Gå til innhold

Kvinnelige kontra mannlige modeller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet

Virker ikke feminine, bare litt unge.

Virker ekstremt feminine og unge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke jeg. Jeg har aldri i mitt liv vært tiltrukket av menn med kraftige og maskuline ansiktstrekk. Alltid likt vakre menn. :)

Ja, har mange venninner som liker typiske modellgutter. Har likevel inntrykk av at de fleste jenter tenner på mer maskuline menn, men mulig jeg tar feil.

Skrevet

Jeg er enig. Det var en høyere prosent av underernærte unge gutter enn friske gutter i den videoen. :-)

Skrevet

Jeg tror du trekker begrepet "feminin" rimelig langt, Tore. ;) Forresten, unge menn (dog lovlige) er da bare digg.

Skrevet
Jeg er enig. Det var en høyere prosent av underernærte unge gutter enn friske gutter i den videoen. :-)

Underernærte? Det er vel naturlig for de fleste unge og aktive gutter å ha en relativt gutteaktig kropp?! De er uansett sunnere enn de fleste jentene i bransjen. :)

Gjest Vaarsang
Skrevet

Tror egentlig ikke Hulk Holgan hadde gjort seg i en Gucci reklame. Fellestrekket hos mannlige modeller er at de vanligvis har velutviklet kjeveparti:

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
Jeg tror du trekker begrepet "feminin" rimelig langt, Tore. ;) Forresten, unge menn (dog lovlige) er da bare digg.

Det er en vurderingssak. Noen ville sagt macho man, mens andre ville sagt pusling. Jeg trekker kanskje feminint litt langt, men jeg tror det er veldig individuellt. Og det er jo forskere som har bevist at femigutter ofte har mere draget på damene enn tredagers stubb og måne.

Smak og behag (smaken er som baken) hehe^^

Skrevet
Ja, har mange venninner som liker typiske modellgutter. Har likevel inntrykk av at de fleste jenter tenner på mer maskuline menn, men mulig jeg tar feil.

Vel, det kan godt hende at du har rett. Mange damer elsker kraftige og maskuline ansikt, med det er helt turn off for meg. :)

Skrevet
Det er en vurderingssak. Noen ville sagt macho man, mens andre ville sagt pusling. Jeg trekker kanskje feminint litt langt, men jeg tror det er veldig individuellt. Og det er jo forskere som har bevist at femigutter ofte har mere draget på damene enn tredagers stubb og måne.

Smak og behag (smaken er som baken) hehe^^

Vel, det virker som om det er mange her som liker den maskuline sorten. Ingenting å bekymre seg for. ;)

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
De fleste mannlige modeller har nettopp kraftig underkjeve og perfekte kinnben.

http://models.com/model_culture/50topmalem...5&lnumber=1

Selv om jeg burdte vært uenig med deg av prinsipp, så er jeg nesten helt enig. Men det er et engangstilfelle!^^

Personlige definisjoner har så store avvik at det er vanskelig å argumentere for og imot, det rett og slett bare er sånn.

Skrevet
De fleste mannlige modeller har nettopp kraftig underkjeve og perfekte kinnben.

http://models.com/model_culture/50topmalem...5&lnumber=1

Jepp. Men det er ikke bare det som avgjør om et ansikt er kraftig eller maskulint. Symmetrien og ungdommeligheten er avgørende hvor vakkert et mannlig ansikt er. Med kraftig/maskulin så mener jeg "urene" eller grove trekk og asymmetri. Kanskje det ikke er helt riktig, men det er i alle fall slik jeg ser det. :)

Gjest Vaarsang
Skrevet
Jepp. Men det er ikke bare det som avgjør om et ansikt er kraftig eller maskulint. Symmetrien og ungdommeligheten er avgørende hvor vakkert et mannlig ansikt er. Med kraftig/maskulin så mener jeg "urene" eller grove trekk og asymmetri. Kanskje det ikke er helt riktig, men det er i alle fall slik jeg ser det. :)

Grove og asymmetriske trekk kan da umulig være pent?

http://nrkp3.no/wp-content/uploads/2009/02...-wp-572x321.jpg

Hadde du valgt ham fremfor en supermodell rent utseendemessig?

Skrevet

OK :-) Men kan du finne et bilde av hva du mener er maskulint?

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet

Det å asosiere det med asymetri og urenhet er i allefall helt feil. Det er totalt mulig å ha et feminint ansikt, som samtidig er både urent og asymetrisk.

Gjest Vaarsang
Skrevet
Men de klarer av en eller annen grunn ofte å se feminine ut likevel.

Skal man som gutt drive med high fashion, så kan man sjelden gå på catwalken etter at en har passert 24. De skal nettopp se unge og friske ut.

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
Men de klarer av en eller annen grunn ofte å se feminine ut likevel.

haha.. det var som f.. at ikke jeg kom på det du skriver dær, det var en klokkeren innertier. Få ord med et helt lass av mening! =)

Skrevet
Det å asosiere det med asymetri og urenhet er i allefall helt feil. Det er totalt mulig å ha et feminint ansikt, som samtidig er både urent og asymetrisk.

Kan hende, men som oftest så er det ikke sånn. Som oftest vil kvinner med sånne ansikt se bitte litt maskuline ut, men bare på en litt mykere måte. Myke og rene trekk går som regel hånd i hånd. Både kvinnelige og mannlige modeller har ganske like ansiktstrekk. Ville vel heller sagt at det er de androgyne og de litt skarpere ansiktstrekkene som er idealet i modellverdenen.

Skrevet
haha.. det var som f.. at ikke jeg kom på det du skriver dær, det var en klokkeren innertier. Få ord med et helt lass av mening! =)

Takker :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...