Gå til innhold

Ad gaveønsker for Dagen..

Scorpina

Anbefalte innlegg

Min kjære og jeg har vært ilag, i skrivende stund, snart 11 år. Til neste år vil det da bli 12 år og ja....iløpet av SÅ mange år så har man jo anskaffet seg det meste nyttige (og unyttige) ;)

Så jeg sitter her og undrer meg litt over hva vi egentlig "trenger"/ønsker, og da igjen falt ned spørsmålet i hodet - - sender man ut noe ønskeliste?! Evt når?! I samtlige bryllup som vi har vært i har jeg spurt bruden direkte om hva de ønska seg og hvor evt gaveliste var blitt lagt ut. Men jeg mener....er det ikke greit at man sender ut et brev til alle gjester som har svart positivt på S.U noe a la "...veldig hyggelig at dere ønsker å komme til vårt bryllup, gaveønskeliste er lagt ut ved butikk x og butikk y" - - eller er det HELT på jordet????? Eller virker det "storforlangende"?!? Som jeg nevnte tidligere så HAR vi masse ting og tang men gavekort på KID/Princess f.eks (sengesett er HØYT ønsket) hadde vært meget vel mottatt.

Litt blank her ja :roll: så - hvordan GJØR man dette da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skriver i invitasjonen om at gavelisten og annen info finnes på vår hjemmeside. For de som ikke har internett sier vi bare ifra når de spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer helt sikkert til å ha ønskeliste et eller annet sted (Glasmagasinet, kanskje), men jeg tror ikke vi kommer til å opplyse om det i invitasjonene.

Jeg er veldig redd for å virke kravstor, og er redd for at det kan bli oppfattet sånn hvis vi gjør det.

Kun én gang har jeg opplevd at noen gjorde det, og da var det ganske mange som ga uttrykk for at de syntes det var litt usympatisk, så det er kanskje derfor jeg er litt redd for det...

Ellers har jeg inntrykk av at det er vanlig at folk spør brudeparet om de har en liste, så jeg regner med at vi gjør det på den måten:

sier ifra hvor vi har liste til de som spør, og satser på at det er endel som spør oss.

Resten får gi det de gir, gavene er jo ikke det viktigste!

(Selv om det høres fint ut å kun få ting man ønsker seg og evt. slippe bytting...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å skrive i innbydelsene, hvor de kan finne vår ønskeliste. Vi har lagt den opp på vår hjemmeside, den ønskelista som vi har til nå. Det kommer nok til å komme noen rettelser/tilføyninger til den, etterhvert.

Vi kommer nok også til å legge en ønskeliste ut hos glassmagasinet og tilbords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til begges foreldre + forlovere så sørger de for at ordet spres til både familie, slekt og venner... litt mer diskret og høflig, synes jeg. Ønskelisten er jo nettopp en idéliste til hva som trengs og ønskes hvor de kan hente ideer, ikke noen absolutt kravliste. Ellers synes jeg det er greit med "løpende info utover finnes på http://" i invitasjonen, og så ha ønskeliste på websiden, eller info om hvor ønskeliste ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha noen almenn shipping av ønskeliste, rett og slett fordi jeg synes det er usedvanlig frekt. Hos oss opplyses det om at dersom noen har spørsmål av noen art skal de rettes til vertskapet, altså mine foreldre.

Så da forteller vi heller mor hvor ønskelista ligger, så får hun videreformidle til de som er interessert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til å legge ut en ønskeliste på internett, og kanskje hos et par glassmagasin. Jeg vet at vennene mine setter pris på en slik liste, for å kunne kjøpe ting man sparer på/ønsker seg.

Vi kommer til å opplyse hvor listene er å finne på etterspørsel. Kommer ikke til å "prakke" dem på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer sikkert til å legge ut en ønskeliste hos Glasmagasinet, men jeg har også funnet en hel del andre steder jeg ønsker meg ting fra, så hvordan jeg skal løse det vet jeg ikke enda. Kanskje lage en liste med hva og hvor som jeg gir til foreldre og forlovere, så kan de svare hvis de blir spurt.

Hmmm, ikke bare enkelt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lage en liste med hva og hvor som jeg gir til foreldre og forlovere, så kan de svare hvis de blir spurt.

Dette kommer nok vi til å gjøre. Er lettere for folk å kjøpe gave når de vet hva vi ønsker oss. Spesielt for de som ikke kjenner oss kjempe godt og vet hva vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I invitasjonen står det noe som for mer informasjon se hjemmesiden vår. Men listene kommer nok til å ligge hos mødrene våre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempelurt å for eksempel spørre en god venninne, søster eller venn med god smak, om å være "gaveansvarlig". Denne personen kan da være med på en runde i de butikkene hvor man ønsker seg ting fra og bli briefet på hva brudetparet ønsker.

Så skriver man på innvitasjonen: "Ved spørsmål om gaver, ta kontakt med... + telefon".

Gaveansvarlig vil da holde en viss oversikt over hva gjestene kjøper, sørge for at det ikke blir mer enn nødvendig dobbelt, si ifra hva gjestene IKKE ønsker seg (slik at brudeparet slipper å være uforskammet, bytte mer enn nødvendig eller "miste noe i gulvet" :blunke: ) o.l. Det er også naturlig at den samme personen tar seg av åpningen av gavene + listeføring på den store dagen.

Brudepar, forlovere og evt. foreldre har som regel nok å ta seg til i tiden før bryllupet. På denne måten har man i det minste en ting mindre å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...om å være "gaveansvarlig". Denne personen kan da være med på en runde i de butikkene hvor man ønsker seg ting fra og bli briefet på hva brudetparet ønsker.  

Så skriver man på innvitasjonen: "Ved spørsmål om gaver, ta kontakt med... + telefon".

ALLRIGHT - NÅ er jeg med ja!! :) Det var også en vettug måte å gjøre det på!! Hirr-hirr ---- overlater alt det arbeidet til Anne ja (min forlover)

Liten anekdote - mange her snakker om å legge ut gaveønsker etc på hjemmeside....right - god idè i utgangspunktet - men hva om man har gjester som ikke vet opp/ned på en pc :ler: da er det vel liiiite smart av oss å gjøre noe sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers finnes det kopimaskiner slik at de som ønsker det kan få tilsendt kopi av ønskelisten.....via vertskapet eller forlover eller hva som helst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten anekdote - mange her snakker om å legge ut gaveønsker etc på hjemmeside....right - god idè i utgangspunktet - men hva om man har gjester som ikke vet opp/ned på en pc  :ler:  da er det vel liiiite smart av oss å gjøre noe sånt  :lol:

Ha derfor liste hos mor/forlover etc. Vet helt sikkert at den "eldre garde" kommer til å høre med min mor eller meg/han direkte om hva vi ønsker oss. Vennene våre er meg så vidt bekjent godt kjent med data og internett...det ordner seg alltid. Mitt "mareritt" er å ende opp med hele kolleksjonen til Sagaform :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...