Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?

Gjest Niema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (På 23.3.2023 den 15.59):

https://www.kicks.no/real-techniques/makeup/makeup-borster/base/expert-face-brush?gclid=EAIaIQobChMItMruk6jy_QIVDM3VCh1ILAvIEAQYASABEgLTdvD_BwE

Denne er også god :) Bruker den selv når jeg skal ha på mineralpudder (for min del Jane Iredale sitt kompakte). 

Så dette først nå, takk for tips 🙏 Den må testes, ser den er på tilbud også 👍🏻

Anonymkode: 1898d...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger skikkelig en sånn miksegreie til diverse produkter, og min favorittfoundation måtte bestilles i mer sommerlig farge siden 2,5 som jeg har er perfekt på vinterfjes. 

Ikke at jeg får farge selv med spf 50 i fjeset og null soling, men selftandrops innvirker jo 😆

B7A36123-138B-45DB-BCA5-A6DD293D1FD9.thumb.jpeg.3fdaa9bb26cb70e41223093627d1f10d.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Trenger skikkelig en sånn miksegreie til diverse produkter, og min favorittfoundation måtte bestilles i mer sommerlig farge siden 2,5 som jeg har er perfekt på vinterfjes. 

Ikke at jeg får farge selv med spf 50 i fjeset og null soling, men selftandrops innvirker jo 😆

B7A36123-138B-45DB-BCA5-A6DD293D1FD9.thumb.jpeg.3fdaa9bb26cb70e41223093627d1f10d.jpeg

Den foundationen så interessant ut, skriv gjerne hvordan du liker den, hvor mye dekk, finish og hvordan hudtype den passer til når du har fått prøvd den 😊

Anonymkode: b3e00...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den foundationen så interessant ut, skriv gjerne hvordan du liker den, hvor mye dekk, finish og hvordan hudtype den passer til når du har fått prøvd den 😊

Anonymkode: b3e00...239

Har en lysere allerede, og prøvd den endel :) 

Kosten er viktig å presisere da den er veldig avgjørende for resultatet jeg får - kjøpte med fingertip brush fra MtM.

Med godt fuktgivende hudpleie som grunnlag får jeg lett dekk av å bruke litt produkt. Den er enkelt byggbar til medium uten å «bygge», aldri prøvd full - men den er beskrevet som medium til full dekk.

Den gjør akkurat som beskrevet: satin finish.

Jeg forsøker tretinoin nå og har derfor litt rødhet avogtil rundt nesevinger, tørrere hud, samt tørre småflakete områder.

Alt annet, utenom denne klistrer seg til alt som er feil. 

Denne holder finishen sin, jeg får ikke kakete/disko/glinsete/tørre flekker eller oksidering timene etterpå. 

Denne bare oppfører seg synes jeg.

Og fader naturlig. Null duft - viktig for meg! Gir ikke meg ut utbrudd, noe mange gjør. 

Liker den fordi den kan bli en skintint om man blander ut med krem, en mer dewy formula og man blander inn flytende highlighter/primer eller olje - og den kan være heldekkende. Med matt primer eller pudder blir det helmatt, 

Katie Janes Hughes på IG snakket litt om dette, at om en skal velge EN foundation, så heller velg en mer medium/heldekkende type som lar seg blande ut og ned og dermed kunne gi 4-5 forskjellige uttrykk. 

Ikke alle kan det, men denne klarer fint det. 

Tror det er min HG pga alt det nevnte :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (På 31.3.2023 den 11.16):

Jeg har veldig tørr hud 😏 men kan kanskje kombinere den med ansiktsolje?  Det bruker jeg ofte uansett, særlig oppå nattkremen. 

Vil bare si at serum og olje skal UNDER krem. Hilsen hudterapeut..

Anonymkode: 77f0f...1ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet mange bruker olja oppå også for å "låse inn" fukten. Jeg bruker ikke olje, bruker serum under kremen. Aldri hørt om noen som bruker serum over krem :klo: 

Anonymkode: a0a23...cc1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Olje?

Nei, den skal sist. Tynnest til tykkest. Eventuelt blande inn en dråpe eller to med olje i kremen. 

Serum derimot skal under ja. 

Enkelte retinoler og cvitaminer er blandet i oljeformula, da må jo de før krem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5FDAA280-771B-4C2E-9B73-854DA9907083.jpeg

E5AAA47F-618B-4CA1-B575-7B5C90D9A32A.jpeg

8916B575-F100-4648-8E4A-CD127F12DC00.jpeg

E6C76EBA-6DC1-48AB-BD78-B80B03BC5695.jpeg

Første gang jeg legger inn bilde, så ble litt dårlig 😂.

COSRX sin lightweight fuktighetskrem syntes jeg var utrolig god. Gel-lignende konsistens som trekker fort inn i huden og gir godt med fukt, jeg sliter med hormonell akne så prøver å finne en god krem. Denne inneholder centella (?) som er naturlig og anti-inflammatorisk. 

EIS-gel - avkjølende gelé man kan smøre på kroppen. Enten på muskler, panna o.l - så kjøler den ned området. Ordentlig god hvis man er stiv.

Browcicles sin øyebrynsvoks var veldig fin. Kjøpte den på Normal. Jeg har sorte, tykke øyebryn så vanlig øyebrynsgele fungerer ikke på meg. Veldig fornøyd, legger ikke fra seg noe produkt på hårene.

Origins Ginzeng serum fikk jeg av ei venninne, men er litt usikker på om huden min tåler den. Har fått litt kviser på typiske plasser jeg aldri får kviser, så skal ikke bruke den denne uka for å se om det hjelper. Venninnen min fikk også kviser av den, så anbefales ikke (koster 500 kr)

Har sett at de har begynt å selge The Inkey List på Apotek1, noen som har prøvd og kan anbefale retinol-serumet? COSRX har også kommet ut med en ny serie med retinol, så får se hvilke av de jeg kjøper ☺️.

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Olje?

Nei, den skal sist. Tynnest til tykkest. Eventuelt blande inn en dråpe eller to med olje i kremen. 

Serum derimot skal under ja. 

Enkelte retinoler og cvitaminer er blandet i oljeformula, da må jo de før krem. 

Det var det jeg også trodde! Jeg bruker serum først, deretter dagkrem. Så eventuell olje (gjerne for å få blandet ut foundation). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har prøvd Beauty Flash Balm fra Clarins? Har lyst til å bestille den, men pga mange bomkjøp er jeg litt skeptisk!

image.thumb.jpeg.54219756e301d64a0e3fbf1c31b5ef89.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har prøvd Beauty Flash Balm fra Clarins? Har lyst til å bestille den, men pga mange bomkjøp er jeg litt skeptisk!

image.thumb.jpeg.54219756e301d64a0e3fbf1c31b5ef89.jpeg

Jaa,love it!

Men jrg har andre alternativer som er like gode!

image.png.885c79bc440511764d6d2492d04eb1cf.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (2 timer siden):

Jaa,love it!

Men jrg har andre alternativer som er like gode!

image.png.885c79bc440511764d6d2492d04eb1cf.png

image.png

Så bra! Har en kombinasjonshud, så håper den funker på min hudtype. Bruker du den som fuktighetskrem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke den face misten med spf 50 som jeg pleide å kjøpe (Vichy). Heller ikke den jeg kjøpte i fjor (biotherm). Og har gitt bort den fra Bondi Sands for den var ubrukelig. Krysser fingre for at den her er brukbar. 

8C77A866-CF04-4148-9ADC-E27C9ADC43F2.png

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fytti katta som denne lukter 😳 donerte den videre. Går tilbake til Cliniderm 😅😂

4C1FB560-390B-4DB4-980D-609CCC0310A6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Centella said:

Snap-03-04-2023-16-31-13.thumb.png.5a9d58f418f302c31f3c4699f09dd9c0.png

Snap-03-04-2023-16-31-33.thumb.png.e0304f8272d8d7abbf52d49da9816ec4.png

Er Bentons snegleslim bedre enn det fra Cosrx? (I tilfelle du har testet begge ut da :) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (4 minutter siden):

Er Bentons snegleslim bedre enn det fra Cosrx? (I tilfelle du har testet begge ut da :) )

Jeg vet ikke. Jeg har aldri prøvd Benton sin før. Jeg er veldig glad i COSRX sin, men det blir spennende å prøve noe nytt! Benton sin har også biegift, så den er jo litt annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...