Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #21 Skrevet 9. januar 2010 ..Ja - latterlig. Og det i et land med bare 60% muslimer.. "Religion Main article: Religion in Malaysia Further information: Islam in Malaysia, Buddhism in Malaysia, Christianity in Malaysia, and Hinduism in Malaysia Masjid Negara, is the national mosque of Malaysia.Islam is the largest and the official religion of Malaysia, though it is a multi-religious society with many other religions prevailing. According to the Population and Housing Census 2000 figures, approximately 60.4 percent of the population practiced Islam; 19.2 percent Buddhism; 9.1 percent Christianity; 6.3 percent Hinduism; and 2.6 percent practice Confucianism, Taoism and other traditional Chinese religions" http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia#Religion
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #22 Skrevet 9. januar 2010 Med den regelen setter den Malaysiske regjeringen standarden for toleranse...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #23 Skrevet 9. januar 2010 Dette er jo helt i tråd med det jeg har nevnt tidligere, og som står på teksttv-NRK nå: 3 kristne kirker ble brent ned av rasende muslimer i Malaysia i går, og ytterligere en kirke har de brent ned i dag. Dette fordi domstolen i landet har slått fast at også de kristne kan kalle sin Gud for Allah. Var det noen som sa at den kristne Gud og den muslimske allah var den samme? Det mener tydeligvis ikke muslimene, og her er jeg helt enig med dem. Og jeg forstår ikke hvorfor kristne vil kalle Gud for allah, selv om de har konvertert fra islam. Allah stammer fra det hebraiske ordet Elohim
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå