Eske Skrevet 11. januar 2010 #1 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei. Har hørt at det kan ødelegge vindusviskermotoren at vindusviskerne står "på" når en slår av bilen, er dette sant? Vindusviskermotoren går altså uavhengig av bilmotoren? Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vil venne meg til å glemme, men jeg lurer egentlig bare på om det er virkelig farlig når det skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zubimaru Skrevet 11. januar 2010 #2 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg bruker av vane å slå dem av før jeg slår av motoren. Det er jo skadelig for viskerne hvis de står på, men ikke kan bevege seg. Feks hvis bilen er nesnødd, og snøen gjør at viskerne sitter fast. Da kan sikringene si hadet, og i værste fall ender du opp med å måtte kjøpe ny sikringsboks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 11. januar 2010 #3 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg glemte å slå de av en gang. Dagen etter startet jeg bilen litt før jeg skulle kjøre for å få den litt varm. Da jeg begynte å kjøre virket ikke vindusviskerene fordi de hadde fryst fast og dermed "hoppet av" Men motoren gikk ikke i stykker. Motoren til vindusviskerene på bilen min virker litt sliten. Noen ganger går de veldig sakte, og noen ganger stopper de. Jeg mistenker at det er fordi jeg bruker spyleveske og vindusviskere (som da gjerne sitter litt fast) i stede for å skrape is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 12. januar 2010 #4 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei. Har hørt at det kan ødelegge vindusviskermotoren at vindusviskerne står "på" når en slår av bilen, er dette sant? Vindusviskermotoren går altså uavhengig av bilmotoren? Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vil venne meg til å glemme, men jeg lurer egentlig bare på om det er virkelig farlig når det skjer Det er ikke farlig for bilen om du glemmer å skru de av. De går heller ikke av seg selv når du skrur av bilen. Så lenge de ikke har motstand har det ingen ting å si om du skrur de på når bilmotoren er av eller venter til vinduet har 20 plussgrader. Det som er farlig er hvis det ligger mye snø på bilen og du prøver å bruke vinduspusserne (evt har glemt å skru de av). Da kan du brenne viskermotoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er ikke farlig for bilen om du glemmer å skru de av. De går heller ikke av seg selv når du skrur av bilen. Så lenge de ikke har motstand har det ingen ting å si om du skrur de på når bilmotoren er av eller venter til vinduet har 20 plussgrader. Det som er farlig er hvis det ligger mye snø på bilen og du prøver å bruke vinduspusserne (evt har glemt å skru de av). Da kan du brenne viskermotoren. Okei, tusen takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. januar 2010 #6 Del Skrevet 13. januar 2010 Da kan sikringene si hadet, og i værste fall ender du opp med å måtte kjøpe ny sikringsboks. En sikring kan ryke ja, men da er det jo bare snakk om en ny sikring til 10-15 kroner, ikke en ny sikringsboks. I værste fall kan man risikere at viskermotoren brenner opp på grunn av den store motstanden, som f.eks. snø og is er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå