Løpegutt Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 (endret) Litt rart spørsmål her men... Jeg driver å tegner en tegning av et typisk jentete studentrom og så lurer jeg på hvordan dere ser for dere et slikt hybelrom og hvilke ting og møbler en vanligvis finner på et slikt sted. Tegningen er nesten ferdig men jeg føler fortsatt at det mangler en del ting som utfyller bildet. Feks saker som ligger å slenger på gulvet, er plassert i bokhyllen, skrivebordet sengen osv. Post gjerne noen eksempelbilder Endret 13. januar 2010 av Løpegutt
Momseguri Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 (endret) *kremt* Hos meg er det; oppvask i vasken, kaffe og te kopper over alt, klær over de fleste stolrygger, blader, tankekart på veggen, postkort og bilder, pc`en, ledninger alle steder og panteflasker. Også har jeg sånne vegg-klistremerker som ser ut som valmuer (fra Ikea) på døren. Men jeg bor ilag med en gutt da, vet ikke om det har noe å si? Tror ikke jeg hadde hatt en stor jack daniels plakat på veggen viss det var bare meg Endret 13. januar 2010 av Meg_457
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Jeg også ville lagt inn panteflasker og kanskje en kasse halvfull med udrukket øl ved en vegg? En halvdrukket kaffekopp på pulten. Masse papirer soom ikke er sortert ennå + permer. Skolebøker og papirer ved sengen.
Løpegutt Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 (endret) Takk takk Panteflasker er notert Bare kom med flere forslag Endret 13. januar 2010 av Løpegutt
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Det er noen ting jeg føler er en gjenganger på de hyblene jeg har vært inne på: - En farge som går igjen på feks sengeteppe, duker og lys. Gjerne rosa eller lilla. Men selvfølgelig de obligatioriske drittstygge gardinene som henger der fra før i grusomme farger - Speil hvor man kan se hele seg i, gjerne med noen tørkler hengende over på siden, sjeldent hengt opp men står på gulvet - Røykepost i vinduet - Er det så mange som egentlig slenger klær på gulvet? Det har jeg aldri sett, men derimot slengt over en stol eller senga - Noen matvarer i hyllene siden de deler kjøkken med noen ekle griser som ikke rydder - Plakater eller sparsomlig med veggdekorasjon
Humleblomst Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Jeg bor ikke på hybel lengre nå, men de tingene som var veldig typisk meg da jeg bodde på hybel var kaffekopper og glass rundt omkring, vesker lå gjerne henslengt etter at jeg i full fart tok det jeg trengte over i en annen veske før jeg var ut døren. Permer, papirer og bøker var det ofte både i bokhyllene og i bunker på gulvet. Klær over alt der det var plass, prøvde å unngå gulvet men det var ikke alltid så lett. Bæreposer med litt innhold i, det tar tid å rydde ting på plass når man egentlig ikke vet hvor man kan ha det. Ladere til data og mobil sto gjerne i veggen på fulltid, på tross av at jeg visste de ikke burde det. På veggene, på skapdører og på sidene av hyllene hadde jeg på den tiden festet bilder av venner, ofte flere venner på hvert bilde og også postkort som jeg synes var fine.
Gjest Gjest_silje23_* Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er student og jente:) På soverommet/oppholdsrom: -En stor plante. Litte palmelignende -På veggen har jeg knagger/spikre som det henger smykker ned fra -Helfigurspeil -Masse telysholdere -Dilldall på veggene. Små sommerfugler, blomster ol som er festet på med sånn blå 'tyggis' -Masse puter i sofaen og sengen -Små bilder på veggene av venninner/familie -Strikketøyet på sofaen -iPoden ligger fremme -Sminke på skrivebordspulten -I bokhyllen har jeg: Tadaa, bøker:D -På bodet en duk, med telys på, og en bolle med skjell i. Samme med nattbodet. I tillegg til en radio -Stoooort klesskap -Skjerf/sjal henger på veggen Ellers i huset: -Sminkesaker/hudpleieprodukter er også på badet -Det er nesten alltid en søplepose ved kjøkkendøra -Og tomflasker! -Singstar -Mye skitten oppvask på kjøkkenet ja.. masse sko og klær i gangen -Forresten som ligger det ofte klær og pensko rundt på soverommet også, men sjeldent på gulvet. -frukt på kjøkkenet -gullfiskbolle Det var alt jeg kom på! Skriv gjerne hva det ble til til slutt :D
Gjest Gjest_Silje23_* Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Speilet mitt står på gulvet:P
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Sengeteppe og potteplanter er nesten obligatorisk Mye klær i en stol Tørkestativ eller tørkesnor Litt oppvask (spesielt frokosttallerkener og kaffekopper, evt presskanne) Datautstyr - nb, jenter har nok oftere en mindre og "penere" laptop enn gutter (kjæresten min har f eks en enorm stasjonær til spill o.l, selv i våre dager...) - jeg har både printer og scanner i tillegg. Hullemaskin, kalkulator. Bokhylle med blanding av pensumlitteratur, ringpermer, bladsorterere, magasiner (kan jo være ganske feminine, jeg har mest matblader) Plakater på veggene - jeg har pleid å ha "kule" filmplakater, har nå avansert til innrammede plakater fra ulike museer rundt omkring i Europa. Garn og strikketøy Vet ikke om det er så vanlig, men jeg har også et teppe i naturfiber på gulvet.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Bokhylle med blanding av pensumlitteratur, ringpermer, bladsorterere, magasiner (kan jo være ganske feminine, jeg har mest matblader) Jeg har forresten en god del skjønnlitteratur også i hyllene, samt diverse annet som egentlig skulle vært i kjøkkenskap og sånt, blant annet noe servise, te, ildfast form etc.
Gjest Gjest_Silje23_* Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Sengeteppe glemte jeg Og teppe på gulvet Møbler har for det meste hvit farge Svart/grå sofa og bord Puter er i ulike blåfarger Rosa permer i hylla ja:S Og noen mote/kjendis-blader..
Løpegutt Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2010 Ypperlig! Nå har jeg mye nå ta av! Tror jeg går løs på noen sjal og vesker sånn med en gang. Har alt skissert opp litt ølbokser og tomflasker
Momseguri Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Sengeteppe glemte jeg Og teppe på gulvet Møbler har for det meste hvit farge Svart/grå sofa og bord Puter er i ulike blåfarger Rosa permer i hylla ja:S Og noen mote/kjendis-blader.. Vet ikke om sengeteppe er så veldig vanlig? Jeg kjenner ihvertfall ingen som har det... Er ikke alltid jeg rer opp sengen en gang, så sengeteppe er jo bare i veien
Gjest Miam Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 På min forrige hybel var det: -Et hav av forskjellige typer telysestaker i alle former og farger. -Nilleposer med telys -Et par halvvisne potteplanter -Pensumbøker i høye stabler på pult, i hyller og på gulvet. -DVDer i stabler i bokhylla. -Tekopper her og der. -Et speil med en del personlige bilder tapet på. -*kremt* smågodtposer -Laptop på senga -Ledninger til tv, pc, mobil, og andre gadgets oover alt! -Skjerf hengende på knagger -Vesker hengende på sengekanten (en sånn stolpe på en måte :gjeiper: ) -Et par plakater på veggene av diverse artister, en asiatisk inspirert osv. -Parfymer i bokhylla. -Ullteppe på senga (jeg fryser!) -Tøfler ved senga. -En pose med hekletøy. GURIMALLA. Høres ut som om hybelrommet var bomba konstant jo! Det var vel bare ganske fullt tenker jeg
Humleblomst Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Vet ikke om sengeteppe er så veldig vanlig? Jeg kjenner ihvertfall ingen som har det... Er ikke alltid jeg rer opp sengen en gang, så sengeteppe er jo bare i veien Selvfølgelig er selgeteppet gjevnt over bare i veien, men veldig mange som flytter på hybel skaffer seg et slikt fordi de tenker at de skal re opp sengen hver dag. Og så skal de bruke sengeteppet over slik at folk skal kunne sitte på sengen. En som har litt erfaring vet at et sengeteppe bare er i veien, og at man så godt som aldri har tid til å re opp sengen, og at man som oftest ikke tar gjester med til hybelen av den grunn at det er for fullt, for trang og for rotete der. De fleste med litt erfaring velger et fleecepledd til å legge over sengen om de ønsker å dekke den til med, det tar gjerne mindre plass og kan brukes når det er kaldt også. Men skal du lage et bilde av en typisk jentestudenthybel må du gjerne ta med et sengeteppe i friske farger krøllet sammen i stolen under alle klærne.
¤Pernille¤ Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Hos meg har jeg ganske gjennomført 50-tallsstil, så det er kanskje ikke helt det du har i tankene. Men noe jeg kan nevne er (som flere sikkert har sakt): - oppvask - skittentøy (ganske ofte, i hvert fall... ) - truser på gulvet... (kanskje litt på kanten, hehehe) - høyhælte sko i bokhylla (dette er kanskje ikke så typisk, men sånn er det hos meg.. ) - skolebøker på gulvet - ledninger overalt Dette var noe av det jeg tror er typisk, i hvert fall!
Momseguri Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 - truser på gulvet... (kanskje litt på kanten, hehehe) - høyhælte sko i bokhylla (dette er kanskje ikke så typisk, men sånn er det hos meg.. ) Dette var noe av det jeg tror er typisk, i hvert fall! Dette har jeg også
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #18 Skrevet 13. januar 2010 Vet ikke om sengeteppe er så veldig vanlig? Jeg kjenner ihvertfall ingen som har det... Er ikke alltid jeg rer opp sengen en gang, så sengeteppe er jo bare i veien Jeg har bodd på hybel i flere omganger (evig student?), og synes det er praktisk med sengeteppe ettersom jeg ikke har sofa på rommet. Så hvis jeg skal sitte i senga eller ha besøk uten å sitte i det nokså sterile felleskjøkkenet, er det greit å slippe å sitte i brukt sengetøy. Men skal ikke påstå at det alltid ligger fint dandert over senga
virw Skrevet 14. januar 2010 #20 Skrevet 14. januar 2010 - høyhælte sko i bokhylla (dette er kanskje ikke så typisk, men sånn er det hos meg.. ) Sånn er det hos meg óg. Det er sko overalt! Støvlettar, joggesko, støvlar, tøfler, finsko, tøffe sko, søte sko, sko med sløyfer, flate sko, høge sko, røde sko, svarte sko, brune sko, gullfarga sko... Sko i hylla, sko under bordet, sko borte ved døra. Dessutan så har eg masse tepper og puter, billige smykker rundtomkring, alle slags sortar te, eit lite utvalg brennevin, strikkepinnar, symaskin, stoff, garn, DVDar, ordbøker, pensumbøker, skrivebøker...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå