pengene sjøl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. februar 2011 #26 Del Skrevet 13. februar 2011 De mener de har resultater, og de publiserer også, men henvises vel gjerne til å publisere i "egne" medier, fordi de ofte forkastes av redaktører ellers uten at disse engang gidder å bla igjennom for å se hva det gjelder. De er som deg, og kaller alt woo. Derfor går det tregt. Ikke får de millioner til forskningen sin heller, de må finne pengene sjøl. Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser, og de foreligger ikke. Det er såpass enkelt som det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 14. februar 2011 #27 Del Skrevet 14. februar 2011 Forholdsvis svak fremgang i denne forskningen. Forskningsprogrammer som pågår i hundrevis av år, uten resultater, har ofte ikke så mye for seg. Som astrologi, homeopati og kiropraktikk. I sin tid gode ideer, men uten reell substans. Kiropraktikk?? Jeg trodde de fleste leger henviste til Kiropraktiker ved ryggproblemer? Hvorfor skulle de gjøre det hvis det ikke funket? Og, til forskjell fra de andre du nevnte, gjør de faktisk noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. februar 2011 #28 Del Skrevet 14. februar 2011 Kiropraktikk?? Jeg trodde de fleste leger henviste til Kiropraktiker ved ryggproblemer? Hvorfor skulle de gjøre det hvis det ikke funket? Og, til forskjell fra de andre du nevnte, gjør de faktisk noe. Så fint, dette er dagen da jeg kan lære deg noe nytt. Kiropraktikk i sin opprinnelige form var en tilnærming som baserte seg på at alle sykdommer (ALLE) skrev seg fra subluksasjon i ryggsøylen, og kunne kureres gjennom å rette på disse feilstillingene ved manuell terapi. http://en.wikipedia.org/wiki/Chiropractic Kiropraktikken startet omtrent samtidig med at bakterier begynte å bli oppdaget og den sk mikrobeteorien om sykdom ble til. Den vi dyrker i dag. Men kiropraktikerne ville ikke godta mikrober som en årsak til sykdom, og insisterte på at f.eks kopper skrev seg fra feilstillinger i ryggraden. Noe de fortsatte med ganske lenge. Noen holder på den modellen enda, og behandler alt mulig rart med manuell terapi. Sukkersyke og astma, for eksempel. Jeg vet ikke om du husker omtale av rettssaken mot Simon Singh? http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Singh Han ble saksøkt for injurier for å ha sagt at kiropraktikere brukte ubrukelige behandlingsmetoder mot bedre vitende. Saken ble etter hvert frafalt, da de fant det heller vanskelig å demonstrere at kiropraktikk er brukbart til noe annet enn ryggplager. Hvis du vil ha en god latter, så les deg opp på kiropraktikere. De er nesten like morsomme som homeopater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. februar 2011 #29 Del Skrevet 15. februar 2011 Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser, og de foreligger ikke. Det er såpass enkelt som det. Et bevis er et bevis, det trenger ikke være ekstraordinært. men rapportene foreligger, de tradisjonelle/konservative vil bare ikke vite av dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #30 Del Skrevet 15. februar 2011 Et bevis er et bevis, det trenger ikke være ekstraordinært. men rapportene foreligger, de tradisjonelle/konservative vil bare ikke vite av dem. Hvis det man foregir å føre bevis for, er en hypotese som går mot alt man ellers har av viten og kunnskap om hvordan universet fungerer, så kreves det noe mer enn en svak sammenheng for å kunne si at det er noe der. For å si det sånn: Dersom man får resultater som iflg konvensjonell kunnskap og et stort volum av tidligere forskning, burde være umulige, så er IKKE det en foranledning til å sprette sjampanjen og ringe Nobel-komiteen. Man bør heller gå gjennom protokollen sin med finkam for å finne ut hvor feilen ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. februar 2011 #31 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har opplevd en slags omvendt form for klarsynthet som jeg i ettertid synes er ganske fascinerende, og har vært interessert i finne ut årsaken til. Jeg var på vei hjem fra jobb da jeg plutselig fikk en overbevisende tanke i hodet: Min bror hadde vært utsatt for en alvorlig bilulykke! Denne følelsen var så sterk at jeg fikk helt vondt i magen og ble helt satt ut. Dette var før mobiltelefonens tid, så jeg kunne ikke bare sende ham en melding eller ringe. Jeg kjørte hele turen hjem nærmest med gråten i halsen - og fant ut da jeg kom hjem at ingenting hadde skjedd. Ingenting skjedde i nærmeste fremtid heller, og nå - ti år etterpå - har verken min bror eller andre i min familie vært i en alvorlig bilulykke. Så da lurer jeg på: Hvor i alle dager kom den overbevisende innskytelsen fra? Det var ingenting som skulle tilsi at den skulle komme: Ikke var min bror syk, skadet eller kjørte på en farlig måte. Ikke hadde jeg vært bekymret for ham, sett en program om bilulykker eller noe som helst rett før. Jeg gikk hjem fra jobb som vanlig uten å tenke på noe spesielt da denne tanken ramlet ned i hodet mitt som lyn fra klar himmel. Ikke stemte den heller. Jeg blir nesten litt irritert på hjernen min, som tar seg slike friheter og bare finner på slikt helt på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #32 Del Skrevet 15. februar 2011 Kanskje du der og da hadde et snev av det folk med generalisert angstlidelse sliter med hele tida. Påtrengende tanker om at noe er forferdelig galt, og ofte ganske konkrete ting, også. Katastrofetanker, gjerne akkompagnert av livaktige forestillingsbilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. februar 2011 #33 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er mulig, men jeg lurer på hva årsaken er, rent nevrologisk (hvis det er riktig ord). Hvordan kan hjernen bare finne på å sette sammen en slik tanke av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #34 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er mulig, men jeg lurer på hva årsaken er, rent nevrologisk (hvis det er riktig ord). Hvordan kan hjernen bare finne på å sette sammen en slik tanke av seg selv? Det tror jeg skjer mer eller mindre hele tida. Men realitetskontroll sensurerer bort mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. februar 2011 #35 Del Skrevet 15. februar 2011 Så det du sier er at den dagen hadde jeg redusert realitetskontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 15. februar 2011 #36 Del Skrevet 15. februar 2011 Eg seier berre: Are you fantasy prone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #37 Del Skrevet 15. februar 2011 Så det du sier er at den dagen hadde jeg redusert realitetskontroll? Jeg tror ikke jeg ville trukket det riktig SÅ langt. Redusert realitetskontroll ville det vært dersom du var overbevist om at broren din faktisk VAR skadet fordi du følte det slik. F.eks hvis du hadde kastet deg på telefonen og ringt til politiet og varslet om at det var skjedd en ulykke. Som det var, hadde du en påtrengende følelse som var vanskelig å bli kvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #38 Del Skrevet 15. februar 2011 Eg seier berre: Are you fantasy prone? godt skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. februar 2011 #39 Del Skrevet 15. februar 2011 Hvis det man foregir å føre bevis for, er en hypotese som går mot alt man ellers har av viten og kunnskap om hvordan universet fungerer, så kreves det noe mer enn en svak sammenheng for å kunne si at det er noe der. For å si det sånn: Dersom man får resultater som iflg konvensjonell kunnskap og et stort volum av tidligere forskning, burde være umulige, så er IKKE det en foranledning til å sprette sjampanjen og ringe Nobel-komiteen. Man bør heller gå gjennom protokollen sin med finkam for å finne ut hvor feilen ligger. Du tar stadig utgangspunkt i at forskerne på disse tingene ikke har peiling verken på den vitenskapelige metode eller faktisk er ute etter å finne konkrete og ærlige svar på sine felt. Du ville nok antakelig være en av dem som forkastet et "paper" uten engang å bla igjennom det. Det er mulig, men jeg lurer på hva årsaken er, rent nevrologisk (hvis det er riktig ord). Hvordan kan hjernen bare finne på å sette sammen en slik tanke av seg selv? Angst kommer av at hjernen "husker feil", ble det forklart i et program jeg nylig så. Eller om jeg leste det i Hjerneutgaven som Ill.Vit nylig kom ut med. Og det høres jo ut som en tilsvarende ting du opplevde der. Hjernen din ga deg katastrofefølelse uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. februar 2011 #40 Del Skrevet 17. februar 2011 Mysan, det jeg stadig tar utgangspunkt i, er at bevisene er utilstrekkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå