Gå til innhold

Hvor lenge bær man vente med sex?

mysterygirl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du har lyst fordi du har lyst, ikke for å bevise noe, bruke det til å få ham eller noe annet. Men når det stemmer. Når du har lyst og han har lyst.

kunne ikke vært mer enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke passer i sammen skal selvfølgelig ha absolutt minst mulig å gjøre med hverandre. Det er sunn fornuft.

Og heldigvis finnes det en masse yngre menn som ikke er så rigide som den mer eldre garde , i dette spørsmålet , slik at jenter idag ikke trenger å bekymre seg så mye for at de må vente 3 og en kvart date før de kan ha sex uten å risikere at det oppfattes som negativt.

Men jeg må jo nesten spørre deg , som er såpass gammeldags , syntes du ikke selv at du er dobbeltmoralistisk ?

Endret av Becquerel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heldigvis finnes det en masse yngre menn som ikke er så rigide som den mer eldre garde , i dette spørsmålet , slik at jenter idag ikke trenger å bekymre seg så mye for at de må vente 3 og en kvart date før de kan ha sex uten å risikere at det oppfattes som negativt.

Ligger du med alle du ikke kjenner, så tror jeg du skal slite med å finne noen som syns det er en positiv oppførsel når det gjelder å danne parforhold.

Men jeg må jo nesten spørre deg , som er såpass gammeldags , syntes du ikke selv at du er dobbeltmoralistisk ?

Hvilken dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg meget sterkt på. Det har nok heller å gjøre med at mange gutter/menn i denne aldersgruppen har et høyt testosteron-nivå, og at de er umodne og ikke klare for noe parforhold.

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Min erfaring er at de mannfolka som har høy sexlyst er hypp på forhold de også, eneste forskjellen er at de legger større vekt på at partneren må ha like mye lyst hun også. Og man får mere sex i forhold, så å gå rundt som singel fordi man har høy sexlyst er ganske dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger du med alle du ikke kjenner, så tror jeg du skal slite med å finne noen som syns det er en positiv oppførsel når det gjelder å danne parforhold.

Er det noen som har argumentert for å pule alle de ser da? Det er forskjell på å gjøre det, og å pule med en gang, når man en sjelden gang treffer noen man virkelig liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har argumentert for å pule alle de ser da? Det er forskjell på å gjøre det, og å pule med en gang, når man en sjelden gang treffer noen man virkelig liker.

Nei, er det sjelden, og ikke minst veloverveid, så blir det annerledes selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Jeg skrev mange gutter/menn ;)

Men de fleste vil sikkert ha fordelene det er ved å leve i et parforhold. Og mange har ikke noe valg da sex første gangen har medført et resultat i form av en (u)ønsket graviditet.

Jeg vil gjerne ha et tall på hva mange er i den sammenhengen her jeg, for jeg tviler på at det er så mange tilfeller av det her.

Dette blir jo et rent gjettverk ettersom jeg ikke har forsket på det eller kan vise til noen som har gjort det.

Men la oss anta at 10% ( 1 av 10 menn ) av hele den mannlige befolkningen i Norge ikke er klar for et seriøst parforhold før ved 35 års alder. Dette blir da ca 2,3 millioner / 10 = 230 tusen individer. Det er jo ganske mange spør du meg ;)

Hva svarer du egentlig på her? Hvis du leser ditt første innlegget og svaret mitt en gang til, så skulle det vel være relativt tydelig at jeg ønsket svar på hvor mange menn som lever ufrivillig i et forhold pga av uønsket graviditet. Jeg nekter å tro at det er spesielt mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usikker29

Men, hva hvis du virkelig vil noe med en gutt/mann. Og skal ha andre daten? Kan en gjøre andre ting som ikke involverer direkte sex på andre daten, og kanskje ta den helt ut på tredje?

Er ikke en dreven dater, ikke i det hele tatt. De siste 3 forholdene mine har vært sånn type vill dyrisk sex på første date.

Fordi 1. Jeg dater ingen jeg ikke kunne tenkt meg å hatt meg til med.

2. Jeg er ganske så glad i sex.

3. Har alltid siktet under meg selv utseendemessig fordi det er tryggere.

Nå sikter jeg over meg selv, med en fyr jeg tidligere hadde noe på gang med. Vi har hatt sex før når vi var 21 år. Nå er vi begge 29.

Har vært i 3 forhold siden ham. I løpet av de 8 årene.

Har hatt 5 sexpartnere i løpet av de 8 årene der 2 av de var nylige ONS´er i fylla som jeg angrer villt på.

Hadde ikke planlagt noe nytt forhold egentlig, kunne tenkt meg å vært singel ei stund. Men nå har jeg vært singel i 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer du egentlig på her? Hvis du leser ditt første innlegget og svaret mitt en gang til, så skulle det vel være relativt tydelig at jeg ønsket svar på hvor mange menn som lever ufrivillig i et forhold pga av uønsket graviditet. Jeg nekter å tro at det er spesielt mange.

Okay, misforsto deg jeg da.

Når det blir et barn av det, så snakker man vel som regel ikke om ufrivillig lenger. Da dreier det seg vel mer om å ta sitt ansvar etc. På den annen side finnes det jo relativt mange enslige mødre, der mannen åpenbart har forduftet fra sitt ansvar. Ikke spesielt modent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det sjelden, og ikke minst veloverveid, så blir det annerledes selvfølgelig :)

Du har tidligere erklært at menn ofte tenker at "et høl er et høl" og kan gjerne pule hva som helst hvis de har få valgmuligheter på generell basis.

Mens kvinner derimot skal heller gi det lang og veloverveid betenkningstid på hvorvidt de skal ha sex eller ei. Gutter derimot kan bare knulle fritt.

Rent logisk sett vil det tjene både menn og kvinner at kvinner ikke er så rigide, ettersom menn generelt vil få større valgmuligheter. Og kvinner slipper å undertrykke naturlige lyster p.g.a irrasjonelle kulturelle normer, som har gått ut på dato for lengst.

Jeg forstår det slik at du lever i en eller annen romantisk dogme om at kvinner er skjøre følelsesladde vesner som kun hengir seg til en spesiell mann. Mens en kvinne blir alltid et nr i rekka for en mann, ettersom menn har pult rundt i alle tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tidligere erklært at menn ofte tenker at "et høl er et høl" og kan gjerne pule hva som helst hvis de har få valgmuligheter på generell basis.

Mens kvinner derimot skal heller gi det lang og veloverveid betenkningstid på hvorvidt de skal ha sex eller ei. Gutter derimot kan bare knulle fritt.

Rent logisk sett vil det tjene både menn og kvinner at kvinner ikke er så rigide, ettersom menn generelt vil få større valgmuligheter. Og kvinner slipper å undertrykke naturlige lyster p.g.a irrasjonelle kulturelle normer, som har gått ut på dato for lengst.

Du mener da åpenbart at det er greit å ha sex utenfor parforhold.

Og hvorfor mener du det?

Og så sier du at gutter kan knulle fritt. Ja, det kan de MEN bare så lenge de finner noen villige jenter! Ser du poenget mitt?

Jeg forstår det slik at du lever i en eller annen romantisk dogme om at kvinner er skjøre følelsesladde vesner som kun hengir seg til en spesiell mann. Mens en kvinne blir alltid et nr i rekka for en mann, ettersom menn har pult rundt i alle tider.

Jeg lever ikke noen romantisk noe som helst. Jeg har sett nok av feil med kvinner og har ingen illusjoner. Jeg forventer ikke at noen er feilfri, ei heller meg selv. Men jeg personlig vil ha ei dame med moral og god oppdragelse, og som klarer å oppføre seg innenfor mine grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til originalspørsmålet så har jeg hatt sex når jeg har følt for det og har ikke opplevd å ha blitt dumpet fordi det var på første daten eller søttende - er fyren interessert så er han det er min erfaring.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener da åpenbart at det er greit å ha sex utenfor parforhold.

Og hvorfor mener du det?

Og så sier du at gutter kan knulle fritt. Ja, det kan de MEN bare så lenge de finner noen villige jenter! Ser du poenget mitt?

Jeg lever ikke noen romantisk noe som helst. Jeg har sett nok av feil med kvinner og har ingen illusjoner. Jeg forventer ikke at noen er feilfri, ei heller meg selv. Men jeg personlig vil ha ei dame med moral og god oppdragelse, og som klarer å oppføre seg innenfor mine grenser.

Hva som er galt med å ha sex utenfor parforhold. Det er da ingen grunn til at man skal gå rundt å være ensom, kun fordi man ikke er i et etablert seriøst forhold.

Monogami er som tidligere nevnt i denne tråden et valg. For de fleste i vår kultur så er dette valget allerede tatt fordi det er foret opp på utdatert kristen moral og hollywood-kultur.

Et parforhold er kanskje den enkleste måten å oppdra barn på, men det er i dag langt fra den eneste.

Og i dagens samfunn så er det vel de fleste som har sex for nytelsen sin del, ikke for å lage barn (ikke at de ikke gjør dette også, men det er nok ikke hovedtanken bak de fleste seksuelle handlinger).

Men det er forsåvidt helt greit for meg at du velger sølibat når du står utenfor forhold. Livet ditt kunne vært bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er galt med å ha sex utenfor parforhold. Det er da ingen grunn til at man skal gå rundt å være ensom, kun fordi man ikke er i et etablert seriøst forhold.

Monogami er som tidligere nevnt i denne tråden et valg. For de fleste i vår kultur så er dette valget allerede tatt fordi det er foret opp på utdatert kristen moral og hollywood-kultur.

Et parforhold er kanskje den enkleste måten å oppdra barn på, men det er i dag langt fra den eneste.

Og i dagens samfunn så er det vel de fleste som har sex for nytelsen sin del, ikke for å lage barn (ikke at de ikke gjør dette også, men det er nok ikke hovedtanken bak de fleste seksuelle handlinger).

Men det er forsåvidt helt greit for meg at du velger sølibat når du står utenfor forhold. Livet ditt kunne vært bedre;)

Hvis man er avhengig av sex, hvorfor da ikke bare gå inn i et bra parforhold? På den måten risikerer man ikke kjønnssykdommer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest resten av tråden eller henger med i debatten her, vil bare svare på åpningsinnlegget til ts.

Har gjort meg opp noen tanker om det. Personlig så har jeg nesten alltid sex på sånn ca første date. For meg kommer begjær før forelskelse og å ha sex er en del av det å finne ut om det kan bli noe mer.

Det er et par problemer med det da. Jeg liker spenningen før sex, den som bygges opp når man dater. Dessverre så bygges den ikke opp for meg lengre når jeg ikke har sex, jeg tror heller jeg ville ha mistet interessen. Jeg trenger veldig lang tid på å bli forelsket, og jeg trenger også å finne tonen og kjemien seksuelt før det skjer.

Jeg tror ikke menn ser "feil" på deg hvis du har sex tidlig. På mange måter så er det en god idé, du er i hvert fall garantert en date til (når du er god i senga) :ler: Eneste problemet er at det fort handler om bare sex, og det kan lett forveksles med forelskelse. Har hatt mange forhold som er hot and heavy i en måned eller to, og så finner en eller begge ut at man jo egentlig ikke passer så godt sammen på andre plan likevel. Man har bare vært i tåka av sex og begjær.

Alt i alt er det ikke noe fasitsvar her, jeg gjør det jeg føler for rett og slett. Å holde seg fordi man er redd for at han synes du er billig blir veldig feil. For det første er det ikke meg å knipe beina sammen for å spille, for det andre er en mann som har problemer med slikt slett ikke min type. Man må jo være seg selv om man skal få en som er glad i deg for den du virkelig er.

Be yourself, no matter what they say osv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Selv syns jeg man bør vente med sex til det kjennes riktig. Når kjemien er der og følelsene er der for begge. Er han interessert så er han det, selv om man har sex på første eller tiende møte.

Ellers sier det seg jo selv at man har sex når begge føler at det er rett. Noe som sikkert ikke alltid skjer. Jeg vil anta at kvinner ofte kan føle seg forpliktet til sex fordi de er redde for å miste mannen.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er avhengig av sex, hvorfor da ikke bare gå inn i et bra parforhold? På den måten risikerer man ikke kjønnssykdommer heller.

Hvorfor skal man gå inn i et parforhold med en man ikke føler er den rette når man har så og si fri tilgang på sex som singel? Sex med nye spennende menn er jo også mye bedre enn sex med en halvkjedelig type som du egentlig ikke har noe særlig følelser for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...