:-) anna Skrevet 29. august 2003 #1 Del Skrevet 29. august 2003 Blir så sur jeg- EU har jo vedtatt et forbud mot at kosmetikk skal testes på dyr. Tror det var i 2006 eller 2009 den skulle begynne å gjelde. Så de har laaang tid på seg til å legge om rutinene. Men så kommer kosmetikkgiganten L'oreal på banen, og hva gjør de: jo de starter storstilt lobby-arbeid for å få fortsette å teste på dyr!! Grrrrrr Lover herved at jeg IKKE skal kjøpe produkter fra L'oreal lengre. En ting er å gjøre noe dumt fordi det er sånn det "blir gjort" en annen ting er å kjempe for å få fortsette. Jeg er ikke noen fanatiker, men dette provoserte meg faktisk så mye at jeg gikk rett på badet og kasta øyenkremen min. (Drit dårlig var den uansett) Når Dermalogica for eksempel ikke tester på dyr og greier å lage så gode produkter uansett, så kan det da umulig være nødvendig. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 30. august 2003 #2 Del Skrevet 30. august 2003 Helt enig. :x Hva med en oppfordring her om å boikotte Lorea`l. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. august 2003 #3 Del Skrevet 30. august 2003 Å herregud... den eneste hårsprayen som jeg kan bruke... det var da som f..n... Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 30. august 2003 #4 Del Skrevet 30. august 2003 Har du prøvd osis + fra Schwarzkopf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 30. august 2003 #5 Del Skrevet 30. august 2003 Blir så sur jeg- EU har jo vedtatt et forbud mot at kosmetikk skal testes på dyr. Tror det var i 2006 eller 2009 den skulle begynne å gjelde. Så de har laaang tid på seg til å legge om rutinene. Men så kommer kosmetikkgiganten L'oreal på banen, og hva gjør de: jo de starter storstilt lobby-arbeid for å få fortsette å teste på dyr!! Grrrrrr Jeg har ikke fått det med meg. Men må si det overrasker meg at de ikke skjønner at det ville vært en god og positiv omtale av de dersom de hadde lagt seg flatt og sagt seg enig i vedtaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 30. august 2003 #6 Del Skrevet 30. august 2003 *løper ut på badet for å kaste* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 30. august 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2003 http://www.dr.dk/nyheder/eu/article.jhtml?...rticleID=115593 Her er forøvrig artikkelen. Fra nettsidene til Danmarks Radio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 30. august 2003 #8 Del Skrevet 30. august 2003 Fy #%#§! :o Boikotter L'oreal heretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. august 2003 #9 Del Skrevet 30. august 2003 Trur selv min samboer (største forbruker av den slags produker her i huset for tida) kjøper et annet merke neste gang ja.. Slemme mot dya er de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. august 2003 #10 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg er med på boikott! Dette var jeg ikke klar over, så takk for tipset! Går ut fra at det er lov å bruke opp L'oreal man allerede har kjøpt.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 30. august 2003 #11 Del Skrevet 30. august 2003 Stakkars dyr... Teite L'oreal Teite meg som kommer til å bruke opp resten av L'oreal-kremen min.. Dustemikkel i glasshus.. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 30. august 2003 #12 Del Skrevet 30. august 2003 Går ut fra at det er lov å bruke opp L'oreal man allerede har kjøpt.... :oops: Ja, det må da være lov! Jeg kommer i alle fall til å bruke opp det jeg alt har kjøpt inn. Huff, det blir ikke enkelt å finne erstattere for alle L'oreal produktene mine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 30. august 2003 #13 Del Skrevet 30. august 2003 :evil: Mokkel! At de kan være så egoistiske! *aldri bruke mer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. august 2003 #14 Del Skrevet 30. august 2003 Før dere kaster ut alt - har dere sjekket hådnsåpen deres, dusjsåpen, tannkremen, etc? Det er MYE som testes på dyr som ikke blir slått opp i avisene hver dag. Vinduspussemiddelet, neglelakken, neglelakkfjerneren, ovnsrensen, tapetlimet osv osv osv... Kun Body Shop har produkter som garantert IKKE er testet på dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. august 2003 #15 Del Skrevet 30. august 2003 Det er greit nok at veldig mye testes på dyr, (ok, ikke "grei nok", men... ja) det er det faktum at de AKTIVT GÅR INN FOR Å MOTARBEIDE FORBUDET jeg reagerer på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 30. august 2003 #16 Del Skrevet 30. august 2003 Det er en hel del som testes på dyr... Jeg er i alle fall med på en L'oreal boikott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 30. august 2003 #17 Del Skrevet 30. august 2003 Husk at firmaet L'Oreal også står bak merker som Maybelline, Lancôme, Helena Rubinstein, Biotherm osv. Hvis dere først skal boikotte, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. august 2003 #18 Del Skrevet 30. august 2003 Ja, en total boikott blir vanskelig, men... ikke velge det bevisst i alle fall... kanskje? Jeg for min del er ikke noe slikt "boikott-menneske", men ja, velge noe annet sånn egentlig, det er ikke såååå vanskelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2003 #19 Del Skrevet 30. august 2003 Kun Body Shop har produkter som garantert IKKE er testet på dyr. Men å kjøpe testresultater for enkeltingredienser og kjøpe ingredienser, som kan være testet på dyr, til sine produkter, DET kan de ikke garantere at de ikke gjør............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 30. august 2003 #20 Del Skrevet 30. august 2003 Er jo like greit å boikotte. Bruker ikke sminke i det hele tatt, egentlig. Og når jeg først har på meg litt, er det isåfall ikke L'Oreal eller noe av det dullet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå