Gå til innhold

Hvor lenge bær man vente med sex?

mysterygirl

Anbefalte innlegg

Med en dere Dater?

Du selv vet at du er ute etter noe særiøst.

Hvordan kan man være sikker på at det ikke bare er sex de er ute etter? =)

Når er det Ok og gi etter?:P

Hva burde man tenke på?

Hva tenker gutta om jenta vis det skjer tidlig?

Blir hun da mindre interessang? Ser mindre respektfult på henne?

Er det lureste og vente en stund,og da se om interessen oppretholdes? Og om fyren blir for fokusert på det og ha sex,og dermed da mest det han er interessert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Med en dere Dater?

Du selv vet at du er ute etter noe særiøst.

Hvordan kan man være sikker på at det ikke bare er sex de er ute etter? =)

Når er det Ok og gi etter?:P

Hva burde man tenke på?

Hva tenker gutta om jenta vis det skjer tidlig?

Blir hun da mindre interessang? Ser mindre respektfult på henne?

Er det lureste og vente en stund,og da se om interessen oppretholdes? Og om fyren blir for fokusert på det og ha sex,og dermed da mest det han er interessert i?

Når det føles naturlig og trygt :)

Jeg vil si det også betyr noe på alderen til begge...

Når jeg var yngre, ventet jeg bortimot to mnd ut i forholdet, mens jeg ikke ventet noe særlig lenge når jeg var nærmere 25 og typen det samme...

Vil også påstå at om man bere ser hverandre noen ganger i mnd, så tar det lenger tid å bli kjent med hvarandre enn om man har mulighet for å se hverandre bortimot hver dag. Så det også virker jo inn på tiden man velger å vente.

Og selvfølgelig også om det er første gangen.... Den gangen ventet jeg lengst av alle.

Hør på kroppen din, og gjør det som føles riktig for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til dere har datet noen ganger.... Jeg har inntrykk av at gutter liker at vi holder tilbake...Hvis det er forhold du er ute etter så gjør det heller ingenting om du venter :)

Han som er samboeren min nå overnattet hos meg flere ganger før det skjedde noe, og han sier at dette var veldig positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg selv 23 da,og de jeg dater er somregel rundt 24-27 =)

Husker jeg ventet 3 mnd med første kjæresten, men da var d også første gang. Det blir noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke virke billig så venter du til du virkelig tror på at det kan bli et bra parforhold av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har lyst fordi du har lyst, ikke for å bevise noe, bruke det til å få ham eller noe annet. Men når det stemmer. Når du har lyst og han har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har lyst fordi du har lyst, ikke for å bevise noe, bruke det til å få ham eller noe annet. Men når det stemmer. Når du har lyst og han har lyst.

Amen! Jeg dro på date nummer 2 med kjæresten min med strenge regler for meg selv, kun kyssing og hjem med siste buss. (Hadde planlagt å ende kvelden med å se film hjemme hos ham.) Det endte opp med sex og jeg dro ikke hjem før 36 timer etter det jeg hadde planlagt.

Hvorfor? Fordi jeg hadde lyst og han hadde lyst. Og det føltes trygt og godt og riktig. Og spesielt, så det var ingen av oss som tenkte tanken på at den andre lå rundt med hvem som helst.

Jeg tror en mann som ser for seg et langvarig forhold med ei jente ikke endrer syn av om man har sex på første date eller etter en måned. På samme måte som man ikke kan lure en mann til å ville bli kjæresten din ved å ikke ha sex de første x antall gangene man treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en mann som ser for seg et langvarig forhold med ei jente ikke endrer syn av om man har sex på første date eller etter en måned. På samme måte som man ikke kan lure en mann til å ville bli kjæresten din ved å ikke ha sex de første x antall gangene man treffes.

Problemet er bare at du kan aldri VITE at en mann (eller kvinne) ser for seg et langvarig forhold i starten.

Og poenget er ikke å lure en mann til å ville bli kjæresten din ved å ikke ha sex de første x antall gangene man treffes - poenget er å ikke være naiv eller dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg heller. Men man kan jo aldri være helt sikker. Jeg hadde sex med eksen min på første date. Ikke planlagt men en uke senere var vi kjærester og var sammen i 1 år. Lurte ofte på om jeg burde ha ventet med å ha sex med han men angret aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Jeg dro på date nummer 2 med kjæresten min med strenge regler for meg selv, kun kyssing og hjem med siste buss. (Hadde planlagt å ende kvelden med å se film hjemme hos ham.) Det endte opp med sex og jeg dro ikke hjem før 36 timer etter det jeg hadde planlagt.

Hvorfor? Fordi jeg hadde lyst og han hadde lyst. Og det føltes trygt og godt og riktig. Og spesielt, så det var ingen av oss som tenkte tanken på at den andre lå rundt med hvem som helst.

Enig i dette.

Med mindre en jente ligger rundt med alle kompiser, eller oppfører seg helt spesielt, tenker ikke gutta på henne som billig.

Blir jeg virkelig interessert i en jente, er ikke det at hun velger å ha sex på første date det som er avgjørende for hvordan forholdet vårt blir.

Når det er sagt, så ville jeg ikke ha noe mot at hun velger å vente litt. Det viser meg at hun trolig ikke har ligget med en masse andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at du kan aldri VITE at en mann (eller kvinne) ser for seg et langvarig forhold i starten.

Og poenget er ikke å lure en mann til å ville bli kjæresten din ved å ikke ha sex de første x antall gangene man treffes - poenget er å ikke være naiv eller dum.

Nettop dette som var poenge mitt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så ville jeg ikke ha noe mot at hun velger å vente litt. Det viser meg at hun trolig ikke har ligget med en masse andre.

Også akkurat dette jeg tenker på ?

Men hey føles det naturlig så føles det naturlig.

Men jeg vil nå helst prøve og vente litt, nettop av de grunnen som har kommet frem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var jeg mer opptatt av da jeg var yngre enn nå. Jeg er 30 og ser ikke på det som veldig annerledes at en dame valgte å ligge med meg enn at jeg strengt tatt valgte å ligge med henne på samme tidspunkt. Det får være grenser for dobbeltmoral.

Hvorvidt en jente ligger med meg på 2., 3. eller 8. date tar jeg i liten grad som noen pekepinn på hvor mange hun har ligget med før. Det kan like gjerne bety at hun vil gi inntrykk av at hun ikke har hatt mange partnere som at det faktisk er tilfelle. Akkurat som når du i denne tråden bevisst vurderer når det er smart å ligge med en gutt iom at du er interessert i et forhold. Det siste er ikke ment som noen kritikk av deg altså, jeg tror bare ikke antall dater man venter nødvendigvis forteller så mye om hva man har gjort før. Det er nå en gang slik at man gjerne opptrer annerledes f eks på ferie når det er null sjans for et varig forhold, kontra en situasjon hvor den man dater er en potensiell kjæreste og hvor man er mer nøye på hvordan man fremstår.

Uansett ødelegger det ikke mulighetene for noe mer om en dame ligger med meg tidlig i dateprosessen. Egoet mitt er uansett stort nok til at jeg tror det er jeg som er spesiell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gutt kan jeg si at bare du venter til andre gang du går til sengs med ham så ligger du godt an. Når det er sagt så gjør det meg ingenting om hun ligger med meg første kveld/date, men hvis hun overnatter uten å ligge med meg så får jeg mer følelsen av å være kjærester. Når jeg får det inntrykket tidlig, at vi holder hender og koser og kysser og tilbringer tid sammen før vi har ligget sammen, så blir det mer naturlig når vi ligger sammen at vi fortsetter med det. Da er jeg også mye mer åpen for å prøve flere ganger selv om første gang ikke var perfekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er mann, men svarer likevel. Tror ikke det er noe fasitsvar på dette, så du må nok kjenne etter hva som føles riktigst for deg. Det er dette som må være utgangspunktet. Det som er riktig for noen andre behøver ikke være riktig for deg. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som er naivt med å ha sex tidlig? Så lenge man ikke går rundt og tror at man automatisk blir kjærester av å ha sex så ser jeg ikke helt hvor naiv og dum kommer inn. Det "verste" som skjer er at man har sex med en fyr, uten å bli sammen etterpå, og det er jo ikke akkurat noen krise.

Så lenge begge har lyst på hverandre ser jeg ingen grunn til å vente. Har aldri opplevd at en fyr har mistet interessen av det, de blir som regel bare mer interessert dersom sexen er god, og kjemien ellers også er bra.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dødskult er sånne jenter som er avvisende fordi de har ligget med dritmange gutter tidligere.

Tenk å være den første gutten som får avslag, ja det må jammen meg være gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er naivt med å ha sex tidlig? Så lenge man ikke går rundt og tror at man automatisk blir kjærester av å ha sex så ser jeg ikke helt hvor naiv og dum kommer inn. Det "verste" som skjer er at man har sex med en fyr, uten å bli sammen etterpå, og det er jo ikke akkurat noen krise.

Så lenge begge har lyst på hverandre ser jeg ingen grunn til å vente. Har aldri opplevd at en fyr har mistet interessen av det, de blir som regel bare mer interessert dersom sexen er god, og kjemien ellers også er bra.

Ja, de blir selvfølgelig mer interessert i mer sex.

Og hvis det er alt du vil ha også så er det jo ingen problem.

Problemene oppstår når den ene parten vil ha noe mer (parforhold) enn den andre.

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de blir selvfølgelig mer interessert i mer sex.

Min erfaring er at de blir mer interessert i hele pakka, man vil jo gjerne at sexen skal fungere i ett forhold også. Så dersom man har ålreit sex, og stemninga fortsatt er god ved frokosten dagen etter blir det stort sett ett forhold av det også, så lenge kjemien er der.

Problemet med at den ene vil noe mer enn den andre oppstår jo før eller siden uansett hvor lenge man venter med sexen, så jeg synes det er greit å bare bli ferdig med det, før man blir for følelsesmessig knytta til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...