Andale Skrevet 12. januar 2010 #1 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har vært så uheldig at toppdekselpakninga er blitt ødelagt, noe som har ført til masse oljesøl i motoren. Noen som vet hvor mye et vanlig verksted vil ta for motorvask og skifte av toppdekselpakning? Har ikke penger til en dyr verkstedregning nåååå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 12. januar 2010 #2 Del Skrevet 12. januar 2010 Alt kommer an på hva slags bil du har, og hvor lett det er å bytte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. januar 2010 #3 Del Skrevet 13. januar 2010 Akkurat motorvasken er ikke det største problemet, vil jeg tro... Skifte av toppakning kan variere fra bare noen få tusenlapper og opp til vanvittige summer. Mener å huske en som hadde en Mercedes S600 som måtte ut med nærmere 50-60000 for et slikt bytte. Den bilen er riktignok en smule ekstrem på alle måter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #4 Del Skrevet 13. januar 2010 Akuminium - Les før du skriver =D STOR forskjell på toppdekselpakning og toppakning.. Tipper det koster deg en tusenlapp å bytte toppdekselpakningen, om du har en "vanelig" bil med normal motor, og ikkeno superspreke greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 13. januar 2010 #5 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har vært så uheldig at toppdekselpakninga er blitt ødelagt, noe som har ført til masse oljesøl i motoren. Noen som vet hvor mye et vanlig verksted vil ta for motorvask og skifte av toppdekselpakning? Har ikke penger til en dyr verkstedregning nåååå... Er det bare toppdekselpakningen så er dette så enkelt at nesten enhver bør kunne klare det selv. Er det der i mot pakningen til selve toppen som er gått så kan det i verste fall, dersom bilen har kokt, være oppstått skjevheter som må slipes ned, og da er det en verkstedjobb som fort blir temmelig kostbar. Uansett bør et verksted kunne gi deg en pris på forhånd med et forbehold om tillegg for å planslipe toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 13. januar 2010 #6 Del Skrevet 13. januar 2010 Kan du si noe om hvilken bil du har? Jeg byttet toppdekselpakning på min bil selv. Det var bare å gå på Torshov bilrekvisita og bestille riktig pakning (bare si hvilken bil du har så finner de ut), og så er det bare å skru av skruene rundt, bytte pakningen og så skru på igjen. Eneste jeg trengte av verktøy var en passende fastnøkkel. Pakningen kosta 39 kroner eller noe i den duren. Var i alle fall ikke dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest*** Skrevet 13. januar 2010 #7 Del Skrevet 13. januar 2010 jeg fikk overslag på alt fra 6700 til nærmere 20 000 for å bytte pakning og sliping av topp på en suzuki nå før jul. Og eru heldig så har toppen gått nedenunder og hjem og. Det skjedde her. Sier seg selv at bilen ikke har skilt lengere. De regna rundt 10 000 ekstra for å bytte til brukt topp på den bilen. ..Er vel en grunn til at suzuki er kalt for Skruzuki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #8 Del Skrevet 13. januar 2010 Men les spørsmålet da. Trådstarter har masse oljesøl i motor, og skriver at hun trenger ny toppdekselpakning. Toppakning er noe helt annet. Enig med strykebrett. Vask av motor er for øvrig unødvendig. Den bryr seg ikke, så lenge drivreimene ikke er forurenset av olja. Det tåler de dårlig i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 14. januar 2010 #9 Del Skrevet 14. januar 2010 Motorvask kan imidlertid være greit for å lettere kunne se lekkasjer, enten det er olje, vann eller annet som er på tur. I tillegg kommer hensynet til brannsikkerhet. Å ha brennbar væske fint fordelt utover alle overflater et sted hvor det i utgangspunktet er varmt er dårlig opplegg, spesielt kjekt dersom man har en turbo som blir uhyggelig varm ved helt ordinær kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå