Gå til innhold

Kvinnelige kontra mannlige modeller

Fremhevede innlegg

Skrevet
En annen ting som slår meg er den totale mangelen på mannlige modeller med "ikke-vestlig" opphav. Det finnes f.eks ingen afroamerikanere blant high fashion modellene. Blant de kvinnelige modellene finnes det mange med eksotisk opphav, Naomi Campbell er et godt eksempel. Hvorfor denne skjevheten?

Det finnes svarte mannlige modeller, men industrien skal tjene penger og whiteboys selger best! Forventer du egentlig en stueren politikk i den industrien der? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Andreas_*
Skrevet
En annen ting som slår meg er den totale mangelen på mannlige modeller med "ikke-vestlig" opphav. Det finnes f.eks ingen afroamerikanere blant high fashion modellene. Blant de kvinnelige modellene finnes det mange med eksotisk opphav, Naomi Campbell er et godt eksempel. Hvorfor denne skjevheten?

Det skyldes primært at f.eks afroamerikanske menn ikke nødvendigvis har så mye penger å bruke på high fashion? Menn med afrikansk opphav ser ikke alltid så pene ut heller, de blir liksom altfor "etniske". I moteverdenen er det ut med alt som er etnisk, f.eks er man brasiliansk modell skal man ikke ha for etniske trekk, men ser mer felleseuropeisk ut, det samme gjelder russere som ikke må se for "russiske" ut. Det finnes pene afrikanske menn, men det er ikke så mange av dem. De ser ikke sofistikerte og elegante ut, de er ofte mer grove og har rotete ansiktstrekk (altså ikke hugd i marmor).

Gjest Gjest_Johanne_*
Skrevet
Det skyldes primært at f.eks afroamerikanske menn ikke nødvendigvis har så mye penger å bruke på high fashion? Menn med afrikansk opphav ser ikke alltid så pene ut heller, de blir liksom altfor "etniske". I moteverdenen er det ut med alt som er etnisk, f.eks er man brasiliansk modell skal man ikke ha for etniske trekk, men ser mer felleseuropeisk ut, det samme gjelder russere som ikke må se for "russiske" ut. Det finnes pene afrikanske menn, men det er ikke så mange av dem. De ser ikke sofistikerte og elegante ut, de er ofte mer grove og har rotete ansiktstrekk (altså ikke hugd i marmor).

No offence, men det er bare tøv. Symmetri har ikke noe med ditt etniske opphav å gjøre. Men jeg er enig med deg i at det handler om penger. Det er hvite folk som har kontroll over den industrien. Det handler vel om hvilke kunder de vil tiltrekke seg.

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
No offence, men det er bare tøv. Symmetri har ikke noe med ditt etniske opphav å gjøre. Men jeg er enig med deg i at det handler om penger. Det er hvite folk som har kontroll over den industrien. Det handler vel om hvilke kunder de vil tiltrekke seg.

Det handler om penger, å man vil bruke pengene sine på en sånn måta at man får penger tilbake av dem. Da vil man ikke bruke pengene på noe som mest sannsynlig ikke gir avkastning. For dem som sitter i bakgrunnen er en modell en brikke, eller et instrument for å tjene penger på. Er man villige nok til å betale, så kan man ta omtrent hvem som helst på gata å gjøre til en pengemaskin, men det er ofte mye dyrere enn å bruke noen som er et godt utgangspunkt.

Skrevet

Nå kan jeg ikke det der med å linke til en spesiell side, men hva med Tyson Beckford.....yammi yammi :dåne: han er bare skikkelig hot. Ok da, han er jo ikke mange, men jeg kikket litt rundt, og det kommer flere og flere unge afroamerikanske mannlige modeller som er ganske så fagre :foto:

Skrevet
Nå kan jeg ikke det der med å linke til en spesiell side, men hva med Tyson Beckford.....yammi yammi :dåne: han er bare skikkelig hot. Ok da, han er jo ikke mange, men jeg kikket litt rundt, og det kommer flere og flere unge afroamerikanske mannlige modeller som er ganske så fagre :foto:

Jo, men han har hip-hop-bakgrunn. Er f.eks Tiger Woods eller Michael Jordan modeller? De er med i mange reklamer.

Skrevet

Han er jo delvis kinesisk, tror jeg. Akkurat som Naomi Campbell. Det er helt klart mest populært med folk som er av blandet opphav - spesielt hvis de er litt asiatiske. Mange av de relativt hvite modellene er IKKE helt "caucasian" heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...