Whitney Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Er litt bekymret. Har mistet helt mensen i ca et halv år nå. Lurer egentlig på hva som feiler meg for jeg begynner å bli bekymret. Jeg er ikke gravid. Går på Mercilon p-piller og har hoppet over et par ganger men mensen får jeg ikke tilbake. : / Spiser normalt og er ikke undervektig. Hva kan være galt? Andre som har/hatt det samme problemet?
Pjukset Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Har du opplevd mye stress? Jeg ville helt klart dratt til lege å ta prøver for å være på den sikre siden, 6 mnd er ganske lenge å miste mens. Har aldri mistet mens så lenge, men jeg har absolutt opplevd at den har uteblitt (at det f.eks bare har kommet utflodlignende i 1 dag også ikke noe mer) i perioder hvor jeg har vært stresset. Hør med legen din du
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Misbruker du noe eller er veldig tynn? Nei,som sagt er jeg vel normal vektig for å si det sånn : )
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Har du opplevd mye stress? Jeg ville helt klart dratt til lege å ta prøver for å være på den sikre siden, 6 mnd er ganske lenge å miste mens. Har aldri mistet mens så lenge, men jeg har absolutt opplevd at den har uteblitt (at det f.eks bare har kommet utflodlignende i 1 dag også ikke noe mer) i perioder hvor jeg har vært stresset. Hør med legen din du Litt stresset har jeg vært,men har vært jul og da blir det sånn men har ikke hatt det siden august/september. Har vært slik før et par ganger men da hadde jeg bare vært uten mens i ca 1 måned også kom den tilbake. Men det har aldri vært sånn som nå.
Gjest Feline. Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Har du tatt en graviditetstest? Ville uansett gått til legen...
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2010 Har du tatt en graviditetstest? Ville uansett gått til legen... Er ikke gravid,det ville jeg ha merket nå. Får bestille en time i morgen hos legen.
Pjukset Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Er ikke gravid,det ville jeg ha merket nå. Får bestille en time i morgen hos legen. Man hører jo om kvinner som plutselig får rier - uten å ha visst at de har vært gravide. Sier ikke at det er tilfellet med deg, men ingenting er umulig. Legen finner nok ut hva det er, hvis det er en fysisk tilstand
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2010 Man hører jo om kvinner som plutselig får rier - uten å ha visst at de har vært gravide. Sier ikke at det er tilfellet med deg, men ingenting er umulig. Legen finner nok ut hva det er, hvis det er en fysisk tilstand Det har jeg hørt om også. Helt utrolig at en kan gå gravid i 9 måneder uten å merke det.
Gjest Feline. Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Har du gått på disse p-pillene lenge? Det er noen som mister mensen helt pga p-piller, og noen som får det oftere pga p-piller, men da er det gjerne noe som ikke stemmer og man bør bytte merke...
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2010 Har du gått på disse p-pillene lenge? Det er noen som mister mensen helt pga p-piller, og noen som får det oftere pga p-piller, men da er det gjerne noe som ikke stemmer og man bør bytte merke... Tror jeg har gått på det i to-tre år. Har ikke lyst å skifte eller slutte på disse p-pillene jeg har. For med disse pillene hadde jeg nesten ikke mens smerter noe jeg har vis jeg ikke går p-piller.
Gjest Feline. Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Tror jeg har gått på det i to-tre år. Har ikke lyst å skifte eller slutte på disse p-pillene jeg har. For med disse pillene hadde jeg nesten ikke mens smerter noe jeg har vis jeg ikke går p-piller. Nei da er det litt rart at du plutselig ikke får mensen når du har gått på dem så lenge, så du bør nok ta en tur til legen og finne ut hva det skyldes... (hormonforstyrrelse?, infeksjon?, stress?..)
Whitney Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 11. januar 2010 Nei da er det litt rart at du plutselig ikke får mensen når du har gått på dem så lenge, så du bør nok ta en tur til legen og finne ut hva det skyldes... (hormonforstyrrelse?, infeksjon?, stress?..) Ja,det kan hende det skyldes stress eller noe. Tenkte kanskje jeg skulle vente til jeg ble ferdig med dette brette her først og se om det kommer tilbake. Også gå til lege etterpå. Kanskje er det farlig å vente lenge også,ikke vet jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Slik jeg har forstått det kan man miste mensen etter en lengre periode på samme p-pille også. Jeg blir paranoid når jeg ikke får mensen og har funnet p-piller som gjør at jeg har beholdt blødningene, til nå ihvertfall. Men jeg gikk på et annet merke tidligere som etterhvert førte til at jeg sluttet å blø når jeg skulle, legen sa at det var helt normalt men jeg stresset så mye (jeg var hele tiden redd for at jeg var blitt gravid på tross av pillene siden forrige graviditetstest ) at jeg til slutt byttet merke. Ta for all del en prat med legen din og hør hva han/hun sier, men ikke bli overrasket om legen sier at alt er som det skal være.
Gjest Belle82 Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Hei! Jeg sliter med akkurat det samme nå. Men, jeg bruker ikke noen form for p-piller. Har du kontaktet lege nå? Det synes jeg du burde! Dette kan ubehandlet gå utover skjelettet, har jeg lest.
Whitney Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2010 Skal vente til jeg er ferdig med dette brettet som jeg går på nå. Har også lest at det kan være cyste på eggstokken og det er vistnok ufarlig. Kommer tilbake med tilbakemeldig om jeg har fått mensen når jeg har gått ut dette brettet : )
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #17 Skrevet 12. januar 2010 ok. Det er jo ike så uvanlig når en bruker hormonpreparater. Mitt problem er at jeg ikke bruker noe som helst, så da er det ingen naturlig forklaring. Håper du får din tilbake. Ikke bra å gå sånn for lenge iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #18 Skrevet 12. januar 2010 Sliter selv med det samme. Gått på p ring og p piller tilsammen i 7 år nå, og har ikke hatt mensen siden juni i fjor Alle blodprøver er normale, har hatt det litt stresset og gått ned noen kilo. Kan det skyldes dette? Hvordan får jeg den tilbake? VIl ikke gå til legen med dette!!
Pjukset Skrevet 12. januar 2010 #19 Skrevet 12. januar 2010 Sliter selv med det samme. Gått på p ring og p piller tilsammen i 7 år nå, og har ikke hatt mensen siden juni i fjor Alle blodprøver er normale, har hatt det litt stresset og gått ned noen kilo. Kan det skyldes dette? Hvordan får jeg den tilbake? VIl ikke gå til legen med dette!! Hvorfor vil du ikke gå til legen med dette? Du har ikke hatt mens på 1,5 år, hvordan tror du at du skal få løst et såpass alvorlig problem med å ikke gå til lege?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor vil du ikke gå til legen med dette? Du har ikke hatt mens på 1,5 år, hvordan tror du at du skal få løst et såpass alvorlig problem med å ikke gå til lege? Pga jeg har vært syk og hatt mye stress rundt meg og håper det er derfor. Nå er jeg på bedringens vei og håper at om jeg legger på meg litt i tillegg, så kommer den tilbake... Har også lest om man slutter med prevansjon etter å ha brukt det i mange år, kan det ta tid før menstruasjonen kommer tilbake, stemmer ikke det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå