Gjest Coolaid Skrevet 29. august 2003 #1 Del Skrevet 29. august 2003 Nå har flere av mannskapet på en av HSD sine båter tatt i promille, i kveld ble det bekreftet at de mister jobben. Flott at selskapet rydder opp, men syns at de burde garantere for at slikt ikke kan skje. Det er jo noe i myten om sjømenn og drikkevaner...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 29. august 2003 #2 Del Skrevet 29. august 2003 Jo...Jeg vil også gjerne ha en garanti for at de som transporterer meg rundt, det være seg til lands, til vanns eller i lufta, er edrue og ved sine fulle fem! Jeg kan bare ikke helt se for meg at transportselskapene skal kunne garantere det. Garantere at ansatte som bryter reglene blir oppsagt, ja - men garantere at de IKKE bryter dem... Nei, det var ble en hard nøtt å knekke for mitt lille heksehode... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. august 2003 #3 Del Skrevet 29. august 2003 En liten fest er bare kos! Hilsen oss på m/f "Os" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 31. august 2003 #4 Del Skrevet 31. august 2003 Skummelt å tenke på og helt uakseptabelt at mannskapet på en ferge drikker alkohol i tjenesten. Hva tenker disse folka med??? Fy og fy!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 31. august 2003 #5 Del Skrevet 31. august 2003 Det er jo utrolig vanskelig å garantere fra styrets side at det ikke vil skje igjen. De kan jo bare lage sine retningslinjer og derfor håpe på at disse er så avskrekkene at de ansatte ikke vil gjøre noe 'gale'. Men så er dette jo individer, og det er jo en kjennsgjerning at personer med rullings og bart lett tyr til flasken! (hehe) Nei fy, den var vel litt stygg, men hva kan man si? Håper folk flest skjønner at disse personene fortjener å få sparken og sånt.....og at HSD sikkert gjør ALT de kan for at det ikke skal skje igjen, og om det skjer, så er dette enkeltpersoners egen feil. Men slike ting skal jo ikke skje, bare så synd at det skjer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 31. august 2003 #6 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg husker en gang jeg var edru. Hilsen en sjømann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #7 Del Skrevet 31. august 2003 En som skriver om myten om fulle sjøfolk. Desverre er det noen landkrabber som lever i den villfarelsen enda. Det var vel en sannhet en gang i tiden, men det er lenge siden. Det var den tiden de kunne ha fri i helger og lang landligge. De var mnd.vis ombord. Fri kunne de ha pga. mange ansatte. I dag er livet annerledes. På Norske båter er det totalforbud med alkohol.Der er det ikke noen 8 timers regel heller. På alle arb.plasser er det noen som er svake (alkoholikere Eks.) Det er vel noen som har prøvd å smugle ombord, men det er rett på land med de. Det foregår promilletester ombord. De kommer uanmeldt fra rederiet. Utenriks så skjer det at myndigheter i det land båten befinner seg i kommer og tar alkohol/drugstest. Dette er noe ledelse/rederi ikke kan kontrollere. Så var det fergen som ble nevnt. Der gjelder 8 timersregelen på lik linje med yrkessjåfører. Det er ille at det skjer, og det bør ikke skje. Det er mennesker med et ekstra stort ansvar for andres liv. Hvor ofte har vi ikke hørt om busssjåfører det siste år? Og hvor mange kjører bil daglig ruset på alkohol og andre stoffer? Alle de som blir tatt/ikke tatt. Alle vet det er forbudt, men alikavel skjer det. Mulig det er folk med rusproblemer, ikke vet jeg. men å henge ut en yrkesgruppe blir for ille. Noen tør ikke ta ferge, nei da må du bure deg inne. For på veiene kan du iallefall ikke være. Det som kommer til å skje på ferger (tror jeg) er at det blir som på båter. Nulltoleranse for alkohol så lenge du har arb.periode.De går ofte en uke på/en fri. Eller 14 på/14 fri. Nå har de også begynt med 12/12 i arb.periode på 14 dager. Da er det liten mulighet til en fest. Derfor tror jeg det blir nulltoleranse. Det gjelder da også på frivakt innenfor arb.perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. august 2003 #8 Del Skrevet 31. august 2003 Heldigvis er det ikke så aktuellt for meg og mine i nær fremtid og kjøre den ferga. Blir skeptisk og skremt når jeg hører slikt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #9 Del Skrevet 31. august 2003 Den ferga? Tror du at det fortsatt er fulle folk ombord? Tør du dra ut av huset og ut på veiene? Hva med sykehus? En kjent sak at helsepersonell har mange som ruser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derzod Uhmt Skrevet 4. september 2003 #10 Del Skrevet 4. september 2003 En skjev, gammel sjømann fra Re tvilte ikke på hva som sku' skje Vil du bli god og full ja, da er det no' tull Å ikke få seg jobb i HSD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vianne Skrevet 4. september 2003 #11 Del Skrevet 4. september 2003 Denne fergen har jeg tatt mange ganger. Litt skremmende er det, en vil jo ikke bli fraktet rundt av fulle kapteiner og styrmenn. Men, det er ikke bare på denne fergen, det var vel litt tilfeldig, og veldig idiotisk..Har en sambygding, der jeg bodde før, som kjørte fergen halveis på land i full tilstand. Og i avisene har vi fått lese mange slike historier. Trodde det var nulltoleranse for alkohol i arbeidsperioden nå også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå