Gå til innhold

Ny vaskemaskin - Miele eller AEG?


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Har også hørt noe om at Miele maskiner har en "chip" eller noe i seg som gjør at maskinen slutter å fungere etter noen år, slik at man må kjøpe seg en ny. Men om dette er sant...?  :roll:  

Miele har innebygget en "chip" som du kaller det, som gjør at du kan oppdatere vaskeprogrammene vha en datamaskin. Det ville vært veldig dumt av dem å sette "selvmordschipen" til å slå inn etter 5 år og 1 uke siden garantien varer i 10 år... (med noen modifikasjoner i forhold til 5 års garantien) Miele har også en spesielt skånsom trommel, som ingen andre merker har.

Vil bare si at vår aristonmaskin er noe drit, og at elkjøp er et sted jeg aldri ønsker å sette mine ben igjen. Er maskinen mindre enn 5 år har man rett på gratis reperasjon, i følge en dom avsagt av høyesterett. Elkjøp mener 2 år er garantitiden, men takket være min kranglevorne kjærste slapp vi unna da vår maskin knelte etter 2,5 år :D

Kjøpte Miele i forrige uke, og det gjenstår å se om maskinen lever opp til sitt rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vil bare si at vår aristonmaskin er noe drit, og at elkjøp er et sted jeg aldri ønsker å sette mine ben igjen. Er maskinen mindre enn 5 år har man rett på gratis reperasjon, i følge en dom avsagt av høyesterett. Elkjøp mener 2 år er garantitiden, men takket være min kranglevorne kjærste slapp vi unna da vår maskin knelte etter 2,5 år :D  

:Nikke:

Vår Ariston var 5 år og 3 mnd da den røk første gang :roll:, men den var aldri helt "god" for å si det sånn. Anbefaler ingen å kjøpe det drittmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med min AEG øko lawamat 74500 update med 1400 omdreininger, som jeg kjøpte for ca 5 år siden. Den er rask, vasker godt, har godt utvalg i programmer og bråker ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har AEG vaskemaskin (1600 omdr., timer) og tørketrommel (kondens). Dyre begge to, men jeg er veldig fornøyd og forventer å ha de lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en AEG-maskin med 1800 omdreininger som jeg er knallfornøyd med. Den kostet ca 11000 kr for halvannet år siden, så den får du sikkert for 8000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er valget tatt! :D

Det ble en AEG L76630 Update til 8000,- med 1600 omr (kjøpt på Euronics). Valget stod tilslutt mellom den og AEG L76669 som var 500 kr dyrere og med de samme spesifikasjonene. Kunne også veldig gjerne tenkt meg en Miele, men måtte da gitt 12 000,- for den som fristet mest. Valgte da bort skånetrommel og 5 års garanti, så jeg håper ikke jeg angrer på det om en 3 års tid. :ler:

Kikket også på en Bauknecht på Expert som var på tilbud, på denne foregikk alt på et display, ingen knapper i det hele tatt. Det så litt skremmende ut. :wink:

Tusen takk for alle gode tips på veien!

Hilsen ei som faktisk gleder seg til å vaske klær igjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Miele suger hestelut. Elektronikken er steinalder, vekten hører ikke hjemme i norske bolighus og det bråker som om du skulle ha en gammel sjark på vaskerommet.

AEG er superkvalitet i forhold. Anbefaler uansett Bosch/Siemens kanskje heller, men her i huset røk Miele - 2 måneder gammel - ut til fordel for en AEG. Ingen problemer med sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valla: gratulerer med kjøpet. Hadde tenkt å anbefale AEG selv, det har moren min hatt siden 1978, og hun har nå sin andre maskin. Hun er ingen pinglevasker, vasker tre fulle vasker hver uke. Kanskje hun bare har vært heldig, men jeg kommer nok til å holde meg til AEG. AEG har også gode tørketromler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...