Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?

Gjest Niema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har effekt på sinnarynka da? Eller bekymringsrynken som jeg kaller den. Har hørt at Restylane har bedre effekt enn botox på den type rynke, men vil helst unngå det. Har en ganske dyp en ved venstre bryn som plager meg veldig. Har aldri sett noen med så dyp rynke der før, selv ikke de som er 15-20 år eldre enn meg. Er 43 år. Jeg har alltid vært flink med riktig hudpleie og solkrem og skyr sola som en vampyr. Bruker solbriller bare det er litt lyst ute. Likevel har jeg fått denne rynka som gjør meg ca 50 år eldre 😞

Anonymkode: a0a23...cc1

Som sagt så skyldes sinnarynker muskelsammentrekninger, så det hjelper ikke med alskens hudpleie med mindre du gjør noe med den underliggende årsaken. Kan hende du rynker panna i søvne, sover på siden etc. Hvis du vil unngå botox (som midlertidig lammer musklene og hindrer dem i å trekke seg sammen) eller Restylane (som fyller ut "søkket" i huden som muskelsammentrekningene fører til), så er det andre ting du kan forsøke, men det vil ta tid å oppnå resultater.

Rynkeplaster/Frownies. Disse virker ved at de til en viss grad hindrer musklene i å trekke seg sammen. Har forsøkt selv, og de har en viss effekt. 

Ansiktsmassasje/ansiktsyoga kan hjelpe ansiktsmuskulaturen til å slappe av. 

Mikrostrømbehandling hjemme med f.eks. NuSkin Trinity eller tilsvarende apparat. Mikrostrøm sies å stimulere ansiktsmuskulaturen og derved ha positiv effekt på rynker og slapp hud. På lang sikt skal mikrostrømbehandling også kunne stimulere hudens egen produksjon av kollagen, men det finnes lite forskning som støtter akkurat sistnevnte. 

Du kan også få mikrostrømbehandling hos hudpleier/hudpleieklinikk.

Dermarolling/microneedling. Kan utføres av deg selv hjemme eller hos hudpleier. 

Det finnes også andre behandlinger du kan ta hos hudpleier, men jeg har ikke noen uttømmende oversikt. Håper imidlertid at dette kan være til hjelp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (5 minutter siden):

Som sagt så skyldes sinnarynker muskelsammentrekninger, så det hjelper ikke med alskens hudpleie med mindre du gjør noe med den underliggende årsaken. Kan hende du rynker panna i søvne, sover på siden etc. Hvis du vil unngå botox (som midlertidig lammer musklene og hindrer dem i å trekke seg sammen) eller Restylane (som fyller ut "søkket" i huden som muskelsammentrekningene fører til), så er det andre ting du kan forsøke, men det vil ta tid å oppnå resultater.

Rynkeplaster/Frownies. Disse virker ved at de til en viss grad hindrer musklene i å trekke seg sammen. Har forsøkt selv, og de har en viss effekt. 

Ansiktsmassasje/ansiktsyoga kan hjelpe ansiktsmuskulaturen til å slappe av. 

Mikrostrømbehandling hjemme med f.eks. NuSkin Trinity eller tilsvarende apparat. Mikrostrøm sies å stimulere ansiktsmuskulaturen og derved ha positiv effekt på rynker og slapp hud. På lang sikt skal mikrostrømbehandling også kunne stimulere hudens egen produksjon av kollagen, men det finnes lite forskning som støtter akkurat sistnevnte. 

Du kan også få mikrostrømbehandling hos hudpleier/hudpleieklinikk.

Dermarolling/microneedling. Kan utføres av deg selv hjemme eller hos hudpleier. 

Det finnes også andre behandlinger du kan ta hos hudpleier, men jeg har ikke noen uttømmende oversikt. Håper imidlertid at dette kan være til hjelp.

Tusen takk for svar :)  ja, jeg ligger på den siden og "presser" ofte ansiktet ned i puta. Har prøvd å venne meg av med det, men klarer ikke. Har kjøpt putetrekk i bambus som skal være bra for både hud og hår, men ikke testet enda. Rynken har vært der ganske lenge og har hørt at Restylane har best effekt på "etablerte" rynker, men har virkelig ikke lyst med mindre jeg "må". Jeg har dårlig selvbilde fra før og det har blitt enda verre av den stygge rynka. Hadde ikke brydd meg om det bare var en linje, men dette er en skikkelig rynke. Har ikke rynker i panna, kun noen små linjer og tror ikke jeg rynker panna noe særlig.

Har hørt om frownies, men trodde det bare var tull. Kanskje jeg må prøve da. Skal sjekke ut den nuface-apparatet på Lyko også. 

Anonymkode: a0a23...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyunkang yul krem og serum, og cicaplast krem fra la roche posay siden jeg har lest så mye bra om den. 

Er fornøyd med alle 3 egentlig, men usikker på om det blir omkjøp av moisture ampule. Den skal sørge for at alt av fuktighet blir på huden, å ikke fordamper. Men føler kanskje at sminke gjør dette? Men huden virker mer gjennomfuktet, er bare usikker om det er pga dette serumet.

Cicaplast tilførerer mer fett og virker reparerende, slik føles den på huden også! Bruker den etter sykebehandling for å ikke få tørr hud etterpå, og det funker som bare det. 

Screenshot_20220112-134732_Chrome.jpg

Screenshot_20220112-134746_Chrome.jpg

Screenshot_20220112-134834_Chrome.jpg

Anonymkode: 767fa...79b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktsolje og dagkrem fra Dr Organic. Lukter roser 🌹 og gir masse fukt. 

Anonymkode: fe163...4d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (På 13.1.2022 den 23.34):

D3C084CF-57E4-434D-B1CC-335C7535AEFA.jpeg.e25314f05d205fd5a6948e54fffc83dd.jpeg
I stor flaske siden LUSH har salg på 50% på denne og den lukter så godt at den kan spises :rodmer:

Måtte kjøpe denne jeg også! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen på Lush ettersom jeg så de hadde fått nytt til Valentines og Morsdag C0997714-8B8C-45AF-AC85-437312776D35.gif.6848649d1a05b11473abc852027ea1ed.gif

2E835C15-46C4-4701-B28C-94896B7FA7B4.jpeg.042090de22a0aa563e9220e2a50a55f2.jpeg

(Forøvrig sitat av Oscar Wild).

Lovely (håndkrem)

Yummy Custard (kroppsvask)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten på en god ansiktsrens fortsetter og har nå bestilt en fra Revolution skincare:

revolution-skincare-limpiador-facial-melting-gel-1-58310.jpeg
Bestilte også HTH body lotion i større flaske. Huden føltes så myk. Er ikke klissete og trekker raskt inn!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (På 13.1.2022 den 23.34):

C0A84EE8-A467-4A51-B675-D7C2B28A56D0.thumb.jpeg.363b0ea93c8d4f0920825dbe7c0a39e9.jpeg57725DF3-BAC5-4FAE-86E5-1E787BED498B.thumb.jpeg.352b9e2653ec9e9d526657a68f40ea34.jpegD3C084CF-57E4-434D-B1CC-335C7535AEFA.jpeg.e25314f05d205fd5a6948e54fffc83dd.jpeg
I stor flaske siden LUSH har salg på 50% på denne og den lukter så godt at den kan spises :rodmer:

Anbefaler du håndkremen? Prøvd den før? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sally-Go-Round said:

Anbefaler du håndkremen? Prøvd den før? 🙂

Ikke prøvd håndkremen før, vil kanskje bruke den litt til før jeg uttaler meg <_< 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på foundation og concealer. Greit om jeg finner noe som passer meg som er billigere enn Clinique 😅

Screenshot_20220124-171320_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171306_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171254_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171235_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171219_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171158_Gmail.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nepenthe skrev (19 minutter siden):

Spent på foundation og concealer. Greit om jeg finner noe som passer meg som er billigere enn Clinique 😅

Screenshot_20220124-171320_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171306_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171254_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171235_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171219_Gmail.jpg

Screenshot_20220124-171158_Gmail.jpg

Elsker denne foundationen til maybelline🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bourjois Healthy Mix Anti-Fatigue Concealer 52 Medium 

Sally Hansen E Nail And Cuticle Oil

Sally Hansen Nailgrowth Miracle 

Sally Hansen Complete Salon Manicure 3.0 #360 Plum's The Word 

IsaDora Inliner Kajal 50 Satin White 

Physicians Formula Murumuru Butter Bronzer

Olaplex No. 3 Hair Perfector 100 ml

NYX Professional Makeup Tinted Brow Mascara Brunette 

NYX Professional Makeup Eye Shadow Base High Definition

L'Oréal Paris Infallible 24H Liquid Foundation 120 Vanilla

Alle produktene er sminke jeg bruker hver dag utenom negleproduktene fra Sally Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (17 timer siden):

Bourjois Healthy Mix Anti-Fatigue Concealer 52 Medium 

Sally Hansen E Nail And Cuticle Oil

Sally Hansen Nailgrowth Miracle 

Sally Hansen Complete Salon Manicure 3.0 #360 Plum's The Word 

IsaDora Inliner Kajal 50 Satin White 

Physicians Formula Murumuru Butter Bronzer

Olaplex No. 3 Hair Perfector 100 ml

NYX Professional Makeup Tinted Brow Mascara Brunette 

NYX Professional Makeup Eye Shadow Base High Definition

L'Oréal Paris Infallible 24H Liquid Foundation 120 Vanilla

Alle produktene er sminke jeg bruker hver dag utenom negleproduktene fra Sally Hansen

Har du prøvd kanskje Healthy Mix Foundation og kan sammenligne den med Loreal sin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (17 timer siden):

Elsker denne foundationen til maybelline🥰

Så bra! Jeg er spent på den =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...