Gå til innhold

Kvinnelige kontra mannlige modeller


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Tore_*
Skal man som gutt drive med high fashion, så kan man sjelden gå på catwalken etter at en har passert 24. De skal nettopp se unge og friske ut.

Det er en illusjon av hva som er naturlig og ser "friskt" ut som er innøvd iløpet av mange års mediapåvirkning, og noe som har en solid ryggrad med enorme resurser bak seg som har pålagt de allerfleste slike meninger.

hvem skal jeg hennvende til for å gi ett bilde av et maskulint fjes, første som slår meg er Bruce Willies, han vil jeg som hetrofil mann definere som et typisk maskulint tryne. Men jeg kan ikke si at jeg synes han ser usymetrisk og uren ut av den grunn.

Et typisk feminint ansikt er foreksempel Mirah Craig, hun har jo forsåvidt en gjennomført feminin kropp også i mine øyne. (hadde allefall, har ikke sett henne i lyset den siste tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende, men som oftest så er det ikke sånn. Som oftest vil kvinner med sånne ansikt se bitte litt maskuline ut, men bare på en litt mykere måte. Myke og rene trekk går som regel hånd i hånd. Både kvinnelige og mannlige modeller har ganske like ansiktstrekk. Ville vel heller sagt at det er de androgyne og de litt skarpere ansiktstrekkene som er idealet i modellverdenen.

Ikke enig. Angelina Jolie for eksempel, vil jeg si har ganske skarpe OG rene trekk. Hvis jeg forsto deg rett da? Man kan da vere maskulin/feminin både med og uten symmetriske trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Angelina Jolie for eksempel, vil jeg si har ganske skarpe OG rene trekk. Hvis jeg forsto deg rett da? Man kan da vere maskulin/feminin både med og uten symmetriske trekk.

Du misforstod. Jeg er enig med deg når de gjelder Angelina Jolie. Hun har et veldig typisk androgynt og vakkert ansikt. M.a.o. - androgyne ansikter er (i mange tilfeller) veldig vakre og tiltrekkende. Både fra en kvinnes og manns ståsted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meh. Det er bare jås å generalisere noe slikt. En stor brorpart av mannlige modeller er faktisk homofile. Hos homofile så finner du skjelden det typiske maskuline som V-form. Smal midje, brede skuldre, markant kraftig fjes. etc. Du vil se at de har et mere symetrisk forhold imellom overkropp og underkropp, noe som virker å forekomme hos de aller fleste homofile menn. Det er en kryssning mellom kvinnelige og mannlige trekk.

Dette husker jeg ett par homofile som gikk rundt å sa, symmetri var det viktigste. Symmetri, symmetri, symmetri.. Bla bla bla

Prata høl i hue på meg om det

For min del må jeg bare si at jeg elsker kvinnelige modeller, syntes de er fantastisk pene! Men jeg liker veldig godt tynne jenter fra før av

Endret av toth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstod. Jeg er enig med deg når de gjelder Angelina Jolie. Hun har et veldig typisk androgynt og vakkert ansikt. M.a.o. - androgyne ansikter er (i mange tilfeller) veldig vakre og tiltrekkende. Både fra en kvinnes og manns ståsted. :)

Androgynt? Hvordan da? Jeg vil påstå at hun har ganske feminine trekk med store øyne, høye øyenbryn, liten nese, smale kjevebein og fyldige lepper. Kjevebeina er vel det eneste som kan oppfattes som androgynt i ansiktet hennes etter min mening siden de er veldig skarpe.

Endret av kanel23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androgynt? Hvordan da? Jeg vil påstå at hun har ganske feminine trekk med store øyne, høye øyenbryn, smale kjevebein og fyldige lepper. Kjevebeina er vel det eneste som kan oppfattes som androgynt i ansiktet hennes etter min mening siden de er veldig skarpe.

Mannlige modeller har også (som oftest) fyldige lepper, store øyne, etc. Dette er ikke allid typiske kvinnelige trekk. Derfor kaller jeg det for androgynt. Men sminken/leppestift osv. har jo også mye å si for hvor kvinnelig ansiktet hennes ser ut. Det er det som er så interessant med androgyne ansikter (spesielt på kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tore_*
Androgynt? Hvordan da? Jeg vil påstå at hun har ganske feminine trekk med store øyne, høye øyenbryn, liten nese, smale kjevebein og fyldige lepper. Kjevebeina er vel det eneste som kan oppfattes som androgynt i ansiktet hennes etter min mening siden de er veldig skarpe.

Jepp ho er ikke androgyn, ho er kvinnelig. Ansiktet hennes får meg aldri i nærheten av de baner en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlige modeller har også (som oftest) fyldige lepper, store øyne, etc. Dette er ikke allid typiske kvinnelige trekk. Derfor kaller jeg det for androgynt. Men sminken/leppestift osv. har jo også mye å si for hvor kvinnelig ansiktet hennes ser ut. Det er det som er så interessant med androgyne ansikter (spesielt på kvinner).

Klart menn også kan ha desse trekkene, og i moderate mengder kan det vere veldig fint, men det er fortsatt typisk feminine trekk, og har en mann alle desse karakteristikaene vil han sannsynligvis se ganske feminin ut. Ikke dermed sagt at en maskulin mann ikke kan se dritbra OG maskulin ut med store øyne eller fyldige lepper.

Endret av kanel23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaarsang
Verken eller tror jeg. Men måtte jo sett an supermodellen først da ;)

Det at du kanskje kunne falt for Seltzer fremfor en modell, er litt vanskelig å forstå. Mennesket tiltrekkes vel av skjønnhet? Seltzer er ikke per def. pen.

Ville du valgt ham fremfor disse f.eks?

http://models.com/work/ralph-lauren-ralph-...edon-fw-08/1366

http://models.com/work/gucci-gucci-cruise-september-09/11675

http://models.com/work/giorgio-armani-acqu...tract-2008/3588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange kvinnelige modeller er pene. Kanskje ikke rent kroppslig, men jeg liker den romvesen-looken. Dessuten kler de klærne de bærer veldig godt.

Men som heterofil jente så syns jeg de mannlige modellene er mer spennende. Fine kropper og ansikt. Me likes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du kanskje kunne falt for Seltzer fremfor en modell, er litt vanskelig å forstå. Mennesket tiltrekkes vel av skjønnhet? Seltzer er ikke per def. pen.

Ville du valgt ham fremfor disse f.eks?

http://models.com/work/ralph-lauren-ralph-...edon-fw-08/1366

http://models.com/work/gucci-gucci-cruise-september-09/11675

http://models.com/work/giorgio-armani-acqu...tract-2008/3588

Jeg sa ikke at jeg ville tatt han, jeg sa hverken eller. Forøvrig likte jeg han på linken i midten, men ikke de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange kvinnelige modeller er pene. Kanskje ikke rent kroppslig, men jeg liker den romvesen-looken. Dessuten kler de klærne de bærer veldig godt.

Men som heterofil jente så syns jeg de mannlige modellene er mer spennende. Fine kropper og ansikt. Me likes :)

Nice badonkadonk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart menn også kan ha desse trekkene, og i moderate mengder kan det vere veldig fint, men det er fortsatt typisk feminine trekk, og har en mann alle desse karakteristikaene vil han sannsynligvis se ganske feminin ut. Ikke dermed sagt at en maskulin mann ikke kan se dritbra OG maskulin ut med store øyne eller fyldige lepper.

Hehe Det er derfor jeg kaller det for androgynt. Men alle ansikter er unike, så det er litt vanskelig å vurdere NÅR det blir for feminint eller vice versa. Folk har forskjellig syn, og de fokuserer på ulike trekk ved ansiktet. Det er i alle fall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe Det er derfor jeg kaller det for androgynt. Men alle ansikter er unike, så det er litt vanskelig å vurdere NÅR det blir for feminint eller vice versa. Folk har forskjellig syn, og de fokuserer på ulike trekk ved ansiktet. Det er i alle fall mitt inntrykk.

Ok, skjønner, men de trekkene jeg ramset opp er trekk som er forårsaket av kvinnelige hormoner, og derfor blir de oftest definert som feminine trekk :) Men de fleste mennesker har jo en blanding da, de færreste har ekstremt feminine/maskuline ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner, men de trekkene jeg ramset opp er trekk som er forårsaket av kvinnelige hormoner, og derfor blir de oftest definert som feminine trekk :) Men de fleste mennesker har jo en blanding da, de færreste har ekstremt feminine/maskuline ansikt.

100% enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaarsang

En annen ting som slår meg er den totale mangelen på mannlige modeller med "ikke-vestlig" opphav. Det finnes f.eks ingen afroamerikanere blant high fashion modellene. Blant de kvinnelige modellene finnes det mange med eksotisk opphav, Naomi Campbell er et godt eksempel. Hvorfor denne skjevheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tore_*
En annen ting som slår meg er den totale mangelen på mannlige modeller med "ikke-vestlig" opphav. Det finnes f.eks ingen afroamerikanere blant high fashion modellene. Blant de kvinnelige modellene finnes det mange med eksotisk opphav, Naomi Campbell er et godt eksempel. Hvorfor denne skjevheten?

cash is king! Det er en hovedårsak. Hadde de gutta som ikke er vestlige trukket til seg den oppmerksomheten som gutta som er vestlige eller ser vestlige ut, så hadde du sett flere av dem. Dette handler om buisness, og da er det snakk om penger.

Penger har en mye større innvirkning på mange elementer enn folk flest er klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...