Gå til innhold

Snop en dag i uka

paintarainb0w

Anbefalte innlegg

Synes dere det er ille å skeie ut med en stor pose smågodt (ca. 300-400 gr) en dag i uka, hvis man spiser sunt alle de andre dagene?

Spiser vanligvis veldig sunt, utenom sukkerfrie pastiller og pepsi max. Men klarer likevel ikke å spise snop på lørdager uten å få dårlig samvittighet :sukk: Selv om jeg gleder meg og nyter det der og da..

Jeg prøver forresten ikke å gå ned i vekt, er relativt fornøyd med kroppen min nå. Men jeg sliter fortsatt med å spise usunne ting etter å ha slanket meg over 15 kg..

Vet at 300-400 gram er ganske mye, men når jeg først har begynt er det vanskelig å stoppe.

Og en stor pose med candyking smågodt er noe av det beste jeg vet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig å ikke overfokusere på å spise "sunt".. Da får du hetta.. Så spis med god samvittighet. Så lenge du vet med deg selv at du spiser sunt resten av uka, er vel ikke det noe problem, siden du ikke vil ned i vekt :) Alle har sin form for kos! (Og ja, det må vi jenter ha innimellom!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink hvis du greier det jeg. 300- 400 g høres mye ut, men i løpet av ei uke så er det ikke så mye lell. Selv MÅ jeg ha godteri hver dag. Par sjokolader på 70 - 80 g per stykk, blir jo over 1 kg i uka..

Lykke til! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså snop er jo like usunt om du er 100 kg eller 50 kg. SÅ jeg ville ikke anbefalt å spise hele tiden. Men det er stor forskjell på EN dag enn feks 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere det er ille å skeie ut med en stor pose smågodt (ca. 300-400 gr) en dag i uka, hvis man spiser sunt alle de andre dagene?

Inntar dette også jeg, da nærmere tallet 400 enn 300 hver fredag og lørdag selv av merket Candy King uten noen som helst form for dårlig samvittighet!! Spiser sunt, normalt og trener endel så dette unner jeg meg selv (skal ikke ned i vekt jeg da!)

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absolutt du kan unne deg godteri en dag i uken!

Hvis du er bekymret for mengden kan du prøve å spise middagen din litt senere på kvelden på lørdagene, så er du kanskje litt mett før du begynner på smågodtet. Evt spise litt kveldsmat først.

Jeg spiser godteriet mitt fredager og lørdager med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg at jeg skal fortsette å kose meg med smågodtposen min en gang i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kaja_*

Hvis du ikke skal ned i vekt så trenger du ikke være redd for litt snop iblant. Men for meg som skal ned i vekt så er slikt bannlyst, og det beste er faktisk at etter en stund så frister det ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå banner jeg i kirken her:

Hvis du spiser 350 gram snop i uken blir det over 18 kg per år.

350 * 52 = 18 200.

Selv om det for vekten sin del ikke har noe utslag, så er det uansett ikke bra for kroppen å spise så mye snop. Regner med du ikke holder deg unna sukker totalt resten av tiden.

Skadevirkninger av sukker ser man allerede etter 15-20 kg.

At godteriet ikke består av 100 % sukker skjønner jeg, men uten å være ekspert antar jeg at minst det inneholder minst 80 % sukker.

80 % av 350 = 280.

280 * 52 = 14 560

Så ja, jeg vil si at det er mye. Uansett hvor sunt du spiser eller.

Sukker gjør ingen godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe bullcrap Kitten. Så lenge man er sunn ellers, og trener så har ikke 350g godteri å si. Hørt om kcal inn, kcal ut? Jeg spier mer enn 350g godteri i uken. Noen ganger går det faktisk med 2x 1.2 liter med Diplon Royal (banansplitt eller skogsbærshemmeligheter), 3 x 100g freia kokesjokolade (70% kakao), og litt annet smågodt i ny og ne. Det blir også enten Vaffler eller sjokoladekake 1 gang i uken, vaffler med lettrømme og syltetøy. :-)

Dette, pluss at jeg spiser godt, trener litt (uten å være fanatiker), og jeg har ikke gått opp noe, kan du forklare det?

Jeg kunne kanskje vært sunnere, og kuttet ned på godteriet og kakene, men jeg har bra helse, til og med fastlegen min sier det hvert år.

Sitter man på rumpen og bare gumler i seg godteri, såklart, men slik jeg forstår det så trener TS, i tillegg til spise sunt, og da har ikke de 350g noe å si, 350g er jo ikke noe i forhold til det jeg får i meg av "godt" i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe bullcrap Kitten. Så lenge man er sunn ellers, og trener så har ikke 350g godteri å si. Hørt om kcal inn, kcal ut? Jeg spier mer enn 350g godteri i uken. Noen ganger går det faktisk med 2x 1.2 liter med Diplon Royal (banansplitt eller skogsbærshemmeligheter), 3 x 100g freia kokesjokolade (70% kakao), og litt annet smågodt i ny og ne. Det blir også enten Vaffler eller sjokoladekake 1 gang i uken, vaffler med lettrømme og syltetøy. :-)

Dette, pluss at jeg spiser godt, trener litt (uten å være fanatiker), og jeg har ikke gått opp noe, kan du forklare det?

Jeg kunne kanskje vært sunnere, og kuttet ned på godteriet og kakene, men jeg har bra helse, til og med fastlegen min sier det hvert år.

Sitter man på rumpen og bare gumler i seg godteri, såklart, men slik jeg forstår det så trener TS, i tillegg til spise sunt, og da har ikke de 350g noe å si, 350g er jo ikke noe i forhold til det jeg får i meg av "godt" i uken.

Innlegget mitt hadde ingenting med antall kalorier å gjøre. Det handlet om sukkermengden! Store mengder er ikke bra selv om man er slank.

Les og forstå innlegget før du kommenterer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Det er lov å kose seg en gang i uka syns jeg, men hvis jeg skal være veldig streng: smågodt er absolutt det verste du kan putte i deg av godteri. En ting er sukker, men det er proppfull av farlige e-stoffer.

Når det er sagt, man kan bli gal av å gå rundt å være sunn, og man skal kunne kose seg. M skal man først skeie ut, så finnes det helt klart bedre ting å putte i seg enn smågodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve organisk sjokolade, kvalitets snop, eller hjemmelaget snop? Er så mye bedre det, så slipper du alle farvestoffene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ang det å gå ned i vekt å spise snop:

Jeg gikk ned 20 kg på 6 mnd, og da unnet jeg meg snop hver lørdag, ellers i uken spise jeg sunt og trente.

Kanskje det ikke funker for alle,men for meg gjorde det altså det, så det at man ikke kan unne seg snop når man skal ned i vekt synes jeg er tull. For min del var disse lørdagene motivasjon for meg,og jeg hadde aldri klart å gå ned så mye i vekt uten,hadde garantert sprukket totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kaja_*
ang det å gå ned i vekt å spise snop:

Jeg gikk ned 20 kg på 6 mnd, og da unnet jeg meg snop hver lørdag, ellers i uken spise jeg sunt og trente.

Kanskje det ikke funker for alle,men for meg gjorde det altså det, så det at man ikke kan unne seg snop når man skal ned i vekt synes jeg er tull. For min del var disse lørdagene motivasjon for meg,og jeg hadde aldri klart å gå ned så mye i vekt uten,hadde garantert sprukket totalt

Da må du vært veldig overvektig for ellers så hadde du hatt store problemer med å redusere vekten så mye uten å kutte ut snop.

Jeg trener knallhardt minst 3 dager i uken i tillegg til masse turer - allikevel så unner jeg meg ikke snop. Men nå er ikke snop noe som betyr all verden for mitt vedkommende - synes det er mye bedre med god frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vært veldig overvektig for ellers så hadde du hatt store problemer med å redusere vekten så mye uten å kutte ut snop.

Jeg trener knallhardt minst 3 dager i uken i tillegg til masse turer - allikevel så unner jeg meg ikke snop. Men nå er ikke snop noe som betyr all verden for mitt vedkommende - synes det er mye bedre med god frukt.

Om man går ned i vekt eller ikke har med kalorier inn kontra kalorier ut å gjøre, ikke hva du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 183, og veide 106 kg. På 2 år gikk jeg ned 43 kg, og jeg unnet meg noe godt støtt og stadig, alt fra sjokoladeboller til is, og det var ikke lite jeg unnet meg heller. Det er som personen over meg sier, kcal inn, kcal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kaja_*
Om man går ned i vekt eller ikke har med kalorier inn kontra kalorier ut å gjøre, ikke hva du spiser.

Jeg er 183, og veide 106 kg. På 2 år gikk jeg ned 43 kg, og jeg unnet meg noe godt støtt og stadig, alt fra sjokoladeboller til is, og det var ikke lite jeg unnet meg heller. Det er som personen over meg sier, kcal inn, kcal ut.

Joda - selvsagt om man velger snop istedet for skikkelig mat. Men man kan ikke spise seg mett på ordentlig og sunn mat og spise masse snop i tillegg ..

Dere snakker om kcal inn og kcal ut .. men jeg kan fortelle dere at det faktisk er stor forskjell på en på 106 kg og en på 70 kg. Hun på 106 kg er som regel vant til å holde seg på et langt høyere kalori-innhold pr dag enn hun på 75 - og dermed vil hun på 106 kg gå ned i vekt med et høyere antall kcal enn hun på 75 kg.

Jeg velger å spise maksimalt med sunn mat når jeg skal ned i vekt - og dersom jeg da spiser snop så går jeg ikke ned i vekt - eller så vil vekttapet selvsagt ta mye lenger tid.

Men uansett så er det ikke snakk om slankekur for mitt vedkommende - det er snakk om å legge om til et sunnere liv. Dette gjør at jeg ikke føler at jeg lever på diett - jeg spiser meg mett flere ganger hver dag og da minsker selvsagt også søtbehovet.

For uansett om dere går ned 50 kg og allikevel kan spise store menger sjokoladeboller og snop så er det usunt og ikke noe kroppen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - selvsagt om man velger snop istedet for skikkelig mat. Men man kan ikke spise seg mett på ordentlig og sunn mat og spise masse snop i tillegg ..

Dere snakker om kcal inn og kcal ut .. men jeg kan fortelle dere at det faktisk er stor forskjell på en på 106 kg og en på 70 kg. Hun på 106 kg er som regel vant til å holde seg på et langt høyere kalori-innhold pr dag enn hun på 75 - og dermed vil hun på 106 kg gå ned i vekt med et høyere antall kcal enn hun på 75 kg.

Jeg velger å spise maksimalt med sunn mat når jeg skal ned i vekt - og dersom jeg da spiser snop så går jeg ikke ned i vekt - eller så vil vekttapet selvsagt ta mye lenger tid.

Men uansett så er det ikke snakk om slankekur for mitt vedkommende - det er snakk om å legge om til et sunnere liv. Dette gjør at jeg ikke føler at jeg lever på diett - jeg spiser meg mett flere ganger hver dag og da minsker selvsagt også søtbehovet.

For uansett om dere går ned 50 kg og allikevel kan spise store menger sjokoladeboller og snop så er det usunt og ikke noe kroppen trenger.

Det er jo ingen som har sagt imot deg på det her. Ingen som har påstått at snop er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg bare spiste godt? Nei, jeg spite MYE god mat. Mye pasta, lasagne, pizza, elsker italiensk mat. Og jeg gjør det fortsatt, og holder vekten, trener faktisk mindre enn før, men spiser godt og unner meg stadig vekk snop, litt for mye faktisk, selvom vekten står stille.

Og nei, jeg har ikke en enorm forbrenning, jeg er bare aktiv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...