Strenge Frk.Gerd Skrevet 13. januar 2010 #41 Del Skrevet 13. januar 2010 Mye mulig det ikke er en indikator, men det kan oppfattes slik - av noen. Men da burde jo mannen anses som like løs isåfall? Disse "noen" det er snakk om passer nok best med noen som også følger disse meningsløse reglene. Menn som beskylder kvinner for å være løse for å ha sex på første kveld burde isåfall sjekke sin egen løshets-faktor. Igjen, dette romantiske bildet om kvinner som følelsesladde vesner uten kåthet og dyriske drifter, er skapt for å beskytte kvinner mot uønsket graviditet. Det har ingen hensikt lengre.. Det har gått ut på dato. No need to keep it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #42 Del Skrevet 13. januar 2010 Igjen, dette romantiske bildet om kvinner som følelsesladde vesner uten kåthet og dyriske drifter, er skapt for å beskytte kvinner mot uønsket graviditet. Det har ingen hensikt lengre.. Det har gått ut på dato. No need to keep it! Tror du millioner av års evolusjon kan slås av fordi man fant opp p-pillen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 13. januar 2010 #43 Del Skrevet 13. januar 2010 Tror du millioner av års evolusjon kan slås av fordi man fant opp p-pillen? Kun med skikkelig innsats fra jenter. Get to it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #44 Del Skrevet 14. januar 2010 Men da burde jo mannen anses som like løs isåfall? Ja, selvfølgelig. Ingen grunn til noe annet. Disse "noen" det er snakk om passer nok best med noen som også følger disse meningsløse reglene. Menn som beskylder kvinner for å være løse for å ha sex på første kveld burde isåfall sjekke sin egen løshets-faktor. Ja, det stemmer også. Igjen, dette romantiske bildet om kvinner som følelsesladde vesner uten kåthet og dyriske drifter, er skapt for å beskytte kvinner mot uønsket graviditet. Det har ingen hensikt lengre.. Det har gått ut på dato. No need to keep it! Det naturlige for mennesket er parforhold og monogami. Det er derfor mange grunner til å beholde dette på et visst nivå! Dvs, innenfor parforholdet kan kvinnen ha så mye kåthet og dyriske drifter hun bare vil, men ikke utenfor parforholdet. Og akkurat det samme gjelder for menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 14. januar 2010 #45 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Mye mulig det ikke er en indikator, men det kan oppfattes slik - av noen. Poenget er at for mange kvinner vil de menn som oppfatter dette som en slik indikator uansett være uinteressante som partner, så da er ikke det noen grunn til å knipe beina sammen heller. Uansett har jeg enda til gode å møte en mann mellom 20 og 35 som ser negativt på å hoppe til køys første kvelden, så jeg tipper det dreier seg om ett generasjonsskille som er på vei til å dø ut. Endret 14. januar 2010 av Glør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #46 Del Skrevet 14. januar 2010 Poenget er at for mange kvinner vil de menn som oppfatter dette som en slik indikator uansett være uinteressante som partner, så da er ikke det noen grunn til å knipe beina sammen heller. Sikkert, og det vil gjelde kvinnen sett fra mannens side også. Uansett har jeg enda til gode å møte en mann mellom 20 og 35 som ser negativt på å hoppe til køys første kvelden, så jeg tipper det dreier seg om ett generasjonsskille som er på vei til å dø ut. Det tviler jeg meget sterkt på. Det har nok heller å gjøre med at mange gutter/menn i denne aldersgruppen har et høyt testosteron-nivå, og at de er umodne og ikke klare for noe parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becquerel Skrevet 14. januar 2010 #47 Del Skrevet 14. januar 2010 Sikkert, og det vil gjelde kvinnen sett fra mannens side også. Det tviler jeg meget sterkt på. Det har nok heller å gjøre med at mange gutter/menn i denne aldersgruppen har et høyt testosteron-nivå, og at de er umodne og ikke klare for noe parforhold. Og dette vet du fordi du har personlig dating erfaring med gutter i denne aldersgruppen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #48 Del Skrevet 14. januar 2010 Og dette vet du fordi du har personlig dating erfaring med gutter i denne aldersgruppen ? Dette er velkjent almenkunnskap du f.eks kan tilegne deg ved å lete litt rundt på nettet vil jeg gå utifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becquerel Skrevet 14. januar 2010 #49 Del Skrevet 14. januar 2010 Dette er velkjent almenkunnskap du f.eks kan tilegne deg ved å lete litt rundt på nettet vil jeg gå utifra. Nei , jeg visste dessverre ikke at menn mellom 20-35 ikke ønsket å være i parforhold og kommer for fremtiden alltid til å lure på hvordan alle de guttene som befinner seg i parforhold og som er yngre enn 35 år , har kommet i den situasjonen de er i . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #50 Del Skrevet 14. januar 2010 Nei , jeg visste dessverre ikke at menn mellom 20-35 ikke ønsket å være i parforhold og kommer for fremtiden alltid til å lure på hvordan alle de guttene som befinner seg i parforhold og som er yngre enn 35 år , har kommet i den situasjonen de er i . Jeg skrev mange gutter/menn Men de fleste vil sikkert ha fordelene det er ved å leve i et parforhold. Og mange har ikke noe valg da sex første gangen har medført et resultat i form av en (u)ønsket graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. januar 2010 #51 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg skrev mange gutter/menn Men de fleste vil sikkert ha fordelene det er ved å leve i et parforhold. Og mange har ikke noe valg da sex første gangen har medført et resultat i form av en (u)ønsket graviditet. Jeg vil gjerne ha et tall på hva mange er i den sammenhengen her jeg, for jeg tviler på at det er så mange tilfeller av det her. Personlig har jeg sex når jeg føler for det, enten det er på første date eller date nr 10. Jeg har opplevd å miste interessen for en fyr (i en romantisk sammenheng) på grunn av manglende seksuell kjemi både ved å ha sex tidlig i bekjentskapet og senere. Uansett var jeg egentlig bare glad for å finne ut av det, så jeg kunne gå videre uten for mange sårede følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 14. januar 2010 #52 Del Skrevet 14. januar 2010 Ja, selvfølgelig. Ingen grunn til noe annet. Ja, det stemmer også. Det naturlige for mennesket er parforhold og monogami. Det er derfor mange grunner til å beholde dette på et visst nivå! Dvs, innenfor parforholdet kan kvinnen ha så mye kåthet og dyriske drifter hun bare vil, men ikke utenfor parforholdet. Og akkurat det samme gjelder for menn. Ikke nødvendigvis så naturlig. Det oppfattes som naturlig fordi kristendommen har skapt samfunnsnormer for vår kultur. I tibet praktiserer kvinner fler-manneri. Når du benytter ordet naturlig i en slik setting så gir det et inntrykk at det er slik vi er skapt biologisk sett, men det stemmer ikke: men vi kan velge å være monogame. Menn er forøvrig de minst monogame av menn og kvinner. Alle vet jo at menn ofte har seg i hytt og pine med hvem som helst, uten at noen regelrett dømmer de for det, men anser det som naturlig. Når kvinner ønsker å gjøre det samme er vi dermed horete, konseptet at kvinner blir horete av å følge sine seksuelle lyster er skapt av menns usikkerhet. Uansett har jeg enda til gode å møte en mann mellom 20 og 35 som ser negativt på å hoppe til køys første kvelden, så jeg tipper det dreier seg om ett generasjonsskille som er på vei til å dø ut. Sikkert, og det vil gjelde kvinnen sett fra mannens side også. Det tviler jeg meget sterkt på. Det har nok heller å gjøre med at mange gutter/menn i denne aldersgruppen har et høyt testosteron-nivå, og at de er umodne og ikke klare for noe parforhold. Tull. Dette er et symptom på utvikling i samfunnet, som har kommet p.g.a av velferd og gode leveutsikter, muligheter og kristendommens stadig løsere tak på samfunnet. Mange av de tidligere nødvendige konseptene i samfunnet, som kjernefamilien og livslangt monogami er på vei ut- fordi det ikke er biologisk naturlig og fordi det ikke lenger er nødvendig for å skape trygge og økonomisk stabile rammer. Det betyr ikke at noen likevel vil velge monogami og kjernefamilie. Sikkert noen menn i den aldersgruppen som ser negativt på en kvinne som hopper til køys første kveld, men de blir skjeldnere og skjeldnere. Det er ikke slik at kvinner og menn innen nevnte aldersgruppe har totalt fri sex og partnerskifte hver helg, men det er absolutt mye friere nå enn før. Og kvinner nyter sine seksuelle eventyr, utforsking og erfaringer i mye større grad nå, enn før (uten at vi utbasunerer dette til hvemsomhelst, dermed kan kvinner også oppfattes som mye mer uskyldige enn det vi virkeligheten er ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becquerel Skrevet 14. januar 2010 #53 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg skrev mange gutter/menn Men de fleste vil sikkert ha fordelene det er ved å leve i et parforhold. Og mange har ikke noe valg da sex første gangen har medført et resultat i form av en (u)ønsket graviditet. Jo , men mange gutter og menn lever jo i parforhold , ja faktisk så er det slik at like mange gutter og menn lever i heteroseksuelle forhold , som det er kvinner som lever i heteroseksuelle forhold og de har jo også sikkert innsett fordelen med å leve i et parforhold . At kvinner og menn først og fremst blir sammen fordi noen skulle ha blitt uønsket gravide syntes jeg hørtes merkelig ut og stemmer ikke overens med at det finnes et stort antall barnløse forhold idag , og spesielt unge mennesker har jo ikke barn idag , selvom de feks bor sammen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #54 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg vil gjerne ha et tall på hva mange er i den sammenhengen her jeg, for jeg tviler på at det er så mange tilfeller av det her. Dette blir jo et rent gjettverk ettersom jeg ikke har forsket på det eller kan vise til noen som har gjort det. Men la oss anta at 10% ( 1 av 10 menn ) av hele den mannlige befolkningen i Norge ikke er klar for et seriøst parforhold før ved 35 års alder. Dette blir da ca 2,3 millioner / 10 = 230 tusen individer. Det er jo ganske mange spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #55 Del Skrevet 14. januar 2010 Ikke nødvendigvis så naturlig. Det oppfattes som naturlig fordi kristendommen har skapt samfunnsnormer for vår kultur. I tibet praktiserer kvinner fler-manneri. Når du benytter ordet naturlig i en slik setting så gir det et inntrykk at det er slik vi er skapt biologisk sett, men det stemmer ikke: men vi kan velge å være monogame. Menn er forøvrig de minst monogame av menn og kvinner. Alle vet jo at menn ofte har seg i hytt og pine med hvem som helst, uten at noen regelrett dømmer de for det, men anser det som naturlig. Når kvinner ønsker å gjøre det samme er vi dermed horete, konseptet at kvinner blir horete av å følge sine seksuelle lyster er skapt av menns usikkerhet. Hva er egentlig poenget med et monogamt parforhold? Jo, å få barn sammen og sørge for at dette barnet vokser godt opp. Det mest effektive har da vist seg at mor og far i sammen investerer sin tid og ressurser i denne langvarige jobben. Det er mor og far som har egeninteresse i at barnet vokser opp. Parforhold uten barn har åpenbart ikke denne sterke koplingen. Og problemet for kvinner med å følge sine seksuelle lyster er altså at kvinnen alltid har en viss risiko for å kunne bli gravid. En risiko mannen ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 14. januar 2010 #56 Del Skrevet 14. januar 2010 Dette blir jo et rent gjettverk ettersom jeg ikke har forsket på det eller kan vise til noen som har gjort det. Men la oss anta at 10% ( 1 av 10 menn ) av hele den mannlige befolkningen i Norge ikke er klar for et seriøst parforhold før ved 35 års alder. Dette blir da ca 2,3 millioner / 10 = 230 tusen individer. Det er jo ganske mange spør du meg Igjen- Å ende opp i et parforhold er et valg man tar, igjen, monogami er ikke biologisk naturlig. Det er ikke slik at menn innen aldersgruppen 20-35 som har sex utenfor parforhold og som ikke tar det så tungt at en kvinne har sex på første date ikke er klare for et parforhold. Mange parforhold som begynner med sex på første date i vår aldersgruppe. Selvsikre og trygge menn kaster som regel ikke en tanke på hvor mange seksual partnere kvinnen har hatt, og om hvorvidt hun er løs fordi hun går til sengs med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 14. januar 2010 #57 Del Skrevet 14. januar 2010 Hva er egentlig poenget med et monogamt parforhold? Jo, å få barn sammen og sørge for at dette barnet vokser godt opp. Det mest effektive har da vist seg at mor og far i sammen investerer sin tid og ressurser i denne langvarige jobben. Det er mor og far som har egeninteresse i at barnet vokser opp. Parforhold uten barn har åpenbart ikke denne sterke koplingen. Og problemet for kvinner med å følge sine seksuelle lyster er altså at kvinnen alltid har en viss risiko for å kunne bli gravid. En risiko mannen ikke har. Det kan være mange poeng i et monogamt forhold, både at man har en spesifikk connection, vennskap osv. Det finnes mange familier i dag a la typen: Dine barn, mine barn, våre barn. Folk skifter partnere etter en viss tid. Eller mor eller far går hver til sitt uten å forme nye forhold. Jeg har sett mange eksempler på dette hvor barna ikke lider noen nød av det hele. Selvsagt finnes det unntak, men det finnes barn som lider i forhold der mor og far holder sammen også. Det begynner tross alt å bli ganske vanlig. Jeg er selv skilsmissebarn, og har aldri manglet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #58 Del Skrevet 14. januar 2010 Jo , men mange gutter og menn lever jo i parforhold , ja faktisk så er det slik at like mange gutter og menn lever i heteroseksuelle forhold , som det er kvinner som lever i heteroseksuelle forhold og de har jo også sikkert innsett fordelen med å leve i et parforhold . At kvinner og menn først og fremst blir sammen fordi noen skulle ha blitt uønsket gravide syntes jeg hørtes merkelig ut og stemmer ikke overens med at det finnes et stort antall barnløse forhold idag , og spesielt unge mennesker har jo ikke barn idag , selvom de feks bor sammen . Etter hva jeg har forstått er antall single i dagens samfunn sterkt økende, og allerede en stor andel av befolkningen. Spesielt i større byer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #59 Del Skrevet 14. januar 2010 Igjen- Å ende opp i et parforhold er et valg man tar, igjen, monogami er ikke biologisk naturlig. Det er ikke slik at menn innen aldersgruppen 20-35 som har sex utenfor parforhold og som ikke tar det så tungt at en kvinne har sex på første date ikke er klare for et parforhold. Mange parforhold som begynner med sex på første date i vår aldersgruppe. Selvsikre og trygge menn kaster som regel ikke en tanke på hvor mange seksual partnere kvinnen har hatt, og om hvorvidt hun er løs fordi hun går til sengs med ham. Har du hørt uttrykket; hvorfor gå der alle har vært før deg? Ikke spesielt fristende akkurat det faktisk. Og alle menn med noe mer enn 3 hjerneceller vil være enige med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. januar 2010 #60 Del Skrevet 14. januar 2010 Det kan være mange poeng i et monogamt forhold, både at man har en spesifikk connection, vennskap osv. Det finnes mange familier i dag a la typen: Dine barn, mine barn, våre barn. Folk skifter partnere etter en viss tid. Eller mor eller far går hver til sitt uten å forme nye forhold. Jeg har sett mange eksempler på dette hvor barna ikke lider noen nød av det hele. Selvsagt finnes det unntak, men det finnes barn som lider i forhold der mor og far holder sammen også. Det begynner tross alt å bli ganske vanlig. Jeg er selv skilsmissebarn, og har aldri manglet noe. Ja, jeg er fullstendig klar over at dette nå er helt vanlig i dagens samfunn. Med sine utfordringer og problemer. Men i den ideelle verden (som ikke finnes) så er det barnas biologiske foreldre som har størst motivasjon for, og dermed best kan ta seg av sine egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå